بازدید 37319

سرمربی جدید تیم ملی وارد ایران شد

کد خبر: ۸۹۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹ 15 May 2019

مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی که به زودی هدایت تیم ملی ایران را به صورت رسمی برعهده خواهد گرفت وارد کشورمان شد.

به گزارش «تابنک» به نقل از ایرنا،انتخاب جانشین کی روش در تیم ملی ایران این روز‌ها به بحث اول فوتبال کشورمان تبدیل شده و از گزینه‌های زیادی به عنوان جانشین این مربی اسم برده شد.

از چند روز قبل انتخاب مارک ویلموتس جدی‌تر از سایر گزینه‌ها به نظر می‌آمد و در نهایت مهدی تاج ساعتی قبل انتخاب این مربی بلژیکی را نهایی دانست.

ویلموتس در حالی سرمربی تیم ملی ایران شد که سابقه زیاد و البته چندان موفقی به عنوان سرمربی در کارنامه خود ندارد و هدایت ایران چالش بسیار مهمی برای او خواهد بود.

این مربی بلژیکی بامداد چهارشنبه به همراه دستیار خود وارد ایران شد تا ظهر امروز بعد از بازدید از امکانات فوتبال کشورمان به صورت رسمی قرارداد خود را با فدراسیون ایران به امضا برساند.

ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در فرودگاه از ویلموتس بلژیکی استقبال کرد.

وی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد داشت و گفته می‌شود ارزش قرارداد او سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است.

ویلموتس در زمانی که خود بازیکن بود، یکی از بهترین‌های بلژیک و حتی فوتبال اروپا محسوب می‌شد و عملکرد خاطره انگیزی در تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۱۹۹۴ و باشگاه شالکه آلمان و بوردو فرانسه داشت.

او ۷۰ بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و ۲۸ گل به ثمر رساند و چند سال نیز کاپیتان این تیم بود.

وی از سال ۲۰۰۳ وارد عرصه مربیگری شد و در تیم‌های شالکه، سنت ترویدنس و تیم ملی بلژیک به عنوان دستیار فعالیت کرد.

شانس در سال ۲۰۱۲ به ویلموتس رو کرد تا هدایت تیم ملی بلژیک را به عنوان سرمربی عهده دار شود.

او تیم پرستاره بلژیک را از رنکینگ چهل و چهارم رتبه فیفا به جایگاه دوم رساند و در طول ۵۱ بازی به همراه بلژیک، ۳۴ برد، ۸ تساوی و ۹ باخت به دست آورد، اما نتوانست این تیم پرامید را در جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶ به موفقیت رسانده و برکنار شد.

ویلموتس سال ۲۰۱۷ سرمربی ساحل عاج شد و خیلی زود پس از پنج بازی که ثمره آن چهار تساوی و یک باخت بود، حکم اخراج دریافت کرد.

تیم ملی فوتبال ایران خردادماه در دو دیدار تدارکاتی به مصاف سوریه و کره جنوبی می‌رود که این بهترین فرصت است تا ویلموتس شناخت کافی را از تیم ملی ایران پیدا کند.

در ادامه تصاویری از استقبال از سرمربی جدید تیم ملی را می بینید:

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۲
دستیار سرمربی یکی از تیم های لیگ ایران شده سرمربی تیم ایران ! مسخره است، خیلی مسخره
سلام، همیشه مرغ همسایه غاز.....مگر رزومه ایشان خیلی برتر از علی دایی، گل محمدی، مجید جلالی، امیر قلعه نوعی و با دکتر ذوالفقار نسب است....چرا به داشته های خود افتخار نمی کنیم؟ این چه تفکری است؟ ما باید روی پای خود بایستیم یا نه....
خوش استقبالی و بدبدرقه گی.
مربی به مربی نونه!
بجای مربیان درجه سه خارجی چرا از مربیان درجه یک ایرانی استفاده نکنیم؟
قابل توجه آقای شمس ! خدا کند این سرمربی جدید به سرنوشت مربیان خارجی قبلی دجار نشود و با احساس اینکه در حقش نا مروتی شده ایران را ترک نکند.
با دسته گل میریم به استقبالش با شکایت و تهمت میندازیمش بیرون
بیچاره شد رفت
چرا فدراسیون فوتبال و اکثر مسئولین اصرار دارند که ، سر مربی تیم ملی حتما" باید خارجی باشد ؟ من مخالف استفاده از دانش دیگران ولو اجنبی نیستم ، اما اطمینان دارم 1- افراد کار کشته و دلسوز در داخل زیاد داریم مثل آقایان ، دایی ،قلعه نوعی و .... 2- بلحاظ زبان و هزینه های کلان مربوطه در شرایط فعلی 100% بنفع کشور و فوتبال ایران است . ولی فلسفهء اصرار برخارجی بودن را نمیدانم ، آنهم با هزاران مشکل و معما ی پشت پرده .!!!
کاپشن پوشیده
مبارکه
موقع رفتن هم با همین گل بدرقه کنید خوبه
تیتر روزنامه ها سال 1399 مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی از ایران رفت و از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت کرد!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل