بازدید 5727

وزش باد نسبتا شدید در تهران و ۵ استان دیگر

کد خبر: ۸۹۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 08 May 2019

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد نسبتا شدید در استان‌های تهران، البرز، سمنان، اصفهان، قم و مرکزی در بعد از ظهر امروز خبر داد.

به گزارش «تابناک»، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: امروز (چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه) به سبب عبور متناوب امواج تراز میانی از روی کشور، در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، مرکز، دامنه‌های زاگرس جنوبی، جنوب غرب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رشد ابر و بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همین شرایط فردا (پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در شمال شرق و برخی مناطق شرقی، جنوب شرقی و ارتفاعات البرز واقع در استان‌های سمنان و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر فردا (پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه) با تقویت جریان تراز میانی ابتدا در غرب، جنوب غرب و به تدریج شمال غرب کشور و در روز جمعه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در استان‌های واقع در نیمه غربی کشور، دامنه و ارتفاعات البرز و برخی نقاط مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور شاهد بارش باران همراه با رعد و برق خواهیم بود.

به گفته وظیفه، از اواخر وقت روز جمعه و طی روز شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ جریان خنک شمالی روی سواحل دریای خزر، برای استان‌های واقع در این مناطق کاهش نسبی دما، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: امروز (چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای جنوب سمنان، نیمه شمالی اصفهان، جنوب تهران، البرز، قم و مرکزی، گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده، اظهار کرد: فردا آسمان تهران کمی ابری به تدریج شاهد افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود. بیشترین و کمترین حد دمای تهران در این روز ۳۰ و ۱۸ درجه سانتیگراد است. همچنین پس فردا (جمعه ۲۰ اردیبهشت‌ماه) هوای تهران نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۹ و ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل