بازدید 10598

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان

کد خبر: ۸۹۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸ 15 May 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سخنان روز سه شنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی در خصوص مقاومت در مقابل آمریکا بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه ای و جهانی داشته است.

رویترز
خبرگزاری رویترز گزارش داد: رهبر ایران مذاکره با امریکا را 'سم ' خواند و تاکید کرد که مذاکره جدیدی میان دو طرف انجام نخواهد شد، اما جنگی نیز در نخواهد گرفت.
رویترز اضافه کرد: سخنان رهبر ایران تنها اندکی پس از تکذیبیه دولت آمریکا در خصوص اعزام 120 هزار نیرو به خلیج فارس صورت گرفت.
رویترز به نقل از رهبر انقلاب نوشت: برنامه موشکی ایران و عمق استراتژیک آن قابل مذاکره نخواهد بود.

شینهوا
خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) گزارش داد: رهبر ایران گزینه نهایی را مقاومت دانسته و احتمال هر گونه مذاکره با دولت ترامپ را رد می کند. این خبرگزاری با اشاره
به رویکرد مردم ایران نسبت به مذاکره با آمریکا به نقل از رهبر انقلاب اسلامی نوشت: هیچکدام از مردم خردمند ما موافق انجام مذاکره با آمریکا نیستند.

اسپوتنیک
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز در گزارشی به اهمیت عنصر مقاومت در سخنان مقام رهبری پرداخت و به نقل از ایشان نوشت: گزینه‌ی قطعی ملت ایران، مقاومت است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.

میدل ایست آی
پایگاه خبری- تحلیلی میدل ایست آی درباره رویارویی میان ایران و آمریکا به نقل از آیت الله خامنه ای نوشت: هر گونه درگیری بین ایالات متحده و ایران 'یک درگیری 'نظامی' نخواهد بود. بنابر این به رغم افزایش فشار آمریکا علیه ایران؛ اما نهایتاً جنگی در نخواهد گرفت.

دِ هیل
پایگاه نشریه آمریکایی دِ هیل نیز نوشت: ایران به مذاکره هسته‌ای جدیدی با آمریکا تن در نخواهد داد.

راشا تودی
خبرگزاری روسی راشا تودی نیز با توجه به نگرش مقام معظم رهبری به تحولات پیش رو، نوشت: ملت ایران راه مقاومت را بر می گزینند. این خبرگزاری در بخشی دیگر از پوشش خبری خود به نقل از ایشان تصریح کرد: با وصف افزایش تنش ها، اما جنگی در کار نخواهد بود.

'ان اچ کی'
خبرگزاری 'ان اچ کی' ارگان رسمی ژاپن نیز نوشت: به رغم آنکه آمریکا بمب افکن های بی 52 را به منطقه اعزام کرده، اما رهبر انقلاب اسلامی معتقد است که هیچکدام از دو طرف ایران و آمریکا خواهان رویارویی نظامی نیستند.

العربیه
شبکه سعودی العربیه با انعکاس سخنان رهبری به نقل از ایشان نوشت: اگر چه مذاکره با آمریکا صورت نخواهد گرفت، اما جنگی نیز در کار نخواهد بود.

فرانس 24
شبکه فرانسوی فرانس 24 به نقل از آیت الله خامنه ای تصریح کرد: آمریکا جنگ با ایران را به نفع خود نمی بیند و از این رو جنگی در کار نخواهد بود. (آیت الله) خامنه ای راه ملت ایران را در مقاومت و ایستادگی می بیند.

واشنگتن پست
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: (آیت الله) خامنه ای می گوید که کشور او با آمریکا مذاکره ای نخواهد کرد و هر گونه مذاکره 'سم 'خواهد بود؛ با این حال، مقابله نظامی بین دو کشور صورت نخواهد گرفت.

سه پایگاه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، «هاآرتص» و «جروزالیم پست» نیز سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره عدم وقوع جنگ را پوشش دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان