بازدید 2878
چین:

ادعای آمریکا مبنی بر تخلف از تعهدات نادرست است

معاون نخست وزیر چین که ریاست گفت و گوهای تجاری با آمریکا را برعهده دارد، ادعای واشنگتن مبنی بر تخلف پکن از تعهداتش را نادرست توصیف کرد.
کد خبر: ۸۹۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 12 May 2019

به گزارش ایرنا لیوخه روز یکشنبه در مصاحبه ای که خبرگزاری شینهوا منتشر کرده است، گفت: مذاکرات پایان جنگ تجاری با آمریکا ادامه دارد و دور بعدی در پایتخت چین برگزار خواهد شد.

او گمانه زنی ها درباره شکست گفت و گوها را نادرست خواند و افزود: البته می پذیریم که پسرفت هایی در این مذاکرات به وجود آمده اما در مجموع ملاقات های اخیر در آمریکا سازنده بوده است.

وی که نتوانست در یازدهمین دور از گفت و گوهای تجاری با آمریکا به توافق نهایی برسد، گفت: چندین ملاقات و مذاکره سازنده انجام شده است و ادامه آن در پکن برگزار خواهد شد.

وی درباره شرایط آینده با احتیاط ابراز خوشبینی کرد و گفت که مذاکرات شکست نخورده است شرایط معمولی است اما اختلافات وجود دارد و رایزنی ها نیز ادامه خواهد یافت.

این مقام ارشد چین برای اولین بار است که می پذیرد میان دو کشور برای انجام توافق نهایی پایان جنگ تجاری، اختلافاتی وجود دارد.

او همچنین اظهارات مقام های آمریکایی درباره تخطی چین از تعهدات گذشته اش در گفت و گوها را تکذیب کرد و نادرست خواند.

تلویزیون فونیکس هنگ کنگ هم از قول وی آورده است که دو هیات درباره برخی از مسایل اختلاف نظر دارند یکی از آنها موضوع تعرفه ها است اگر قرار باشد توافق نهایی صورت گیرد همه تعرفه ها باید لغو شود.

این در شرایطی است که آمریکا تعرفه 10 درصدی روی 200 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین را از روز جمعه گذشته به 25 درصد ارتقا داد و درحال اعمال تعرفه هایی بر روی 325 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی وارداتی است.

لیو تصریح کرد که اگر قرار به توافق باشد باید متوازن و عادلانه باشد هر دو طرف باید به آن احترام بگذارند چین نمی تواند هر چه گفته می شود اطاعت کند و آمریکا باید مسایل اصولی را بدرستی درک کند.

وی درباره تعرفه های فزاینده آمریکا هم گفت که چین طبیعتا باید به این اقدامات پاسخ دهد اما به طور کلی چین نمی خواهد تنش ها به شکلی از کنترل خارج شود پکن خواستار جنگ تجاری نیست اما برای هر شرایطی آماده است توافق نیز باید کاملا منطقی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر