بازدید 5979

سایه سنگین جنگ تجاری چین و آمریکا بر بازار انرژی/ بهای نفت خام برنت و WTI در اولین روز هفته

فعالان بازار، به دقت اقدامات متقابل چین در پاسخ به تعرفه‌های گمرکی جدید وضع شده از سوی ایالات متحده بر کالا‌های چینی را تحت نظر خواهند داشت، چرا که این اختلافات می‌توانند به خصوص برای رشد جهانی تقاضا برای نفت خام، زیان بار باشند.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 13 May 2019
تابناک اقتصادیدر روز دوشنبه با توجه به هراس به وجود آمده در بین سرمایه گذاران به علت به بن بست رسیدن مذاکرات تجاری بین چین و ایالات متحده، بازار نفت خام وضعیت متفاوتی را تجربه کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، قیمت نفت خام سبک WTI ایالات متحده در ساعت ۰۵:۳۳ به وقت تهران در معاملات آتی برابر با ۶۱ دلار و ۵۸ سنت به ازاء هر بشکه بوده که نسبت به روز قبلی معاملات ۹ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش داشته است. نفت WTI معاملات روز گذشته را با ثبات به پایان برده بود.

با این حال، هر بشکه نفت خام دریای شمال (برنت) در معاملات آتی به قیمت ۷۰ دلار و ۷۳ سنت معامله شد که ۱۱ سنت با ۰.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. نفت برنت نیز معاملات روز گذشته را با تغییرات ناچیز به پایان برده بود.
 
وضعیت در هم ریخته قیمت نفت همزمان با به بن بست رسیدن مذاکرات چین و ایالات متحده

اختلافات تجاری بین بزرگترین اقتصاد‌های جهان، در روز جمعه و زمانی که دونالد ترمپ تعرفه گمرکی وارده بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین را بیش از ۲ برابر کرده و از ۱۰٪ به ۲۵٪ افزایش داد، تشدید یافته است. ترامپ علت این اقدام را «بر هم زدن توافق» توسط پکن اعلام کرد، چرا که به گفته وی، چین سعی در مذاکره مجدد درباره تعهداتی را داشته که در نتیجه ماه‌ها مذاکره آن‌ها را قبول کرده بود.

مذاکرات در روز جمعه به پایان رسید، چرا که واشنگتن اصرار بر تعهد چین به تغییر قوانین داخلی خود در این زمینه داشته و پکن در پاسخ اعلام کرد که هرگز «میوه تلخی» که به ضرر منافعش باشد را قورت نخواهد داد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی، چین و ایالات متحده مجموعا ۳۴ درصد مصرف جهانی نفت خام را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در اختیار داشته اند.

ابهیشیک کومار، رئیس بخش تحلیل بازار در Interfax Energy لندن در این باره گفت: «جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده شدیدتر خواهد شد و این امر رشد قیمت نفت خام را محدود خواهد کرد».

او ادامه داد: «فعالان بازار، به دقت اقدامات متقابل چین در پاسخ به تعرفه‌های گمرکی جدید وضع شده از سوی ایالات متحده بر کالا‌های چینی را تحت نظر خواهند داشت، چرا که این اختلافات می‌توانند به خصوص برای رشد جهانی تقاضا برای نفت خام، زیان بار باشند».

در اخباری دیگر، شاخص‌های اولیه درباره تولیدات آتی نشان می‌دهد که شرکت‌های نفتی ایالات متحده در هفته گذشته، برای چهارمین هفته متوالی تعداد دکل‌های نفتی فعال خود را کاهش داده اند.

طبق آمار منتشر شده، شرکت‌های حفاری در هفته منتهی به دهم ماه می، ۲ دکل نفتی دیگر را کم کرده تا بدین ترتیب تعداد کل دکل‌های نفتی فعال به عدد ۸۰۵ برسد.

در طی ۵ ماه گذشته، اقدامات اکتشاف گران مستقل و شرکت‌های تولیدی، در راستای کاهش هزینه‌های خود در زمینه حفاری، منجر به کاهش تعداد دکل‌های نفتی فعال در ایالات متحده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها