بازدید 16315
پیمانه اقتصادی؛

هشدار رئیس کل بانک مرکزی نسبت به ریسک زیاد بازار ارز/ ترامپ تعرفه واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چین به آمریکا را افزایش داد/ آژیر قرمز در پیش‌فروش خودروسازان خصوصی/ پیش‌بینی افزایش قیمت مرغ از نیمه دوم ماه رمضان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون چرا کاهش ذخایر ارزی کره جنوبی کاهش یافت؟ تحریم ایران ماهیانه یک میلیون دلار برای پالایشگاه ژاپنی هزینه دارد، فائو: قیمت جهانی مواد غذایی گران شد، بانک آمریکایی: کف قیمت نفت برنت ۷۰ دلار می‌ماند، بازار خودرو‌های وارداتی، واردات پارچه مخمل به یازده تن رسید و دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون چرا کاهش ذخایر ارزی کره جنوبی کاهش یافت؟ تحریم ایران ماهیانه یک میلیون دلار برای پالایشگاه ژاپنی هزینه دارد، فائو: قیمت جهانی مواد غذایی گران شد، بانک آمریکایی: کف قیمت نفت برنت ۷۰ دلار می‌ماند، بازار خودرو‌های وارداتی، واردات پارچه مخمل به یازده تن رسید و دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار را در بر دارد.

هشدار رئیس کل بانک مرکزی نسبت به ریسک زیاد بازار ارز

عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود اظهار کرد: این روزها با موج اخبار سیاسی، نرخ ارز نوسانات زیادی را تجربه کرده است که الزاماً اقتصادی نیست و محصول متغیرهای سیاسی است، چراکه عوامل بنیادی اقتصادی در این مدت تغییرات قابل توجهی نداشته‌اند؛ لذا با توجه به تغییرات مداوم شیب و جهت متغیرهای سیاسی، توجه مردم را به ریسک زیاد این بازار جلب می‌کنم. وی همچنین اعلام کرد که در قضیه تبدیل رمز دوم ایستای بانکی به رمز پویا به حوزه فناوری تأکید کردم که دقت بیشتری کنند که اجرای طرح برای تأمین امنیت حساب‌ها نباید به کسب و کارهای نوپا لطمه بزند و در اجرای آن هیچ هزینه‌ای نباید به مشتریان بانک‌ها تحمیل شود. رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد که در کنار تلاش‌های دولت برای افزایش صادرات نفت، کنترل هزینه‌ها و راه‌های مختلف تأمین منابع مالی جایگزین در بودجه، اعتقاد راسخ دارم که اجتناب از پولی کردن کسری بودجه باید یک اصل غیر قابل مناقشه باشد و باید راه‌های دیگری را برای افزایش درآمدها دنبال کرد.

چرا ذخایر ارزی کره جنوبی کاهش یافت؟

بانک مرکزی کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد، حجم ذخایر ارزی این کشور تا پایان ماه آوریل با ۱.۲۲ میلیارد کاهش در مقایسه با ماه مارس به ۴۰۴.۰۳ میلیارد دلار رسیده است. این روند کاهشی پس از آن اتفاق افتاد که تقویت دلار در بازارهای ارز و تضعیف ارزش وون کره جنوبی به دلیل مسائل اقتصادی این کشور باعث کاهش توانایی بانک مرکزی در تقویت مؤثر ذخایر ارزی شد. بسیاری از ارزهای موجود در ذخایر ارزی کره جنوبی نیز با کاهش مواجه بوده‌اند که این مسأله به کاهش ذخایر ارزی دامن زده است. در ماه گذشته ارزش یورو ۰.۴ درصد و ارزش پوند ۰.۹ درصد در برابر دلار کاهش یافتند. ین ژاپن و دلار استرالیا نیز که سومین و چهارمین سهم از سبد ذخایر ارزی کره جنوبی را دارند ماه گذشته در برابر دلار به ترتیب ۰.۳ درصد و ۰.۹ درصد کاهش یافتند.

مؤسس رتبه‌بندی "مودی" در گزارش جدید خود از اقتصاد کره جنوبی پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی امسال کره جنوبی به ۲.۱ درصد کاهش یابد که ۰.۲ درصد کمتر از پیش بینی قبلی آن است. کاهش رشد اقتصادی جهان، کاهش تقاضا برای کالاهای کره‌ای در بین واردکنندگان بزرگ از این کشور و کاهش حجم سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، از جمله عوامل ذکر شده توسط مؤسسه مودی برای کاهش رشد اقتصادی کره جنوبی بوده است. بنا بر اعلام بانک مرکزی کره جنوبی، ذخایر ارزی این کشور شامل ۳۷۴.۱۶ میلیارد دلار اسکناس دلاری، ۱۹.۳۸ میلیارد دلار سپرده بر حسب دلار، ۴.۷۹ میلیارد دلار ذخایر طلا، ۳.۱۸ میلیارد دلار حق برداشت مخصوص و ۲.۵۱ میلیارد دلار سپرده نزد صندوق بین‌المللی پول بوده است. این کشور تا پایان ماه مارس نهمین کشور بزرگ جهان از نظر ذخایر ارزی بوده است.

تحریم ایران ماهیانه یک میلیون دلار برای پالایشگاه ژاپنی هزینه دارد

شرکت فوجی اویل ژاپن پس از پایان یافتن معافیت‌های تحریم نفت ایران، نفت بیشتری از خاورمیانه می‌خرد. آتسو شیبوتا، رئیس این شرکت گفت: مشکلی به لحاظ تامین نفت از منابعی به جز ایران نمی‌بیند، اما هزینه‌های این شرکت ماهانه 100 میلیون ین (911 هزار دلار) افزایش می یابد. شیبوتا گفت: «ما در موقعیتی هستیم که می توانیم از بازار آزاد نفت بخریم؛ از این روی انتظار نداریم، اختلالی در تأمین نفت ما بدون نفت ایران رخ دهد.»

فائو: قیمت جهانی مواد غذایی گران شد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ماه میلادی گذشته به دلیل رشد قیمت لبنیات و گوشت، افزایش یافت. شاخص قیمت غذای فائو که تغییرات ماهانه سبدی از غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر را بررسی می‌کند در آوریل به ۱۷۰.۱ واحد رسید که در مقایسه با ۱۶۷.۵ واحد در مارس افزایش داشت. شاخص مارس پیش از این ۱۶۷ واحد اعلام شده بود. شاخص قیمت مواد غذایی فائو در آوریل به بالاترین سطح از ژوئن سال گذشته رسید اما همچنان ۲.۳ درصد کمتر از سطح یک سال پیش است. شاخص قیمت لبنیات فائو به دلیل تقاضای بالاتر برای واردات کره، پودر شیر و پنیر، ۵.۲ درصد نسبت به ارزش مارس جهش یافت که چهارمین رشد ماهانه متوالی بود. شاخص قیمت گوشت سه درصد رشد ماه به ماه داشت که تا حدودی به دلیل رشد قیمت گوشت خوک به دلیل افزایش تقاضای واردات در آسیا به خصوص در چین بود که گسترش تب خوکی آفریقای بر بازار داخلی این کشور تأثیر گذاشته بود. شاخص قیمت روغن‌های خوراکی و شکر فائو نیز رشد کرد اما شاخص قیمت غلات ماه گذشته ۲.۸ درصد افت کرد که چهارمین افت ماهانه متوالی بود. گندم به دلیل دورنمای تولید بالا در سال ۲۰۱۹ بیشترین کاهش را در این شاخص داشت.

بانک آمریکایی: کف قیمت نفت برنت ۷۰ دلار می‌ماند

تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و ابهامات پیرامون توانایی سایر تولیدکنندگان برای جبران عرضه‌ای که به این ترتیب از دست رفته است، سیگنال‌های مختلفی را به بازار ارسال کرده است. در حالی که شواهدی از عرضه فزاینده نفت در بازار آمریکا وجود دارد اما بازار نفت دریابرد به میزان فزاینده‌ای دچار محدودیت عرضه شده است. گلدمن ساکس اعلام کرد که تا چند ماه آینده نبود شفافیت در خصوص عوامل عرضه و تقاضا، سفته‌بازان را مردد نگه می‌دارد و نوسان قیمت نفت تشدید می‌شود. ما انتظار داریم قیمت نفت بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه معامله شود. آمریکا دو هفته قبل اعلام کرد معافیت‌ها برای واردات نفت ایران را برای مشتریان بزرگ این کشور تمدید نمی‌کند. این بانک آمریکایی در ادامه گزارش خود افزود: مازاد ظرفیت تولید عربستان سعودی و روسیه بزرگ است اما ریاض احتمالاً به جای افزایش تولید، ترجیح خواهد داد به ارزیابی شرایط بازار بپردازد. از سوی دیگر، صادرات نفت روسیه از طریق خط لوله به دلیل آلودگی با مشکل مواجه شده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته جاری در گزارش "دورنمای انرژی کوتاه مدت ماه مه" اعلام کرد میانگین قیمت نفتبرنت در سال ۲۰۱۹ به ۶۹.۶۴ دلار در هر بشکه و در سال ۲۰۲۰ به ۶۷ دلار در هر بشکه می‌رسد که ۶.۸۶ دلار و ۵ دلار بالاتر از پیش بینی آوریل این آژانس بوده و منعکس کننده محدود شدن عرضه در بازار جهانی نفت در تابستان امسال و افزایش ریسک‌های عرضه است.

ترامپ تعرفه واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چین به آمریکا را افزایش داد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داد، از امروز جمعه تعرفه 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چین به آمریکا از 10 درصد به 25 درصد افزایش یابد. به گزارش تلویزیون فونیکس هنگ کنگ، با تصمیم رییس جمهوری آمریکا اعمال این تعرفه ها یک روز پس از آنکه هیأتی به ریاست 'لیو خه' معاون نخست وزیر چین وارد واشنگتن شد، آغاز شد. رئیس جمهوری آمریکا در توئیت خود به کشاورزان آمریکایی نوشته است که اصلا نباید نگران این تعرفه ها باشید، زیرا 100 میلیارد دلار برای کشور درامدزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد، اگر ما بتوانیم از این مبالغ درآمدی خوب استفاده کنیم می توانیم از آنها برای مصارف مختلف از جمله زیرساخت های کشور بهره بگیریم. وی در عین حال تصریح کرد که اصلا نباید با چین برای رسیدن به یک توافق تجاری شتاب کرد باید در مسیر منطقی این گفت و گوها را ادامه داد و توافقی حاصل کرد که چین نتواند زیر آن بزند.

ترامپ ضمن رد نگرانی ها از فروپاشی مذاکرات تجاری با چین گفت که ما بخشی از درامد مالیاتی را می توانیم صرف خرید از کشاورزان کنیم و محصولاتشان را برای کشورهای نیازمند صادر کنیم. وزارت بازرگانی چین پس از ساعاتی از اعمال تعرفه های جدید آمریکا از این بابت ابراز تاسف کرد و افزود که چین باید تدابیر مقابله مثل را در نظر بگیرد. در همین حال گزارش ها حاکی است که کالاهایی که پیشتر از چین برای آمریکا بارگیری شده است، مشمول تعرفه های سنگین واشنگتن نخواهد شد. این گزارش ها تصریح می کند افزایش تعرفه ها باعث سردرگمی شرکت های چینی شده است که پیشتر بارهای خود را برای بارگیری به آمریکا آماده کرده بودند و اکنون نمی دانند باید چطور به پرداخت ها و مابه التفاوت قیمت ها رسیدگی کنند و با مشتریان آمریکایی به یک نتیجه مشترک برسند.

بازار خودروهای وارداتی - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱

16

دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار چیست؟ /پیش بینی افزایش قیمت مرغ از نیمه دوم ماه رمضان

برومند چهار آیین عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. وی افزایش عرضه و مازاد تولید را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه مرغداران از اواخر هفته اسفند، مرغ تولیدی را به امید افزایش قیمت در واحد‌های پرورش نگه داشتند. از این روی، افزایش عرضه ناشی از مازاد وزن تولیدی به ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم زمینه را برای کاهش قیمت مرغ در بازار فراهم کرده است. چهار آیین با بیان اینکه مرغداران همچنان در حاشیه زیان هستند، گفت: از اواخر فروردین تا کنون صنعت مرغ گوشتی روزانه با زیان ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومانی ناشی از عدم سنخیت قیمت فروش با هزینه تمام شده تولید روبه رو هستند. عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه داد: گرفتاری مرغداران در تأمین نهاده دامی و اختلال در توزیع موجب شده تا مرغ‌های در حال پرورش با کاهش وزن گیری روبه رو شوند که در نهایت کاهش تولید، افزایش قیمت مرغ از نیمه دوم ماه رمضان را به همراه خواهد داشت.

واردات پارچه مخمل به ۱۱ تن رسید/ترکیه بزرگترین صادرکننده به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی دوازده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۱ تن پارچه مخمل از دو کشور جهان وارد ایران شده است. واردات ۱۱ هزار و ۱۹۹ کیلوگرم پارچه مخمل باعث خروج ۸۹ هزار و ۲۹۴ دلار یا به عبارتی ۳ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۳۳۸ ریال شده است. واردات از دو کشور ترکیه و ایتالیا صورت می‌گیرد. بیشترین واردات از ترکیه به حجم ۱۰ تن و به ارزش ۸۷ هزار و ۴۰۲ دلار ثبت شده است.

واردات پارچه مخمل به تن رسید

آژیر قرمز در پیش فروش خودروسازان خصوصی

بنا بر آمار منتشره، کل تولید محصولات سواری خودروسازان خصوصی در اولین ماه امسال، ۱۸۹ دستگاه بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افتی ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد؛ هرچند این آمار رسما توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده، با این حال با توجه به اشتباهات اثبات شده‌ای که در آن وجود دارد و همچنین با در نظر گرفتن فروش جدید خصوصی‌ها، شبهاتی در صحت آمار موردنظر به چشم می‌آید. هرچه هست، با ملاک قرار دادن آمار وزارت صنعت، شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی عملکرد بسیار ضعیفی در فروردین داشته‌اند، به نحوی که پنج شرکت با توقف تولید مواجه و تیراژ سه شرکت دیگر هم در مجموع به ۲۰۰ دستگاه نیز نرسیده است. تقریبا تمام تولید خودروسازان خصوصی کشور را مدل‌های چینی تشکیل می‌دهند و اگرچه گمان می‌رفت خیلی درگیر ماجرای تحریم نشوند، با این حال گذر زمان نشان داد آنها نیز با مشکل تامین قطعات مواجه هستند. به‌ نظر می‌رسد مشکل اصلی خودروسازان چینی برای تداوم تولید در ایران، به نقل و انتقال پول مربوط می‌شود، چه آنکه محدودیت ایجاد شده در این ماجرا، پروسه تأمین قطعه را با موانع بزرگی روبه‌رو کرده است.

در این بین اما مدیران خودرو که بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور به شمار می‌رود، در فروردین امسال حتی یک دستگاه نیز تولید نداشته است. این شرکت که محصولاتی از چری چین را مونتاژ می‌کند، فروردین سال گذشته توانسته بود سه هزار و ۶۸۰ دستگاه انواع خودرو سواری را مونتاژ کند. با وجود آنکه آمار می‌گوید مدیران خودرو هیچ تولیدی در فروردین و البته اسفند نداشته، این شرکت در سال جاری اقدام به فروش فوری محصولات خود کرده است. در این شرایط مشخص نیست باید آمار وزارت صنعت را باور کرد یا فروش با تحویل ۳۰ روزه را. مانند مدیران خودرو، دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی خودروسازان بم نیز با وجود توقف تولید در اسفند و فروردین (طبق آمار وزارت صنعت)، اقدام به فروش فوری محصولات خود کرده است. این شرکت که به مونتاژ خودروهای جیلی چین مشغول است، هیچ تولیدی در فروردین نداشته و ماه مشابه سال گذشته نیز فقط ۷ دستگاه تیراژ در کارنامه آن به ثبت رسیده است. اما کرمان موتور نیز که دومین شرکت بزرگ بخش خصوصی صنعت خودرو کشور محسوب می‌شود، در اولین ماه امسال نتوانسته حتی یک دستگاه محصول هم تولید کند. کرمان موتوری‌ها که با جک چین مشارکت دارند، در فروردین سال گذشته ۲هزار و ۸۵۳ دستگاه تیراژ داشتند. کرمان موتور نیز با وجود تیراژ صفر (طبق آمار وزارت صنعت) اقدام به فروش محصول طی سال جاری کرده است. /دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۰
با این هشدار یک نتیجه برای مردم قطعی است که باید بروند و تا توان دارند ارز بخرند.
منم پیش بینی میکنم صفوف خرید مرغ تشکیل شه. فک کنم اگه شما خبرگذاریها خبری از گرونی نزنین، قیمتا کمتر بالا بره. چون بدلیل نقطه ضعف فرهنگیمون، مردم بیشتر هجوم میارن برا خرید و اون جنس بدتر گرون میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
اقتصاد به این سادگی ها نیست. وقتی نقدینگی در کشور زیاد است و عرضه کم جنس گران میشود چه مردم حمله بکنند چه نکنند. ربطی هم به فرهنگ مردم ندارد. فرهنگ مردم در نهایت یک هفته کار را عقب و جلو میکند. مثلا با بسته بودن واردات خودرو و تولید پائین شرکتهای داخلی خودرو گران خواهد شد حالا میخواهد مردم همه بیسواد باشند یا دکترا داشته باشند.
با نصیحت نمی توان اقتصاد را مدیریت کرد شما با اقدامات عملی جلوی افزایش مجدد قیمت دلار را بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
شنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۱:۳۰
دلار ۱۵۶۵۰
یورو ۱۷۵۵۰
سکه ۵۲۵۰۰۰۰
شاخص کل بورس ۱۱۰۰ واحد منفی
این حرف ها تا الان در کجای اقتصاد مثمر ثمر بوده؟
شمارابخدابس کنید چندساله کارتان شده فقط هشداردادن چه ادمهایی گه هشدارهای شماراجدی گرفتند وتمام سرمایه شان برباد رفت یکیشون هم خودمن که پارسال اردیبهشت به هشداراقای جهانگیری اعتمادکردم ۴۰۰ میلیون پول نقدموبجای خریددلارتوبورس سرمایه گذاری کردم نتیجه اش حداقل صدمیلیون تومان ضرربود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
شنبه ۲۱ اردیبهشت
شاخص کل ازهمان دقیق اول شروع بکارتالار بورس فروریخت همه فروشنده اند
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
تو کی بودی که به این حرفها گوش دادی اونم با اون شاهکار ارز 4200 تومانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
باز هم شما بردی تو بورس من صد میلیون سرمایم رو گذاشتم بانک تا وام بگیرم. تمام سرمایم از بین رفت
چه فایده داره کار کردن وقتی سرمایه آدم که قاشق قاشق با زحمت جمع کردی یه یه دفعه آب میشه میره
گوش مردم ازاین هشدارهاوتوصیه های شماپراست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
دلارالان (شنبه ۲۱اردیبهشت)۱۵۷۰۰تومانه و ساعت به ساعت بیشترمیشه
من زمانیکه دلار۴۸۰۰ تومان بود هرچی پول داشتم دلار خریدم الان سرمایه ام چهاربرابرشده همان موقع به همکارم هم توصیه کردم دلاربخره گوش نکردرفت توبورس سرمایه گذاری کرد سرمایه اش بک سوم شد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
این که جیزی نیست من یک ۱۰۰ دلاری وقتی دلار ۸۰۰ تومان بود هدیه تولد گرفتم
ناشناس
| France |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
الان دلار ۱۵۷۰۰ راهم ردکرد
محمدرضا نقوي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
برادر سرمايه شما چها برابر نشده ارزش پول بقيه يك چهارم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
سرمایه ات سه برابر شده نه چهار برابر چون الآن دلار 14700 شده
لطفابجای هشداردادن صرف فکری به حال افزایش ساعتی قیمتهاازجمله قیمت ارزکنید شعاروحرف بس است عمل کنید
با این هشدار یک نتیجه برای مردم قطعی است که باید بروند و تا توان دارند ارز بخرند.
اگرکسی مبخواهدبه میزان ریسک سرمایه گذاری دربازار ارز پی ببرد کافیست فقط به نموداررشد قیمت دلاردرطول ۴۰ سال گذشته نگاه کند
بانک مرکزی بهتره اعلام کنه حسابهای بانکی را کنترل میکند وگرنه کسی به حرف او گوش نخواهد کرد و مردم دلار خواهند خرید
گوش دادن به برخی سخنان خیلی بیشتر ریسک داره تا بازار ارز
"تحریم ایران ماهانه 1 میلیون دلار برای پالایشگاه ژاپنی هزینه دارد"

بهتره بگید ایران چقدر داره ضرر میکنه

ضررهای ایران یک میلیارد و دو میلیارد نیست
چقدر افراد از سر نداری ممکنه زندگیشون خراب بشه - البته نه ژن برتر ها
چقدر خانودها نابود میشن
و...
دوصدگفته چون نیم کردار نیست
حرف زدن بس است عمل کنید
رئیس کل بانک مرکزی هم كه فقط هشدار مي دهد و دريغ از يك اقدام پيشگيرانه و يا معالج . وضعيت بازار مشخصه و هر كس هم كه پول داره ميره سراغ خريد ارز چون از همه چيز معتبر تر و خريد و فروشش راحت تره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
فقط بلدندحرف بزنندوهشداربدن اونم هشدارهای بی اساس که نتیجه ای جزضرروزیان مردم نداشته ونخواهدداشت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
کار خود بانکی ها است افزایش قیمت ارز.
اقتصاد مان وابسته شدید به نفت دارد و وقتی نفت تحریم‌میشود اتوماتیک وار ارزش پول کشور سقوط می کند.
وقتی این همه تقاضای خودرو تو بازار زیاده و قیمت ها کنترل نمیشن لازم نیست حتماً برن دلار خرج ماشین بکنن برای واردات ولی نفت در برابر کالا با چین و کره قطعات وارد کنن و باریال بفروشن که نقدینگی جامعه با نفت جمع بشه!
اقای سیف هم هشدار می داد
هشدار رئیس کل بانک مرکزی نسبت به ریسک زیاد بازار ارز !!!
پارسال آقای سیف اومد گفت : "دلار نخرید ارزان میشود"
من اعتماد کردم ونگرفتم میدونید چرا چون باورم نمیشد که رییس بانک مرکزی یه کشور میتونه اشتباه بگه
میخوای واقعیت را بگویم جناب دکتر همتی تلاشها کرد و مدیران را عوض کرد جو روانی که باعث بالا رفتن سرسام اور نرخ ارز شد غیر از مشکل تحریمها و مسایل حاشیه ای را سرور سامان داد ولی همه اش مسکن موقتی بود که کار ساز نبود منتها ایراد ما در این چند سال این است که لاپوشانی میکنیم بعد زمان و هزینه هایی که بابت این ازمون وخطا متضرر می شویم دفت نمی کنیم حرف هم زباد می زنیم و کار تیمی که کمک به بازدهی می شود و همفکری را تقویت میدهد نداریم بطور مثال دکتر همتی در راس بانک با قصد خیر ‌تلاش سعی در رتق و فتق امور میکند و از تیمش میخواهد که نطارت در کیفیت و به انجام به موفع به تیمش می سپارد ولی انها باهم همدل نبوده و لذا دلسوزی به خرج نمی دهند ویا اصلا معلوماتشان و شناختشان از موضوع تکافو نمی دهد و این امر باعث کندی پیشرفت پروژه ویا ابتر ماندن آن می شود و در ایندجاست که جناب رییس هرهفته بیلان کار را به معاون اول بدهد و اگر مانع اساسی در رفع مشکل هست بر طرف ودر غیر این صورت چاره انصراف و جایش را بک کسی که این کاره است بدهد در پایان سه اصل کلیدی در موفقیت ۱-کاررابه کاردان سپرده ۲- صداقت و دلسوزی در کار ۳- انجام کار تیمی در به سررساندن یه پروژه من شخصی از بی ارزش بودن ارزش پول ملی خجالت می کشم و نمی دانم مسوولین امر چه جوری شب خوابشان می برد
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
ایشون از کی تا حالا دکتر شده؟! شما بهش دکترا دادی؟
ریس کل محترم بانک مرکزی
اگر ارز ریسک دارد، طلا، خودرو، مسکن، .... لبنیات و میوه هم با همین ارز قیمت خورده
یعنی همگی ریسک دارد؟
از زمانی که دلار 1000 تومن بود، روسای بانک مرکزی از جمله بهمنی و سیف و همین همتی و سایر افراد مثل نوبخت و جهانگیری و ... دارن هشدار میدن که مردم دلار نخرن. دلار از 1000 رسیده به نزدیک 16000 ولی باز دارن هشدار میدن! اگر برای مهار قیمت ارز چیزی در چنته داشتید مجبور نبودید با هشدار و جوسازی و حرف بازار رو کنترل کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
من حرف شما را گوش كردم و دلم براي ريال و ثبات اقتصادي مملكتم سوخت كه بهار سال قبل منزلم را فروختم و دلار نخريدم و پولشو سپرده كردم الان 20 درصد اومد رو پولم ولي ان خانه 120 درصد افزايش قيمت داشت. من با اقتصاد شما تا اينجا 400 ميليون ضرر كردم.
دلار ارزان تر از همه چیز است جلوی واردات . صادرات سنگ انداری نکنید .ماشین قیمتش با دلار 50هزار تومانی هم هنوز کم است و یا ابزار الات صنعتی با دلار حداقل 40هزار توانی دست کارگاه ها را می گیرد
مردم از شما بهتر می دونن که چی کار کنن
این اقای نمی داند قیمت دلار و اجناس باید یکی باشد تا مردم دنبال خرید دلار نروند !!!!!!!!!وقتی ماشین و وسایل خانه و وسایل صنعتی و.... بالای دلار 30هزار تومان است ایا می شود دلار را پائیین نگه داشت
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
قاشق چایخوری خارجی فروشنده لوزم خانگی می گفت از دستی ۱۷۰۰۰ تومان رسیده به دستی ۱۴۰۰۰۰تومان یعنی ۸ تا ۹ برابر
شما کار خود رو انجام دهید ضرر و زیانش پای مردم
آخی!!! چه مسئولین دلسوزی داریم! به فکر مردم هستند که یه وقت ضرر نکنن!!! آخی آخی!
دلار امسال به 30 خواهد رسيد
تمام پولهای نقد مردم ارزشش تقسیم بر 4 شد اونوقت هشدار هشدار ... باشه بابا هشدار ...
رئيس بانك مركزي بفرمايند كه ريسك كدام بازار كم هست كه مردم سرمايه گذاري بكنن. بازار بورس؟ خودرو؟ بازار مسكن كه پول كسي بهش نميرسه . ريال؟ ما كه حاصل زحمات سالها ،يك شبه دود ميشه بايد به كجا پناه ببريم
از بازار خودرو خارجی و قیمتهای نجومی ان چه خبر ؟
چرا دولت ۱۳۰۰۰۰ خودرو در گمرک را ازاد نمی کند؟
چرا میگذارید ماشین خارجی این قدر گران شود؟
به مرگ گرفتن تا ملت به تب راضی شوند و بعد قیمت خودرو خارجی را مثلا صد میلیونش را که کم‌کنند بازهم با سود فراوان خودروهای مانده در گمرک‌را بفروشند.
تعرفه ورود خودرو خارجی را چرا صفر نمی کنند؟
دلار بوده ۱۰۰۰ الان چه قیمت است یعنی حدود ۱۵ برابر شده
تعرفه گمرکی هم ۲ برابر ارزش خودرو یعنی یک ایرانی خودرو خارجی را ۳۰ برابر گرانتر از حالت نرمال توانش باید بخرد.
در مورد ریسک زیاد بازار ارز هشدار دادند، منظورشون اینه که دلار از 15000 تومن میاد 5000 تومن بعد اونایی که دلار خریدن بدبخت میشن ؟
مرسی که اینقدر به فکر ما هستین و به موقع هشدار میدین.
داشتم میرفتم دلار بخرم که این خبر رو خوندم و به دلیل اعتماد بسیار زیادی که به مسولین دارم دیگه دلار نمیخرم و به جاش میرم سهام شرکت سود آور و رو به رشد سایپا رو میخرم تا به اقتصاد کشورم کمک کنم.
اقای علی عابدزاده از مسئولان هواپیمایی کشوری خبر سوخت رسانی ترکیه به هواپیماهای ایرانی را اظهار بی اطلاعی کرد!!!!!!!
اجناس با توجه به عرضه و تقاضا در بازار کشف قیمت خواهند شد. با این توضیح بهتر است سایتهای خبری مثل شما از بیان قیمتهای بی پایه و اساس فرضا آخرین قیمت خودروهای وارداتی بالا که صرفا به هیجانی کردن بازار دامن خواهد زد خودداری نمایند.
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
خودرو چرا وارد نمیشود که رافور شده ۹۵۰میلیون؟
این عددها چیه که رافور ۲۵۰ میلیونی شده این قیمت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
مملکت ارز نداره، چطور خودرو 30 هزار دلاری وارد بشه؟ باید به همین تولید داخل بسنده کنیم
هشدار که فایده نداره یه بار کاری کنین که این افراد سودجو ضرر کنن، همه چیز درست میشه، رییس بانک مرکزی هی هشدار میده قیمت ها هم هی میره بالاتر
جناب آقای همتی ..
مرد و مردونه ، یک روز از خواب که بلند شدین ، قیمت واقعی دلار رو که همین الان صد هزار تومنه ( 100 هزار تومن برای هر دلار !! ) اعلام کنین ، نه اینکه روند افزایشی داشته باشه و باید این آمپول یهو زده بشه ..
مرگ یبار شیون هم یبار ...
اگه به این توصیه عمل کنین ، محاسبه کنین ببینین چی میشه ؟!!!
بخدا برای 90% مردم اوضاع بهتر میشه ...
باید تمام ارزاق مردم با کوپن داده بشه ...
واردات و صادرات همه توسط دولت انجام بشه و متخلفین و دزد ها به همراه خانواده هاشون توی استخر قیر مذاب ، بدون محاکمه انداخته بشن ...
مملکت داری اینطوریه ، نه با مماشات و مصالحه !!!

ممنونم
دلار زیر 17 هزارتومان باید مردم بخرند چرا که اجناس خیلی گرانتر از دلار 25 هزارتومانی است و علی الخصوص ماشین که دلار 50 هزار تومانی تست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
امروز عصر بانک مرکزی اراده کرده دلار ارزون شود!!!!!
اقای همتی بفرمایید سر بازار خودرو بلکه بتوانیم خودرو خارجی تهیه کنیم و ان بازار را ارزون کن.
اقتصاد را ایشان نابود کرده با این قیمتهای دستوری و ساختگی در حالی که دلار خودرو خارجی را حساب کنید بالای ۵۰۰۰۰ تومانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
قیمت بعضی اقلام تسبتی با دلار نداره چون ارزش آنها به دلیل توقف واردات به صورت تصنعی و غیرواقعی افزایش داشته است.
شما حساب كنيد دولت زمانيكه دلار ٣٥٠٠ تومن بود از تبديل ١٠٠٠ دلار به تومن، مثلا ٣٥٠٠٠٠٠ تومن عايدش ميشد، از اين مقدار، دو ميليون حقوق كارمند ميداد، الان اگر ١٠٠٠ دلار رو به دلار تبديل كنه ميشه پونزده ميليون تومن كه از اين مقدار نهايت دو ميليون چهارصد حقوق بده
دوباره ذوق زده شده اند از پایین امدن ۲۰۰ تومانی دلار.
اگر هنر دارید بروید قیمت خودرو خارجی را ارزان کنید هرچند احتمالا تا خوب خودروها فروخته شدند آن را ارزان می کنند.
فرمول ساده است.
دلار و طلا را مصنوعی پایین نگه دارند و مابقی بازارها هر جور میخواهد بشود بشود مهم نیست مهم اینه که دلار ارزان باشد به نسبت محاسباتی سایر اقلام کالایی در بازار موجود.
خودرو خارجی دلارش چه قیمت است؟
موبایل؟لپ تاپ؟؟مسکن و مصالح ساختمانی ؟اسانسور و ....
....
بانصیحت کردن هیچی درست نمی شود بلکه علم عملیاتی شدن ومالیات از سودهای باداورده ازبازارهای دلالی برای بودجه دولت و جلوی تورم را گرفتن وارامش برگرداند به جامعه وان هم به غیراز طریق کدملی افراد درخرید وفروش مسکن که شامل انتقال تمام اسناد شامل قبض اب وبرق و گاز وخودرو ثبت کدملی افراد خریدار دران اسناد وواردکردن کدملی ونام افراد گیرنده چک به جای درج چک دروجه حامل وکنترل حسابهای بانکی اشخاص وحساب شرکتها هیچ راهی ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل