بازدید 4073

ویژگی دانش‌آموختگان رشته تربیت‌ بدنی

کد خبر: ۸۹۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 15 May 2019

فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی و رشته تربیت‌ بدنی بیکار نخواهند ماند و از سلامت روانی بیشتر برخوردار هستند.

به گزارش آنا، رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از شاخه علوم انسانی است که ماهیتی میان‌رشته‌ای (زیست‌شناسی، آناتومی، فیزیولوژی، فیزیک، شیمی و روانشناسی) دارد. این رشته دارای جنبه نظری و عملی است و با تندرستی و سلامت افراد ارتباط تنگاتنگی دارد. اثر علوم ورزشی در سلامت جسمی و روانی افراد جامعه غیرقابل‌انکار است. از همین رو وجود این رشته تحصیلی در محیط دانشگاهی ضروری است.

تعداد واحدهای دوره کارشناسی علوم ورزشی پیوسته ۱۳۶ واحد فیزیولوژی ورزش، آناتومی، حرکت‌شناسی، حرکات اصلاحی، تغذیه ورزش و ... است. گذراند تا ازنظر علمی در این رشته دانش کافی کسب کرده و توانایی تحقیق و پژوهش در علوم ورزشی را به دست بیاورد. دانشجویان برای کسب مهارت در رشته‌های مختلف ورزشی اعم از فوتبال، والیبال، هندبال، شنا و … دوره‌های تئوری و عملی آموزش را می‌گذراند. از همین رو است که از نظر صاحب‌نظران فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی بیکار نخواهند ماند و از سلامت روانی بیشتر برخوردار هستند.

رشته تربیت‌بدنی شامل دروس رشته‌های پایه پزشکی است، فارغ‌التحصیلان این رشته به میزان دانش علمی پزشکیار با جسم انسان آشنا می‌شود. همچنین بخشی دیگر از دروس این رشته شامل علوم تربیتی و دروس عمومی است. در این دروس دانشجو با آشنایی با برنامه‌های تربیتی و پرورشی آشنا می‌تواند به‌عنوان معلم یا مربی با ورزشکاران یا دانش آموزان به‌درستی برخورد کند، قسمت مهم دروس رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی شامل علوم مربوط به ورزش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار