بازدید 14743
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

من این توان را در مجلس نمی بینم که اقدامی در خصوص خودرو انجام دهد/ ما به کسی که بازار را به هم ریخته، اجازه دادیم که قیمت را هم تعیین کند!

مجلس و نمایندگان آن به هیچ عنوان درخور مسئولیتشان در زمینه خودرو ورود نکرده اند و بخش تخصصی آن ـ که کمیسیون صنایع است ـ مطلقا به وظیفه وجدانی و انسانی و کاری خود عمل نکرده است. من در وجنات این کمیسیون هم نمی‌بینم که اقدام متناسبی انجام دهد.
کد خبر: ۸۹۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 10 May 2019

من در وجنات این مجلس نمی‌بینم که اقدام متناسبی در خصوص خودرو انجام دهد/ ما به کسی که خود بازار را به هم ریخته، اجازه دادیم که قیمت را هم تعیین کند!چند روزی است، قیمت خودرو در بازار‌ها ترمز کشیده، ولی افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته، چنان با شتاب بوده که حالا حالا‌ها باید صبر کرد تا تعادل نسبی در قیمت‌ها ایجاد شود. دلایل مختلفی برای افزایش قیمت خودرو در روز‌های گذشته مطرح شده، ولی عمده‌ترین دلیل، عرضه نکردن خودرو توسط خودروسازی‌ها گفته می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ این در حالی است که دایم خبر‌های نگران‌کننده‌ای از پشت پرده بازار خودرو و ساخت‌وپاخت‌های انجام شده به گوش می‌رسد و تقریبا همه نمایندگان مجلس بر این باورند که لابی‌های سنگین خودروسازی‌ها با ارکان قدرت در کشور مانع شده تا نظارت درستی بر این صنعت صورت گیرد.

محمدرضا نجفی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: به اعتقاد من، نظام اداره بازار و نظام تولید به غلط به هم پیوند خورده اند. به عبارت دیگر، تولیدکننده ما مسئول تنظیم بازار ما شده و این پیوند نامیمون و خلاف قاعده، باعث تعارض منافع گسترده گشته و از دل این تعارض، منافع حقوق حقه مردم ذبح شده است.

این تعارض منافع زمانی ایجاد می‌شود که در واقع تولیدکننده و تنظیم‌کننده بازار، متولی واحدی دارد به نام وزارت صنعت معدن و تجارت. معلوم است شرایط به اینجا کشیده می‌شود. از سوی دیگر، خودروساز‌ها به صورت متراکم و سنواتی با انبوهی از مشکلات روبه رو هستند؛ بنابراین، ساده ترین و در دسترس ترین امکان که بار کردن هزینه ها برمصرف کننده می باشد را عمل می کنند. به جای آن که به اصلاح رویکردها، فرآیندها و اقدامات بپردازند.

این نماینده مجلس گفت: فرصت های ارزشمند زیادی از دست رفته است و فرایند‌های تامین، تولید و فروش و خدمات پس از فروش باید بهینه سازی و سالم‌سازی می‌شد.

این نماینده در پاسخ به این که نقش نهاد‌های نظارتی از جمله مجلس در این راه چه خواهد بود، افزود: مجلس به واسطه عملکرد نامتناسب بخش تخصصی خود یعنی کمیسیون صنایع و معادن مطلقاً به وظیفه خود در تعادل بخشی به برنامه ها و عملکرد وزارت صمت که همزمان متکفل امر تولید، قیمت گذاری، تنظیم بازار، نظارت بر قیمت و ... است، اقدام درخوری معمول نداشته است.

وی در پاسخ به نقش تحریم خرید خودرو توسط مردم گفت: با این روش‌ها مسائل ریشه‌ای حل نمی‌شود. بازگشت به قواعد اصولی و جدا کردن شأن تصدی‌گری و شأن حاکمیتی یک ضرورت است تا تعارض منافع از بین برود. از سوی دیگر، باید فرایند‌های تولید، تأمین، فروش و خدمات پس از فروش ساماندهی شود؛ هم اکنون در این فرایندها، هم فساد است و هم ناکارآمدی.

وی در پایان یادآور شد: با این ساماندهی امکان کاهش مقادیر قابل توجهی از هزینه‌ها وجود دارد. همچنین اگر در زمان مناسب، نسبت به تامین، تدارک، پشتیبانی و فرآیند‌های تولید و نیز در تأمین موجودی به تناسب برنامه فروش متمرکز می شدیم، دچار کاهش تولید، افزایش قیمت و چالش در بازار خودرو نمی شدیم، به­گونه­ای که حتی قبل از شروع رسمی تحریم­ها علیه صنعت خودرو، تأمین قطعات خودرو‌های با سابقه چند ده سال ساخت دچار مشکل شود.

این وضعیت نشان می‌دهد قواعد تولید و مدیریت صنعتی حاکم نبوده و رعایت نمی­شود و باری به هر جهت با موضوعات برخورد شده است. اسفناک تر آن­که به دستگاهی که مسئول وضعیت وخیم کنونی است، مسئولیت قیمت­گذاری در بازار هم به او سپرده شده است.

نتیجه این افزایش قیمت‌ها متاسفانه به ماندگاری توسعه­پذیر و خوداتکای این صنعت کمک نخواهد کرد فقط با ایجاد فشار و آسیب به کلیدی ترین ذینفع این صنعت یعنی مردم فرصتی فراهم می­نماید تا مدتی دیگر این شرایط نامطلوب ادامه پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۹۱
مجلسی که نتونه به گفته خودتون در مقابل ی خودرو ساز واسته توقع داریم اقتصاد و وضعیت مملکتو درست کنه ای کاش مجلسی این چنین اصلا نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
باید دید سود این هلدینگ در جیب کی وارد مشود که مجلس توانایی برخورد با ان را ندارد!؟
فریدون از اراک
| Germany |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تابناک که این کامنت رو نمی زاره ولی باید نظرم را بگم . اگه مجلس نمی تونه جلو گرون شدن خورو را بگیره پس خیلی حرف زیادی نگن اینجا خانه ملت است و ما نمایندگان مردمیم همون برن تو بنگاهاشون دنبال مامله گری
مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
باند بزرگ مافیای خودرو را هرچه سریع تر اعدام کنید
ناشناس
| Norway |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
ایراد نداره ما هم نمی بینیم
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
وقتی واقعیت را انکار کنیم فرصت برای رانت ها ایجاد می کنیم. پژو 405 با دلار 960 تومانی 10 میلیون و هشتصد هزار تومان بود یعنی حدود 11 هزار دلار . اگر افزایش ناچیز حقوق کارگر را در این چند سال بیخیال شویم با دلار سنا پژو 405 چند تمام می شود ؟ حدود 90 میلیون . فشار بیخود بر خودرو ساز برای نگه داشتن چهره اقتصاد در مقابل تحریم سبب می شود عده ای با دانش زیان ده بودن کارخانه با قیمت های پایین تر اقدام به خرید و احتکار خودرو های ارزان فرمایشی بکنند و پولی را که باید صرف تحقیق و توسعه و مقاوم سازی صنعت خودرو شود را بجیب مبارکشان بزنند و از ته دل به حرفهای وزیر و وکیل بخندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اون کدوم شاه قاجار بود که مجلس رو به توپ بست کار خیلی خوبی کرده بوده به خدا، میدونسته مجلسی ها به درد هیچ کاری نمیخورن
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خودرو سازی را خصوصی کنند هم دولت و هم مردم راحت شوند مگر اینکه منظور دیگری باشه که خودی ها بیکار نباشند در انصورت مقرون بصرفه نیست صنایع را با انباشت نیروهای خودی مستهلک میکنند
تاکستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دولت ورشکسته شده پشت تحریمهایی که همیشه بود قایم شده تا پاسخگو نباشه
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
قسمت اعظم مجلس ما شده لابی و دروغ به ملت
نماینده ای که به راحتی دروغ می گوید و فکر وذکرش استخدام فرزندش به هر ترتیبی در شرکت نفت است می خواهد به فکر مردم باشد من شک ندارم که این مخالفت اخیرشان با قیمت بنزین هم یک کار پوپولیستی و برای رای گرفتن برای دوره بعدشان است والا دریغ که به فکر مردم باشند
من یکی که در دوره بعد با رای ندادن به آنها شریک کارهای آنها نخواهم شد
امروزبرنج خریدم کیلویی ۲۷۰۰۰ تومان مملکت به حال خودش رهاشده قیمت ها ساعتی میره بالا هیچکس هم پاسخگونیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خوب دولت هم مرتب تو موضوعات مختلف همایشهای لوکس تو برج میلاد برگزار میکنه با پذیرایی شیشلیک و بره . دیگه نظارت و کنترل بر اقتصاد از این بالاتر ؟
مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
باند بزرگ مافیای خودرو را اعدام کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اقای روحانی من به شمارای ندادم وازاین بابت بسیارخوشحالم ولی بهرحال شما رییس جمهور همه مردم ایران هستید لطفا بعنوان رییس دولت بفرمایید چرامن کارمندبرای ده کیلوبرنج باید ۲۷۰ هزارتومان پرداخت کنم؟! و این وضعیت یعنی افزایش ساعتی قیمتها تابه کی ادامه خواهدداشت ؟ مگرشما نگفته بودید برجام سایه جنگ راازروی کشوربرداشته است ؟ مگرشما وعده نداده بودید انچنان رونق اقتصادی ایجادمیکنیدکه دیگرکسی نیازمند دریافت یارانه نباشد؟! ایاهمه این نابسامانی ها مربوط به امریکاست ؟ ایا امریکا باعث شده دلار امروز درمرز ۱۶۰۰۰ تومان قرارگیرد؟ ایا امریکا باعث شده قیمت پراید به ۶۰ میلیون تومان برسد؟ لطفا برای یکبارهم شده فرافکنی را رهاکنیدوپاسخ دهید !!!
نزدیکه انتخاباته و بازهم این نمایندگان دارن به اصطلاح پشت پرده ها رو میگن.تا حالا کجا بودی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
همیشه همینطور بوده
همه این خرابی ها در دست دولت ووزیر صنعت است که واقعا لیلقت وزیر شدن ندارد واین آدم حتی حرف زدن هم بلد نیست والکی حرف می زند به هرحال روحانی خودش مملکت را نابود کرد وکسانی هم آورد دور خودش که از خودش خراب تر هستند وهر روزگرانی وفقبر واختلاس وبی کاریبیشتر میشود ....
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
فقط روحانى نيست. اين نتيجه فداكاريها و مجاهدتهاى همه مسوولين بلندپايه و كوته پايه از سالهاى دور تا كنون است.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
نه برادر محصول کوته فکری شما عزیزان هست که به روحانی رای دادید هاشمی طبا از ایشون موفق تر عمل میکرد برادر شما گول خوردید ما رو هم سوزوندید
امسال که به هیچکدومتون رای ندادیم اونوقت متوجه میشین که نباید ملت رو سرکاربزارین یه پراید فکسنی رو بهمون ندادین اخه شما کجاتون نماینده مردم هستین.
کاش سپاه عزیز ورود میکرد به این مساله تا ملت ناراضی نشن بیشتراز این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
واقعا چشم مردم به قدرت سپاه دوخته شده
فکر کردین کشورداری کار هر ننه قمریه که بتونه انجام بده! اگه اینطوری بود عمه منم بلد بود کشورو بچرخونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
لطفا تو این سالها بفرنایید از نظر شما چه کسی ننه قمر نبوده!!!!!!
اتفاقا این کمیسیون صنایع مجلس و دولت بسیار عالی کارکردند و هرچه خودروساز ودلال گفتند قبول کردند و هنراه شدند !!!!
باید از سایت تابناک تقدیر وتشکر کرد که بیشتر از هرسایت دیگری به موضوع فساد بازار خودرو وخودروسازان میپردازه مردم که دیگه هیچ امیدی به حل مشکل از طرف مسئولین ندارن چون یک طرف معادله فساد بازار خودرو خود حضرات چفیه دور گردن انداز با تصمیمات وحمایتهای کذایی هستن بنظر شخصی خودم ضعیف ترین وزیر صنعت در تاریخ کشور وزیر فعلی است زمانی به این نتیجه رسیدم که ایده وحمایت ایشان از فروش خودرو را به ده درصد زیرحاشیه بازار اعلام کردن دلال ماشینو میکشه به صدملیون اونوقت وزیر محترم به تبع دلال ماشینو ده درصد پایینتر میفروشه این علامه دهر این نابغه کشور را از وزارت صنعت ومعدن عزل کنید این لیاقت مدیرکل بودنم نداره مگه قحط الرجاله اگر هست پیشنهاد میکنم از ڗاپن مدیر وارد کنید شاید دردی از این مردم دوا کرد خدایا من پراید نخوام سوار بشم با ۵۰میلیون تومن یک ماشین دست دوم خارجی بگیرم وبرم تو افق محو بشم کی رو باید ببینم عایا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
در كشور قحط الرجال نيست، ولى در بين خوديها هست!
م_____________________________________________ا فیی___________________________________________ا
مجلس برای چی توان داره داداش؟
پاسخ ها
حاجی منزلتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
واسه خانواده شاهد توان سهمیه دادن داره.
مجلس خواب نماینده بی تفاوت مردم بی تفاوت تر نسل ما بدهکارترین نسل به ایندگان
مجلس در رآس امور است اما ....
جالبه چه نماینده شجاعی...! حتماً یا برای دوره بعدی نقشه کشیده...! یا شاید هم پول به بنده خدا به اندازه ی کافی نرسیده ... به نفع مردم در اومده...!نمیدونم یا شاید هم دنبال دردسر میگرده ...بحرحال مفیای خودرو برای ساکت کردندش باید به زودی دست بکار بشه و هزینه کنه...! بلاخره یه چیزی این وسط هست که روح مردم خبر نداره و فقط ذهنشون آروم میگیره...!
من هم این توان و حتی شایستگی رو در هیچیک از مسپولین ندیدم که به مشکلات مردم رسیدگی کنن. خواهش میکنم خودشون بی سر و صدا برن کار بذارن کسایی که کاری ازشون بر کیاد کاری کنن.
مجلس و نمایندگان آن به هیچ عنوان درخور مسئولیتشان در زمینه خودرو ورود نکرده اند و بخش تخصصی آن ـ که کمیسیون صنایع است ـ مطلقا به وظیفه وجدانی و انسانی و کاری خود عمل نکرده است. من در وجنات این کمیسیون هم نمی‌بینم که اقدام متناسبی انجام دهد ژن خوب که با ژن خوب علنا درگیر نمیشه..
انتخابات نزدیک است!!!
جنابعالی طرح و لایحه تان بدهید اگه وصول نشد یا رای نیاورد مردم قضاوت خواهند کرد
دستتون درد نكنه كه به اوناييكه بازار خود رو را بهم ريختن اجازه دادين كه قيمت رو هم خودشون تعيين كنن.
چيزي بيشتر از اين انتظار نيست.
شور نزن .یه سفره ای تو مجلس پهنه نوش جون کنید. ملت هم بزارید تو سر و کله هم بزنن تا زندگی در جریان باشه
مجلس توان چه کاری دارد ؟ چه قانونی در این چهل سال تصویب کرده که به نفع مردم بوده و مردم را خوشحال کرده باشد؟ قدرت ندارد جلوی بعضی مسئولین انتصابی بایستد،قدرت ندارد جلوی نهادهای قدرتمند مثل خودرو سازی اظهارنظر کند! تعطیل شود بهتر نیست؟
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
نه
مجلس باید تقویت شود از این طریق که نمایندگان واقعی در آن وارد شوند و قدرت اصلی و تعیین کننده گردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
نماینده هاکه فیلترشده هستن
بخدا قسم اصول گراها شرف داشتن به اصلاح طلبان
پشیمانیم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
هر دو از هم بدترن.
مهدی
| Germany |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
کدام اصلاح طلب درست حسابی در این مملکت در پست های قدرت است؟
اعتدالیون ویا اصلاح‌طلبان بریده را با اصلاح طلب واقعی که پراکنده شده‌اند نباید مساوی دانست
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
هيچكدام شرفى به ديگرى ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
چه شرفى؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
لطفا ابتدا شرف را تعریف کنید تا بعد بشه قضاوت کرد.
نماینده های بی عرضه فقط بلدن حرف بزنن وهیچ اقدام عملی برای ملت انجام نمیدن.فقط موقع انتخابات مردم میشن ملت سلحشور وهمیشه درصحنه.میخواهیم صدسال درصحنه نباشیم .شمااگرذره ای بفکرملت بودیدجلوی این همه گرانیهای لجام گسیخته رومیگرفتید ودولت رو استیضاح میکردید.چرا تعرفه واردات خودروهای خارجی صفرنمیشه تادهن ایران خودرو وسایپاسرویس بشه وبفهمن نمیتونن هرغلطی که دلشان بخوادانجام میدن....
تادستگاه قضایی باسختی واعدام به مبارزه بافسادنرود همچنان مردم ناامیداز این بی عدالتی بسرمیبرن.همه چی چندبرابرشده وفقط حقوق تکون نخورده.کجای دنیا اینطور است.فقط کافیست جلوی دزدی کله گنده هاودلالان روبگیرید مبارزه باتحریم آمریکاپیشکش.والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
شما رو به خدا تا وقتى سيستم فساد نهادينه ريشه كن نشده خواستار بگير و ببند و كشت و كشتار نشويد. اين جورى فقط سر تعدادى بيگناه و يا عناصر دونپايه باندهاى مافيايى بر باد ميره و اصل ماجرا تغييرى نمى كنه. اميدوارم هرچه زودتر اى اف تى اف در كشور اجرايى بشه، چون باعث حداقلى از شفافيت خواهد شد عليرغم ميل بسيارى از آقايان زيرآبى رونده!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تا وقتی اقتصاد دولتی و شبه دولتی و نهادی باشد همین بساط اختلاس و رانت وجود خواهد داشت چون مکانیزم اقتصادی را به سخره گرفته اند انها میگویند چرا ما سرمایه دار نباشیم چرا ما پولدار نباشیم چرا چند تا بچه سوسول تو خیابانها ویراژ میدهند پولدار باشن و کارخانه دار باشن ما از انها چی کمتر داریم جواب این هست شما قرار هست مثل انها نباشی ساده زیست باشی این شعار اول انقلابی بود که شما شعارش را ساختی . ولی ان بچه سوسول از اول همان بوده .
واردات محدود
اونوقت ببینم اینها چه میکنند
ایرانخودرو بجای افزایش کیفیت، برخی نمایندگان مجلس را از طرقی همچون اعطاء سمت به آنان در هیئت مدیره و امثالهم، عملاً خریده و از این طریق خیالش از جانب مجلس راحته
مملکت ما نه دولت دارد و نه مجلس ..؟ هردو یکی از دیگری بی خاصیت تر ؟ گرانی بیداد مسلمان ؟ به کی درد مان را بگوئیم ؟ مسئولان کشور گوش شنوا ندارند خدا یا به فریادمان برس به توپناه میبریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
البته شما فقط دولت و مجلس رو از ميان بسيارى نام بردى
راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
چون کار دست این دو هست و بقیه بهانه است
بنده حقیر هم یه بار گفتم و باز هم میگم اگه بوجهای که برا ساخت و مخارج این مجلس صرف امور اقتصادی و ،،،،،غیره میشد بی شک امروز شاید در این تنگ دستی به درد همه مردم میخورد مثلا میشد دامداری زد تو چند استان و شیر رایگان به مردم داد
این رای های که ما مردم به شماها دادیم که برین بشینین روی صندلی مجلس هیچ کاری برای مردم بدبخت نکنین و برای منافع خود تلاش کنید این رای های ما حق الناس است شما محکومیت که در این مجلس نشتین وسکوت کردین که اینقدر بر مردم فشار امد و هیچ حرکتی انجام ندادین
بهتر است این دو شرکت خودرویی تعطیل شوند چون با ناکارآمدی و سومدیریت و ضعف سیستم و انبوه مدیران حقوق نجومی بگیر شده اند باری بر دوش ملت و حاکمیت.
مجلس فقط وقتی نفعی به نماینده برسد توان دارد البته علم نیز ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
فقط بلدند به فوريت خواهان برخورد با چهارتا بچه مردم كه در گوشه اى رفصيدند بشوند. بخوانيد رد گم كنى!
هرچه پیگیر این موضوع باشید، نکات بیشتری از درون دولت و مجلس پیدا میشه
خود دولت از خداشه سیل ویرانگر نقدینگی بره تو کانال بازارهای مختلف تو سیل خروشانش فروکش کنه و نهایتا مردم متضرر میشن.
از تابناک متشکرم اقای نماینده عزیز شرکت کرمان موتورز در شهریور سال قبل برای جک اس5 صد میلیون گرفتند تا در اردیبهشت 98 تحویل دهند اکنون می گویند 260 میلیون چرا با چه مجوزی شما نماینده چه کار کردید وزارت چرا اجازه داده
پولی که خودروسازان بابت پیش فروش خودرو از مردم گرفته اند طبق قانون باید صرف خرید قطعه به قیمت همن روز ثبت نام میشد.
اگر خودروسازان به این تکلیف قانونی خود عمل کرده بودند اکنون قیمت خودرو چند برابر نمیشد
و اکنون که به این وظیفه خود عمل نکرده اند وظیفه مجلس و قوه قضائیه است با متخلفین برخورد نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
انتظار برخورد از كى دارى؟ با كى؟ دلتون خوشه....
وقتی توان کنترل قیمت کشک و ماکارونی را ندارند متعجم این همه هارت و پورت در برابر دنیا برای چیست؟؟؟؟؟؟
با سلام
من کاملا با نظرات آقای نجفی موافقم و در باره گرانی خودرو بیشتر دولت و وزارت صنایع را مقصر میدانم.
َملاحضه کنید از زمانیکه خودروهای بی کیفیت و فاقد ایمنی مانند پراید به بازار آمده چند ایرانی در تصادفات کشته و معلول و زخمی شده اند. متاسفانه چون مردم جایگزینی برای این خودرو ها ندارند مجبور به خریدشان شده و می شوند.
الان کشور مورد هجوم و تحریم دشمنان کشور است. این قیمت های نجومی خودرو در این شرایط بیشتر باعث می شود که مردم فکر کنند مملکت بی صاحب است و فریادرسی نیست.
اگردولت و مخصوصا وزیر صنایع بخواهند و اراده کنند خیلی راحت می توانند این معضل بزگ کشور را حل کنند. حتما میپرسید چگونه؟
راه حل در اجازه ورود خودروهای خارجی حداکثر تا 5 سال قدیمی به کشور است. نه تنها توسط واردکنندگان عمده بلکه افراد معمولی هم اجازه داشته باشند حداکثر یک خودرو وارد کنند. خودرو های وارداتی بایستی معاینه فنی شوند و پس از تایید سلامت آنها نمره گذاری شوند. ارز لازم برای واردات خودروها هم توسط واردکننده تامین شود ( خیلی از هموطنان در خارج از کشور ارز ذخیره دارند). دولت هم با گرفتن عوارض گمرکی عادلانه و نه نجومی از خودرهای وارداتی درآمدی کسب میکند.
اگر واقعا وزیر صنعت از پشتیبانی خودرو سازان دست بردارد و اجازه ورود خودرو های خارجی را بدهد اولا قیمت خودرو بشدت سقوط میکند در ثانی خودروسازان را وادار میکند که در جهت بالا بردن کیفیت خودرهای داخلی بکوشند جرا که بقای آنها در جلب اعتماد مردم است. ودر آخر خیلی از کالا ها و خدماتی که به قیمت خودرو گره خورده است تنزل میکند.
13000 خودرو در گمرک از بی لیاقتی اقایان در حال از بین رفتن است
من قبل گرونی فروختم دیگه نتونستم بخرم , اما اگه خرید از خودروساز داخلی تحریم میشد توسط مردم خیلی قبل تر جم میکردن میرفتن این دزدان سر گردنه, اما چه بسا که خود مردم خرید کردن و نخواستن متحد باشن(شایدم یکی از خودشون میخره همرو!). به همین راحتی اجازه میدین هرکاری دوست دارن بکنن خیلی سادست به این وضع فقط تحریم ج میده. هموطن عزیزم گرون میشه نخر.
بی تفاوت نباشین
متاسفانه مجلسیان ما فقط و فقط بلدند ازاین ارگان آن مقام ومسول تقدیر تشکر کنند و بیانیه بدهند چون این مجلس مجلس مردمی نیست.....
داستان علت افزایش قیمت خودرو اونقدرمی خواد کش پیداکنه که کل مشکلات حل بشن و قیمتها خودبخود تاحدی متناسب با تورم آن روز پایین بیان البته شاید تا روزهای خوب مدتها زمان بگذره و حتی بالاتر هم برن.
تنها راه اصلاح امور در دست مقام معظم رهبری است. اصلاح قانون اساسی و از بین بردن دولتهای موازی که همیشه یک دولت کار می کند و چهار دولت دیگر به آن حمله می کنند ، اختلاس می کنند، بر اساس منافع گروه خود و حتی شخص خود اقدام می کنند و کاری به ملت ندارند جز فقیر تر کردن آنها.
از مجلسی انتصابی خیری به ملت نمی رسه
قوه قضاییه دنبال سلطان خودرو نگردد چون گران کننده دولت و خودروساز است مگر میشود کارخانه تولید کننده دو قیمت داشته باشد و با گران فروشی دو برابری قیمت ادعای کنترل قیمت بازار را کند امیدوارم قوه قضاییه یقه دولت و خودرو ساز دا بگیرد که با هم تبانی کردند .
متاسفانه یا خوشبختانه مگر عمر من و امثال من چقدر است که تو از دوره جوانی تا کنون که ۵۰ساله شدم نتوانستم یک سال هم خوش باشم وقتی که با دنیا مقایسه میکنم و با منابعی که ایران دارد پی بردم که مسولین نمی‌خواهند مردم روز خوش داشته باشند مگر من باید تو این وضعیت کاری و اقتصادی چند سال باید کار کنم تا یا مالک خانه یا خودرو شوم بجز اینکه جز بادوهوا خوردن چیزی نباید خورد تا شاید بعد از چندین سال کار کردن بتوانی صاحب یک پراید بی کیفیت ترین خودروی جهان شوی البته شاید!!! فرق ما با یمن درچی هست کما اینکه بهتر از ما باشند چون میبینم فقر و فحشا و اعتیاد در مملکت بیداد میکند منی که از درد دندان عذاب میکشم اما دریغ از داشتن پول کشیدن دندان ،معنی این بی پولی چی هست ،ایا این همه عذاب کشیدن ارزش برام دارد چه مردمی که بدتر از من هستند و از نداشتن مرده آن حالا شما میگوید چرا خودرو گران شد البته که مسولین خودشون میخوان گرون باشد و الکی به دروغ ربطش میدهند به آمریکا در صورتیکه سی سال گفته اند پراید بومی شده ،سمند بومی شده ،پژو ۴۰۵از رده خارج شده فرانسه گفته اند بومی ،لاستیک وورق و آهن همه ایرانی پس چه ربطی به آمریکا و عربستان دارد تا کی دروغ بخدا شرم دارد از این همه دروغ گفتن مسولین متاسفانه من خجالت میکشم واقعا برای مردم بی چاره که آلت دست مسولین بی عرضه قرار گرفتند متاسفم
متأسفانه مجلس در قعر امور هم نیست
یعنی اصلا تو باغ نیستند
سلفی خوب می گیرند

روابط رانتی را هم خوب می فهمند
ملت کیلویی چند
خودرو دونه ای چند
دلار دونه ای چند
مگه اینها مهم هستند؟
نمانیدگان محترم مجلس
به حقوق و مرخصی های نمایندگان و حق مسکن و امور دفاترشان حساسیت و علاقه زیادی دارند
همین خودش کلی خدمته
اکنون برای همه ثابت شده است که مجلس و دولت را تبدیل به ویترینی برای ادعای مردمسالاری و شوهای انتخابات کرده اند. مجلسی که مصوباتش فقط با اشاره از بیرون است و دولتی که اجازه کوچکترین کار به جز اجرای منویات را ندارد به چه دردی می خورند؟!!!! کیست که نداند برجام با اشاره بیرون از مجلس در ۲۰ دقیقه تصویب شد و مجلس اختیاری در رد و قبول آن نداشت.
این همه هزینه روی دست کشور گذاشته اند که به دنیا بگویند ببینید ما انتخابات داریم و مردم ما خودشان انتخاب می کنند اما در عمل این به اصطلاح منتخبین اجازه و اختیار هیچ کاری را ندارند
کافی است در سایت های خرید و فروش خودرو که مجوز فعالیت دارند، معایب و مزایای خودرو و قیمت مناسب آنها توسط کارشناسانی که یک نهاد دولتی معتبر تعیین می کند درج شود. مثلا خیلی ها اطلاع ندارند که خودروهای با سن بالای 20 سال فرسوده محسوب می شوند. امروز یکی از این خودروها را در دیوار دیدم به سوراخی بزرگ در بدنه که فروشنده نوشته بود به دلیل نیاز مالی فروش فوری آنهم 150 میلیون تومان! خیلی ها نمی دونند که خودروهای فرسوده ممکنه بزودی از ورود به شهرهای بزرگ و آلوده منع شوند و ...
زمانی که عده ای قابل توجه با توصیه نمایندگان مجلس ودیگر مسئولین در کارخانجات خودروسازی درسمتهای مدیریتی ودیگر سمتها مشغول کار می شوند ، آنگاه شما از چه کسانی توقع برخورد ونظارت بر کارخانجات خوروسازی را دارید ؟ اینها به شرکتهای خودروسازی بدهکارند .
اینکه شما امروز نماینده مجلس هستید گناه ما مردم است ،
اما می فرمایید جز آه و نفرین چه کاری از ما بر می اید ؟
آیا جز این است که قیمت گذاری ، فروش ، تولید ، واردات و هرآنچه مربوط به اتومبیل است بر عهده دولت است ؟
نمی دانم به خاطر کدام گناه است که اسیر بی تدبیری های شما هستیم ، هر چقدر بالا و پایین جامعه را نگاه می کنیم یک مورد دلخوشی برای مردم نگذاشته اید
به نظرم کلا مجلس رو جمع کنن بهتره چون فقط هزینه اضافیه و تو این چهل سال ثابت شده نماینده ها به درد مردم نمیخورن
اقتصاد دولتی و خصولتی یعنی فساد و سرطان .. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دمت گرم . زدی تو خال . این اقتصاد تا ده سال دیگر با زور و شمشیر و اعدام و شلاق جواب میده ولی جمعیت بالای صد میلیون که شد جواب نمیده چون ثروت و پول باد اورده داره اقتصاد و کشاورزی را داره نابود میکنه
از ماست که برماست....
مجلس بی عرضه و دولت بی لیاقت.
وقتی کسی بفکر مردم نیست،مردم باید خودشون همت کنند و حداقل با یک تحریم چندساله خودرو،اقلا وزه خودروساز را به زمین بمالند.که البته ملت الان تو صف ثبت نام خودرو هستند و وقت اتحاد را ندارن
سلام
مملکتی که هیچ صنعت تولیدی ندارد.
مملکتی که ۳۰ و اندی سال داره پراید و ۴۰۵ رو از روز اول هم بدتر فقط مونتاژ میکنه !!
مملکتی که در اهم سطوح مدیریتی و بارزترین اونها یعنی مدیران اقتصادی از بی سواد ترین و بی تجربه ترین افراد بهره میبره!
مملکتی که مدیران در بین جایگاههای مختلف فقط صندلی تعویض میکنند.
مملکتی که حتی توان ارائه یک نکته مثبت و رو به جلو در تامین ابتدایی ترین نیازهای مردمش رو نداره.
مملکتی که داستان عقب ماندگی اون مثنوی هفتاد من هست .
کجاش قابل دفاعه که نمایندگان مجلس بخوان تاثیر در روند تصمیم سازیها داشته باشند .
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
وقتی نماینده نتواند به وظابفش عمل کند بهتر است که استعفا دهد ولی به خاطر مال چرب و شیرین دنیا نمی توانند اسعفا دهند و هر از گاهی یک صحبتهایی عامه پسند می زنند تا در دور اینده هم نماینده شوند ولی این را بطور صریح عرض می کنم شما چه رای بیاورید چه نیاورید انتخاب می شوید نگران نباشید از این حرفهای عامه پسند هم نزنید که شورش در می اد در کشور اختلاس و رانتخواری و گرانی و تورم و رکود اقتصادی حاکم است برای اینکه نمایندگان خودی نشان دهند گیر دادن به رقص چند دانش اموز وزیر اطلاعات نماینده تعیین می کند برو بر رسی کن که چرا بچه ها رقصیدند چون شادی و رقص از دید اقایان حرام است ولی کار های خلاف مانند فلج کردن مردم و نقض حقوق انسانها جایز است مسولان بلایی بر سر فرهنگ و عقاید مردم اوردند که امریکا نمی توانست در مدت صد سال این بلا را بر سر کشور اورد مشکل اساسی ما امریکای داخلی است
تمام این گرانی خودرو و متعاقب اون ندادن خودرو های مشتریان با ثبت نام های قبلی با دستور آزاد فروشی توسط همین وزیر از خدا بی خبر صنعته
چرا مردم بهم خیانت میکنن. اول به این سوال جواب بدین؟؟؟اساسی ترین موضوع همین است
برادرم پدرم مادرم خواهرم فرزندم نازنین خودر نخرید. فقط. یک ماه. تورا به خاک مردها و جون زندهاتون. خودرو نخرید
من نیز پشیمونم رای دادم
نماینده ای که از ترس رد صلاحیت حرف نمی زند یا فقط به فکر منافع درون گروهی و خانواده گی شان هستند از این بیشتر نمی شود.
من پشیمونم که رای دادم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار