بازدید 7624
۱

واکنش متفاوت مقام دولتی به التهابات دانشگاه تهران

در شرایطی که تنش‌ها و التهابات بروز کرده در دانشگاه تهران بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی یافته و مورد رسانه‌های بیگانه قرار گرفته، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، همگان را به «رواداری» دعوت کرده است.
کد خبر: ۸۹۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 14 May 2019
در شرایطی که تنش‌ها و التهابات بروز کرده در دانشگاه تهران بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی یافته و مورد رسانه‌های بیگانه قرار گرفته، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، همگان را به «رواداری» دعوت کرده است.

به گزارش «تابناک»، به فاصله یک روز از بروز تنش‌هایی در دانشگاه تهران و در شرایطی که برخی گزارش‌های رسیده حکایت از شکل گیری زد و خورد‌هایی میان مخالفان و موافقان اجرای طرح جدید در حراست این دانشگاه دارد، علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت اتفاق روی داده را خواست ترامپ و همکارانش خواند.

معزی در این خصوص در توییتی نوشت: «کارزار فشار حداکثری ترامپ و B-Team به شدت تشنه تصاویر و اخباری، چون تجمع دانشگاه تهران است. دغدغه ملی، مسئولیت پذیری مدنی و وظیفه دینی و انقلابی، حکم می‌کند به نام ایران و برای ایران، امروز با رواداری در کنار یکدیگر باشیم نه مقابل هم.»
 
واکنش متفاوت مقام دولتی به التهابات دانشگاه تهران

تقاضایی که اگرچه مصلحانه و از سر دلسوزی به نظر می‌رسد، اما بعید است تاثیری در حل و فصل ماجرای به وجود آمده داشته باشد، چراکه اساسا فارغ از چرایی بروز مشکل و حتی تهی از راهکاری موثر برای پایان دادن به این ماجراست، اگرچه به نظر نمی‌رسد تنش روز گذشته پایان نیافته باشد و ادامه بیابد.

رویکردی که می‌توان آن را در دسته بندی واکنش‌های سیاسی به اتفاق روز گذشته در دانشگاه تهران قرار داد، در حالی که شاید بهتر بود موضوع مورد اختلاف میان موافقان و مخالفان در دانشگاه تهران، در دسته بندی مسائل دانشجویی قرار گرفته و بر این اساس، با اتخاذ راهکار‌هایی آشنا در دانشگاه‌ها مانند برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ و حتی مناظره‌های دانشجویی، برای رفع و رجوع آن کوشید.

برگزاری نشست‌ها و سلسه بحث‌هایی که از دیرباز در دانشگاه‌های کشورمان رواج داشته و به واسطه آنها، از بروز بسیاری از تنش‌ها جلوگیری به عمل آمده است. فضایی برای تضارب آرا که همواره موجب بالندگی دانشگاه‌ها بوده، اما ظاهرا در این روز‌ها چندان مجالی برای شکل گیری آن وجود ندارد، تا جایی که دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز به جای تجویز آن، توصیه به رواداری می‌کند.

توصیه‌ای که کارایی چندانی ندارد، به ویژه اکنون که می‌دانیم رواداری در دستور کار مخالفان و موافقان قرار نگرفته و در نتیجه، تنش بروز و نمود یافته است. تنشی که اگرچه ممکن است خوشایند دشمنان کشورمان باشد، اما راه پایان دادن به آن، نه سکوت، که حل و فصل اصولی ماجراست تا مبادا بار دیگر اختلافات به وجود آمده سر باز کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رواداری یعنی چه
برای زیز دیپلم ها بنویسن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر