بازدید 11854
جلسه ویژه‌ مجلس برای بررسی افزایش بی‌رویه قیمت کالاها

وضعیت معیشتی ‌روز به روز وخیم‌تر می‌شود

کد خبر: ۸۹۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 11 May 2019

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه‌ مجلس برای بررسی افزایش بی‌رویه قیمت کالاها در ‌بازار خبر داد و گفت: از دولت و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتظار داریم برای برخورد با عوامل اخلال‌گر بازار تعارفات را کنار بگذارند.

به گزارش «تابناک»> اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از برگزاری جلسه ویژه‌ای در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات پیش‌آمده در سطح بازار خبر داد و اظهار داشت:‌ از دولت و مسئولان دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم در برخورد با عوامل اخلال‌گر بازار تعارفات را کنار بگذارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزایش بی‌رویه قیمت کالاها در سطح بازار و فشارهای زیادی را که به مردم وارد شده است مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در یک سال گذشته مردم با چالش‌های اقتصادی بسیار زیادی مواجه بوده‌اند به‌طوری‌که وضعیت معیشتی آنان روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عدم وجود تعادل در بازار عرضه کالاها،‌ بازار خودرو و مسکن و نظایر این را نشانه ضعف عملکرد مسئولان خواند و تصریح کرد: مردم هرروزه شاهد تغییر قیمت اجناس و کالاها به‌ویژه اقلام ضروری زندگی خود هستند در حالی‌که هیچ نظارت درستی در این حوزه انجام نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اختصاص 14 میلیارد دلار سرمایه ارزی برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی بین مردم بیان داشت: از دولت انتظار داریم طبق قانون مصوب مجلس،‌ نسبت به حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه و اعطای بسته‌های حمایتی به آنان کوتاهی نکند.

عباسی لزوم پیشگیری از گرانی و تورم افسارگسیخته در سطح جامعه را دغدغه و نگرانی بزرگ مجلس اعلام کرد و ابراز داشت: امیدواریم با حضور نمایندگان اقتصادی دولت در جلسه هفته آینده مجلس، با استفاده از عوامل بازدارنده راهکارهای خوبی برای برون‌رفت از افزایش قیمت‌ها اندیشیده شود.

وی با تأکید بر اینکه در ماه‌های گذشته مجلس از تمام اهرم‌های نظارتی و قانونی خود از جمله تذکر،‌ تحقیق و تفحص و استیضاح استفاده کرده است گفت: در حال حاضر ابزارهای یادشده ظاهراً دیگر کارسازی لازم را ندارند اما امیدواریم مسئولان دولتی به دغدغه‌های مردم و مجلس بیشتر از این توجه کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس عدم موافقت مجلس در موضوع افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط فعلی اقتصادی به هیچ عنوان برای انجام این کار مساعد نبود، از دولت خواستیم همان روش گذشته توزیع و عرضه بنزین را ادامه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۱
ما که داریم له میشیم کاری بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
ساده ي لوح بمون در انتظار.....
ایشان فرمودند که بدون درآمد نفت، سال ششم نمیتوانند مملکت را اداره کنن.

مرگ با اعمال شاقه.

5 سال عذابمون میدن، سال 6 ام میمیریم.

جنگ رو شروع کنید! مردیم از یکنواختی.
بوی انتخابات مجلس میاد و شو های تبلیغاتی ...
شنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۱:۳۰
دلار ۱۵۶۵۰
یورو ۱۷۵۵۰
سکه ۵۲۵۰۰۰۰
شاخص کل بورس ۱۱۰۰ واحد منفی
مجلس و دولت هیچ کدام کاری برای حل مشکلات مردم نمی کنند و فقط حرف می زنند . کار از دادن یک بسته حمایت ی گذشته است. تورم سفره مردم بیش از 100 درصد شده و قیمت بسیاری اقلام پرمصرف سه تا چهار برابر اردیبهشت سال گدشته است. هیچ نظارت و برنامه ای نیست و به نظر می رسد که تعمدی وجود دارد تا مردم را به اینده کشو ر ناامید کنند.
اقای روحانی من به شمارای ندادم وازاین بابت بسیارخوشحالم ولی بهرحال شما رییس جمهور همه مردم ایران هستید لطفا بعنوان رییس دولت بفرمایید چرامن کارمندبرای ده کیلوبرنج باید ۲۷۰ هزارتومان پرداخت کنم؟! و این وضعیت یعنی افزایش ساعتی قیمتها تابه کی ادامه خواهدداشت ؟ مگرشما نگفته بودید برجام سایه جنگ راازروی کشوربرداشته است ؟ مگرشما وعده نداده بودید انچنان رونق اقتصادی ایجادمیکنیدکه دیگرکسی نیازمند دریافت یارانه نباشد؟! ایاهمه این نابسامانی ها مربوط به امریکاست ؟ ایا امریکا باعث شده دلار امروز درمرز ۱۶۰۰۰ تومان قرارگیرد؟ ایا امریکا باعث شده قیمت پراید به ۶۰ میلیون تومان برسد؟ لطفا برای یکبارهم شده فرافکنی را رهاکنیدوپاسخ دهید !!!
خوب مگه اینکه اسم انتخابات بیاد نماینده ها هم یکم در مورد مردم و وضعیت کشور صحبت کنن،آنهم در حد صحبت نه بیشتر.
پدر مردم رو دراومده ....یه فکری کنین ... عمر ملت به باد رفت ...
سر مجلس به سلامت باد؟؟
سر مجلس به سلامت باد؟؟
سرمایه داران که میتوانندباسرمایه گذاری باعث ایجاداشتغال ورونق کسب وکارشوندباتکانهای لحظه ای ازطرف دولت ومجلس محترم که جلو کسب وکارشانرامیگیردبسرعت درخال خارج کردن سرمایه هایشانندوچون دولت محترم هم مثل همه دولتهای دنیاکارفرمای خوبی نیست فقط کاری که میکندسنگینترکردن مالیاتها وفشاربیشتر به آنهاست که هرچنداین کاردر کشورهای غربی میتواندبدنباشدولی درمیهن عزیزماکه تورم ساعت بساعت بیشترمیشودوسرمایه هاهرروزارزششان کمترمیشودبیمعنی است چه خوب بود مدیران محترم اقتصادیمان بجای تقلیدازغرب باشناخت بهترازجامعه روشی اقتصادی راانتخاب میکرردندکه بافرهنگ جامعه ماسازگارباشدوازتحصیلکرده های باوجدان داخلی بیشترازتحصیلکردهای محترم خارج ازکشوراستفاده میفرمودندتاجائیکه اینجانب میدانم هرکشورغربی روش اقتصادشراداردودرآن دیارکپی برداری ازدیگران نوعی خطاوکسرمقام است ولی درکشورماافتخاراست. خلق راتقلیدشان بربادداد......
مخم رقص دختران در مدرسه هست. وقت برای امور جزیی مثل تورم و تحریم و خطر جنگ و .... زیاده
شیره را خورد و گفت شیرین است!
کسی که خودش عامل گرانیهاست چگونه میخواهد جلو گیری کند
همه چیز در کشور است فقط نظارت باشد 100 سال تحریم باشیم هم مشکلی پیش نمیاد. احتکار کمر مردم بریده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
پیشنهاد میکنم جنابعالی یک بار صفحه یک یک کتاب اقتصادی را بخوانی.
چه کسی به داد مردم میرسد
بنظر من مردم با غناعت کردن میتوانند تمامی مشکلات رو براحتی تحمل کنند . بقول معروف : مشکلات آسان شود لیکن به صبر و غناعت .
بنظر من مردم با غناعت کردن میتوانند تمامی مشکلات رو براحتی تحمل کنند . بقول معروف : مشکلات آسان شود لیکن به صبر و غناعت .
برنج شده کیلویی ۲۷۰۰۰ تومان !
اقااگرنمیتونی اوضاع راکنترل کنی بروکناریکی دیگه بیادکه توانایی شو داشته باشه
برای یک مدیر یا وزیر فرقی نمیکند چون چیزی از گرانی نمیفهمد چون خودش تامین است و همه فرزندانش امریکا و اروپا و کانادا هستند بنابر این اصلا به ککش هم نیست...
برای جلوگیری از گرانی بهتر است هرچه زودتر کوپن الکترونیکی راه اندازی شود
افزایش قیمتها روزانه شده، حقوق بگیر درمانده شده، مسئولین بیخیال شده، ترامپ بهانه ای برای مسئولین بی لیاقت شده، لطفا شما بگید با ادامه این روند آخرش چی میشه؟
اگه حقوق شما مجلسی ها و دولتی ها هم حدود 2 میلیون بود محکوم نمی کردید وضعیت ما رو درک می کردید یه گزارش تهیه می کنید و حقوق بالای 20 میلیونتون رومیل می کنید .
چه جوری شما میتونید برای ما دل بسوزونید در حالیکه از قیمت هاخبر ندارید
وقتی حقوقت 2 میلیون نهایت باشه و بخوای هم کرایه خونه یک میلیونی بدی و گوشت 120 هزارتومنی بگیری و برنج 22 هزارتومنی بخوری و میوه های بالای 5 هزارتومن و ...
درد زیاده ولی گوش شنوا نیست. حضرت علی که نون خشک می خورد می فهمید گرسنگان چی می کشن.
روز حسابرسی نزدیکه و دردناک
نه بابا شوخی میکنه.
وضع معیشتی خیلیم خوبه!!
روی مسئولین سفید !!!!!!!
دیگه تمومه
شما خودتون را ناراحت نکنید وبه فکر یمن . سوریه و عراق و لبنان و فلسطین باشین . مردم ایران سعی میکنن بدون درد بمیرن
همه شان در اين گراني ها دست دارند يعني همه وابستگان به قدرت با ايجاد رانت و انحصار گراني را رقم زده اند پارکينگ واقع در چيتگر را نهادي خاص تصاحب و اقدام به مجتمع سازي و فروش آن مي نمايند با هيات مديره مشخص وابسته به مراکز قدرت. گراني و اجناس قاچاق و رانت هم دست اينهاست ملت همه را ميدانند و شناسايي کرده اند.
دولت کاره ای نیست سیاست های کلان کشور مشکل دارد ودولت پنهان باعث این همه بدبختی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار