بازدید 17113
پیمانه اقتصادی؛

افزایش بهای نفت بدنبال حمله به تأسیسات آرامکوی عربستان/ آتش جنگ تجاری به پول ملی چین رسید/ پراید ۵۰ میلیونی خریدار ندارد/ یک مقام مسئول: سقوط آزاد قیمت مرغ در بازار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۳۹۹۴ واحدی شاخص کل بورس تهران، حمله پهبادی بازهم بورس عربستان را پایین کشید، اونس جهانی طلا به مرز ۱۳۰۰ دلار رسید، افزایش بهای طلا و سکه در بازار تهران، بازار اوراق مسکن؛ حبس «تسه ۹۶۱۰» در کانال ۴۹، قیمت دلار بدون تغییر در سامانه سنا بانک مرکزی، کامیون‌داران نصف ارزش محموله چغندر کرایه مطالبه می‌کنند و نقل مکان مستأجران به خانه‌های کوچک‌تر و قدیمی‌تر را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 15 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۳۹۹۴ واحدی شاخص کل بورس تهران، حمله پهبادی بازهم بورس عربستان را پایین کشید، اونس جهانی طلا به مرز ۱۳۰۰ دلار رسید، افزایش بهای طلا و سکه در بازار تهران، بازار اوراق مسکن؛ حبس «تسه ۹۶۱۰» در کانال ۴۹، قیمت دلار بدون تغییر در سامانه سنا بانک مرکزی، کامیون‌داران نصف ارزش محموله چغندر کرایه مطالبه می‌کنند و نقل مکان مستأجران به خانه‌های کوچک‌تر و قدیمی‌تر را در بر دارد.

افزایش بهای نفت به دنبال حمله به تأسیسات آرامکوی عربستان

قیمت نفت خام بعد از ظهر سه شنبه به دنبال حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان، به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده عضو اوپک، افزایش یافت و نفت برنت دریای شمال هر بشکه 71 دلار و 23 سنت معامله شد. به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، این در حالی است که نفت برنت پیش از این 70 دلار و 34 سنت قیمت گذاری شده بود. بهای پیش خرید هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا نیز 0.87% افزایش یافت و بشکه ای 61.57 دلار داد و ستد شد. پیش از این، نفت سبک آمریکا، 60 دلار و 93 سنت بود. افزایش قیمت نفت پس از آن صورت گرفت که «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان اعلام کرد، در حملات پهپادی روز سه شنبه نیروهای یمنی به این کشور و تأسیسات حیاتی آن دو ایستگاه پمپاژ نفت هدف قرار گرفت و آسیب دید. منابع نظامی یمنی صبح سه شنبه گزارش دادند که در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جریان یک عملیات نظامی، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی سعودی را هدف حمله قرار دادند. حمله به تاسیسات نفتی عربستان علاوه بر افزایش قیمت نفت، موجب سقوط شاخص سهام این کشور شد.

تقویت ۳۹۹۴ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۳۹۹۴ واحدی معادل ۱.۹۲ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۷۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۴۶ واحدی به رقم ۶۰ هزار و ۷۸۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۳۴۸ واحدی، عدد ۴۵ هزار و ۲۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۳۷ واحدی به رقم ۳۱ هزار و ۴۳۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۸۷۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۸۸۱ واحد افزایش به رقم ۱۵۸ هزار و ۹۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۲۳۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۴۰۷ هزار و ۷۱۷ واحد را به نمایش گذاشت. ارزش معاملات  بورس تهران بیش از ۱۴۰۷.۵ میلیاردتومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵ میلیارد و ۲۱۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸۴ هزار و ۳۶۳ نوبت معاملاتی بود.

شاخص بورس

حمله پهبادی بازهم بورس عربستان را پایین کشید

حمله پهبادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی غرب عربستان باعث شد تا شاخص اصلی بورس عربستان در معاملات روز سه شنبه 2 درصد سقوط کند. شاخص بورس عربستان به ۸۲۰۴/۶۳ واحد رسید. در حالی شاخص اصلی بورس عربستان افت کرده است که صبح دیروز بورس عربستان پس از دو روز افت سنگین بازار را مثبت شروع کرده بود. حادثه دو روز پیش که به آسیب دیدن چند نفتکش در بندر فجیره امارات منجر شد و پس از آن نیز وزیر انرژی عربستان از آسیب جدی به دو نفتکش این کشور در حادثه فجیره خبر داد، باعث شده بود که روز دوشنبه هم بورس عربستان بدترین عملکرد از ماه اکتبر تاکنون را به ثبت رسانده و ۲/۷ درصد منفی شود.

اونس جهانی طلا به مرز ۱۳۰۰ دلار رسید

بهای طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و ابهام پیرامون توافق این دو کشور که سرمایه گذاران را متقاضی دارایی‌های امن کرد، نزدیک به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر ایستاد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور پس از اینکه به ۱۳۰۳.۲۶ دلار صعود کرد، ثابت ماند و در ۱۲۹۸.۴۸ دلار ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۲۹۹.۲۰ دلار رسید.

افزایش بهای طلا و سکه در بازار تهران

در پایان فعالیت بازار دیروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۵ میلیون و ۷۰ هزار تومان بود که نسبت به روز قبل، حدود ۴۰ هزار تومان افزایش داشت. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به رقم ۴ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان رسیدکه نسبت به روز قبل، ۲۵ هزار تومان گران‌تر شده. هر نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان بود. نیم سکه و ربع سکه نسبت به روز گذشته، به ترتیب ۱۵ و ۱۰ هزار تومان افزایش داشته است. هر سکه یک گرمی یک میلیون و ۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۶۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۲ میلیون و ۱۳ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۳۶ هزار تومان گران‌تر شد. حباب سکه نیز با توجه به کاهش تقاضا، ۵۱۰ هزار تومان بود که نسبت به روز قبل، ۳۰ هزار تومان کاهش داشت.

بازار اوراق مسکن؛ حبس «تسه 9610» در کانال 49

اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۶ «تسه۹۶۱۰» در جلسه دادوستدی دیروز حدود ۲/ ۰ درصد افزایش یافت و به قیمت پایانی ۴۹هزار و ۹۹۳ تومان به فروش رفت. پس از آنکه سه‌شنبه گذشته این تسه برای چندمین بار به زیر مرز ۵۰ هزار تومانی تنزل کرد، در ۵ روز کاری گذشته نتوانسته است از کانال ۴۹ هزار تومانی رهایی یابد. اکثر سررسیدهای وام مسکن دیگر نیز در محدوده مثبت معاملاتی قرار گرفتند (به غیر از دو مورد) و میانگین قیمتی آنها با رشد محدود وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شد. بازدهی «تسه۹۶۱۰» از ابتدای سال منفی ۳/ ۶ درصد بوده است، در حالی که بازار سهام، دلار و سکه در مدت زمان مشابه به ترتیب ۵/ ۱۸ ، ۱۴ و ۶/ ۷ درصد رشد کرده‌اند. همین عقب‌افتادگی مانع از جذب جریان نقدینگی به منظور کسب سود در بازار «تسه‌ها» شده است.

قیمت دلار بدون تغییر در سامانه سنا بانک مرکزی

دیروز بر اساس اطلاعات سامانه سنا، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14750 تومان در صرافی های مجاز و بانکی خریداری شد و بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه، به قیمت 14850 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر یورو به نرخ خرید 16750 تومان رسید و در مقابل به قیمت 16850 تومان به مشتری یورو فروخته شد. یادآور می شود که نرخ‌های میانگین موزون سنا بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در "سامانه نظارت ارز (سنا)" توسط بانکها و صرافی‌های مجاز کل کشور است.

آتش جنگ تجاری به پول ملی چین رسید
 
رویترز: پس از اعتراض های پیاپی برخی شرکت‌های آمریکایی که از جنگ اقتصادی دو کشور لطمه خورده‌ بودند، گزارش‌ها از وضعیت رو به افول واحد ملی پول چین حکایت می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، یوان فعلا در سرازیری قیمت قرار گرفته و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث شده تا ارزش یوان به پایین‌ترین سطح خود در طول سال جاری برسد. در بازار مبادلات مالی آسیایی، با کاهشی یک درصدی در مقایسه با روز قبل، هر دلار به ازای ۶.۹۲ یوان مبادله می‌شود. یوان در برابر سایر ارزهای مهم جهانی نیز در مبادلات سه‌شنبه عقب نشست به گونه‌ای که هر یورو به ازای ۷.۷۲۴۸ یوان، هر پوند به ازای ۸.۹۰۵۵ یوان، هر فرانک سوئیس به ازای ۶.۸۲۸۹ یوان، هر دلار کانادا به ازای ۵.۱۰۳۳ یوان و هر دلار استرالیا به ازای ۴.۷۷۸۸ یوان مبادله شدند. پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور داد تعرفه‌های وارداتی از چین از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش یابد، چین نیز در پاسخ به اعمال تعرفه‌های جدید آمریکا اعلام کرد تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار از آمریکا را افزایش خواهد داد. با این حال آمریکا تهدید کرده تمام کالاهای چینی را مشمول تعرفه خواهد کرد.
 
نقل مکان مستأجران به خانه‌های کوچک‌تر و قدیمی‌تر

با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی، قیمت‌های پیشنهادی در بازار اجاره روند صعودی به خود گرفته است. با این‌که کارشناسان می‌گویند توان مالی مستأجران، پارامتر مهم‌تری نسبت به قیمت مسکن برای تعیین میانگین نرخ اجاره‌بها محسوب می‌شود، گزارش‌ها از رشد نرخ اجاره حکایت دارد. البته گفته می‌شود مالکانی که آپارتمان‌های خود را که بالاتر از نرخ اجاره مناطق عرضه می‌کنند از شانس پایینی برای یافتن مستأجر برخوردارند و ممکن است فصل جابه‌جایی را از دست بدهند. بر اساس اظهارات دفاتر املاک به دنبال رشد ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن، از عید به بعد موجران ۱۰ تا ۴۰ درصد اجاره‌ها را بالا برده‌اند. یکی از کارشناسان دفاتر املاک واقع در منطقه ۸ تهران می‌گوید: نرخ اجاره در هفته‌های اخیر افزایش یافته و این التهاب در واحدهای نوساز محسوس‌تر است. به نقل از ایسنا؛ گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد به دلیل بالا رفتن نرخ اجاره، شاهد نوعی تغییر رفتار در این بازار هستیم؛ نقل مکان اجاره‌نشین‌ها به خانه‌های متناسب با استطاعت مالی از فصل جابه‌جایی سال قبل کلید خورد و بنا به گفته واسطه‌های ملکی، این روند امسال شدت بیشتری به خود گرفته است. یک خانم جوان که در منطقه ولنجک اجاره‌نشین است می‌گوید سال قبل ماهیانه سه میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کردم ولی امسال صاحب‌خانه گفته باید ماهی هشت میلیون تومان پرداخت کنی، به همین دلیل قصد دارم به منطقه‌ای که توان پرداخت داشته باشم نقل مکان کنم. مشاوران املاک می‌گویند موضوعاتی از این دست را به طور روزانه شاهد هستند. حرکت به سمت خانه‌های کوچک‌تر، قدیمی‌تر و محله‌های ضعیف‌تر، مهم‌ترین ویژگی بازار اجاره در هفته‌های اخیر است.

پراید ۵۰ میلیونی خریدار ندارد

پس از آنکه شاهد رشد نجومی قیمت خودرو در کشور و درج این نرخ‌ها بر روی سایت‌های فروش خودرو بودیم،‌ اقداماتی برای حذف قیمت‌ها انجام شد که این مساله تا حدی تأثیر روانی بر بازار داشت. اما با وجود این، دلالان و افرادی که خودرو برای فروش دارند همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و حاضر نیستند آن را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنند. بررسی بازار نشان می‌‌دهد که با وجود کاهش قیمت برخی خودروها، همچنان نرخ‌ها در بازار غیرواقعی و حبابی هستند به طوری که پراید 131 با قیمت 51 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود؛ اما خریدار چندانی برای این خودرو وجود ندارد و مردم به امید منطقی شدن قیمت‌ها دست نگه داشته‌اند. همچنین سایپا 111 با قیمت 53 میلیون تومان، تیبا معمولی با نرخ 53 میلیون تومان و تیبا هاچبک با قیمت 58 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند. قیمت ساینا نیز در بازار 62 میلیون تومان است که نسبت به دو هفته گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم؛ اما همچنان بازار با رکود مواجه است. قیمت پژو 206 تیپ 2 نیز در بازار 98 میلیون تومان و تیپ 5 این خودرو 120 میلیون تومان است، پژو 206 صندوق‌دار نیز با قیمت 118 میلیون تومان به مشتریان عرضه  می‌شود. قیمت پژو پارس در بازار به 101میلیون تومان رسید و سمند LX و سمند EF7 نیز به ترتیب 87 و 92 میلیون تومان است. در مورد پژو 405 نیز باید به قیمت 84 میلیون تومانی این خودور در بازار اشاره کنیم. قیمت پژو 405 مدل SLX نیز در بازار 91 میلیون تومان است. /فارس

کامیون‌داران نصف ارزش محموله چغندر، کرایه مطالبه می‌کنند

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با بیان اینکه حمل و نقل محصول چغندر در استان خوزستان دچار اختلال شده است، گفت: کسانی که دارای ماشین‌های حمل و نقل هستند ترجیح می‌دهند، ماشین‌های خود را در اختیار کسانی قرار دهند که کرایه بالاتری پرداخت می‌کنند و این مبالغ فعلاً برای کشاورزان خوزستانی قابل پرداخت نیست. مسعود اسدی در گفت وگو با مهر درباره اینکه آیا قیمت‌های حمل و نقل بالا رفته یا اینکه با کمبود کامیون مواجه هستیم، افزود: خیر، با کمبود کامیون مواجه نیستیم، کرایه‌های حمل و نقل را افزایش داده‌اند و مبلغی که از کشاورزان برای حمل محصول درخواست می‌کنند تقریباً معادل هزینه نصف پول محصولی است که جابجا می‌شود. عضو شورای مرکزی خانه کشاورز تصریح کرد: جابه جایی محصول به طور کلی متوقف نشده اما این کار بسیار کند انجام می‌شود و ما از مسئولان مربوطه درخواست می‌کنیم به این حوزه ورود و به کشاورزان کمک کنند. اسدی افزود: اطلاعات لازم در این زمینه به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ارائه و گزارش های نیز ارجاع شده است.

یک مقام مسئول: سقوط آزاد قیمت مرغ در بازار

برومند چهار آیین عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از سقوط آزاد قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌های اغلب نقاط کشور ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است. وی عدم دسترسی عادلانه مرغداران گوشتی به آمار و اطلاعات مورد نیاز تولید را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برخلاف ماده ۵ قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات و ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مرغداران قرار نمی‌دهد که در نهایت این امر منجر به افزایش تولید و زیان فاحش مرغداران شده است. چهار آیین در گفت‌ و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ از ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: با توجه به روند کنونی عرضه در برابر تقاضا پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته در بازار استمرار یابد.

تعدیل کارکنان فورد در بریتانیا و آلمان

یک منبع آگاه به بلومبرگ خبر داد که شرکت فورد‌موتور بنا دارد تا نزدیک به ۵۵۰ نفر از پرسنل خود را در بریتانیا و در راستای بخشی از برنامه خود برای کاهش زیان‌دهی در تجارت اروپا تعدیل کند. همچنین فورد که پیشتر از قصد خود برای کاهش پنج هزار نفر از پرسنل خود در آلمان خبر داده بود اکنون در نظر دارد تا مشاغلی که مستقیم در خط تولید کارخانه‌های خود فعال نیستند را تعدیل کند. فورد در پاسخ به پرسش بلومبرگ تأکید کرد که البته هنوز تعداد دقیق کارکنانی که قرار است در بریتانیا تعدیل شوند مشخص نیست. فورد بسته‌های تشویقی را به کارکنانی که قرار است در آلمان و بریتانیا تعدیل شوند ارائه می‌دهد تا این افراد داوطلبانه از شغل خود کناره‌گیری کنند و روند اجرای این برنامه تسهیل شود. فورد در ماه ژانویه گذشته اعلام کرد که در جهت تنظیم تجارت خود در بازار اروپا بنا دارد تا هزاران نفر از کارکنان خود را تعدیل کند. /دنیای اقتصاد
 
چین تعرفه واردات «ال‌ان‌جی» آمریکا را به 25 درصد افزایش داد
 
چین تعرفه های گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از آمریکا را افزایش داد؛ این اقدام می‌تواند صدور محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا به چین را کاهش دهد. تاکنون، تنها دو محموله ال‌ان‌جی از آمریکا به چین ارسال شده است، در حالی‌ که این رقم در چهار ماه نخست 2014 پیش از آغاز جنگ تجاری ده ماهه چهارده محموله بود. چین اعلام کرد تعرفه محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا را از ابتدای ماه ژوئن به 25 درصد افزایش خواهد داد درحالی‌که این رقم قبلا 10 درصد بود. در بازه زمانی فوریه 2016 تا جولای 2018، از زمانی‌که آمریکا صادرات ال‌ان‌جی را آغاز کرد تا آغاز جنگ تجاری، چین سومین خریدار محموله‌های آمریکا بود. تاکنون در سال جاری، چین حتی در میان 15 کشور نخست نیز قرار ندارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۹
ب‌ا این روند تا چند سال آینده از خیابان انقلاب به بالا خالی از سکنه می شود
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
نه داداش، اینجوریا نیست
هرکسی یه پله میاد پایین تر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
چه بهتره، خیابان ها خلوت تر میشه .
مرغداران ضرر امروز را با سودهای کلان گذشته جبران کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
سود ندارد کار مرغداری و سود ان مکفی است.
بدون اطلاع اظهار نظر نکنید.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
شما مطمئنی امروز ضرره ؟ سودشون نسبت به بلبشوی قبل کمتر شده . ضرر کجا بوده ؟
باورم نمیشه برای همین پرایدی که خریدار نداره باید یکسال تو صف خرید باشی !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
برلیانس از امرکز احتمالا قیمتش میرود بالا بالاها چون شرکت ان راست یا دروغ گفته نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
هر کسی تو صف پراید یا هر ماشین ایرانی بمونه دیوانه است
نقل مکان مستأجران به خانه‌های کوچک‌تر و قدیمی‌تر
یعنی الان مسولین این تیتررو حرکت رو به جلو میدونند؟
وقتی بالای ۵۰درصد گرون میشه مسوولان معلوم نیست کجا هستند ولی هزار تومان ارزون میشه میگن سقوط آزاد ، آدم فکر میکنه باید از ارزونی قیمت نون رو بزاره لای مرغ بخوره، مثل دلار که از زیر ۴ هزار تومان رسید به حدود بیست هزار تومان بعد شد ۱۲ هزار تومان ،‌ گفتن ارزون شد ، سقوط آزاد کرد ، حباب ها ترکیدند ، دلال ها اعدام شدند ، مردمی که گول خوردند ضرر کردند ولی هیچ وقت نگفتن چطوری دلار که الان حدود ۱۵ تومنه چطوری از ۴ به ۱۵ سقوط کرده!! فکر کنم تو مدرسه معنی سقوط رو به ما یاد ندادند! سقوط یعنی جهشی ناگهانی به بالای حدود ۴ برابر و برگشتی حدود ۵ درصد از بالاترین جهش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
مسئولین این را نمی دانند؟ مشکل این است که خبرنگاران کاسه داغتر از آش شده اند و این خبرها را تیتر می کنند.
گاهی وقتها به خدا گلایه میکنم که ایران هم جابود منو به دنیا آوردی توش .بعد میگم شانس که نداریم شاید توی جیبوتی به دنیا میومدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
ولله از افسردگی دارم دیوانه می شم. هیچ وقت فکر نمی کردم فکر خودکشی به ذهنم خطور کند. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
جیبوتی ک خوبه .شاید اصلا آدم آفریده نمیشدی؟میشدی مرغ تو مرغ داری هر روزم رو قیمتت دعوا بود
شما در مملکت رو باز کن ، خودرو ساز های دنیا میریزن از دم قسط. ماشین تحویل مردم میدن بعد دلال ها و خودرو ساز ها ضایعاتی که به نام خودرو دارند رو برای موزه نگه دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
میشه بگی توی این شرایط اقتصادی و تحریم، دلار برای واردات از کجا تامین بشه؟؟؟
خیلی متاسفم برای سیستم مدیریتی که بلد نیست قیمت یک کالای مصرفی و روزمره مردم مثل مرغ رو ثابت نگه داره. بنده بعنوان یک ادم فعال در این حوزه خدمتتون میگم که این قیمت واقعی مرغ نیست و باید منتظر افزایش قیمت ناگهانی اون باشیم.
فراموش نکنیم حدود 3 ماه پیش بود که جناب وزیر اعلام کرد قیمت واقعی مرغ حدود 15 هزار تومان هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
مقاومت کن انتخاب کردی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
از مثبت ها معلومه کاربرهای اینجا یکمشت بچه مایه دار بیدردن که کیف میکنن مرغ بشه کیلویی 30 هزار
مستأجران باید کجا زندگی کنند؟ باید در چادر زندگی کنند. والدین باید نزد فرزندان خود شرمسار باشند....
پاسخ ها
مازار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
حلبی اباد داره احیا میشه ؟//
دیگر هیچ مرغداری جوجه نخواهد ریخت.
قیمت نیروی کار در مرغداری ها افزایش داشته و سایر اقلام ان وقت قیمت مرغ ارزان میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
جوجه ۵۰۰ تومانی امروز چنده ؟
اقتصاد بسته از این بهتر نمیشه
شرکت سایپا باید ماشین پراید رو مجانی بده که هیچ ، باید 200 میلیون تومان هم پول بده که حاضر بشی سوار ماشین پراید شی. ارزش این ماشین در همین حده.
پاسخ ها
عبود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
کمتر حساب کن ؛ مشتری بشیم ، ولک
پراید ۵۰ میلیونی خریدار ندارد.

پراید 15 میلیونی هم گرانه - حالا چه برسه به پراید 50 میلیونی.

3 هفته پیش در کربلا قیمت پراید 132 مدل 97 رو پرسیدم. (دقیقا 8 میلیون تومان)
خودرویی که از اینجا به اونجا میره.
پاسخ ها
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
محاسبات نشون میده که همین پراید باید 81 میلیون تومن از کارخونه بیاد بیرون تا سایپا سرپا بمونه. می گی نه... نگاه کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
کی گفته ایران باید خودرو بسازه؟؟؟
تعدیل کارکنان فورد در بریتانیا و آلمان:
یکی از معضلات دولت هزینه جاری و حقوق کارکنان است که به علل گوناگون نزدیک به 5 میلیون نفر میرسد و به روایتی 95% بودجه را می بلعد .
حالا اگر فرض کنیم که اخراج هر کارمند از دولت 100.000.000 تومان هزینه داشته باشد و سالی 200.000 نفر اجراج شوند و این کارکنان با این پول وارد بازار کار شوند هزینه دولت بالغ بر 20.000.000.000.000 میلیارد تومان خواهد شد و در حالی که حقوق این 200.000 نفر با احتساب حقوق ماهیانه 3.000.000 تومان نیز میشود 8.400.000.000.000 لذا دولت سالیانه 11.600.000.000.000 تومان باید از جیب بدهد اما مزایای این طرح برای دولت حداقل 10 برابر آن خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
برم تو حساب کتابت ک سرانگشتی حساب کردیا.ناقولا ریاضیتم خوبه ها.ولی کو گوش شنوا
امروز در میدان تره بار تهران مرغ تازه به قیمت 9700 تومان فروخته می شد اما چون بسیار چرب می باشد و خونابه از بسته هایش چکه می کند مشتری ندارد . دولت باید کیفیت مواد غذایی و سلامتی مردم را هم در نظر بگیرد
بخدا داریم مردم را از گرسنگی می کشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
من دیگه از گرسنگی دارم میمیرم کاری ندارید.؟
بیچاره مرغ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
میخورنش سر قیمتشم دعوا میکنن
جالبه میگه دلال ها و افرادی که خودرو دارند . میشه بگن این دلال ها کیا هستن؟ اگر راست میگن فروش فوری بزارن همه روزه و سرموقه تحویل بدن.نه الان که اطلاعیه میزنن و هیچ وقت نمی تونی ثبت نام کنی.
اغلب مرغ داری ها هم مثل اغلب کشاورزا اشتباه کردند بعلت جو بازار شروع به ریختن زیاد جوجه کردند اما غافل از اینکه اغلب مردم بیش از مصرفشان مرغ ذخیره کردند و مرغهای جدید راهی به بازار مصرف ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
به قیمت باشه مردم میخرن . نه اینکه مثل ماههای قبل اینقدر صادرش کنن عراق تا ته مونده داخلی سر بفلک بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
واقعا چرا هر چی ما صادر میکنیم عراق تو همون قلم جنس مشکل داریم چرا؟
چرا تولید این خودرو غیر استاندارد متوقف نمی شود.پراید!؟
باور کنید هیچی سرجاش نیست. دور خودمان می چرخیم. راهکار درستی برای حل مشکلات نداریم.
ای کاش به جای موشک و ماهواره و هسته ای کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ... ؟ این تبلیغات چه خیری برای مردم داره ؟
اگر 5 نفر با متوسط سنی 20 سال در پراید کشته شوند ودولت نفری 100 میلیون و در مجموع 500 میلیون برای این 5 نفر هزینه کرده باشد و با احتساب هزینه بیمه فوت یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی این 5 نفر ، در کل 2 میلیارد تومان به خاطر پراید خسارت وارد می شود.
نخبه شاید در این بین باشد .
سالی پانزده هزار کشته و سیصد هزار معلول و مصدوم و زن بی سرپرست به جامعه تحمیل می شود.
نمیشد ما هم مثل بقیه کشورها بودیم ؟

چرا همش ایران اینجوریه آخه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
آخی گریه نکن.چجوریه مگه؟
امروز هزینه تعمیر سمند تعویض سرسلیندر وسایر اقلام علی رغم اینکه همه قطعات را از نمایندگی تهیه نمودم چهار میلیون و دویست هزار تومان شد دستمزد هنوز پرداخت نکردم ولی هزینه تعمیر معادل قیمت پراید در همین چند سال گذشته شد / بازنشسته
ای کاش بجای انرژی هسته آیی در انرژی خورشیدی سرمایه گذاری میکردیم
الان اینهمه مشکلات نداشتیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان