بازدید 10298

موضع علنی عراق درقبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران

کد خبر: ۸۹۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 10 May 2019

نخست وزیر عراق با بیان اینکه این کشور بخشی از سیستم تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود، تصریح کرد که بغداد تمایل دارد با همه کشورها رابطه داشته باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد بعد از ظهر پنجشنبه به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق رفتند.

دفتر عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این دیدار، توسعه روابط عراق و کشورهای اتحادیه اروپا، راههای تداوم همکاری در تمامی زمینه‌ها و تحولات منطقه «در سایه تنش کنونی بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران بررسی شد».

شبکه خبری «السومریه» با اشاره به این بیانیه، به نقل از عبدالمهدی گزارش داد که «عراق تمایل دارد با همه همسایگان خود، کشورهای عربی و بین‌المللی از جمله آمریکا و ایران روابط داشته باشد».

وی تصریح کرد که «روابط عراق در افزایش امنیت، ثبات و شکوفایی اقتصادی منطقه و دنیا سهیم بوده و سفرهای ما به کشورهای همسایه، عربی، منطقه‌ای و اروپایی در همین راستا است».

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد که این روابط متوازن، جایگاه واقعی عراق را به این کشور بخشیده و بازتاب مثبتی بر ثبات داخلی این کشور داشته است.

عبدالمهدی سیاستهای عراق را این‌گونه تشریح کرد: «ایمان عراق به گفت‌وگو و تفاهم برای حل همه مشکلات با کشورهای همسایه، غالب کردن مشترکات بر اختلافات، عدم ورود به هیچ محوری و موضع علنی عراق مبنی بر اینکه بخشی از سیستم تحریمهای آمریکا علیه ایران نخواهد بود».

وی همچنین تأکید کرد که باید تلاشها برای حفظ ثبات در منطقه افزایش یابد، از شدت بحران کاسته شود و ملتها را از مخاطرات نبود امنیت و ثبات دور کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
خیلی چیز خاصی نگفته.
همين عراقيها بزودي طبل جنگ بر عليه ما رو در كنار آمريكاييها به صدا در خواهند آورد
همه همینو میگن ولی نهایتا به خاطر منافعشون کنار میکشن . کسی دوست نداره جلوی امریکا قرار بگیره به جز ایران
تلویحا وبا زبان بی زبانی ایران را نصیحت می کند
اتفاقا به شکلی بسیار مبهم موضع گیری کرده است. به نظر میرسد در این اوضاع متشنج، عراق در مخمصه بزرگی گرفتار شده، چون نه میتواند آمریکا را رها کند و نه ایران را.
ازاین طرف برای ما دلبری میکنه که برقش تامین بشه از اونطرف با آمریکا چپق صلح و دوستی میکشه تا اموراتش بگذره. اسمشو هم میزاره : افزایش امنیت، ثبات و شکوفایی اقتصادی منطقه و در کشورهای همسایه، عربی و بین المللی. یک دینار از درآمد کشورش را هم خرج بیگانگان نمیکنه.
اگر مجبور باشی باید یکی از این دو رو انتخاب کنی!
برای همین خرید سیمان و آبمیوه و شربت را فعلا از ایران ممنوع کرده اند
اگر امریکا محاصره اقتصادی بیشتر کنه باید بفکر دریافت غرامت جنگ از عراق باشیم.
پس چرا واردات از ایران را اخیرا محدود کرده مردم ایلام با عراقیها زیاد مرتبط هستند حتی عراقیهایی که اصلا ایرانی هستند و در زمانهای قدیم به عراق رفته اند نظر مساعدی در مورد ایران ندارند
با این حرفش گفته ایران انتظار کمک نداشته باشه حقمونه حقمونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها