بازدید 2395
شریعت‌نژاد:

دلالان قیمت‌ها را افزایش می‌دهند

نماینده مردم رامسر در مجلس، گفت: سال گذشته سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در کشور کاهش پیدا نکرد و منابع کاشت برنج پایدار بود همچنین میزان واردات در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 06 May 2019

شمس الله شریعت نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دلایل افزایش قیمت برنج در روزهای اخیر، گفت: اقتصاد کشاورزی در کشور ما به صورت دلالی اداره می‌شود و ارتباطی با سطح زیر کشت محصولات ندارد.

سطح زیر کشت در گذشته از طریق سیستم‌های ماهواره‌ای تعیین می‌شد

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، مرکزی تحت عنوان سنجش از راه دور وجود داشت که از طریق سیستم‌های ماهواره‌ای هر ساله میزان سطح زیر کشت و حجم تولید محصولات کشاورزی را تعیین می‌کرد، تصریح کرد: با برآورد میزان تولید و مقایسه آن با میزان مصرف محصولات کشاورزی در کشور می‌توانستند حجم صادرات را مشخص کنند.

منابع برنج در مقایسه با سال گذشته کاهش نداشته است

این نماینده مردم در رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر اعلام میزان سطح زیر کشت به صورت چشمی است و متاثر از منابع علمی نیست، ادامه داد: سال گذشته سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در کشور کاهش پیدا نکرد و منابع کاشت برنج پایدار بود هرچند که مقداری افت برنج به دلیل آفات وجود داشت از سوی دیگر میزان واردات در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده؛ یکی از محصولاتی که صادرکنندگان می‌توانند آن را با توجه به قیمت پایین و ماندگاری بالا وارد کنند برنج است.

دلالان بازار بر اساس کشش بازار قیمت‌ها را افزایش می‌دهند

شریعت نژاد با بیان اینکه نباید با وجود عدم کاهش سطح زیر برنج و افزایش میزان واردات این محصول نباید شاهد افزایش قیمت باشیم، تصریح کرد: دلالان با توجه به کشش بازار تا جایی که امکان داشته باشد محصول خود را با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند و از سوی دیگر محصول کشاورزی را با پایین‌ترین قیمت ممکن خریداری می‌کنند.

هیچ کشاورزی برنج را با قیمت 18 هزار تومان به فروش نرسانده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه قیمت محصولات کشاورزی در حال حاضر بر اساس قیمت تمام شده مشخص نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این اطمینان را می‌دهم که هیچ کشاورزی وجود ندارد که برنج تولیدی خود را به قیمت هر کیلوگرم 18 هزار تومان به فروش رسانده باشد بلکه تمامی بازار و افزایش قیمت‌های محصولات کشاورزی در دست دلالان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل