بازدید 8721

پامپئو سفر به آلمان را لغو کرد

کد خبر: ۸۹۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 07 May 2019
وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنچه مسائل فشرده و فوری خوانده است سفر به برلین برای دیدار با مقامات آلمانی را لغو کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا از لغو سفر امروز وزیر خارجه این کشور به پایتخت آلمان خبر داد و اعلام کرد که او در زمانی دیگر به برلین سفر خواهد کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که قرار بود امروز سه شنبه به برلین سفر و با «آنگلا مرکل» صدراعظم و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان دیدار کند، این سفر را لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه کوتاهی درباره لغو این سفر اعلام کرد که پامپئو به دلیل رسیدگی به برخی «مسائل فشرده و فوری» به برلین سفر نمی‌کند.

این وزارتخانه توضیح بیشتری درباره دلیل لغو سفر وزیر خارجه آمریکا نداده است.

سفارت آمریکا در آلمان اعلام کرد: «متاسفانه ما باید درباره برنامه دیدار‌های (پامپئو) در برلین را به دلیل (برخی) مسائل فوری برنامه ریزی مجددی کنیم. وزیر خارجه (آمریکا) از اینکه به زودی به برلین سفر داشته باشد، استقبال می‌کند».

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دفتر او هم تاکنون اظهارنظری درباره لغو سفر پامپئو به برلین انجام نداده است.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته برای شرکت در نشست «شورای قطب شمال» و دیدار با همتای روس خود به فنلاند سفر کرده بود و مشخص نیست که مقصد او بعد از فنلاند کدام شهر است.

وزرای خارجه آمریکا و روسیه در حاشیه نشست فنلاند با هم دیدار و درباره اختلاف نظر‌های دو کشور درباره تحولات ونزوئلا رایزنی کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل