بازدید 14497
پیمانه اقتصادی؛

ریزش قیمت‌ها از چهارراه استانبول تا حافظ؛ یکی دلار دیگری بورس/ جریمه ۷ بانک بزرگ به دلیل تخلف ارزی/ احتکار ۱۱۹ میلیارد تومانی دو شرکت در بازار شکر/ توصیه ترامپ به شرکت‌ها برای در امان ماندن از تعرفه

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ورود دیوان محاسبات به موضوع افزایش حقوق ها، سقوط ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس، بررسی آماری بازار «تسه‌ها»، ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران، پیش بینی روند قیمت جهانی طلا در هفته جاری، بزرگترین ورشکستگی تاریخ اقتصاد چین را می‌لرزاند، تحریم‌ها تاثیر چندانی بر صادرات آلومینیوم ندارد و خروج ارز برای واردات ۹ تن چوب ماهیگیری به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 13 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ورود دیوان محاسبات به موضوع افزایش حقوق ها، سقوط ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس، بررسی آماری بازار «تسه‌ها»، ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران، پیش بینی روند قیمت جهانی طلا در هفته جاری، بزرگترین ورشکستگی تاریخ اقتصاد چین را می‌لرزاند، تحریم‌ها تاثیر چندانی بر صادرات آلومینیوم ندارد و خروج ارز برای واردات ۹ تن چوب ماهیگیری به کشور را در بر دارد.

ورود دیوان محاسبات به موضوع افزایش حقوق ها

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به تبصره افزایش حقوق ها در قانون بودجه سال 98، گفت: با توجه به ابهامات عمده در تعیین ضریب حقوق کارمندان شاغل وبازنشسته دولت ،دیوان محاسبات به این موضوع ورود پیدا کرد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ابهامات عمده ای در تصویب نامه تعیین ضریب حقوقی کارکنان شاغل و بازنشسته دولت وجود دارد، به همین دلیل از دیوان محاسبات خواسته ایم که  بندهای "الف" و "ی" تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، را بررسی کند. وی تاکید کرد: اعضای کمیسیون بودجه  طی نامه ای از کمیسیون اصل نود نیز  درخواست ارائه گزارشی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی در مورد اعمال ضریب افزایش حقوق و عملکرد دولت در رابطه با قانون مجلس شدند. وی افزود : تاکنون گزارشی مبنی بر پیگیری سازمان بازرسی کل کشور  در دست ندارم که آیا براساس درخواست ما پیگیری خود را شروع کرده است یا نه؟ حاجی بابایی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت، مطرح کرد: سئوال اساسی ما نمایندگان این است که مبنای دولت برای افزایش ۱۸ درصد چیست؟ علاوه بر این باید پرسید مبنای دولت برای حداقل افزایش حقوق چیست؟ همچنین چرا دولت حقوق دانشجو معلمان را بر اساس مصوبه مجلس افزایش نداده است. این نماینده مجلس تاکید کرد: تا آخرین مرحله حصول نتیجه، پیگیر اجرای دقیق این مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت خواهم بود. رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با گلایه از کندی کار افزود:در نامه ای به رئیس مجلس موضوع پیگیری می شود.

سقوط ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با کاهش ۵۰۸۵ واحدی معادل ۲.۴۳ درصد به رقم ۲۰۴ هزار و ۶۹ واحد رسید. این در حالی است که روز شنبه نیز شاهد افت ۲۱۸۹ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۵۹ واحدی معادل ۲.۴۳ درصد به رقم ۵۸ هزار و ۵۸۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۸۹ واحدی معادل ۲.۰۲ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۳۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۱۸ واحدی معادل ۲.۰۲ درصد به رقم ۲۹ هزار و ۹۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۶۸ واحد کاهش معادل ۲.۵۵ درصد را رقم زد و به سطح ۲۲۸ هزار و ۳۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۴۱۲۷ واحد کاهش معادل ۲.۶۲ درصد به رقم ۱۵۳ هزار و ۴۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۳۳۸ واحد کاهش معادل ۲.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۳۹۱ هزار و ۷۶۷ واحد را به نمایش گذاشت. 

ریزش قیمت ها از چهارراه استانبول تا حافظ؛ یکی دلار دیگری بورس/ جریمه ۷ بانک بزرگ به دلیل تخلف ارزی/

بررسی آماری بازار «تسه‌ها»

اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۶ «تسه۹۶۱۰» روز یکشنبه با تجربه سومین افت متوالی خود ۶/ ۰ درصد کاهش قیمت یافت و به بهای ۴۹هزار و ۵۸۷ تومان به فروش رفت. تمام سررسیدهای وام مسکن دیگر نیز در محدوده منفی معاملاتی قرار گرفتند و میانگین قیمتی آنها با اصلاح فراگیر به کانال ۴۹ هزار تومان تنزل کرد. فروردین سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان درشهر تهران به ۳/ ۱۱میلیون تومان رسیده است که این میزان نسبت به اسفند و فروردین ۹۷ به ترتیب ۲/ ۱ و ۹/ ۱۰۳ درصد افزایش داشته است. از سمت دیگر تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده در فروردین نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳/ ۷۳ و ۲/ ۳۲ درصد افت کرده است. این رکود فراگیر به عدم توانایی «تسه‌ها» برای عبور از مرز ۵۰هزار تومانی منجر شده است.

ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۸۰ هزار تومانی به رقم ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴,۸۳۰,۰۰۰ تومان بود که نسبت به روز شنبه، ۹۰ هزار تومان ارزان‌تر شد.  هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲,۸۲۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز شنبه، ۴۰ هزار تومان کاهش داشت. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی با ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت به رقم ۱,۸۳۰,۰۰۰ تومان رسید. هر سکه یک گرمی با ۵ هزار تومان کاهش قیمت، یک میلیون تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۵۳،۲۰۰ تومان بود که نسبت به روز شنبه ۹ هزار و ۸۰۰ تومان افت قیمت داشت. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱,۹۶۵,۰۰۰ تومان تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۳۵ هزار تومان ارزان‌تر شد.  حباب سکه نیز همانند روز‌های اخیر، با توجه به کاهش داد و ستد و افت تقاضا در بازار، ۵۲۰ هزار تومان می‌باشد.

پیش بینی روند قیمت جهانی طلا در هفته جاری

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری هیچ گروهی بیش از ۴۰ درصد رأی کسب نکرد. قیمت طلا از ضعف اخیر بازارهای سهام و تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین اندکی پشتیبانی شد اما برخی از معامله گران می‌گویند با وجود افت بازارهای سهام، تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن اندک بود. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA در این باره به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا از نظر فنی وضعیت بهتری پیدا کرده و اندکی بالا رفته است اما حقیقت این است که با توجه به ریسک و نوسان، طلا واقعاً افزایش پیدا نکرده و تورم پایین مانده است. به نظر می‌رسد که تشدید تنش‌های تجاری، فعلاً روند نزولی طلا را متوقف کرده است اما هنوز دشوار است پیش بینی کرد قیمت طلا در کوتاه مدت چه روندی پیدا می‌کند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۹ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر یا ۳۷ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند. پنج نفر یا ۲۶ درصد نیز کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. در این بین، ۴۱۹ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۲۲۱ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت و ۱۲۹ نفر یا ۳۱ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که ۶۹ نفر یا ۱۶ درصد نظری نداشتند.

کرکره صرافی‌ها با کاهش قیمت دلار بالا رفت

روز گذشته ساعت ۱۱، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۷۸۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۴۸۸۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. اما در ساعات پایانی نرخ خرید دلار به ۱۴۵۵۰تومان و نرخ فروش نیز به ۱۴۶۵۰ کاهش یافت. این در حالی است که هفته گذشته، بهای شاخص ارزی در بازار تهران تا ۱۵۵۰۰ قیمت گذاری شده بود. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۶۶۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۶۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. یورو نیز هفته گذشته تا رقم ۱۷۵۰۰ تومان پیش رفته بود. روند اخیر نشان می دهد بازار ارز با ریسک بالایی روبروست و با موج اخبار سیاسی، نوسانات زیادی را تجربه می کند.

جریمه ۷ بانک بزرگ به دلیل تخلف ارزی

رویترز: دو منبع آگاه گفته‌اند بانک‌های آمریکایی "بارکلی"، "سیتی" و "جی پی مورگان" به همراه بانک‌های "اچ اس بی سی" انگلیس، رویال بانک اسکاتلند، "یو بی اس" سوئیس و "بی انپی پاری با" فرانسه توسط کمیسیون نظارت بر رفتار بانک‌های اتحادیه اروپا به دلیل آن چه تخلف در تراکنش‌های ارزی خوانده شده است، جریمه شده‌اند. این جریمه احتمالاً معادل ۱۰ درصد از کارمزد دریافتی خواهد بود. تاکنون بانک‌های بارکلی، سیتی، جی پی مورگان، رویال بانک و اچ اس بی سی حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشده‌اند. با این حال طبق گفته منابع آگاه، روند نهایی شدن رسیدگی به پرونده تخلف این بانک‌ها ممکن است چندین هفته به طول بیانجامد. پیش‌تر آمریکا نیز با طرح اتهامات مشابهی علیه بانک‌های جی پی مورگان، بی ان پی پاری با، بارکلی، سیتی و رویال بانک، آن‌ها را در مجموع ۲.۸ میلیارد دلار جریمه کرده بود.

بزرگترین ورشکستگی تاریخ اقتصاد چین را می‌لرزاند

بلومبرگ: تحلیل گران می گویند در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، شرکت های چینی از عدم پرداخت ۳۹.۲ میلیارد یوآن (۵.۸ میلیارد دلار) در رابطه با اوراق بهادار داخلی خبر داده اند که این میزان ۳.۴ برابر بیشتر از دوره مشابه در سال قبل است. علاوه بر این نرخ رشد همه انواع بدهی‌ها سه برابر بیشتر از سال ۲۰۱۶ است که در نیمه اول آن احتمال زیاد وقوع بحران اعتباری مشاهده شده بود. کارشناسان معتقدند این وضع از کاهش سرمایه های شرکت ها ناشی شده است. مقامات چین تلاش می کنند با وارد کردن فشار بر بخش بانکی و برانگیختن بانک ها به دادن اعتبارات و وام ها به شرکت های کوچک و متوسط، وضع فعلی را تغییر دهند.

احتکار ۱۱۹ میلیارد تومانی دو شرکت در بازار شکر

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه روزانه 8 هزار تن شکر در کشور توزیع می شود، گفت: تا 10 روز آینده عرضه شکر در بازار متعادل می شود. یزدان سیف در گفت و گو با ایرنا افزود: در تهران روزانه بین 200 تا 500 تن شکر در میادین میوه و تره بار و 510 تن نیز در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: مصرف شکر در کل کشور ماهیانه حدود 180 هزار تن است اما هم اکنون به طور متوسط هر ماه 240 هزار تن شکر در کشور توزیع می شود. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی تاکید کرد: به علت شرایط اقتصادی این روزها قیمت هر کالایی افزایش یابد، عده ای سودجود تلاش می کنند روند عرضه آن را در بازار مختل کنند تا قیمت ها افزاشی یابد. سیف با اشاره به ضرورت تامین شکر مورد نیاز هیئت های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در تهران هیئت های مذهبی به هر میزانی که شکر نیاز داشته باشند با معرفی اوقاف می توانند به شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک مراجعه کنند. معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در شهرستان ها نیز متقاضیان می توانند برای دریافت شکر مورد نیاز هیئت های مذهبی خود به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ها مراجعه کنند تا نسبت به تحویل شکر مورد نیاز آنها اقدام شود. سیف در پایان از تشکیل پرونده 119 میلیارد تومانی دو شرکت کشت و صنعت در خوزستان به جرم احتکار شکر خبر داد و گفت: این پرونده به علت عدم عرضه و احتکار شکر هم اکنون در دست رسیدگی است.

خروج ارز برای واردات ۹ تن چوب ماهیگیری به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۹ هزار و ۵۸۶ کیلوگرم چوب ماهیگیری از ۵ کشور جهان وارد ایران شده است. واردات چوب‌های ماهیگری باعث خروج ۱۳۸ هزار و ۸۰۵ دلار ارز از کشور شد که بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۶۹ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۴۴۰ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. براساس این گزارش واردات چوب ماهیگیری از کشور‌های آلمان، ترکیه، چین، مجارستان و هنگ کنگ صورت گرفته است. بنا بر آمار بیشترین واردات از کشور چین به حجم ۸ هزار و ۴۶۰ کیلوگرم و به ارزش ۱۲۰ هزار و ۸۹۹ دلار بوده است.

تحریم‌ها تاثیر چندانی بر صادرات آلومینیوم ندارد

ابوالفضل رضایی دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با اشاره به صادرات فلزات به کشورهای همسایه اظهار کرد: افغانستان، ترکیه و عراق عمده بازار‌های هدف برای صادرات صنایع آلومینیوم کشور به شمار می‌روند که تحریم‌های تازه تأثیر چندانی بر این بازار‌ها نخواهد گذاشت، مگر اینکه مشکلات بانکی به حدی گسترده شود که هرگونه نقل و انتقال مالی را غیرممکن سازد. وی با بیان اینکه صنعت آلومینیوم کشور پیش از این تجربه تحریم‌ها را داشته و نباید اثر تحریم‌ها را بزرگنمایی کرد گفت: تحریم‌های تازه می‌‎تواند تا حدودی بار اضافی در خصوص افزایش قیمت تمام شده تولید به صنعت آلومینیوم را تحمیل کند، اما یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که صنعت آلومینیوم طی سال‌های اخیر با آن درگیر بوده وابستگی به تأمین مواد اولیه از خارج از کشور است. /باشگاه خبرنگاران جوان

قیمت مصالح ساختمانی در تهران سال گذشته 47.8 درصد افزایش یافت

گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٧ (بر مبنای سال پایه ١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٧ با ٤٧,٨ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٦، به عدد ٣١٣.٤ رسید. شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٧ با ٤٧,٨ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٦، به عدد ٣١٣,٤ رسید، در حالی‌که این شاخص در سال ١٣٩٦ عدد ٢١٢.١ بوده و نسبت به سال ١٣٩٥، ١٢.٣ درصد افزایش یافته بود. شاخص مذکور در تمامی فصل‌های سال مورد بررسی (١٣٩٧) با افزایش رو به رو بوده­ است. لازم به ذکر است که بیشترین تغییرات فصلی مربوط به این شاخص، در فصل تابستان با تورم فصلی٢٥.٧ درصد است.. شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در گروه "آهن ­آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره" با ٨١,٠ درصد، گروه "چوب" با٩٩,٠ درصد ،گروه "خدمات" با ٢٠,٧ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ترتیب بیش‌ترین تاثیر را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به سال قبل (١٣٩٦) داشته‌اند.

توصیه ترامپ به شرکت‌ها برای در امان ماندن از تعرفه

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شرکت‌ها توصیه کرد برای اینکه از تعرفه وارداتی در امان بمانند باید محصولات خود را در داخل خاک آمریکا تولید کنند. ترامپ در توئییتر نوشت: چقدر جواب این سوال که "چگونه از تعرفه‌ها در امان بمانیم؟" ساده است. کالاهای خود را در داخل آمریکا تولید کنید. خیلی ساده است. در روز جمعه ترامپ فرمان افزایش تعرفه واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی از 10 به 25 درصد را صادر کرد. وی همچنین دستور داد بر مابقی واردات کالا از چین به آمریکا که حدود 300 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود نیز تعرفه اعمال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
بیت کوین طی چند ماه اخیر 2 برابر رشد قیمت داشته، و الان حدود 7 هزار دلار است. پیش بینی میشه طی 2 سال آینده مجددا به بالای 15 هزار دلار و حتی بیشتر برسد. دولت میتواند بخشی از درآمد نفتی را به بیت کوین تبدیل کند. برای فرار از تحریم نفتی
ریزش های دلار را نمیتوان تفسیر کرد ولی
ریزش بورس قابل پیش بینی بود

هیچوقت سراغ بورس نروید
سرمایه من توی بورس دود شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
بارها گفتم بالا رفتن شاخص بورس با بالارفتن قیمت دلار و برعکس ، نشان میدهد بورس بیمار و دلال زده است نه نماد رونق اقتصاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دروق پراکندگی نکن دلار که گرون شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دیروز چندین کشتی اماراتی رو زدن ترکوندن امروز بورس داره میترکونه وتا این لحظه ۳۵۰۰ واحدرشدکرده !!!
چرا دلار پایین اومد ولی قیمت خودرو همچنان بالاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این ریزش چیزی را عوض نمبکنه

دلال ها باید ریزش کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
احسنت خدا نسل دلالها رو تو ایران منقرض کنه انشالله
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
پنج هزار تومان دلار رفته بالا و الان حدود پانصد تومن امده پایین .اونوقت انتظار دارید خودرو بیاد پایین؟
بهتر بود دولت از بازی تصنعی و فیلم هندی دلار بیرون میرفت
دولت در افزایش و کاهش نرخ ارز نقش اصلی را دارد

مردمی که در مرغ و گوشت و برنج مانده اند با این بازار کاری ندارند
تابناک جان
بازم مجبورم از طریق شما اعلام کنم
کیفیت آب شرب تهران در حد آب استخر شنا تنزل پیدا کرده
بوی کلر از نیم متری لیوان حس میشه

املاح بسیار بالا رفته

لطفا پیگیری کنید
باتوجه به اتفاقات دیروز امارات بورس امروز به زیر۲۰۰ هزارواحدسقوط میکنه و دلار ابتدا وارد کانال ۱۵۰۰۰ تومان شده وتااخرهفته ۱۶ را هم ردمیکند این خط اینم نشان x
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
امروز بورس ۳۰۰۰ واحد رشد!!!!عجیبه.
گرونی
تورم
بیکاری
فقر
افسردگی
عصبی بودن

حالا هم سرمون گرمه که امریکا میخواد چیکار کنه!
باتوجه به اتفاقات دیروز امارات بورس امروز به زیر۲۰۰ هزارواحدسقوط میکنه و دلار ابتدا وارد کانال ۱۵۰۰۰ تومان شده وتااخرهفته ۱۶ را هم ردمیکند این خط اینم نشان x
ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران

در سه سال گذشته سکه از یک میلیون به پنج میلیون و دویست رسیده حالا دویست تومن کم شده...دارن چهچه وله له می زنن که دویست تومن سککه پایین اومد.............. ولی کسی نیس بگه چرا اینقدر بالا رفت............ قیمت خودرو در عرض سه سال دوبرابر سه برابر وتا ده برابر هم بالا رفت حالا اگهع دو تومن پایین میاد چهچه راه میندازن................. چه مملکتی داریم به خدا.................
همه كار بدست دولت است هرچيزي گران شود وأوزان شودبازهم بدست دولت است
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شرکت‌ها توصیه کرد برای اینکه از تعرفه وارداتی در امان بمانند باید محصولات خود را در داخل خاک آمریکا تولید کنند و به این ترتیب، اشتغال افزایش می یابد. اما در ایران از تمام توان برای واردات استفاده میکنیم تا تولیدکننده داخلی بدبخت شود و کارگرانش بیکار. ... البته ایجاد رقابت برای افزایش کیفیت خوب است، واردات در برخی موارد موجب افزایش رقابت تولیدکننده داخلی میشود ولی واردات بی حساب و کتاب در هیچ جا نداریم الا اینجا... واردات سنگ پا، دسته بیل و .....
چین و اروپا رو ببین چطوری با بانک برخورد میکنند اینجا بانک با اون هیکل گندش نشسته رو تولید سواری میگیره شلاقم میزنه
در فروشگاه شهروند میدان راه آهن تهران ؛ رفاه شعبه دامن افشار تهران ؛ سپه تجریش ؛
هایپرمی شعبه خیابان فرشته تهران حتی یک عدد شکر هم موجود نیست ؛ شاید شکر هم خلافکار بوده که دستگیر و زندانی شده!
دلار از چهار هزار تومن رفته 15000 تومان.بعد 300 تومن از قیمتش کم شده تیتر میزنید ریزش دلار.این چه تیتریه
کاهش جزئی ارزش دلار
نه
ریزش!!!
جوری از ریزش حرف می زنید انگار دلار شده 70 ریال سابق!!!
کاهش جزئی ارزش دلار
نه
ریزش!
جناب آقای حاحی بابایی بیش از یازده سال است حق ،وحقوق بازنشستگان پیش از سال ۸۸ ،همانهایی که بار انقلاب ،و جنگ ،و تحریمها را بدوش کشیدند ،و اکنون ناتوان ،و سالمند هستند ،و هرساله تعدادی چند ده هزار نفری از آنان راهی دیار باقی میشوند ،و آروزی تحقق ،حقوق حقهٔ پایمال شدهٔ خود را بگور میبرند ،همسان سازی حقوق قشر پیشکسوت دولت را چند سال قبل اجرا نمود ؟،، جناب آقای حاجی بابایی ، در نظام اداری ، طبقه و گروه بندی شغلی بر اساس مدرک ،و تخصص ،و رشتهٔ تحصیلی ،و رستهٔ خدمتی نمیباشد ، در نظام اداری بگونه ایست که گروه شغلی یک دیپلم ،و یا یک سیکل از از فوق دیپلم فنی مهندسی بیشتر است ؟،پس از آب در هاون کوبیدن را کنار بگذارید ،و قانون مدیریت خدمات کشوری را هرچه زودتر تصویب دایمی کنید ؟،،و در آنجا حقوق پایمال شدهٔ بازنشستگان را احیا نمایید ؟،،،
دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۲:۱۵
یورو ۱۷۰۰۰
دلار ۱۵۱۵۰
سکه ۵۱۲۰۰۰۰
کلا نظرات را ببینید بیش از 90 درصد مشکل را از خود دولت می دانند ایشان هم که گفتند کاری نمیتوانند بکنند پس اجازه بدهید جای اینهمه وزیر که کاری نمتوانند انجام دهند خود مردم قرار گیرند.
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
راه حل کاهش قیمت مسکن ساده است، حذف معاملات وکالتی که روشی برای فرار از پرداخت مالیات معامله است، افزایش مالیات فروش مسکن به ۲۰ درصد ، وضع مالیات برای مسکن های خالی، و البته اجرای طرح حق دلالی از درصدی به عدد قطعی تا بنگاه معاملات مسکن با افزایش قیمت مسکن سودش اضافه نشود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل