بازدید 3793

تشریح فرایند بازنشستگی خبرنگاران

کد خبر: ۸۹۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 08 May 2019
سرپرست سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه در حال حاضر خبرنگارانی که با ۲۰ سال بخواهند بازنشسته شوند، می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور مراجعه کنند، فرایند بازنشستگی خبرنگاران با ۲۰ سال سابقه را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک» محمد زدا در گفتگو با تسنیم درباره نحوه اجرایی شدن بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران بر اساس مصوبه سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری اظهار کرد: در این زمینه آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتمای طی نامه‌ای در ۱۱ اردیبهشت ۹۸ درباره اجرایی شدن شغل خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تاکید کرده است.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط سازمان تامین اجتماعی محدویتی برای این بخش ندارد و در حال حاضر خبرنگارانی که با ۲۰ سال بخواهند بازنشسته شوند، می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور مراجعه کنند.

زدا افزود: خبرنگاران در ابتدا باید به ادارات کار مراجعه کنند و آنجا در کمیته کار‌های سخت و زیان‌آور رسیدگی می‌شود و پس از تایید آنها، سازمان تامین اجتماعی اقدام به صدور حکم بازنشستگی خبرنگار مربوطه می‌کند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی متذکر شد: سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگی خبرنگاران با شرایط اشاره شده محدویتی ندارد و در صورت ارائه درخواست متقاضیان به دبیرخانه کمیته‌های استانی، بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور سراسر کشور مراتب توسط کمیته‌های استانی مورد تطبیق قرار می‌گیرد و در صورت احراز سوابق بازنشستگی مستمری آن‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی برقرار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کارفرما لیست حق بیمه خبرنگاران را عادی رد کند در کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد و خبرنگار می‌تواند نسبت به بازنشستگی خود با ۲۰ سال اقدام کند و افرادی که ۲۰ سال متوالی به عنوان خبرنگار و جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شوند، می‌توانند حکم بازنشستگی دریافت کنند.

زدا یادآور شد: اگر فردی به عنوان مثال ۱۵ سال خبرنگار باشد و ۵ سال در شغلی که جزو مشاغل سخت‌و‌زیان‌آور محسوب نمی‌شود فعالیت کند، فاصله بین سوابق سخت و زیان‌آور و بیمه عادی آن باید با ۲۵ سال بیمه‌پردازی برای بازنشستگی برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر