بازدید 4872
۱

استارت سبز بورس و پایانی قرمز در آخرین روز هفته

امروز بورس تهران روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت، سبزپوش استارت زد و در ادامه رخت قرمز بر تن کرد و در نهایت با ۷۲۴ واحد افت در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل و قیمت هم وزن و همچنین شاخص آزاد شناور در روند صعودی قرار داشتند.
کد خبر: ۸۹۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 15 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۹۸، با کاهش ۷۲۸ واحدی معادل ۰.۳۴ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۱۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد رشد ۳۹۹۴ واحدی معادل ۱.۹۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۸ واحدی معادل ۰.۳۴ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۵۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۰۶ واحدی معادل ۱.۱۲ رصد، عدد ۴۵ هزار و ۷۳۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۵۱ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد به رقم ۳۱ هزار و ۷۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۴ واحد کاهش معادل ۰.۰۸ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۷ هزار و ۱۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۵۷۶ واحد کاهش معادل ۰.۳۶ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۳۷۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۶۱ واحد کاهش معادل ۰.۳۱ درصد همراه بود و عدد ۴۰۶ هزار و ۴۵۵ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۹۳ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۵۹ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۵۰ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۹۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۹۳ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۶ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۸۴ واحد و نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۸۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.
 
 
امروز بورس تهران روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت، سبزپوش استارت زد و در ادامه رخت قرمز بر تن کرد و در نهایت با ۷۲۴ واحد افت در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل و قیمت هم وزن و همچنین شاخص آزاد شناور در روند صعودی قرار داشتند.
 
کد به کد شدن‌های بازار
 
امروز بیش از ۱۰ میلیون برگه سهم ملی صنایع مس ایران (فملی) به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان و در قیمت ۴۰۰۰ ریال بین سهامداران حقوقی کد به کد شد.
 
سهامداران پی کدام سهم‌ها دویدند و از کدام یک گریختند؟
 
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران ترانسفو (بترانس)، ملی سرب‌وروی ایران (فسرب)، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله)، کارتن ایران (چکارن)، سیمان تهران (ستران)، بیمه ملت (ملت) و صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شد و سهامداران زنبیل به دست بر در این شرکت‌ها نشستند.
 
در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت)، نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس)، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر (پارند) و صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) با صفوف سنگین عرضه و فروش مواجه شدند و فعالان بورسی از خیر سهامدارای آن‌ها گذشتند.
 
نگاهی به ارزش معاملات امروز گروه‌های مختلف بورسی
 
امروز ارزش کل معاملات بورس تهران بیش از ۱۲۹۰ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن ۳ میلیارد و ۹۳۱ میلیون برگه سهم طی ۲۸۹ هزار و ۴۸۴ نوبت معاملاتی بود.
 
گروه خودرو در مارتن امروز بورس تهران بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و براین اساس ارزش معاملات این گروه بیش از ۱۳۰.۱ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۱۴ میلیون برگه سهم طی ۴۳ هزار و ۹۷۴ نوبت معاملاتی بود.
 
ارزش معاملاتی گروه بانکی‌ها نیز امروز بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۱۸۲ میلیون برگه سهم طی ۴۵ هزار و ۴۳ نوبت معاملاتی بود.
 
در بین شاخص صنایع مختلف امروز محصولات کاغذی پرچمدار بود وشاخص این گروه با رشد ۲۴۱۰ واحدی معادل ۸.۱۳ درصد در جایگاه نخست قرار داشت و پس از آن شاخص گروه زغال سنگ با ۳۴۴ واحد رشد معادل ۴.۷۱ درصد و دستگاه‌های برقی با ۲۶۳۱۹ واحد معادل ۳.۰۴ واحدی در رتباه‌های بعدی جای گرفتند.
 
رفت و آمد‌های بورس تهران
 
در معاملات امروز شرکت‌های سیمان هگمتان (سهگمت)، سیمان خزر (سخزر) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، حق تقدم شرکت سیمان خزر (سخزرح) با توجه به توقف نماد اصلی، حق تقدم شرکت سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر (وتوسح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، کشت‌وصنعت‌پیاذر (غاذر ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.
 
در مقابل نماد معاملاتی شرکت تولیدی لنت ترمز ایران (خلنت) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، حق تقدم شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیرح)، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی (غشاذر) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان سفید نی ریز (سنیر)، سیمان فارس (سفار) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، نفت بهران (شبهرن)، نفت سپاهان (شسپا)، نفت پارس (شنفت) پس از رفع تعلیق نماد معاملاتی موتوژن (بموتو)، بین المللی توسعه ساختمان (ثاخت)، تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ) پس ازافشای اطلاعات با اهمیت گروه ّالف، کارتن ایران (چکارن) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، ریخته گری تراکتور سازی ایران (ختراک) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال بازگشایی شدند.
 
همچنین نماد معاملاتی شرکت کشاورزی ودامپروی مگسال (زمگسا ۱)، پارس دارو (دپارس ۱)، داروسازی‌زهراوی (دزهراوی ۱)، ایران‌تایر (پتایر ۱) شیرپاستوریزه پگاه‌
 
خراسان (غشان ۱)، ذغال‌سنگ نگین ط‌بس (کطبس ۱)، شکرشاهرود (قشکر ۱)، سایپاشیشه (کساپا ۱)، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه معاملاتی همراه و نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت گروه صنعتی قطعات اتوموبیل ایران (ختوقاح)، دوده صنعتی پارس (شدوص) و تولید مواد اولیه داروپخش (دتماد) حراج شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در بررسی قیمت های که انجام می شود اگر تحلیل مختصری از نمادهای شاخص هم آورده شود خیلی مفید و راهگشا است.
با تشکر از تابناک
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان