بازدید 22944
مرور روزنامه‌های پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه

واکنش کیهان به بیانیه دیروز شورای عالی امنیت ملی خطاب به ۵ کشور/توازن در اقدام، برای حفظ برجام! /ریشه رجز خوانی رئیس جمهور آمریکا درباره برجام چیست؟

شوک برجامی و اولتیماتوم ۶۰ روزه ایران، با کدام ناو می‌خواهند این مردم را به هراس بیندازند؟، سبد کالا سرگردان میان ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی، اهداف و آمال واهی با سازوکار INSTEX، تراوش‌های ذهن آشفته ترامپ، محاکمه در انتظار ۲ سرمایه‌گذار نمایش خانگی، بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از طلاب سراسر کشور، سفر ناگهانی پمپئو به عراق، دیدار طولانی ظریف و لاوروف، سقوط بورس آمریکا همزمان با رشد بورس ایران، واردات خودروی دست دوم پیشنهاد مذاکره‌کننده برجام، ترس دامداران از رئیس خوراک دام و افطار با سلبریتی ممنوع از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۶ 09 May 2019

شوک برجامی و اولتیماتوم ۶۰ روزه ایران، با کدام ناو می‌خواهند این مردم را به هراس بیندازند؟، سبد کالا سرگردان میان ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی، اهداف و آمال واهی با سازوکار INSTEX، تراوش‌های ذهن آشفته ترامپ، محاکمه در انتظار ۲ سرمایه‌گذار نمایش خانگی، بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از طلاب سراسر کشور، سفر ناگهانی پمپئو به عراق، دیدار طولانی ظریف و لاوروف، سقوط بورس آمریکا همزمان با رشد بورس ایران، واردات خودروی دست دوم پیشنهاد مذاکره‌کننده برجام، ترس دامداران از رئیس خوراک دام و افطار با سلبریتی ممنوع از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز پنجشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران درباره برجام، سخنان رئیس جمهور روحانی خطاب به اعضای اروپایی عضو برجام و بیانیه شورای عالی امنیت ملی و بازتاب‌های آن با تیتر‌ها و عناوین مختلف در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.
روزنامه شرق تصویری از رئیس جمهور روحانی را همراه با تیتر ضرب الاجل ۶۰ روزه این جمله او را در کنار تصویر قرار داد: صبر ما استراتژیک است. این روزنامه همچنین یادداشتی با عنوان صدا و سیما، دگرگونی و محمد سرافراز درباره حواشی اخیر مطرح شده در گفتگو اینترنتی سرافراز منتشر کرده است.

روزنامه اعتماد نیز در تصویری از دیدار محمدجواد ظریف و لاوروف عنوان شوک برجامی را تیتر یک کرد عنوان قطار برجام از مسیر از پیش تعیین شده خارج شد را در صفحه نخست قرار داد. این روزنامه نیز در کنار چند یادداشت درباره آثار ضرب الاجل اخیر ایران درباره رفتار ایران در مقابل نقض برجام یادداشتی با عنوان هوشیاری ماندن در برجام را به قلم مهدی مطهرنیا منتشر کرده است.

روزنامه آفتاب یزد عنوان ایران برجام را جراحی کرد و اولتیماتوم ۶۰ روزه به اروپا را تیتر یک امروز خود کرد. این روزنامه گزارشی از انتصاب مناف هاشمی به عنوان مشاور شهردار تهران را با عنوان ضربه حناچی به اصلاح طلبان منتشر کرده است.

روزنامه وطن امروز نیز سخنان روز گذشته رئیس جمهور روحانی خطاب به ۵ کشور اروپایی را با عنوان بازگشت به اورانیوم برجسته کرده است.

بیشتر یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز نیز با محوریت تغییر روند برجام و واکنش‌ها به آن و روی دیگر برجام نوشته شده است که در ادامه چند مورد از آن را مرور می‌کنیم:

واکنش کیهان به بیانیه دیروز شورای عالی امنیت ملی خطاب به ۵ کشور
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان دیر‌هنگام بود، اما ضروری به نقد و بررسی بیانیه شورای عالی امنیت ملی و پاسخ ایران به نقض برجام پرداخت و در بخش‌هایی از آن نوشت: ۱- محتوای بیانیه در تراز اقتدار مثال‌زدنی ایران اسلامی نبود و می‌توانست از موضع بلند‌تر و برجسته‌تری که با جایگاه مقتدرانه کشورمان همخوانی داشته باشد مطرح شود. مثلا؛ دو اقدامی که ایران به عنوان اولین گام از توقف آن خبر داده است (خودداری از نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب سنگین)، اقداماتی است که پیش از این از سوی آمریکا ممنوع شده بود! بنابر این نمی‌تواند یک اقدام تنبیهی تلقی شود! تاسف‌آور آنکه آقای ظریف در همین زمینه توئیت می‌کند: «ایران اقداماتی را متوقف کرد که آمریکا اجرای آن‌ها را ناممکن ساخته بود»! این اظهار نظر آقای ظریف می‌تواند دشمن را با این اشتباه در محاسبات روبرو کند که بیانیه اخیر را چندان هم جدی نگیرد!

واکنش کیهان به بیانیه دیروز شورای عالی امنیت ملی خطاب به ۵ کشور/توازن در اقدام، برای حفظ برجام! /ریشه رجز خوانی رئیس جمهور آمریکا درباره برجام چیست؟
۲- آخرین گزارش آژانس در اسفندماه حاکی از آن است که ایران ۱۶۳.۸ کیلوگرم اورانیوم غنی شده دارد و حجم ذخایر فعلی آب سنگین ایران را هم زیر ۱۳۰ تن که مجاز بوده، اعلام کرده است؛ بنابراین اولین اقدام ما که در بیانیه بر آن تاکید شده است بلافاصله قابل اجراء نیست! و حال آنکه می‌توانستیم اقداماتی نظیر غنی‌سازی ۲۰ درصد و یا آغاز به کارگیری آبشار سانتریفیوژ‌های تیپ IR۸ را به عنوان اولین اقدام مطرح کنیم.
۳- در بیانیه به حقوق قانونی و تصریح شده کشورمان در بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام استناد شده است که استناد دقیق و محکمه‌پسندی است. موضوع بند ۳۶ برجام «ساز و کار حل و فصل اختلافات» میان طرفین است؛ طبق این بند چنانچه ایران به این نتیجه برسد که هر یک از اعضای۱+۵ تعهدات برجامی خود را رعایت نکرده‌اند، می‌تواند موضوع را به منظور حل و فصل به کمیسیون مشترک ارجاع نماید، و نهایتا چنانچه معلوم شود عدم رعایت تعهدات از سوی یکی از اعضای برجام، مصداق «عدم پایبندی اساسی» است، می‌تواند با استناد به آن از اجرای کلی یا جزیی تعهداتش خودداری کند. این عدم پایبندی کشور‌های عضو (چه آمریکا و چه اروپا) مدت‌هاست (حداقل یکسال است) که اتفاق افتاده و جا داشت از همان هنگام مورد استناد ایران اسلامی قرار می‌گرفت که اکنون نیز به مصداق جلوی ضرر از هرکجا گرفته شود سودمند خواهد بود، استناد کنونی بیانیه مفید تلقی می‌شود.
۴- و بالاخره صدور بیانیه اخیر، اگرچه «دیرهنگام» بوده است و انگار بعد از ۱۲ ماه فرصت به کشور‌های یاد شده، یک مهلت دو ماهه دیگر نیز به آن‌ها داده‌ایم! ولی به عنوان اولین گام و طرح «کف مطالبات» برای خروج از انفعال، می‌تواند شروع قابل قبولی تلقی شود. مشروط به آنکه با قاطعیت و گام‌های مستحکم بعدی همراه باشد و صد البته برای موفقیت این حرکت همه باید پا به رکاب باشند.
۵- واکنش عصبی و توأم با نگرانی شدید سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان‎) نسبت به بیانیه اخیر نیز درخور توجه است و حاکی از هراس آنان در مواجهه با اقدامی است که جمهوری اسلامی ایران اولین گام آن را برداشته است. این واکنش‌ها به وضوح از ضرورت ادامه قاطعانه راه پیش‌روی حکایت می‌کند.

توازن در اقدام، برای حفظ برجام!
علیرضا اکبری کارشناس مسائل راهبردی در بخشی از یادداشتی با عنوان توازن در اقدام، برای حفظ برجام! در روزنامه ایران نوشت: نخستین هشدار ایران، برای حفظ برجام یا قبول خطر انهدام آن، در یک اقدام احتیاط آمیز و مهلت منطقی، صادر شد. شورای عالی امنیت ملی که عالی‌ترین مرجع اتخاذ تصمیم ملی است، رسماً اعلام کرد که؛ به استناد مفاد برجام، و در راستای احقاق حقوق کشور، از امروز به مدت دو ماه، بخشی از تعهدات هسته‌ای کشور را معلق می‌گذارد و در مقابل انتظار دارد پنج عضو باقیمانده برجام، مساعی جمیله خود را جهت عادی‌سازی وضعیت مبادلات بانکی و فروش نفت ایران، به عمل آورند. اگر در این مهلت دو ماهه، این توازن در اقدام محقق شود، راه امیدی برای تداوم برجام و حفظ صلح و امنیت منطقه و جهان باز خواهد شد.
اما اگر طرف‌های پیمان، حقوق و مطالبات ایران را تأمین نکنند، جمهوری اسلامی ایران حق خود می‌داند که بخش دیگری از محدودیت‌های هسته‌ای را معلق کرده، و منتظر اقدام بعدی طرف مقابل بماند. انتظار می‌رود که طرف‌های مقابل، دست به یک انتخاب خرد‌مندانه بزنند و برای تضمین امنیت و صلح، و نیز حفظ برجام، «که مهم‌ترین قاعده فراگیر شدنی در نظام هسته‌ای جهان» است، به تعهدات مضبوط خود اقدام کنند. اگر ایالات متحده در برقراری این توازن کارشکنی کند و یا گروه ۲+۳، از اجرای وظایف خود استنکاف ورزد، آنگاه، ایران گام دیگری در بسط ید هسته‌ای خود برداشته و شرایط به سمت نقطه صفر، نزدیکتر خواهد شد.
واکنش کیهان به بیانیه دیروز شورای عالی امنیت ملی خطاب به ۵ کشور/توازن در اقدام، برای حفظ برجام! /ریشه رجز خوانی رئیس جمهور آمریکا درباره برجام چیست؟
این روند می‌تواند تا آنجا ادامه پیدا کند که ایران حتی ماندن در NPT را هم مورد تجدیدنظر قرار دهد، و آنچه موجب وحشت امریکا شده بود، مجدداً در «آستانه» تحقق قرار دهد! تا این مرحله، جمهوری اسلامی بیشترین خویشتنداری را در مقابل عهدشکنی امریکا، و ترک فعل گروه ۵، داشته است. طرف‌های مقابل نیز بیشترین «سیاسی کاری» و تظاهر را برای توجیه بدعهدی خود داشته‌اند. ایران تا این مرحله همه نقش مثبت خود را بازی کرده و روی دیگر سکه را هنوز محفوظ داشته! از این پس، طرف‌های مقابلند که باید نگران هزینه‌های بیشتر باشند! این یک بلوف نیست، یک واقعیت است.
فروپاشی برجام به هر دلیلی بزرگ‌ترین ساختمان نظام هسته‌ای جهان را فرو خواهد پاشید! حتی تصور احتمال خروج ایران از برجام و سپس NPT برای ساختار امنیتی جهان، و ساختار امنیتی امریکا، وحشت‌آور است! این معنا را بیش از ترامپ و تیم او، عقلای ساختار سیاسی امنیتی امریکا بخوبی واقفند. اروپا و روسیه و چین نیز به رموز این مسأله وقوف کامل دارند از سوی دیگر، اما «منافع فوری» و «منافع ضروری»، شاید بر گزینه «منافع بلند‌مدت» غلبه کند.
مانع حسن اقدام اروپا و روسیه و چین، نگرانی از دیگر منافع اقتصادی فوری و ضروری است که ممکن است در پرتو لجاجت ترامپ از دست برود. اما، در هر حال، هم گروه ۲+۳ و هم امریکا، باید دست به یک انتخاب بزنند؛ بازگشت به اجرای تعهدات خود، حفظ برجام، و پاسداشت صلح و امینت و تأمین منافع بلند جمعی یا عدول از تعهدات، فروپاشی برجام، تهدید صلح و امنیت، و حفظ منافع کوچکتر، اما فوری؟
حقیقت این است که جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصول و ارزش‌های ملی و نظام بین‌المللی وارد مذاکراتی شد که محصول آن «برجام» بود! برنامه جامع اقدام مشترک با هر ویژگی که داشت، توانست فرصت بسیار بزرگی را برای تفاهم و تعامل مثبت در نظام بین‌الملل خلق کند.
هرچند ایران، به توافقی وارد شد که، منجر به تعطیلی موقت یا طولانی بخشی از حقوق و اختیارات ملی ما شد، اما، در مقابل، تعهداتی از مجموعه قدرت‌های جهانی گرفت که «نوعی توازن» در هزینه و دستاورد، برای طرفین ایجاد کرد.

ریشه رجز خوانی رئیس جمهور آمریکا درباره برجام چیست؟
روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان باز هم پیروزی با ملت ایران است درباره برجام و اقدام جدید ایران در مقابل نقض برجام و اولتماتوم ایران در این خصوص نوشت: برخلاف سمپاشی‌های گسترده بعضی عناصر داخلی، «برجام» یکی از دستاورد‌های مهم دولت یازدهم است که اجرائی نشدن کامل آن می‌توانست منافع زیادی در سطح جهانی و داخلی داشته باشد. حتی اجرای ناقص آن نیز دستاورد‌های زیادی برای کشورمان داشت که لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، خارج شدن کشورمان از بند هفتم شورای امنیت سازمان ملل و همینطور استرداد مقادیر قابل توجهی از اموال ملت ایران از جمله آنهاست. رجزخوانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور گستاخ و تاجر‌مسلک آمریکا علیه برجام نیز به همین دلیل است که ایران توانسته به استناد برجام بخش قابل توجهی از اموال خود را از حلقوم دولت آمریکا بیرون بکشد و نظر جهان را نسبت به ایران‌هراسی تغییر دهد.
یکسال قبل دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ تحت فشار لابی صهیونیسم و وعده‌های مالی عربستان و امارات، آمریکا را از برجام خارج کرد و با وضع کردن تحریم‌های یکجانبه ایران تلاش کرد دیگر اعضاء برجام را نیز از انجام تعهداتشان در این معاهده مهم بازدارد. انتظار از اروپا این بود که به تعهدات خود در قبال برجام عمل کند و به تهدید‌های آمریکا اعتنا ننماید، ولی مجموعه عواملی که برشمردن آن‌ها به مجال بیشتری نیاز دارد، مانع این اقدام شد. اکنون دولتمردان ایران که عملاً اجرای برجام را دچار مانع و رکود می‌بینند، چاره‌ای غیر از توقف بخشی از تعهد خود در قبال آن ندارند. به همین دلیل، اقدام دیروز دولت ایران که با سخنان رئیس‌جمهور روحانی و نامه‌های وی به سران کشور‌های عضو برجام اعلام شد، امری طبیعی بود.
واکنش کیهان به بیانیه دیروز شورای عالی امنیت ملی خطاب به ۵ کشور/توازن در اقدام، برای حفظ برجام! /ریشه رجز خوانی رئیس جمهور آمریکا درباره برجام چیست؟
اکنون زمان آنست که فعالان سیاسی کشور با کنار گذاشتن اختلاف‌نظر‌ها و سلیقه‌ها یکپارچه و منسجم در صف واحد برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا بایستند و دولت را در تصمیماتی که برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکا و کم‌کاری‌های اروپا و دیگر اعضاء برجام می‌گیرد یاری نمایند. ما قطعاً می‌توانیم با وحدت کلمه و قرار گرفتن در صف واحد با بکارگیری کلیه امکانات، توطئه‌ها را خنثی کنیم و کشور را از مرحله کنونی عبور دهیم. ملت ایران، در مقاطع مختلف از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌های همه‌جانبه نشان داد که می‌تواند با توطئه‌ها هرقدر سنگین باشند مقابله کند و دشمنان را ناکام نماید. شرط این موفقیت، انسجام ملی و همدلی و همراهی آحاد ملت با دولت و کنار گذاشتن نغمه‌های شوم تفرقه‌انگیز است. کشور ما اکنون مرحله‌ای تاریخی را پشت‌سر می‌گذارد که باید توانائی خود را برای «نه» گفتن به زورگویان و باج‌خواهان بین‌المللی به اثبات برساند. اگر عناصر تفرقه‌افکن بگذارند، اینبار نیز ملت ایران پیروز میدان خواهد بود انشاءالله.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۱
اموال ملت؟
دیدید بعضی وقتها داری فوتبال می بینی طرف هی با توپ ور میره دیر پاس می ده جلوش خالیه می تونه شوت بزنه اما نمی زنه هی این پا اون پا می کنه حرص آدم رو در میاره آخرش هم یکی از پشت میاد توپشو میزنه
خلاصه آدمو کلافه می کنه تا یه حرکتی بزنه
داستان واکنش شل و ول و دیر هنگام دولت روحانی به گستاخی آمریکا و اروپا تو یکسال گذشته س
ولی بازم خدا رو شکر بالاخره یه حرکتی زد
حالا باید دو ماه دیگه صبر کنیم ببینیم این شوت نه چندان پر جون ایران تبدیل به گل میشه یا نه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
مملکت داری شده بچه بازی شوت کن گل بزن مدیر ژاپنی سرنوشت مردمش رو اینجور رقم میزد سی بار هاراگیری میکرد
یکی از مطالبی کیهان به ان اشاره کرده دیر هنگام بودن نامه اقای روحانی به سران کشورهای مورد اشاره است ببنید امریکا در شرائطی است که می تواند در جهان امروز یکه تازی کند روسها با ان اتمی ونظامی بجا مانده از شوروی سابق تن به مذاکره با آمریکا راجع برنامه هسته‌ای خود دادند قبل از انکه شرطی برای انها گذاشته شود اگر روزی گندم کانادا امریکا بدست روسها نرسد از گرسنگی کشته خواهند شد امروز جهان جهان تعامل است قوانین حقوق بشر و...هزاران برنامه سازمان ملل توسط همین زورمداران نوشته ودر وقت خود همه انها را خودشان پاره می کنند وکنار می گذارند یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد وتا حدودی جلوی قرت نمایی انها را کند می کند حصور احزاب در کشور است که ما فعلا نداریم ...دلبستگی انها به ان وتاخیر در تصمیماتشان کره در جنگ جهانی به دو قسمت روسها خود را کنار کشیدند وتحویل امریکا دادند امروز باید پذیرفت در جهان جنگلی باید باج داد تا زنده ماند ژاپن وعربستان والمان و...دارند باج می دهند وترامپ صریحا گفت ما امنیت شما را برقار کرده ایم باید پول انرا بدهید این مسائل قبلا هم بود ولی امریکا دچار مشکل شده وحالا بفکر گرفتن هزینه های خود است زاپخ گفته بزگترین سرمایه‌گذاری ماشین را در آمریکا خواهد کرد واما ما فرض بگیریم دولتهای روی کار امده هر کدام چنگی را براه انداخته اند تا بتواند زندگی واموراتشان بگذرد فروش اسلحه نمونه ای از ان است باید یک روزی همه انها استفاده شود دوباره از نو .....امریکا احتیاج به درگیری دارد تا جلوی تهدیدات بعدی را بگیرد امروز روسها در چنگ امریکا گرفتار شده اند وهیچگونه عکس العملی بخرج نمی دهند حتی در مذاکات اتمی با ایران محلی از اعراب نداشتند امروز جهان جهان تعامل وزندگی در اناست بقول شهید محمد منتظری ما باید امریکا را در جاهای دیگر درگیر کنیم تا سراغ ما نیاید حال امروز بجز ایران دیگر مشکلی ندارد وتمام برنامه خود را روی ایران سرمایه گذاری کرده
خوشا بحال کیهان
هیچ است اما دیگران او را مهم جلوه میدهند
گفته شد در نامه قید شده چرا ایران باید هزینه برجام را به تنهایی بپردازد .
جالبه تا الآن برجام را مانند یک عروس بزک و آرایش کرده بودند و حالا معلوم شده که چند سال است هزینه های آنرا از جیب مردم ایران می پردازند و تازه گرانیها را هم همیشه بر گردن دیگران می انداختند .
در خود سخنان معلوم شد گه گرانیها علتش هزینه های برجام بوده .
از كيهان خوشم نمياد
ولي اين تحليل اش دقيقا درست بود و بنده ديروز هم در كامنتي كه هيچگاه درج نميشه
براتون ارسال كردم....................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
دفاع از کیهان اینجوری اش هم کمکی نمیکند
تابناک لطفا نظرات آقای شریعتمداری رو که جز مشکل برای کشور چیز دیگری نداره چاپ نکن ، گویا این بنده خدا از دنیا خبر نداره ، مثلا بورس امریکا با آن تاریخ و سابقه وسرمایه کجا و بورس ایران کجا واقعا قیاس این درست نیست و یا نویسنده نآآگاه است و یا مخاطب رو نا آگاه فرض می کند .در هر دوصورت این قیاس افتضاح است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
پس آزاذی بیان چی میشه...چرا فقط فقط شماها حق دارید حرف بزنید
اگر،اروپادرمهلت 2 ماهه، اقدامی نکند، بازهم مهلتش راتمدیدخواهیم کرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
.
طرح ایران برای تصحیح ویا توازن برجام با نداشتن سرمایه خود زنی است.
از کجا سرمایه تغییرات در برجام را میخواهید تهیه کنید وقتیکه اقتصاد روزمره را نمیتوانید کنترول کنید!؟
ای کاش ایران تاکید میکرد هر گونه تغییر مثبتی که اروپاییها انجام دهند ما بلافاصله و بعنوان دست خوش به جایگاه قبلی برنمیگردیم بلکه ما هم با یک تاخیر یک ساله اینکار را میکنیم تا نتیجه وقت کشی ها را درک کنند - آنها فکر میکنند هر جا خواستند میتوانند ایران را به سرعت و با وقت کشی بیشتر برگردانند ولی ایران باید تاخیر برگشت داشته باشد تا طرف مقابل درک کند هر بلایی خواست نمیتونه سر یک کشور بیاره و هر وقت دلش خواست بازی کنه
كشور رو بدين دست حاج حسين ، در عرض دو روز همه چيز درست ميشه !!! اجازه ندادين اينا تكليف كشور رو تو اون هشت سال روشن كنند الان ديگه وقتشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
فعلا کشور رو سپردیم دست حاج حسن ...
اقتصاد مملکت نابود شد با این ادامه برجام و برجام بازی . 6 ساله منتظر معجزه برجامیم اینم شده آخرمون
کیهان را کسی نمی خواند چرا شما به سخنگوی این تبدیل شده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تو روزنامه کیهان رو نخون و در ضمن از طرف بقیه هم نظر نده
تا کی صبر هوشمندانه و نرمش قهرمانانه اینم نتیجش بعد از یک سال صبر و دنبال اروپا دویدن اینم نتیجه اش چرا نمی گذارند چهره های مردمی بیان در صحنه و فقط مهندسی می کنند همه چیز را نابود و ملت را بیچاره این وضعیت دلار از سه هزار تومان 16 هزار این رب از 3 هزار تومن 18 هزار اخه چرا فکری نمیشه اقایان نمیتونند برند کنار شاید دریچه ای باز شود
بله توجه مردم به دین و روحانیت با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست .
اما با اول انقلاب هم قابل مقایسه نیست
اول انقلاب مسجد ها پر بود از جوانان
و امروز اکثرا مسن هستند
جوانان در صف مساجد انگشت شمارند .
جناب شريعتمداري ! فكر نمي كنيد رييس جمهور محبوبتان معجزه هزاره سوم به اندازه كافي ناکارامد بوده ؟؟ ايران متعلق به شما نيست در اين سرزمين به جز شما ٨٠ ميليون نفر ديگر هم زندگي مي كنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
معجزه رئیس جمهور محبوب شما و هزاره چهارم رو هم دیدیم ... با برجامش
و میبینیم که بعد هفت سال تازه رسیدن به طرح های ایشون ...احیای کارت سوخت و احیای مسکن مهر
پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۱:۲۰
دلار ۱۵۶۵۰
یورو ۱۷۵۵۰
سکه ۵۲۶۰۰۰۰
کیهان حرف نزن جوابی برای مردم نداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
به جز کیهان خیلی باید جواب پس بدن ولی متاسفانه پشت شعارهای به ظاهر روشنفکری مخفی شدند
هر دولت این امتیازاتی که دولت روحانی در بر جام داد رو میداد نتایج بهتری عاید ایران میکرد . روزنامه جمهوری اسلامی از نتایج برجام گفته ولی از خسارات محض اون نگفته بله با تعهداتی که دولت روحانی داد باید هم ایران اززیل بند هفتم شورای امنیت خارج میشد کار شاقی نکرده چون امتیاز داده .امتیازات نقد دادیم و یه سری وعده پوچ گرفتیم .این دیگه نیمه خالی لیوان نیست بلکه ته لیوان آقای روحانی یه نمی از آب مونده آقای روحانی باخت بدجوری هم باخت
برای اولین بار در تاریخ چند و چند ساله بلاخره کیهان دو حرف حسابی و دور از بغض و غرض زدند
یک جوری از کیهان نقل قول کردی انگار همه کاره کشور کیهانه !!!! البته کیهان و کیهانیان نفوذ عجیب دارند
اخباربسیاربد برای بورس در۲۴ ساعت گذشته :
اروپا ضرب العجل ۶۰ روزه ایران را رد کرد
وزیر خارجه امریکا اعلام کرد اینستکس فقط برای غذارودارو طراحی شده اگر ازاین سازوکاربرای انتقال پول نفت وکانال بانکی اقدام شود کشور اقدام کننده مشمول جریمه های سنگین خواهدشد
ترامپ صنایع فلزی ایران راتحریم کرد
تحریم بعدی شامل صنایع پتروشیمی خواهدبود
اين فكر ميكنه مطالب گيهان رو كسي ميخونه
چرا موقعی که برجام تصویب شد، و دلار ها امد هیچ سایت و روزنامه ای مبلغ ان را نگفت، چرا محل هزینه اش را هم هیچکس نمی گه.. این کیهان چرا راجع دلار ها و اوردها هیچ چیز نمی گه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان