بازدید 8640
۳

افزایش قیمت طلا همزمان با تهدید ترامپ به افزایش تعرفه‌های گمرکی

قیمت طلا در روز دوشنبه و بعد از آنکه دونالد ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده در پیامی در صفحه توییتر خود، چین را به افزایش تعرفه‌های گمرکی تهدید کرد، افزایش یافت. تهدید ترامپ، تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده را بیشتر کرده و منجر به افزایش هیجانات بازار و در نهایت بالا رفتن ارزش دارایی‌های کم ریسک شده است.
کد خبر: ۸۹۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 06 May 2019
تابناک اقتصادیقیمت طلا در روز دوشنبه و بعد از آنکه دونالد ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده در پیامی در صفحه توییتر خود، چین را به افزایش تعرفه‌های گمرکی تهدید کرد، افزایش یافت. تهدید ترامپ، تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده را بیشتر کرده و منجر به افزایش هیجانات بازار و در نهایت بالا رفتن ارزش دارایی‌های کم ریسک شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، قیمت طلا در ساعت ۱۱:۳۵ روز دوشنبه به وقت تهران برای تحویل آنی ۰.۲ درصد افزایش داشته و هر اونس آن در معاملات تحویل آنی به قیمت ۱۲۸۱ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.

افزایش قیمت طلا همزمان با تهدید ترامپ به افزایش تعرفه‌های گمرکی

دنیل هاینس، تحلیلگر ANZ، در این باره گفت: در معاملات در آسیا، به علت اظهارات اخیر دونالد ترامپ، ریسک پذیری بین سرمایه گذاران کم شده است. قطعا این اتفاقات موجب تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری امن شده و در نتیجه باعث تحرک مجدد بازار طلا شده است.

دونالد ترامپ در روز یکشنبه اعلام کرد که این هفته تعرفه‌های گمرکی وارد بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را افزایش خواهد داد. وی همچنین اظهار داشت که «به زودی» تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر ۳۳۵ میلیارد دلار از دیگر کالا‌های وارداتی از چین نیز اعمال خواهد شد.

اقدام اخیر ترامپ، تغییر موضع قابل توجهی نسبت به سخنان او تا هفته گذشته است؛ پیش از اظهارات روز یکشنبه ترامپ اعلام کرده بود که گفتگو‌ها بین این دو کشور به خوبی پیش می‌رود.
 
افزایش قیمت طلا همزمان با تهدید ترامپ به افزایش تعرفه‌های گمرکی

اگرچه بیانات اخیر ترامپ موجب سقوط بازار‌های جهانی بورس و قیمت نفت خام شده، اما از سوی دیگر ارزش ین ژاپن در نتیجه این بیانات بالا رفته است. دلیل این اتفاق آن است که ین هم مانند طلا، هنگام آشفتگی‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی در دنیا، به عنوان یک سرمایه گذاری امن شناخته می‌شود.

بازار حالا چشم به ادامه تحولات تجاری بین این دو کشور دارد. وزارت امور خارجه چین اعلام کرده که علیرغم تهدید‌های ترامپ، هیئت نمایندگان این کشور آمادگی سفر به واشنگتن را با امید پایان دادن به اختلافات و دستیابی به یک توافق، دارند.

هفته گذشته و بعد از سخنان رئیس بانک مرکزی ایالات متحده مبنی بر اینکه نرخ بهره کاهش نخواهد یافت، بازار طلا اوضاع خوبی نداشته و قیمت این فلز گرانبها به پایین‌ترین میزان خود در چهارماه  گذشته رسید.

در معاملات دور قبل، میزان ذخایر SDDR Gold Trust که بزرگترین بازار بورس حمایت شده توسط طلا در جهان است، ۰.۶۳ درصد کاهش داشت و به ۷۴۰.۸۲ تن رسید که این پایین‌ترین میزان آن از اکتبر ۲۰۱۱ است.

همچنین کاهش ارزش دلار (به علت اینکه داده‌های منتشر شده درباره وضعیت کار در ایالات متحده، بیانگر آن بوده که سرعت افزایش حقوق‌ها کمتر از حد انتظار بوده) تأثیر خوبی بر بازار طلا داشته است.

جفری هلی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، در اینباره گفت: با افزایش قیمت طلا به دلیل ضعف دلار، این فلز گران بها از جریانات اخیر نیز سود خواهد برد، چرا که سرمایه گذاران، بورس و سرمایه گذاری‌های پر ریسک را رها کرده و به سوی دارایی‌های امن مثل فلزات گرانبها روی خواهند آورد.

در سمت دیگر بازار، هر اونس نقره ۰.۶ درصد کاهش داشته و به قیمت ۱۴ دلار و ۸۳ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین نیز ۰.۵ درصد کاهش داشته و به قیمت ۸۶۴ دلار و ۷۵ سنت معامله شد. هر اونس پالادیوم نیز با کاهشی ۰.۷ درصدی به قیمت ۱۳۶۲ دلار و ۱ سنت معامله شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
امسال هر انس طلا به 1400 دلار و هر گرم به يك ميليون تومان خواهد رسيد
هموطنان عزیز لطفا از شانتاز و اظهار نطر غیر کارشناسی خودداری نمایید به اندازه کافی حال عامه مردم گرفته است این سم پاشی ها از نطر روانی حال مردم را بد تر می کند رعایت فرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
چشم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار