بازدید 5919

سن آسیب‌های اجتماعی پایین آمده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه سن آسیب‌های اجتماعی پایین آمده گفت: ولنگاری در این عرصه چه در حوزه مدیریتی و چه در بی‌توجهی به موضوع و یا نادیده گرفتن این آسیب‌ها صدمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.
کد خبر: ۸۹۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 08 May 2019

فرهاد فلاحتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آمار دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهزیستی مبنی بر اینکه 30 درصد دانش آموزان استعمال سیگار دارند گفت: متاسفانه اینکه هر ساله آسیب‌های اجتماعی در بخشی از سنین پایین‌تر اتفاق می‌افتد، انکارناپذیر است اما اینکه درصدهایی که ارائه می‌شود آیا بر اساس آمارهای دقیقی است، اطلاعی ندارم. آمار آسیب‌های اجتماعی پایین آمده و به همین دلیل در چند سال اخیر آمارهای این چنینی از سوی برخی از کارشناسان مطرح می‌شود البته از اینکه آیا این آمارها دقیق و کارشناسی است، بگذریم.

حجمه‌های فرهنگی بسیار و سازمان یافته‌ای علیه نظام اسلامی صورت می‌گیرد

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: اما نکته مهم این است با توجه به اینکه حجمه‌های فرهنگی بسیار و سازمان یافته‌ای که علیه نظام اسلامی صورت می‌گیرد و از طرف دیگر سودجویی‌های مختلفی که از سوی گروه‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند و رانت‌خواری وجود دارد، هوشیاری لازم را در بخش عمده جامعه به ویژه سنین نوجوان و کودک می‌طلبد و متولی عمده آن سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش است.
روش‌های تربیتی و فرهنگی برای آگاه‌سازی نیاز است و به نظر می‌رسد که اولین اولویت با وزارت آموزش و پرورش است

فلاحتی با تاکید بر اینکه مهمترین رکنی که وجود دارد، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و پیشگیری قبل از درمان است، تصریح کرد: اینکه باید چه کار کنیم تا دانش‌آموز و نوجوان به سمت سیگار گرایش نداشته باشد، روش‌های تربیتی و فرهنگی را می‌طلبد و به نظر می‌رسد که اولین اولویت با وزارت آموزش و پرورش است.

حساسیت در فرهنگ‌سازی، مصونیت ایجاد می‌کند

وی افزود: آگاه سازی خانواده‌ها در مسائل مربوط به کتب درسی، جذابیت‌های فرهنگی که در این عرصه باید ایجاد شود و بعد از آن سازمان بهزیستی مجموعه‌های تحت حمایت خود را باید فرهنگ‌سازی کند بنابراین هر چقدر در این زمینه حساسیت داشته باشیم به همان اندازه نیز مصون خواهیم ماند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ولنگاری در این عرصه چه در حوزه مدیریتی و چه در بی‌توجهی به موضوع و یا نادیده گرفتن این آسیب‌ها صدمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند و امیدواریم که اینگونه نباشد.

رسانه‌های جمعی باید به کمک آموزش و پرورش و خانواده‌ها بیایند

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تمامی دانش آموزان در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی در آموزش و پرورش هستند و شاکله شخصیتی این افراد نیز در همین سن گذاشته می‌شود بنابراین باید ابتدا از مهدکودک‌ها، بهزیستی و آموزش و پرورش آغاز شود؛ طبیعی است که روش‌ها و شیوه‌های تربیتی فراوانی را در این مسئله می‌طلبد اگرچه آموزش و پرورش این روش‌ها را دارد اما کافی نیست و رسانه‌های جمعی و گروهی باید به کمک بیایند؛ درحال‌حاضر برنامه‌هایی وجود دارد اما کافی نیست و باید برنامه‌های متنوعی را خانواده‌ها در این حوزه ببینند که بسیار موثر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار