بازدید 7048

مطالبات رهبری در حوزه مسکن باید محقق شود

کد خبر: ۸۹۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 15 May 2019

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: فرمایشات رهبری نشان می دهد که ایشان مطالبات بسیاری زیادی در عرصه تولید و ساماندهی بازار مسکن داشته و دولت باید در کوتاه ترین زمان در جهت رفع این مسائل و دغدغه ها حرکت کند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت توسعه مسکن سازی در کشور، گفت: در توسعه اقتصادی تمام کشورها، موضوع تولید انبوه مسکن نقش تأثیرگذاری دارد و آثار این مسئله به سرعت نمایان می شود، به طوری که سرمایه گذاری یک ساله در این بخش منجر به رونق اقتصادی و افزایش اشتغال‌زایی می شود.

مسکن اجتماعی

مسئله تولید مسکن در سال های گذشته به دست فراموشی سپرده شده بود

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در چند سال گذشته مسئله تولید مسکن به دست فراموشی سپرده شده بود و این مسئله موجب شده که در شرایط کنونی فشار بسیاری در حوزه خرید و فروش و اجاره مسکن بر دوش مردم وارد شود.

در صورتی که روند افزایش قیمت ها در بازار مسکن تداوم یابد، قطعا اقشار متوسط و ضعیف جامعه دیگر به مقوله خرید مسکن دسترسی نخواهد داشت و این مسئله به یک آرزوی بزرگ برای آن ها تبدیل می شود

وی افزود: در صورتی که روند افزایش قیمت ها در بازار مسکن تداوم یابد، قطعا اقشار متوسط و ضعیف جامعه دیگر به مقوله خرید مسکن دسترسی نخواهد داشت و این مسئله به یک آرزوی بزرگ برای آن ها تبدیل می شود.

مسکن نیازمند سیاست گذاری اصولی و کارشناسی است

رضایی کوچی ادامه داد: امروز حوزه مسکن نیازمند سیاست گذاری اصولی و کارشناسی است و در این راستا، بانک ها باید در قالب تسهیلات ارزان قیمت، سازندگان را به سمت تولید انبوه مسکن هدایت کنند.

تکلیف دولت برای تولید گسترده مسکن در برنامه پنجم و ششم توسعه

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دولت طبق برنامه های پنجم و ششم توسعه، مکلف به تولید گسترده مسکن از راه های مختلف به ویژه اجرای طرح بازآفرینی شهری است، اما متأسفانه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

دولت هنوز اراده کاملی برای ورود به عرصه تولید گسترده مسکن ندارد

وی ادامه داد: به نظر می رسد که دولت هنوز اراده کاملی برای ورود به عرصه تولید گسترده مسکن ندارد، از این رو شخص رئیس جمهور باید برای شکوفایی بخش مسکن و کاهش مشکلات مردم در این عرصه، به این موضوع ورود کند.

مطالبات رهبری در حوزه مسکن باید محقق شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره عقب ماندگی های صورت گرفته در مسکن سازی، نشان می دهد که ایشان مطالبات بسیاری زیادی در این عرصه داشته و دولت باید در کوتاه ترین زمان در جهت رفع این مسائل و دغدغه ها حرکت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر