بازدید 3459
معاون نخست وزیر چین:

افزایش تعرفه راه حل جنگ تجاری نیست

'لیو هه' معاون نخست وزیر چین که با هدف شرکت در یازدهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا به واشنگتن سفر کرده است گفت: افزایش تعرفه ها راهی برای حل مساله نیست و نه تنها اقتصاد چین و آمریکا، بلکه اقتصاد جهان را با خطر مواجه می کند.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲ 10 May 2019

به گزارش شینهوا روز جمعه گزارش کرد، 'لیو هه' روز پنجشنبه (به وقت محلی) پس از ورود به واشنگتن به رسانه‌ها گفت: با صمیمیت آمده ام و امیدوارم در اوضاع خاص کنونی، به طور منطقی و صادقانه با آمریکا تبادل نظر کنم.

وی اظهار داشت: این بار تحت فشار به واشنگتن آمده ام که بیانگر صمیمیت و حسن نیت چین است و نشان می دهد پکن می خواهد صادقانه، با اطمینان و به طور عاقلانه، اختلافات پیش روی چین و آمریکا را حل کند.

برخی منابع خبری هفته گذشته همزمان با افزایش تعرفه بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی توسط رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده بودند سفر معاون نخست وزیر چین به آمریکا، برای مذاکره در مورد جنگ تجاری لغو شده است.

لیو هه همچنین گفت: اقتصاد چین و آمریکا تا اندازه‌ای یک زنجیره کامل است با افزایش تعرفه، هر دو طرف آسیب می بینند اصطکاک دو طرف نباید به منافع مردم ضرر برساند امیدواریم بهترین راه برای حل این مساله پیدا شود.

در عین حال 'گائو فنگ' سخنگوی وزارت بازرگانی چین نیز روز گذشته در پکن تاکید کرد چین با افزایش نرخ عوارض گمرکی کالاهای چینی توسط آمریکا مخالف است.

او گفت: جنگ تجاری برنده ندارد و با منافع چین و آمریکا و حتی جهان منطبق نیست امیدواریم آمریکا در این مساله با چین همسو باشد و به اتفاق چین مساله را از طریق گفت و گو، نه از طریق اقدامات یکجانبه حل کند.

وی اظهار امیدواری کرد دو کشور بر اساس احترام متقابل و برابری به یک توافقنامه برد - برد برسند.
گائو فنگ در پایان تاکید کرد: چین خود را کاملا برای اتفاقات آتی آماده کرده و برای دفاع از منافع و حقوق مشروع خود نیز از عزم راسخ برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها