بازدید 4913

مقابله با پایان‌نامه‌فروش‌ها باید ادامه داشته باشد

کد خبر: ۸۹۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 14 May 2019

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پلمپ مراکز فروش پایان‌نامه توسط وزارت علوم اقدام درستی بود و باید ادامه پیدا کند.

به گزارش آنا، ضیاءالله اعزازی ملکی با بیان اینکه رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برخورد با پایان‌نامه‌فروش‌ها اقدام خوبی بود، اظهار کرد: باید در مقابله با پدیده گسترده فروش مقاله و پایان‌نامه دانشجویی به طور جدی برخورد کرد.

وی افزود: فروش پایان‌نامه به نوعی رواج تقلب در سیستم آموزشی کشور بوده و مدارک غیرکارشناسی و غیرعلمی را افزایش می‌دهد و خبری از سواد و علم دانشجو نیست. اگر اساتید دانشگاه‌ها به کیفی‌سازی مسائل آموزشی توجه کنند، دانشجویان عالم و خردمندی به جامعه تحویل داده می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایان‌نامه‌فروش‌ها، جامعه علمی کشور را بدبخت کرده‌اند؛ همکاری وزارت علوم و پلیس برای پلمپ ۲۵ مرکز فروش پایان‌نامه و مقاله، اقدام بسیار خوبی بوده که باید ادامه پیدا کند.

اعزازی بیان کرد: اگر نظارت و دقت اساتید بر پایان‌نامه‌های دانشجویی افزایش پیدا کند، دانشجو خودش به تهیه پایان‌نامه پرداخته و اقدام به خرید آن نمی‌کند؛ چرا که استاد وی متوجه می‌شود که پایان‌نامه دانشجو کپی است و یا توسط خودش تهیه نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش مراکز غیرانتفاعی و علمی کاربردی برای متولیان آن‌ها ایجاد درآمدزایی کرده و برخی از آن‌ها فقط به دنبال صادر کردن مدرک برای دانشجویانشان هستند و نظارتی بر پایان‌نامه های دانشجویان خود ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر