بازدید 5883
۲

کدام خودرو توان رقابت با هاچبک‎های بی ام و را دارد؟

کد خبر: ۸۹۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 07 May 2019

معمولاً در ایران زمانی که نام هاچبک را می‌شنویم به یاد استایل خاصی از خودروها می‌افتیم که بدون صندوق‌عقب و طراحی تخت در عقب شناخته می‌شوند. درحالی‌که تعریف‌های دیگری نیز از خودرو هاچبک وجود دارد. در حال حاضر هاچبک‎های بی ام و علاوه بر سری 1 که البته طرفداران زیادی ندارد شامل خودروهای جذاب‌تر و زیباتر این کمپانی نیز می‌شوند. این خودروها مانند خودروهای هاچبک معمولی در بزرگی در قسمت عقب دارند که همراه با شیشه عقب خودرو باز می‌شوند اما به دلیل طراحی متفاوت حالتی مانند خودروهای سدان پیداکرده‌اند.

بی ام و نام این خودروها را گرند توریسمو گذاشته است و در سری 3، 4 و 5 نمونه‌هایی از آن‌ها مشاهده می‌شود. با این حال اگر قصد خرید بی ام و هاچبک را داشته باشید، طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده، بهترین گزینه برای شما خرید بی ام و گرند توریسمو سری 3 است. خرید و فروش بی ام و سری 3 گرند توریسمو که در ایران با نام سری 3 gt شناخته می‌شوند طرفداران بیشتری از سری 1 هاچبک دارد. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا تعدادی از رقبای جدی سری 3 بی ام و گرند توریسمو را بررسی کنیم.

آئودی A5 sportback

اولین موردی که به خاطرمان می‌آید مسلماً آئودی A5 با ظاهر شکیلش است. این خودرو از نظر کیفیت با بی ام و تفاوت چندانی ندارد؛ اما قیمت بی ام و سری 3 gt از این خودرو بیشتر است. متأسفانه کمپانی آئودی با ارائه این خودرو نتوانست هیچ‌کسی را شوکه کند زیرا تفاوت چندانی با مدل کوپه‌ای که از آن الهام گرفته‌شده است ندارد. ارتقایی به شکل اضافه کردن دو در برای القای حس فضای بیشتر، همان روش آلمانی‌هاست. البته هیچ‌گونه ایرادی بر این قضیه وارد نیست زیرا اگر این کار به درستی انجام شود خودروهای زیبایی آز آب درمی‌آیند. به همین دلیل نباید از کمپانی آئودی نیز ایراد گرفت زیرا اولاً این طراحی به خوبی جواب می‌دهد و دوما فروش آن نیز خوب است و در کل عقل معامله‌گری حکم می‌کند که به فروش آن ادامه دهند.

در نتیجه آئودی A5 همان نسخه چهار در A5 کوپه است که خود نسخه دو در آئودی A4 است. از این رو هیچ نکته تازه‌ای در زمینه طراحی داخلی و خارجی و یا تکنولوژی‌های استفاده‌شده در این خودرو وجود ندارد. این خودرو وارد ایران نشده است و مانند بازارهای جهانی نتوانسته است فروش بی ام و سری 3 gt را در ایران تحت تأثیر قرار دهد.

جگوار ایکس ای

این خودرو در بدو معرفی به بازار به‌صورت عمده‌ای مورد استقبال منتقدین و خریداران قرار گرفت. طراحی مهندسی‌شده و به روز بدنه آن ترکیب‌شده با تکنولوژی‌های مناسب منجر به ارائه یک تجربه رانندگی منحصربه‌فرد شده است که تمامی رقبای خود را با خاک یکسان می‌کند. اما متأسفانه با گذر زمان فروش این خودرو با کمابیش با شکست مواجه شد و ثابت کرد که اولویت خریداران همیشه با منطق مهندسان همخوان نیست.

از نظر ظاهری این خودرو در نگاه اول آشنا به نظر می‌آید اما درعین‌حال بسیار متفاوت‌تر، تیز و برنده‌تر از مدل‌های قبلی طراحی‌شده است. از جمله جزییاتی که منجر به القای این حس است می‌توان به چراغ‌های ال ای دی نازک‌تر، سپرهای دوباره طراحی‌شده و یک بادشکن آپشنال اشاره نمود. می‌توانید از رینگ‌های بیست اینچی آلیاژی که اتفاقاً تجربه رانندگی نرمی را ارائه می‌دهند استفاده کنید و ظاهر خودرو را یک مرحله ارتقا دهید.

از جزییات داخل کابین که نگذریم باید به چهار نمایشگر که به خوبی در طراحی خودرو جای گرفته‌اند اشاره‌کنیم که وظایفی از قبیل سیستم مسیریابی هوشمند، I-Pace، تلفن همراه و بلوتوث را بر عهده‌دارند. تمامی نسخه‌های جگوار ایکس ای از یک موتور دو لیتری چهار سیلندر برخوردار هستند و قادر به تولید 197 اسب بخار در گشتاور 296 نیوتون متر می‌باشند. مدل‌های AWD نیز در برخی آپشن‎ها موجود می‌باشند.

آلفا رومئو جیولیا

اولین مدل آلفا که پس از مدت‌ها راننده‌ها را ترغیب به خرید خود کرده است، جولیا جواب ایتالیایی‌ها به سری سوم بی ام و gt ، جگوار ایکس ای، و آئودی A4 است. با سیستم‌های کاملاً جدید از جمله دیفرانسیل عقب کاملاً انقلابی که به قصد ارتقای فروش کمپانی آلفا رومئو اجرا شده است. کمپانی مادر این برند FCA نام دارد که در سال‌های اخیر بیلیون‌ها دلار را خرج آلفا رومئو نموده تا فروش آن را از سالیانه 75 هزار دستگاه به چهارصد هزار دستگاه در طول سه سال برساند.

همانند دیگر رقبای خود این خودرو نیز از آپشن ها و کانفیگ های متفاوتی بهره‌مند‌است. در کل سه مدل دیزلی، سه مدل بنزینی و یک مدل فوق تنظیمات که مجهز به دو توربوشارژ است وجود دارند. در ازای هزینه مضاعفی که برای مدل توربوشارژ پرداخت می‌نمایید به ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله تکنولوژی تورک وکتورینگ و یک فناوری تازه در زمینه ترمز که به‌منظور کاهش زمان پاسخگویی طراحی‌شده است دست خواهید یافت. تمامی مدل‌ها فناوری هشدار تصادف، تشخیص عابر و کیت کاهش سرعت اتوماتیک را نیز شامل می‌شوند.

از نظر ظاهری جولیا پرستیژ یک راننده حرفه‌ای را در نگاه اول به مشاهده‌گر منتقل می‌کند. مکان صندلی‌ها فوق‌العاده است. فرمان به شدت پاسخگویی سریعی دارد تا حدی که به نظر می‌رسد فرمان هر چهارچرخ در اختیار شماست. همین‌طور تعادل خودرو بسیار عالی است و در کل در مقایسه با رقبای خود یک حس بازیگوشانه تری دارد. هرکدام از کانفیگ ها را که بردارید این موضوع پای برجاست زیرا ناسلامتی این یک آلفا رومئو است. مدل توربو شارژ اما این حس را تا حد زیادی افزایش داده است و آن را مدیون سقف فیبر کربن، کاپوت فیبر کربن و ترمزهای سرامیکی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
پراید 111
شماهاهم تو این وضعیت که مردم پراید هم دیگه نمیتونن بخرن راه به راه تحلیل ماشینهای لوکس رو تو خبرا میذارین یه چیزتون میشه مثل اینکه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل