بازدید 2734

روند صعودی قیمت نفت در ابتدای روز، متوقف شد

قیمت نفت خام امروز کاهش یافت و روند صعودی به وجود آمده در ابتدای امروز در اثر اجرایی شدن تعرفه های گمرکی ایالات متحده علیه چین و هراس موجود درباره فروپاشی مذاکرات تجاری بین این دو کشور، متوقف شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 10 May 2019

روند صعودی قیمت نفت در ابتدای روز، متوقف شدقیمت نفت خام امروز کاهش یافت و روند صعودی به وجود آمده در ابتدای امروز در اثر اجرایی شدن تعرفه های گمرکی ایالات متحده علیه چین و هراس موجود درباره فروپاشی مذاکرات تجاری بین این دو کشور، متوقف شد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Investing.com، نفت خام سبک WTI ایالات متحده در ساعت 8:41 به وقت تهران در معاملات آتی به قیمت 61 دلار و 68 سنت به ازاء هر بشکه معامله شد که 0.1 درصد کاهش داشته است.

همچنین هر بشکه نفت خام دریای شمال (برنت) در معاملات آتی به قیمت 70 دلار و 38 سنت معامله شد که کاهش 0.1 درصدی را نشان می دهد.

تعرفه های افزایش یافته از ساعت 12:01 بامداد به وقت واشنگتن اجرایی شده است. تعرفه های کنونی از 10% به 25% افزایش یافته و بر 5700 دسته از کالاهای چینی اعمال می شود.

چین بلافاصله در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور «مجبور به اقدام متقابل خواهد بود»، اما اطلاعات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

مذاکره کنندگان ارشد دو کشور، از جمله لیو هی معاون نخست وزیر چین، رابرت لایتهایز نماینده تجاری ایالات متحده و همچنین استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده، دو روز اول مذاکرات در واشنگتن را به پایان رسانده و انتظار می رود این مذاکرات در روز جمعه نیز ادامه داشته باشد.

بلومبرگ در گزارشی بر اساس اظهارات افراد آگاه اعلام کرد گفت و گوهای فعلی پیشرفت چندانی نداشته است و جو کلی حاکم، چندان مثبت نیست.

در ابتدای روز و بعد از آنکه دونالد ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که «یک نامه زیبا» از رئیس جمهور چین، شی جین پینگ دریافت کرده است، مجدداً امیدهایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری بین دو کشور به وجود آمد که منجر به حمایت و افزایش قیمت نفت خام شد.

ترامپ از قول نامه مذکور اظهار کرد: «بیایید با هم همکاری کنیم و ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم».

در اخبار دیگر، اطلاعات منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده مبنی بر افت 4 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته، موشک های پرتابی از سوی کره شمالی، درگیری های جاری در لیبی و تهدید ایران مبنی بر بستن دو عدد از اصلی ترین راه های آبی بین المللی، همگی مورد توجه بازار قرار گرفته اند، البته بیشتر این توجه تحت تأثیر مذاکرات تجاری بین چین و ایالات متحده کمرنگ شده است.

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA در این باره اعلام کرد که بعد از آنکه مشکلات مربوط به تعرفه های گمرکی بین ایالات متحده و چین حل شود، وضعیت ایران می تواند به عنوان یک کاتالیزور در افزایش قیمت نفت خام عمل کند.

وی همچنین اعلام کرد که فروپاشی کامل مذاکرات تجاری کمترین احتمال ممکن را دارد، اما در صورتی که چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد، انتظار می رود که بازار سهام ایالات متحده، سقوط 10 درصدی را تجربه کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها