بازدید 17347

تنش در دانشگاه تهران با کلیدواژه حاشیه ساز!

در پی اجرای طرحی جدید در دانشگاه تهران، امروز این دانشگاه دستخوش تنش‌هایی پر دامنه بود؛ تنش‌هایی که به گفته برخی منابع به بروز درگیری‌هایی نیز منجر گردید.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ 13 May 2019
در پی اجرای طرحی جدید در دانشگاه تهران، امروز این دانشگاه دستخوش تنش‌هایی پر دامنه بود؛ تنش‌هایی که به گفته برخی منابع به بروز درگیری‌هایی نیز منجر گردید.

به گزارش «تابناک»، شروع ماجرا ریشه در اجرای طرحی داشت که بر اساس آن، نیرو‌های حفاظت فیزیکی زن هم در کنار ماموران حراست دانشگاه تهران حضور یافتند. حضوری که به باور دانشجویان معترض، هدف از آن رسیدگی به وضعیت پوشش دانشجویان دختر است.

طرحی که معترضان بر این باورند که دلیل اجرایش، نامه‌ای حاوی تقاضای ۱۱۸ اساتید این دانشگاه در سال گذشته از مسئولان دانشگاه جهت رسیدگی به پوشش برخی دانشجویان است و به باور ایشان بهتر است مسکوت بماند، مگر آنکه اساتید دانشگاه به وضعیت پایان نامه فروشی پیرامون دانشگاه تهران یا اشکالات سلف‌های دانشگاه یا خوابگاه‌ها و... نیز معترض شوند!

وضعیتی که موجب شد شماری از دانشجویان تصمیم به نشان دادن اعتراض خود به طرح جدید الاجرا بگیرند و تجمعی مقابل پردیس هنر‌های زیبای دانشگاه تهران آغاز شود که بعد از مدتی به آمفی تئاتر دانشکده برسد و با حضور دانشجویان مخالف ایشان و اعضای یک تشکل، به تشنج برسد و در نهایت به التهاباتی منجر گردد.
 
تنش در دانشگاه تهران با کلیدواژه حاشیه ساز!

اوضاع و احوالی که حضور دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در بین دانشجویان نیز نتوانست به آن پایان دهد تا در نهایت بیانیه‌ای به نمایندگی از معترضان قرائت شود که ایسنا بخش‌هایی از آن را این گونه روایت کرده است:

دانشجویان دانشگاه تهران در روز‌های گذشته شاهد حضور و استقرار نیرو‌های حفاظت فیزیکی زن در همراهی با مأموران حراست دانشگاه، به منظور دخالت در امر پوشش خود بوده‌اند. این اتفاق ناخوشایند با سخت‌گیری در ورود بانوان به دانشگاه به علت نوع پوشش‌شان و تهدیدِ احضار به کمیته‌ی انضباطی و برخورد‌های قهریِ این‌چنینی همراه شده که مایه‌ی تأسف است.

جناب آقای دکتر سرسنگی! برخورد‌های انضباطی و حراستی با دانشجویان این دانشگاه با هدف تغییر اجباری پوشش، حتی اگر در لفافه‌ای به اسم نظام‌نامه‌ی اخلاق حرفه‌ای دانشجویان هم پیچیده شود، امری خارج از شأن و جایگاه این دانشگاه و دانشجویان آن است.

طرح‌هایی مثل نظام‌نامه‌ی اخلاق حرفه‌ای دانشجویان باعث به وجود آمدن چنین دست‌درازی‌هایی به حریم دانشجویان شده و همان‌گونه که مستحضر هستید، این نوع برخورد‌های قهری هیچ‌گاه جواب نخواهد داد چرا که دانشجویان بهتر از هر شخص دیگری به عرف دانشگاه و جامعه‌ی خود آگاه هستند.

اجبار و تحمیل نوع خاصی از پوشش به دانشجویان، شکل واضحی از تعرض آشکار به حریم خصوصی دانشجویان و نقض مستقیم حقوق انسانی آنان است که مورد اعتراض جمع‌ها و محافل دانشجویی است. چنین برخورد‌هایی تنها موجب ایجاد تنش در فضای دانشگاه و برهم‌زدن بستر‌های عقلانیت می‌شوند، آن هم در روز‌هایی که دانشگاه بیش از همیشه به آرامش و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز طیف‌های مختلف عقیدتی و سبک‌های مختلف زندگی نیاز دارد.

بدین‌وسیله ما دانشجویان خواستار توقف برخورد‌های دانشگاه در خصوص پوشش و عدم تداوم برخورد‌های حراست در این رابطه هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۱
جالب است که در چنین اوضایی که کشور نیاز به آرامش و همدلی و نشاط و شادی دوچندان در بین جوانان و امیدوار کردن آنها دارد، برخی ها با اجرایی چنین طرح های نسنجیده آرامش دانشگاه را به هم ریخته و فضا را برای بهره برداری های سیاسی دشمن فراهم می کنند!!! التماس تفکر از مسئولین دانشگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
بله واقعا درسته متاسفانه ما ایرانی ها نه قانونمند هستیم و نه با ادب فقط بلدیم بگیم خیلی خوبیم ،
دقیقا دارن مدل روزنامه سلام رو برای شلوغی دانشگاه و تهران و کشور اجرا می کنند.
نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید خیلی مراقب باشند تا مثل سال 78 در دام این شلوغ کاری ها گرفتار نشن.
همه جا حجاب شده خط قرمز ولی آقایان بدونید از حجاب مهمتر معیشت مردم و کار دانشجویان فارغ التحصیله.بهتره به اصول بیشتر بها بدید تا فروع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
حجاب و معیشت مسئله جدا از هم هست و باید هم جامعه هم کشور از همه لحاظ روش کار کنن ،ولی متاسفم که در یک شرکت وقتی به دختر محجبه میگن شما حتما باید آرایش کنی تا استخدام بشی این رو میگن قانون اون شرکته و این که در دانشگاه های مهم غرب هم حتی حدودی برای پوشش انتخاب میشه که دانشجو ملزمه رعایت کنه وگرنه اخراج میشه ،اونجا قانون اما ما اونقدر برای خودمون ارزش قائل نیستیم که خودمون رو ملزم به اجرای قانون های خودمون کنیم همین چیز ها ما رو جهان سوم کرده این که همش دنبال اینم ببینیم غرب هر کاری کرد حتی نادرست ما هم مثل میمون همش رو مو به مو اجرا کنیم برید دختر هارو ببینید که با قیافه ای
که باید شب عروسیشون داشته باشن میان دانشگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
پاسخ دهنده محترم حق با شماست ولی واقعا یه سری ها خیلی هم بد حجاب نیستن واقعا دختر هایی هم هستن که با چهره ساده و تیپ هایی میان که معلومه فقط دنبال علم هستن حالا شاید لزوما هم چادر نپوشن ،ولی قبول دارم یه سری ها این محیط علمی رو شاید هم ناخواسته و فقط برای ارضای تمایل به خیلی زیبا بودن عوض میکنن
"ورود بانوان ،دخالت در حریم خصوص و...."واقعا اینها بانوان ما هستندکه با هرپوششی وارد دانشگاه می شوند؟آیا این دخالت در حریم خصوص بقول شما بانوان است؟آیا محیط خیابان ودانشگاه حریم خصوصی بقول شما بانوان است؟خوب است دانشکده حقوق دانشگاه تهران معنی کلمه بانوان وحریم خصوص را در همایشی برای دانشجویان وفرزندان عزیز ما روشن فرماید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
کسی که دانشگاه تهران قبول شده مسلما کسی نیست که به قول شما با "هر پوششی" بره دانشگاه.
بقیه اش هم به من و شما و دیگری ربطی نداره و بله...اینا دقیقا حریم خصوصی انسان ها هستن. اینا همون نخبه هایی هستن که در اولین فرصت کشور رو ترک می کنن. من می مونم و شما و افراد بی سواد و بی تخصص.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
اینا نخبه نیستن اگر بودنشه حدی از شعور پرسیدن که بدونن هر جای دنیا قانون خودش رو داره تازه کشور ما واقعا از لحاظ حجاب خیلی آزاده ،برید؟ ببینید که توی کشور اروپایی دختری به خاطر این که با آرایش وارد جلسه امتحان میشه اونم در دانشگاه های معروفش استاد و دانشگاه بهش میگن شما قصد تقلب و گول زدن استاد رو داشتید و
از جلسه امتحان بیرون میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
اینقدر به این بی فرهنگ ها نگید نخبه کسی که حاضر نیست یه مقنعه رو بخاطر منافع کشورش حداقل و احترام به قوانین رعایت کنه و قهر میکنه و می ره خارج و آخر هم در خارج ازش کلی بهره برداری میکنن و بعدش بدون این که سودش به کشور برسه با کلی خرجی که کشور براش کرده توی همون خارج سرطان میگیره و در راه منافع کشور های کودک کش میمیره امثال شهید احمدی روشن نخبه بودن و هستن که همیشه تابع قوانین بودن ،قر نزدن و واقعا دنبال علم بودن ،،اینم بگم من موافق اون کسانی هم نبودم که با اسم اسلام اومدن و اعتراض کردن ،اونا که ادعای عاقلی میکنن جدا از این که خانم ها خیلی بی ملاحظه شدن نباید به این دشمنی ها ادامه میدادن
این بدحجابی بعضی از دانشجویان واقعاً غیر قابل تحمل شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
خوب تو میتونی تحمل نکنی. ولی حق نداری تعرض کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
ناشناس ۱۰:۱۱ شما با بی حجابی به حق بقیه تعرض میکنی لطفا قانون جنگل حاکم نکن
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
ممکنه یه چیزی هم برای من غیر قابل تحمل باشه...حق دارم حقوق دیگران رو به خاطرش پایمال کنم؟ یا مشکل از خودمه و یا باید تحمل کنم و یا باهاشون برخورد نکنم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
بعضی خانم ها و دختر ها واقعا دانشگاه رو با مجلس عروسی خودشون اشتباه گرفتن و فضای علمی که باید دانشگاه داشته باشه رو تبدیل به فضای عروسی میکنن
...دانشجو به درجه ای از رشد عقلی رسیده که نیاز نیست دیگران برای پوشش تصمیم بگیرند. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
دیگه خدا که نشدن دانشگاه قوانین داره برای خودش خوشت نمیاد برو ،همه ی دنیا اینطوریه ،ولی مخالفم که برای این موضوع که باید برای قشر نخبه حل شده باشه دعوا افتاده ،معلومه واقعا این قشر نخبه نیستن
وقتی حذفشان کردید و نمرهاشون را ندادین کار دستشان می اید که نباید هر هرح مرجی راه بیاندازن
می ترسید نام تشکل را ببرید ؟
حریم شخصی
خخخخخخه
دانشجویی که این تفکر داشته باشد و مثلا روشنفکر خب مشخصه که وضع خراب است و خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
حریم شخصی چیز خنده داری نیست عزیزم. جزو بنیادی ترین بحث های دموکراسی است.
چند تا از گشت ارشاد در امریکا و اسپانیا نشان این ها دهید رام می شوند
چون غرب زده هستند وفکر می کنند فقط اینحا اینطوری هست
چند تا از گشت ارشاد در امریکا و اسپانیا نشان این ها دهید رام می شوند
چون غرب زده هستند وفکر می کنند فقط اینحا اینطوری هست
خداییش بعضی دانشجو ها واقعااااا بد لباسن
اصن هیچ جوره حتی توی خود اروپا هم اینجور تیپ رو نمیبینید توی محیط اکادمیک
زشته بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
زشت هم باشه انتخاب یک شخصه و دخلی به ما نداره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
راست میگه، شایسته محیط علمی نیست.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
چون تو اروپا آزادن. از بچگی آزادن و مردم عقده ای بار نمیان.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
شما مشخصه اروپا ندیدی. همه با شلوارک و دامن کوتاه می رن دانشگاه و کسی به خودش جرات نمی ده که بهشون چیزی بگه. برای این که اصلا دلیلی نمی بینن چیزی بگن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
توی اروپا هم آزاد نیست دختر های ما واقعا با چهره ی شب عروسیشون میان دانشگاه ،خدایی اروپایی ها خیلی ساده تر و با حیا تر هستن آخر اروپایی ها با حجاب میشن ما تازه به ۱۰۰ قبل اروپایی ها میرسیم ،ما همیشه باید انگار عقب باشیم ،فقط از اروپا ولنگاریش رو سعی میکنیم یاد بگیریم اگر این قشر دانشجو دنبال علم بودن واقعا با حفظ قوانین دانشکده دنبال علم و پیشرفت کشورشون میرفتن حالا این دانشکده میخواد هر جا که باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
شما که رفتی اروپا چطور نمیدونی که توی دانشگاه های بزرگ اروپا حتی نمیتونن بیش از یه اندازه ای آرایش کنن ،متقلب محسوب میشن و از دانشگاه اخراج میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
۱:۵۳
مطمئن باشید بیشتر از شما در اروپا زندگی کار و تحصیل کردم
پوشش دانشجویان دانشگاه تهران فاجعه است به نظرم بهتر است اصلا بگویند بدون حجاب بیایید شاید بهتر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
فاجعه بودن یا نبودن نوع پوشش را من و شما نمی تنیم به ادم ها تحمیل کنیم. مهم اینه انتخابه خودشونه و مهمتر اینه که این پوشش تو جامعه جا افتاده و مردم مشکلی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
اتفاقا ۱۰:۱۴جا نیفتاده و ما نمیتونیم کنار بیاییم....شما هم بهتره نوع لباس پوشیدنتون رو از اشخاص معلوم الحال جدا کنید تا انقدر دعوا نشه
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
اتفاقا دقیقا بدون حجاب خیلی بهتر از با حجاب اجباریه. چون وقتی یه چیزی رو به زور سعی کنیم یه جایی جا کنیم، از این ور اون ورش می زنه بیرون.
دانشجویی که باید تحصیل کنه تا با علمش چرخ کشورو بچرخونه رو بهش حمله میکنید که اخرش چی بشه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
ا
علمش؟!!!!
به نام دین دین زدایی نکنید
دانشجویان دختر در برابر تعرض به حق خود در انتخاب نوع پوششی که در چهارچوب عرف جامعه می باشد،نباید کوتاه بیایند.واقعا جای خجالت دارد که هنوز بعد از چهل سال ،بهترین کاری که برای ترویج حجاب می توانید انجام دهید،برخورد قهری است.تنها کسانیکه توانایی مجاب کردن طرف دیگر با منطقی قوی را ندارند،دست به خشونت و بر خورد قهری می زنند.
اینها دانشجو نیستند که به دنبال دانش بروند دنبال بی بندباری فساد هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
گیرم دنبال فساد هستند. تا زمانی که به حریم شخصی ما تعرض نکنند ازادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
حریم شخصی را هنوز نمی دانی چی هست
پاسخ به ۱۰:۱۴
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
همینکه ما تویه محیط دانشگاه نتونیم راحت بشینیم و مجبورشیم برای ندیدن ابتذال سرمونو پایین بگیریم ینی به حریم خصوصی ما وارد شدن با نوع پوشش بدشون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
دانشجو باید تابع قوانین هر جایی که می ره باشه ،شما برای این که کیف کنی و لذت ببری نباید قوانین یه جا رو زیر پا بزاری ،واقعا چه دلیل علمی این قشر برای این که بی بندباری باشن دارن هیچی فقط میخوان با همه توی دانشگاه دوست بشن و کاری کنن همه عاشقان بشن ،توی اروپا اینطوری نیست باور کنید اونا از ما دارن با فرهنگ تر میشن ،ما داریم مثل اونا میشیم
خدا رو شکر علوم پزشکی رو این سیاسیون به گند نکشیدن
تو سر دانشجو زدن با دلیل و بی دلیل تف سربالاست.
دانشگاه تهرانم دیگه زیادی کویت شده
خوب تحریم که هستیم بیکاری که هم مانند خوره به جان جوانان این کشور افتاده گرانی هم بیداد می کند تبعیض و فقر و نداری هم مانند بختک بر سر ما فرود آمده.
چرا باید این مسائل در دانشگاه تهران رخ دهد چرا آبرو و اعتبار دانشجو اینطور لکه دار شود. چرا کسی پاسخگو نیست
راحت بگید بسیج‌ دانشجویی حمله کرد به معترضین
.......چه کسی این اجازه را به شما داده در همه امور مردم مداخله کنید...........خدا در قران هم به پیامبر فرموده که وظیفه شما فقط گفتن راه درست واشتباه به مردم است وبس...........مردم خود تصمیم میگیرند که چه راهی بروند ............حالا شما شدید کاسه داغتر از اش .......استغفر الله از پیامبر بالاتر که نیستید ........
داخل دانشگاه تهران، پوشش کاملا رها شده...
بنده مشغول دوره دکتری تخصصی در این دانشگاه هستم،
با ولنگاری در نوع پوششی که در این دانشگاه هست، مخالفم...
محیط دانشگاه، می بایست از لحاظ بصری برای دختر و پسر مسلمان امن باشد...
الان اینگونه نیست..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
شما که با دیدن یه مانتوی کوتاه دین و ایمانت به خطر میفته برو یه فکری برای ایمان سست و نگاه بیمارت بکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
بیمار کسی هست کهکمبود محبت عاطفی داره و با هر چه ولنگار تر اومدن توی محیط جامعه دنبال رفع این کمبود هست ،متاسفم ... کسی که حاضر نیست به خاطر خدا هم نه حداقل برای دلبری نکردن جلوی جوون مردم حداقلیات رو رعایت کنه وقتی به منصب برسه هم همین میشه خود خواه و خود پرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
ناشناس ۱:۵۰
به نظرم شما یا چیزی از دین و ایمون نمیدونی یا با غرائز انسان آشنا نیستی!
البته یه احتمالم داره که ندیده باشی ملت چطوری میان!
ایول تابناک! برو دارمت!
مشکل اساسی حجاب است..نه پایان نامه فروشی و نه خوابگاه ها.
چرا دانشجویان ما فکر میکنند تافته جدا بافته هستند و نباید مطیع مقررات دانشگاه باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
چرا همه ی قوانین ما و سخنرانیهای ما و دغدغه ی مسئولین ما و نگرانی برخی تشکلهای ما و محور اصلی خطبه های ما و همه چیز ما... فقط و فقط حجاب است. بسه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
علی اقا، به شما چه که دانشجویان چه فکری می کنند؟؟ مگر وکیل وصی شون هستین؟ اصلا خودشون ر تافته جدا بافته می دونند که طبیعیه، چه دخلی به ما داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
ناشناس ۱۰:۱۶
با این استدلال شما میشه گفت به شما چه که علی آقا این رو گفته؟ چه دخلی به تو داره:) یه کمی فکر کردن هم بد نیستا. اینقدر دنباله روی میکنید و حرف خارجی ها رو تکرار میکنید دیگه حوصله فکر ندارید.
این دانشجوها موقع قبولی تعهد دادن که ضوابط دانشگاه رو رعایت کنن
حالا اگر ناراحت هستن تشریف ببرن آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
تعداد اونهایی که از این وضعیت ناراضی هستند اونقدر زیاد شده که گمون کنم شما اگه ناراضی هستین باید تشریف ببرین کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
در امریکا هم تعهد پوشش وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
ناشناس 10:17 اصل مطلبو گفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
اینا رو باور کنید آمریکا با تانک از روشدن هم رد نمیشه میگه تانکمکن کثیف میشه ،قشر بیبندبار که دنبال قر و فرن تا علم
هرکس ناراضیه میتونه بره خونه ش
چون اساسا اکثر این دانشجو ها بعداز فارغ التحصیلی بدنبال خارج رفتنند
یعنی چه ؟

مگر دانشگاه و کشور زندان یا باز داشتگاه است که همه را لباس دالتون بپوشانند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
مگه کسی گفته لباس دالتون بپوشن ؟ این چه حرفیه میزنید من مخالفم با این که دو دستگی در بین ما که پیش هم نفس میکشیم و در یک کشور هستیم به وجود بیاد حتی مخالف اون هایی که بعدا اومدن و با نام دین گفتن دانشجو حیا کن و ... ولی به نظرم قانونمند بودن و مودب سر کلاس حضور داشتن واجب اونم برای قشری که ادعای نخبگی میکنن،واقعا دور از ادب هست که با آرایش زیاد و و با موی یه ور ریخته و ... بیایی سر کلاس دانشگاه محیط علمی دوستان لطفا با جا های دیگه اشتباه گرفته نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
کسی نگفته لباس خاصی بپوشن. گفتن به قوانین احترام بذارن! اصل قانون پوشش هم که توی خیلی از دانشگاه های خارجی وجود داره. چی میگید پس؟
توی اروپا هم هر لباسی را در دانشگاه نمیشه پوشید.
ایران چی اش به اروپا رفنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
اگه اروپا را ملاک قرار می دین می تونین قوانین پوشش اونجا را عینا پیاده کنید تو دانشگاه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
اگر به اروپا هم بروید انجا را به گند می کشانید
خطاب به پاسخ دهنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
آخه مشکل اینه ما دنبال علم اروپا نگیریم دنبال فرهنگ بی فرهنگی
ابن اساتید بهتر است فکری به حال وضعیت سطح پایین علمی دانشگاه بکنند نه دخالت در زندگی شخصی دانشجویان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
اتفاقا این اساتید به فکر سطح علمی دانشگاهان که در این بخش از زندگی «اجتماعی»‌ دانشجوها کار دارن! کسی گیری نداره اونا تو خونشون چی میپوشن.اونجا زندگی شخصیشونه. پوشش توی محیط عمومی دانشگاه شخصیه آیا؟
بله حجاب داشتن دور از شان شما دانشجویان رشته هنر است چون داشتن حجاب لیاقت می خواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
اینم حرفیه. شما لیاقت داری پس حجابت را رعایت کن اونا بی لیاقتند و نمی کنند. کسی هم کاری به کار اون یکی نداشته باشه
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
داشتن حجاب اعتقاد به دین اسلام می خواد که هر کسی نداره و نباید مجبور باشه داشته باشه.
ما دانشگاههایمان را بیش از حد توسعه دادیم ولی بهره وری اندکی دارد. یعنی در شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر دانشگاه تاسیس کرده ایم که استاد برای آنها نداریم و تولید انبوه دانشجو کرده ایم. علاوه بر پولی که از بیت المال به هدر می رود نرخ بیکاری زیاد می شود چون کاری برای تحصیل کرده ها در بسیاری شهرهای کوچک نیست. اگر بجای آن کالج های فنی حرفه ایی توسعه بیابد در همان شهر کوچک دانشجوی فارغ التحصیل کالج فنی می تواند کسب و کار خودش را شروع کند.
بعضی دانشجویان دختر واقعا گندش رو در آوردن، هنوز فرق دانشگاه با جاده چالوس رو نمیدونن!
درود بر دانشجویان با غیرت
زنده باد دانشجوی آزادیخواه
همه دانشگاه های جهان قانون‌ پوشش دارند، اینها دیگه خیلی پررو شدند
به نظرم حق با دانشجویان است این رفتارها توهین آمیز است
پاسخ ها
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
ببخشید اشتباهی منفی دادم
بنده یک استاد دانشگاهم. واقعا برخی از دانشجویان به هیچ وجه عرف پوشش و رفتار اجتماعی در دانشگاه را نمیدانند یا رعایت نمی کنند و وضع پوشش و رفتار ایشان دست کم کلاس های درس و فرآیندهای آموزشی را مختل می کند، بماند که چه تاثیرات فجیعی در مسائل اخلاقی دارد . حتی دانشگاههای غیر دولتی در کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه و ... هم برای پوشش دانشجوها استانداردهای بالاتر نسبت به عرف جامعه دارند. به نظرم طرح خوبی بوده و باید در مورد پوشش در دانشگاه سخت گیری کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
اقای استاد دانشگاه، اگه دانشجوهای شما به هیچ وجه عرف پوشش را نمی دونند مشکل از اونها نیست بلکه مشکل از سیستم فرهنگی ماست. شما اگه حجاب را برای همه اجبار کنی اونوقت شاعد پدیده کم حجابی زننده در این سطح خواهی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
استاد دانشگاه عزیزشما به فکر حجاب زن و بچه خود باشید
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
اینایی که می گن دانشگاه های اروپا و آمریکا از اینا بهترن، مشخصه پاشونو اون جا نذاشتن. تو آمریکا همه با شلوارک کاملا کوتاه می رن دانشگاه...من نمی فهمم چیش بهتره. اگه فکر می کنین شلوار و دامن بلند می پوشن اشتباه می کنین.
این که هر کسی دانشجو شود بدون لحاظ این که آیا شایستگی اخلاقی دارد یا نه نتیجه اش به این جا می رسد. دانشگاه به عنوان یک سازمان حق دارد آیین نامه خودش را اجرا کند و ثانیا، کسی که نمی فهمد پوشش در دانشگاه حریم شخصی نیست چگونه می تواند دانشجو باشد؟ به عنوان یک استاد دانشگاه معتقدم باید در برابر زیاده خواهی برخی مقاومت کرد تا به تدریج این امر نهادینه شود. دانشجویی که برای قوانین کشور و دینش ارزش قایل نیست و فقط قوانین دلخواه خودش را اعمال می کند چه نفعی برای جامعه دارد؟ همه کشورها برای خودشان مقرراتی دارند مگر در کشورهای اروپایی اجازه می دهند هر کسی با هر پوشش وارد دانشگاه شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
اسم سه تا دانشگاه رو بگو که تو اروپا
اینا مزدوران پمپو و مسیح علینژاد هستند
این همه دانشجو دست فروش شده ، معتاد شده ، بیکارشده، مادام العمر مجرد شده کسی به فکرش نیست چسبیدند به حجاب!!!!!!!!!!
پوشش مسئله شخصی نیست که شما تذکر راجع به اون رو دخالت و تعرض به حریم شخصی میدونید .. وقتی فرد وارد جامعه میشه و پوشش اون در برابر همه قرار میگیره پس از حریم خصوصی و شخصی خارج میشه .. شمایی که فکر میکنی خیلی حالیته ، انقدر مغلطه نکن !
طبق نظرات شما اگر کسی هم آشغال هاش رو روی سر و صورت شما بریزه نباید باهاش برخورد کنی چون به حریم خصوصی اون داری تعرض میکنی! هه .. خنده دار نیست ؟! خودت از این چرندیاتی که میگی حالت بد نمیشه؟
چرا تو تصویر اقایون از خانم ها بیشترن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
چون معلومه پسرا برای چی ازین جنببش ها حمایت میکنن
بعنوان یه پسر میدونم در دل هم جنس هام چی میگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
چون آقایون بیشتر از نبودن حجاب سود میبرن حتما
عجب دانشجویانی داریم دردشان فقط این است که چهار نخ موی دختران بیشتر دیده شود و یا نشود و زمینه روابط دختران و پسران کمتر باشد یا بیشتر. با این دانشجویان خدا به داد این مملکت برسد. یعین این همه فقر و فساد و تبعض را نمی بینند و فقط مشکلشان حجاب است. البته دانشگاههای که در انها درس چندانی خوانده نمی شو د و سطح علمی و سواد انها هر روز پایین تر می رود باید چنین دانشجویانی داشته باشد بیشتر انها برای تفریح و وقت گذرانی به دانشگاه امده اند و با توجه به اینکه این روزها کلاسهای کنکور و اساتید گران قیمت تعیین کننده اصلی ورود به دانشگاه است دانشگاهها به تدریج به محلی برای وقت گذرانی بچه پولدارها تبدیل می شود و انها هم برایشان تفریح و خوشگذرانی مهمتر از همه چیر است.
به هر حال کسی که در جامعه ای با قوانین مشخصی زندگی‌میکنه موظف به رعایت قانون است
شما هر جای دنیا که برید قوانینی داره ،حالا این قوانین چون اسلامی هست دلیل نمیشه بگید ما رعایت نمی کنیم، ولی آفرین به هر دو گروه خوب ایرانی و اسلامی بودنتون رو نشون دادید ،وقتی قشر تحصیلکرده ما این باشن مسئولینم همین میشن دیگه به جای این که سعی کنیم همیشه با هم باشیم داریم هم دیگه رو به خاطر اختلافات جزئی تیکه پاره میکنیم واقعا که یک ایرانی اصیلیم هممون
یه سوال .با این همه گرانی وفقر وفساد هزینه حراست و مامور زن و مرد و مامور تذکر بی جا و با جا رو کی می ده .
تابانک چرا گزینه رای دادن رو برداشتی ؟
واقعا جای تاسف داره.
خودتون می دونید به چه جملاتی رای مثبت بیشتر میدن.
همین عمل شما نشون میده که حق با کی هست ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر