بازدید 4272
۱

کاهش نرخ تورم روسیه

کد خبر: ۸۹۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ 10 May 2019

نرخ تورم روسیه در ماه آوریل به ۵.۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، طبق اعلام بانک مرکزی روسیه، نرخ تورم این کشور تا پایان ماه مارس با ۰.۱ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۵.۲ درصد رسیده است.

در بین بخش‌های مختلف بالاترین نرخ تورم مربوط به مواد غذایی با تورم ۵.۹ درصدی بوده است و پس از آن تورم بخش خدمات با ۵.۱ درصد و محصولات غیر غذایی با تورم ۴.۶ درصدی قرار دارند؛ هر چند که این نرخ در مقایسه با ماه گذشته کاهش یافته است اما هنوز یکی از بالاترین نرخ‌های تورم ثبت شده در طول دو سال اخیر در این کشور محسوب می‌شود.

هسته تورمی سالانه نیز که تورم بخش مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن در نظر نمی‌گیرد به ۴.۶ درصد رسید که بالاترین سطح تورمی از فوریه ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود.

یکی از مؤثرترین عوامل افزایش نرخ تورم روسیه مربوط به لایحه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد بوده است. وزارت توسعه اقتصادی روسیه پیش‌بینی کرده است نرخ تورم روسیه برای سال ۲۰۱۹ در سطح پنج درصد باقی خواهد ماند اما بانک مرکزی انتظار تورم شش درصدی را دارد.

کارشناسان معتقدند بانک مرکزی روسیه فعلاً نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ خواهد کرد. نرخ بهره روسیه در حال حاضر ۷.۷۵ درصد است.

تورم نقطه به نقطه ماهانه نیز بدون تغییر در مقایسه با ماه قبل در سطح ۰.۳ درصدی باقی ماند. تورم مواد غذایی با ۰.۴ درصد بالاترین افزایش قیمت‌ها در طول یک ماه اخیر را داشته است و پس از آن محصولات غیر غذایی با تورم ۰.۲۲ درصدی و خدمات با تورم ۰.۲ درصدی قرار دارند.

متوسط نرخ تورم روسیه در بازه زمانی از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۱۲۱.۳۱ درصد بوده است که بالاترین آن تورم ۲۳۳۳.۳۰ درصدی دسامبر سال ۱۹۹۲ و کمترین آن نیز تورم ۲.۲ درصدی ژانویه سال ۲۰۱۸ بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوش به حالشون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان