بازدید 6979
۱

همه چیز درباره دانشگاه D8

کد خبر: ۸۹۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 14 May 2019

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل درباره راه اندازی دانشگاه D8 گفت: ایجاد چنین دانشگاهی باعث آشنایی دانشجویان با زبان فارسی و فرهنگ ایرانی می شود و این دانشجویان می‌توانند سفیران جمهوری اسلامی ایران در دنیا باشند.

به گزارش فارس، سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل به تشریح فرآیند پذیرش دانشجو در دانشگاه D8 پرداخت و گفت: دانشگاه D8 که در نزدیکی دانشگاه بوعلی سینای همدان تاسیس شده است یک دانشگاه شهریه‌پرداز است و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه پرداخت کنند و هزینه تاسیس آن نیز برعهده تمامی کشورهای عضو D8 است.

وی درباره این‌که چرا ایران برای میزبانی این دانشگاه داوطلب شد، گفت: به‌طور قطع ایجاد چنین دانشگاهی می‌تواند باعث شود تا دانشجویان این دانشگاه با زبان فارسی آشنا شوند و آن را بیاموزند، در کنار این موضوع با فرهنگ ایرانی نیز آشنا شده و به نوعی سفیر ایران در دنیا شوند.

سالار آملی اضافه کرد: اساتید برای حضور در این دانشگاه اعلام آمادگی کردند و جمهوری اسلامی ایران نیز از فعالیت‌های این دانشگاه حمایت می‌کند؛ چراکه ما می‌توانیم با وجود این دانشگاه، دانشجویان بسیاری را از کشورهای جهان جذب کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سال تحصیلی جدید دانشگاه D8 آماده پذیرش دانشجویان است و در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ این دانشگاه به‌طور رسمی فعالیت‌ خود را آغاز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سطح کیفی و میزان داوطلبان، برنامه‌ درسی این دانشگاه تدوین می‌شود.

دانشگاه D8 از فروردین ماه امسال با حضور کشورهای عضو در همدان راه اندازی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایا این دانشگاه امسال پزشگی هم میپزیرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر