بازدید 10936

سوئیت کارمندی و دانشجویی روی دیوار

کد خبر: ۸۹۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 08 May 2019

تعداد زیادی از افرادی که برای تحصیل و کار در تهران سکونت دارند،‌ مجرد هستند. اولویت اول این افراد، خانه‌های نقلی و کوچک است. خانه‌هایی که به اصطلاح به آنها سوئیت می‌گویند. به همین دلیل تقاضا برای اجاره‌ی سوئيت در تهران بالاست. در نظر داشته باشید که تعریف کلمه‌ی سوئیت Suite در ایران با معنای درست آن در خارج از ایران بسیار متفاوت است. سوئیت در اصل واحدی است که حتما پذیرایی آن از اتاق خوابش جداست. در ایران در بیشتر موارد استدیو (خانه‌ی بدون اتاق خواب) را با سوئیت اشتباه می‌گیرند. این واحدهای کوچک به دلیل قیمت مناسب، معمولا روی دست صاحب خانه نمی‌مانند و خیلی زود مشتری خود را بین آگهی‌های سایت دیوار پیدا می‌کنند. اما شما باید دقت کنید که هر اتاق زیر پله‌ای نمناک و تاریکی را به اسم سوئیت به شما اجاره ندهند. چند سال قبل که بازار پایتخت نشینی داغ شد، کسانی که خانه‌ی ویلایی داشتند در گوشه‌ی حیاط اتاقی ساختند تا آن را به عنوان سوئیت به دیگران اجاره دهند و ساکنان خانه‌های آپارتمانی نیز انباری‌های خود را یکی کردند و آنها نیز به نوبه‌ی خود از این وضع آشفته سود کردند.  قدم اول برای اجاره‌ی سوئیت بررسی استانداردهاست.

استاندارهای اجاره‌ی سوئيت

اولین نکته قبل از اجاره‌ی سوئیت توجه به متراژ خانه است. شما باید بررسی کنید که چند متر جا برای زندگی شما مناسب است. اگر برای بازدید رفتید، تخمینی از وسایل‌تان و تناسب آن با فضا بزنید. هر خانه‌ی معمولی در ساده‌ترین حالت ممکن به گاز، یخچال، تخت و ... نیاز دارد؛ ‌فضای لازم را برای آنها در نظر بگیرید. دومین نکته‌ی مهم توجه به میزان رفت و آمد و مسیر ورودی خانه است. اگر دوستان بسیاری دارید که زیاد به شما سر می‌زنند به مسیر ورودی خانه دقت کنید. همانطور که گفتیم با توجه به اینکه سوئیت می‌تواند هر جای خانه ساخته شده باشد، توجه به این نکته می‌تواند انتخاب شما را هوشمندانه‌تر کند. برای مثال اگر سوئيت شما طبقه‌ی بالای یک خانه‌ی ویلایی باشد، مسلما رفت و آمد شما و مهمانان شما در هر ساعتی ممکن نیست. به علاوه دقت کنید که صداهای محیط هم مزاحم شما نباشند. برای مثال اجاره اتاق داخل پارکینگی که در جوار موتورخانه است برای فرد حساس به صدا توصیه نمی‌شود. نکته‌ی آخر اینکه برخی سوئیت‌ها مبله هستند، این موارد برای کسانی که اقامت آنها کوتاه مدت است و نمی‌خواهند وسیله‌ی منزل بخرند بسیار ایده‌آل است. برای یافتن سوئیت مبله کافی است در سایت دیوار در قسمت جستجو ملک، کلید واژه‌ی اجاره‌ی سوئیت مبله را جست و جو کنید.

قیمت اجاره‌ی سوئیت در تهران

مطابق بررسی‌ها قیمت سوئیت‌ها در تمام نقاط شهر تفاوت بسیار فاحشی با هم دارند. سوئیت‌ها می‌توانند بسیار ارزان و یا به طرز باورنکردنی گران باشند. به طور مثال می‌توانید در مرکز و یا جنوب شهر، سوئیتی با مبلغ پیش‌پرداخت ۱۰ میلیون و ماهانه ۳۰۰ تومان پیدا کنید، اما برای اجاره‌ی سوئیتی با شرایط نسبتا مشابه در شهرک اکباتان باید حدود ۴۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۳ میلیون تومان اجاره بپردازید. گشت و گذار در آگهی‌ها نشان می‌دهد که اگر ودیعه‌ی ۶۰ الی ۱۰۰ میلیونی داشته باشید می‌توانید در مناطق خوب پایتخت سوییت کوچکی اجاره کنید. در غیر این صورت باید اجاره‌‌ی ماهیانه‌ی سنگینی بپردازید. با توجه به بودجه‌ی خودتان از میان صدها آگهی مربوط به اجاره‌ی سوئیت در تهران روی دیوار، گزینه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی