بازدید 12711

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می‌شود؟

کد خبر: ۸۹۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 14 May 2019
یکی از معیار‌های مهم خرید بلیط هواپیما پس تاریخ و زمان سفر، قیمت بلیط هواپیما می‌باشد و پس از آن نوع هواپیما، ایرلاین، چارتری یا سیستمی، فرودگاه مقصد و بسیاری دلیل دیگر می‌باشد، شاید فکر کنید بلیط هواپیما تنها براساس مشهوری ایرلاین و زمان‌های اوج سفر باشد که تغییر می‌کند. معیار‌های تعیین کننده بسیاری برای قیمت بلیط هواپیما وجود دارد که برخی معمولا ثابت مانند نوع بلیط خریداری شده اعم از سیستمی یا چارتر، اکونومی، بیزینی و فرست کلاس.
 
قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می‌شود؟
 


برخی متغییر مانند تعطیلات و آخر هفته‌ها می‌باشند. در مجموع موارد زیر بیشترین تاثیر را در بالا و پایین شدن بلیط هواپیما در سراسر جهان دارند.

بلیط هواپیما سیستمی:

این نوع بلیط معمولا قیمت بیشتری دارد و شما از هر جایی که اقدام به خرید آن کنید باید یک قیمت را بپردازید. یعنی به هیچ وجه امکان ندارد که بتوانید این نوع بلیط را ارزان یا گران‌تر تهیه کنید یعنی همه جا به قیمت واحد مصوب شرکت هواپیمایی فروخته می‌شود.

تفاوت این بلیط با چارتری در میزان جریمه است که در هنگام کنسلی مسافر باید بپردازد. در بلیط چارتری مسافر پس از کنسل کردن بلیط هیچ پولی دریافت نمی‌کند، اما در سیستمی با توجه به مدت زمان باقی مانده به پرواز با مقداری جریمه می‌تواند باقی پول بلیط را پی بگیرد. البته تفاوت اساسی دیگری که دارد این می‌باشد که در بلیط‌های سیستمی قیمت برای بزرگسالان با کودکان، نوزادان فرق می‌کند. به طوری که اگر شما چند کودک به همراه دارید خرید بلیط سیستمی بیشتر به نفع شما می‌باشد.

بلیط هواپیما چارتری:

این بلیط‌ها معمولا اینگونه به فروش می‌رسند که شرکت هواپیمایی تعداد بالایی از صندلی‌های پرواز خود را با قیمتی بسیار کم‌تر به آژانس هواپیمایی چارتر کننده می‌فروشد در ازای این که آن آژانس تمام صندلی‌ها را پر کند؛ و به همین دلیل آزانس هواپیمایی این بلیط‌ها را افزودن سودی بسیار کم و بیشتر در قالب تور به مسافران می‌فروشند. این یکی از مهم تری عوامل تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما می‌باشد.

زمان پرواز:

اگر در گوگل فلایت چک کنید، یکی از عواملی که بسیار در تعیین قیمت بلیط هواپیما موثر می‌باشد زمان و ساعت پرواز می‌باشد. مثلا هر چقدر که به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شویم و همچنین بلیط‌های آخر روز گران‌تر می‌شوند. از همه مهمتر در زمان اوج سفر به مقصد، تعطیلات، اخر هفته، سال نو، و تابستان که اوج فصل سفر می‌باشد نیز قیمت‌ها بسیار بالا می‌روند.
 
قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می‌شود؟
 


بلیط صندلی اکونومی:

همان طور که می‌دانید این بخش عادی‌ترین بخش هواپیما می‌باشد که هر کس سوار هواپیما شده باشد کاملا با این بخش آشنا می‌باشد. پس جای هیچ توضیحی نمیزاره که چرا ارذان‌ترین قیمت بلیط مربوط به این بخش می‌باشد. البته قیمت پایین این بخش نشان از بد بودن آن نمی‌باشد.

تنها به دلیل ساده‌تر بودن امکانات ان از دو قسمت بیزینس و فرست کلاس می‌باشد.
 
 
قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می‌شود؟

بلیط صندلی بیزینس:

بلیط این بخش از فرست کلاس ارزان‌تر و از اکونومی گران‌تر می‌باشد چرا که امکاناتی حد فاصل این دو بخش را ارائه می‌دهد. اما راحتی این بخش بیشتر به فرست کلاس نزدیک می‌باشد و، اما از نظر قیمتی نزدیک‌تر به بخش اکونومی می‌باشد. همان طور که می‌دانید تعداد مسافرین در یان بخش بسیار کمتر می‌باشد و هر مسافر از صندلی راحت‌تر، منو غذایی بهتر و ... برخوردار می‌باشد.

به نظر مسافران یکی از بهترین آپشن‌های این بخش که ارزش هزینه بیشتر را دارد بخش وی آی پی و جداگانه ورود مافران در فرودگاه می‌باشد که بسیار برای مسافران راحت‌تر و کم استرس‌تر می‌باشد.
 
قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می‌شود؟
 
 

بلیط صندلی فرست کلاس:

به طور حتم همگی می‌دانیم که این بخش‌ها معمولا از امکاناتی بسیار خاص‌تر و تقریبا شبیه به هتل برخوردار می‌باشند که صد در صد هزینه بسیار بیشتر از قسمت بیزینس و اکونومی برای مسافر دارد.

صد البته که بهترین گزینه در هواپیما بخش فرست کلاس می‌باشد همان طور که قیمتی بسیار خاص نیز دارد. اما اگر در شرایطی هستید که می‌توانید هزینه این بخش را بدهید به هیچ عنوان بلیطی پایین تری از فرست کلاس نخرید.
 
قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می‌شود؟
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر