بازدید 3031

عزل چندین مقام سودانی توسط شورای نظامی انتقالی

شورای نظامی انتقالی سودان تعدادی از مقامات برجسته این کشور را از سمت خود عزل کرد. این شورا همچنین تصمیم به حبس خانگی مدیر سابق سازمان امنیت و اطلاعات سودان گرفت.
کد خبر: ۸۹۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 08 May 2019

شورای نظامی انتقالی سودان تعدادی از مقامات برجسته این کشور را از سمت خود عزل کرد. این شورا همچنین تصمیم به حبس خانگی مدیر سابق سازمان امنیت و اطلاعات سودان گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق اعلام شورای نظامی انتقالی سودان، عبدالفتاح البرهان عبدالرحمن، رئیس این شورا دستوراتی را صادر کرد که به موجب آن محمد عبدالرحمن محمد مختار، دبیرکل دیوان زکات از سمت خود عزل و محمد بابکر ابراهیم جانشین او شد. همچنین فاطمه احمد فضل مضوی، کمیسر عالی کمیسیون امنیت اجتماعی عزل و سیف الدین عبدالرحیم محمد احمد جانشین او شد. شورای نظامی انتقالی ایمان فتح الرحمن سالم، کمیسر ملی حقوق بشر را نیز برکنار و حوریه اسماعیل عبدالمحسن را به عنوان جانشین او تعیین کرد و طلال الفاضل مهدی، مدیر کل صندوق ملی بیمه بهداشت را نیز عزل و بشیر محمد الماحی را برای تصدی این پست گمارد.

از سوی دیگر، طبق اعلام خبرگزاری رویترز، سخنگوی شورای نظامی انتقالی در نشست خبری از حبس خانگی مدیر سازمان امنیت و اطلاعات ملی خبر داد.

پس از برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان در پی اعتراضات و تظاهرات گسترده مردمی، این کشور در حال حاضر شاهد مرحله گذار است و شورای نظامی انتقالی در ابتدا زمام اداره این دوره را به ریاست عوض بن عوف، وزیر دفاع سابق بر عهده گرفت اما جنبش مردمی او را به عنوان رهبر موقت نپذیرفت و همین مساله او و معاونش را وادار کرد تنها پس از گذشت چند ساعت از سمت خود کنار روند تا عبدالفتاح البرهان، بازرس کل نیروهای مسلح رهبری این شورا بر عهده بگیرد.

شورای نظامی در حالی اداره دولت و کشور را برعهده دارد که مردم سودان با برگزاری تظاهرات و اعتراضات میلیونی خواستار تحویل قدرت به غیرنظامیان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل