بازدید 23237
آخرین تحولات خاورمیانه:

افزایش احتمال خروج ایران از «ان پی تی» / شلیک بیش از ۶۰۰ موشک از سوی فلسطینی‌ها به اسرائیل/طرح اسرائیل برای قطع ارتباط زمینی عراق با سوریه و لبنان/ آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه حماة و ادلب

طرح اسرائیل برای قطع ارتباط زمینی عراق با سوریه و لبنان، دستور «نتانیاهو» برای ادامه حملات گسترده به غزه، شلیک بیش از ۶۰۰ موشک از سوی فلسطینی‌ها به اسرائیل و آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه حماة و ادلب از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افزایش احتمال خروج ایران از «ان پی تی» نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 06 May 2019

طرح اسرائیل برای قطع ارتباط زمینی عراق با سوریه و لبنان، دستور «نتانیاهو» برای ادامه حملات گسترده به غزه، شلیک بیش از ۶۰۰ موشک از سوی فلسطینی‌ها به اسرائیل و آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه حماة و ادلب از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افزایش احتمال خروج ایران از «ان پی تی» نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، آمریکا پس از تحریم‌های نقتی علیه ایران، حالا مستقیم سراغ مفاد برجام رفته و در نظر دارد در همکاری‌های هسته‌ای ایران با سایر کشورها که ذیل برجام ضروری است، اخلال ایجاد کند؛ آمریکا در نظر دارد مانع از انتقال آب سنگین مازاد ایران به خارج و همچنین مبادله اورانیوم غنی شده ایران با کیک زرد شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، یکشنبه هفته گذشته (۸ اردیبهشت) که در آمریکا به سر می‌برد طی مصاحبه‌ای، خروج از «ان پی تی» را یکی از انتخاب‌های ایران در واکنش به رفتارهای ضدبرجامی آمریکا و سکوت و انفعال اروپا دانست.

در حال حاضر که بیش از سه سال از عملیاتی شدن برجام می‌گذرد، ایران به تمام تعهدات خود ذیل این قرارداد بین‌المللی جامه عمل پوشانده؛ بگونه‌ای که این امر در ۱۴ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان مرجع راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نمود داشته است. اما در طرف مقابل رژیم آمریکا مستقیماً در جهت تخریب برجام گام برمی‌دارد و شرکای اروپایی این رژیم هم که قرار بود منافع برجامی ایران را بعد از خروج آمریکا از آن تضمین کنند، غرق سکوت و انفعال هستند.

برای مقابله با این پدیده، نه تنها خروج از «ان پی تی»، بلکه تعلیق بازرسی‌های ماموران آژانس از سایت‌های هسته‌ای کشورمان و همچنین تعلیق نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی آژانس نیز می‌تواند در دستور کار ایران قرار گیرد.

عراقچی هفته گذشته در جریان سفر به ترکیه نیز در موسسه تفکرات راهبردی آنکارا صریحاً گفت: جان برجام در خطر است و این توافق بیش از هر زمان دیگری در نتیجه سیاست‌های یک جانبه آمریکا به پایان نزدیک می‌شود.

افزایش احتمال خروج ایران از «ان پی تی» / شلیک بیش از ۶۰۰ موشک از سوی فلسطینی‌ها به اسرائیل/طرح اسرائیل برای قطع ارتباط زمینی عراق با سوریه و لبنان/ آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه حماة و ادلب

مسئولان وزارت خارجه کشورمان پیشتر نیز در اظهارات مشابهی از نزدیک بودن مرگ برجام سخن گفته بودند، اما اروپایی‌ها به این هشدارها توجهی نکرده‌اند؛ بگونه‌ای که امروز شاهدیم واکنش آن‌ها به سیاست برجام ستیزانه مستقیم آمریکا که در قضیه اخلال در همکاری‌های هسته‌ای ایران و ۱+۴ نمود دارد، فقط سکوت است!

طرح اسرائیل برای قطع ارتباط زمینی عراق با سوریه و لبنان

«عزت شابندر» شخصیت سیاسی سابق عراق شنبه شب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی پرده از طرح رژیم صهیونیستی برای نفوذ در استان‌های سنی‌نشین عراق و تجزیه تدریجی این کشور برداشت و گفت که چند تن از شخصیت‌های اهل سنت عراق مدتی قبل با مسئولان صهیونیستی در اروپا دیدار کرده‌اند.

او در مصاحبه با شبکه دجله عراق، ابتدا به سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و گفت که او به زودی با سیاست‌هایش منطقه را به آتش می‌کشد و «عادل عبدالمهدی» باید در این خصوص جهان عرب را آگاه کند.

شابندر همچنین گفت که ترامپ به عراق این اجازه را نمی‌دهد که در مسأله ایران کنار کشیده یا حد میانه را در نظر بگیرد بلکه به زودی دست به تهدید و محاصره عراق خواهد زد اما شرایط عراق به گونه‌ای است که نه می‌تواند علیه ایران اقدام کند و نه به نفع ایران مقابل آمریکا بایستد و در هر دو صورت وضعیت دشواری را تجربه می‌کند.

این نماینده سابق عراقی افزود: «توصیه عراق به ترامپ این است که اجازه دهد رابطه‌اش با ایران ادامه یابد؛ از آن‌جایی که عکس‌العمل ایران در قبال ترامپ می‌تواند قوی باشد و از تحقق اهداف او جلوگیری کند.»

سخنگوی سابق فهرست العراقیه، به دولت بغداد پیشنهاد کرد که با کشورهای منطقه از جمله مصر، امارات و عربستان سعودی به گفت وگو پردازد و همچنین وارد هیچ محوری به خصوص محور ضد ایرانی نشود.

او تأکید کرد که ایران این اجازه را به هیچکس نمی‌دهد که خود در سایه تحریم‌های آمریکا به سختی بیفتد و دیگران در آسودگی به سر ببرند و «این پیامی است که باید به اعراب برسد».

این سیاستمدار عراقی در ادامه مدعی شد که ایران هم‌پیمانان عراقی خویش را برای مقابله با حضور آمریکا در عراق تحریک نمی‌کند بلکه در پی این است در ازای حضور نیروهای آمریکایی در عراق، از فشارها علیه ایران نیز کاسته شود.

شابندر تأکید کرد: «دولت آمریکا باید بداند که ایران هم‌پیمانانی در عراق، یمن، لبنان و سوریه دارد که حاضر هستند فدایی ایران شوند و آمریکایی‌ها را کشته و با تابوت، آن‌ها را به واشنگتن بفرستند.»

سخنگوی سابق فهرست العراقیه، در بخش دیگری از سخنان خود به افشای طرح رژیم صهیونیستی برای تجزیه عراق و جدایی این کشور از سوریه پرداخت و گفت که چندی پیش تعدادی از شخصیت‌های سیاسی اهل سنت عراق در اروپا با مقامات عالی‌رتبه اسرائیلی دیدار کرده‌اند تا طرح جدایی زمینی عراق از سوریه و لبنان را کلید بزنند.

او در این خصوص توضیح داد که بازگشت داعش به عراق و مظلوم‌نمایی استان‌های غربی اهل سنت و سپس افزایش درخواست‌ها و فشارها بر ای آزادی زندانیان ذیل این طرح است.

شابندر همچنین خبر داد که آمریکا نیز در راستای این طرح بزودی اقدام به آموزش ده هزار نیروی اهل سنت و تجهیز آن‌ها و همچنین بازسازی شهرهایشان با سرمایه‌گذاری خارجی خواهد کرد.

به گفته او، در طرح اسرائیل تلاش خواهد شد تا مردم مناطق اهل سنت در غرب عراق خواستار حکومت کنفدرالیسم شوند، یعنی جدایی کامل از عراق و بالتبع جدایی زمینی عراق با سوریه و لبنان. شابندر گفت که اجرای این طرح پس از ماه رمضان آغاز خواهد شد.

دستور «نتانیاهو» برای ادامه حملات گسترده به غزه

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به ارتش دستور داده است حملات گسترده به نوار غزه ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، وی مدعی شد که نیروهای مستقر در مرزهای نوار غزه را با حضور نیروهای زرهی رژیم صهیونیستی تقویت کرده است.

نتانیاهو ضمن نادیده گرفتن کشتار افراد بی دفاع و بی گناه در غزه، مدعی شد: حماس مسئول حملاتش به مواضع ماست و این جنبش به همراه جهاد اسلامی باید تاوان سختی بپردازند!

شلیک بیش از ۶۰۰ موشک از سوی فلسطینی‌ها به اسرائیل

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از روز گذشته تاکنون بیش از ۶۰۰ موشک به اراضی اشغالی شلیک شده است.

این در حالی است که نظامیان رژیم زیر موشک‌های مقاومت متحمل تلفات و خسارات سنگین می‌شوند.

باوجود سانسور شدید از سوی تل آویو درباره خسارات و تلفات حملات موشکی فلسطینی به اراضی اشغالی اما رسانه‌های رژیم صهیونیستی به هلاکت سه صهیونیست اذعان کرده اند.

افزایش احتمال خروج ایران از «ان پی تی» / شلیک بیش از ۶۰۰ موشک از سوی فلسطینی‌ها به اسرائیل/طرح اسرائیل برای قطع ارتباط زمینی عراق با سوریه و لبنان/ آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه حماة و ادلب

ارتش این رژیم نیز به انهدام خودرو نظامی خود در شرق بیت حانون با موشک کورنیت مقاومت فلسطین اذعان کرده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار گرفتن خودرو نظامیان این رژیم در ناحل عوز در شمال شرق غزه اعتراف کرده است.

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه حماة و ادلب

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع نظامی سوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که همزمان با تخلیه برج‌های دیده‌بانی ترکیه در حومه شمال غربی استان حماة، ارتش سوریه نیز عملیات گسترده خود علیه گروه‌های مخالف در ادلب و حماة را آغاز کرده است.

وی افزود: گروه‌های مسلح تروریستی مستقر در استان ادلب و حومه آن برای انتقال تسلیحات و وارد کردن تعداد بیشتری از تروریست‌ها به این استان به منظور آغاز حمله به استان‌های حماة و لاذقیه تلاش می‌کنند.

این منبع گفت: گروه‌های تروریستی شمار زیادی از عناصر تروریستی را در منطقه "مورک" در حومه شمالی حماة مستقر کرده‌اند تا به مواضع ارتش سوریه و غیرنظامیان در مناطق اطراف یورش ببرند و با این اقدام به برخی برنامه‌های خارجی برای حمله به امنیت ملت سوریه جامه عمل بپوشانند.

وی ادامه داد: تمامی تحرکات تروریست‌ها زیر نظر گرفته شده و لحظه به لحظه پیگیری می‌شود و اقداماتی که آنها از چند روز پیش انجام می‌دهند تأییدی بر این مساله است که درصدد تشدید اقدامات خصمانه‌شان هستند که البته همین موضوع آغازی بر پایان حتمی و قریب الوقوع آن‌ها خواهد بود.

افزایش احتمال خروج ایران از «ان پی تی» / شلیک بیش از ۶۰۰ موشک از سوی فلسطینی‌ها به اسرائیل/طرح اسرائیل برای قطع ارتباط زمینی عراق با سوریه و لبنان/ آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه حماة و ادلب

از سوی دیگر، یکی از فرمانده‌هان ارتش سوریه در ادلب درباره عملیات ارتش برای آزادسازی ادلب و حومه حماة از لوث عناصر تروریستی و گروه‌های مخالف سوری اظهار داشت: آغاز عملیات نظامی زمینی از محور شهرک‌های "اللطامنه"، "کفرزیتا"، "مورک" و "کفرنبوده" واقع در حومه شمالی حماة خواهد بود.

وی افزود: تجهیزات نظامی زیادی توسط نیروهای دولتی به دو جبهه حماة و ادلب فرستاده شده‌اند و همچنین هزاران سرباز و تجهیزات نظامی نیز از مناطق درعا و حومه دمشق و حمص به این جبهه‌ها منتقل شده‌اند.

این درحالی است که فرمانده نظامی گروه شورشی "جبهه آزادی‌بخش ملی" نیز در سخنانی اعلام کرد که گروه‌های مخالف سوری هزاران جنگجو را به دو جبهه حومه حماة و ادلب فرستاده‌اند.

در همین راستا، یک منبع بلندپایه در اپوزیسیون سوریه نیز گفت: این عملیات چند ساعت پس از آغاز نبرد "ارتش ملی" وابسته به گروه شورشی "ارتش آزاد" آغاز شد و به این موضوع اشاره دارد که احتمالا تفاهماتی میان روسیه و ترکیه و تحمیل یک واقعیت جدید صورت گرفته باشد که شامل تسلط نیروهای دولتی بر حومه حماة و برخی مناطق ادلب در مقابل باز گذاشتن دست ترکیه در حومه ادلب است. این درحالی است که ارتش ترکیه خروج از مراکز دیده‌بانی خود در حومه شمال غربی حماه را آغاز کرده است.

این منبع افزود: روسیه و ترکیه به دنبال تسلط نیروهای دولتی سوریه و امن کردن راه‌های دمشق ـ حلب، حلب ـ لاذقیه و حلب به أعزاز تا مرزهای ترکیه هستند.

از سوی دیگر، یک منبع پزشکی در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم اظهار کرد که در اثر حمله موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های مسلح و تروریستی به شهرک "السقیلبیه" در حومه حماة یک غیرنظامی کشته و چند تن دیگر نیز مجروح شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داد که گروه‌های مسلح در منطقه "کاهش تنش" در ادلب با شلیک موشک‌های "گراد" خانه‌های غیرنظامیان در سقیلبیه و فرودگاه شهرک "جب رمله" را هدف قرار دادند.

در مقابل ارتش نیز در پاسخ به نقض توافق آتش بس در منطقه کاهش تنش مواضع گروه تروریستی "جبهه النصره" و گروه های وابسته به آن را در حومه ادلب، حماة و لاذقیه را هدف قرار داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱۳
خروج از برجام، ورود به مرحله پسا برجام، خوداتکایی اقتصادی، ورود به مرحله دفاع استراتژیک از ایران که هیچ احدی توان مقابله نظامی با ایران را نداشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
ما باید بمب هسته ای داشته باشیم.ایران در تمام تاریخ چه زمانی که بچه ی خوبی بوده و چه بد همیشه مورد طمع دشمنان بوده.همسایه های ما سوئیس و آلمان نیستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
به عمل کار برآید به سخن رانی نیست.
بزرگمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
آقای ترامپ این هم از معامله قرن نوبت ایران هنوز نشده آماده باش.
رادفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بهترین راهکار خروج ایران از برجام و ان پی تی است و بهترین زمان هم برای اینکار انتهای دوره ریاست جمهوری آقای روحانی است. تا دولت بعد قدرت مانور بیشتری بدون تعهدات دست و پاگیر داشته باشد.
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
همه قوانین حقوق بشر و الزاماتش فقط برای ما نوشته شده، عده ای روشنفکر فیک باورش کردند، اگر در این اوضاع کاری نکنیم دیگر نمی توانیم از ترامپ امتیاز بگیریم.
ناشناس
| France |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
باریکلا پسافضامریخ هم بنویس کلمه قشنگیه
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
هرچه مودب تر باشیم و مقرراتی تر فشار تحریم ها بر ما بیشتر می شود.
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بعضی مسئولان بیشتر بجای اینکه فکر اعمال فشار بر ترامپ باشند به فکر فرزندان شان هستند که در امریکا زندگی می کنند.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
تقریبا همه دنیا از دست ترامپ و تصمیم‌هایش شاکی هستند. او مثل بچه شری می‌ماند که یک محله را عاصی کرده است و هیچ‌کس از دست او آسایش ندارد، نیاز به یک چک آبدار دارد هرچی باشه انتخابات ریاست جمهوری امریکا نزدیک است..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
مقامات آمریکایی در اعلام خبر اعزام ادوات نظامی آمریکا به منطقه، نگرانی‌هایی درباره احتمال حمله نظامی ایران به نیروهای آمریکایی و متحدان آن را به عنوان دلیل اصلی مطرح می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند که گویی ایران در آستانه اقدام نظامی علیه آمریکا و متحدان آن قرار دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
در اوایل ژانویه 2016، هنگامی که دو قایق نیروی دریایی ایالات متحده به طور غیرقانونی وارد آبهای ایران شده و شانزده ملوان آمریکایی دستگیر شدند، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر خارجه ایران جواد ظریف تماس گرفت و درخواست کمک فوری کرد. ملوانان پانزده ساعت بعد ایمن و سالم و بدون هیچ محاکمه ای آزاد شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بالاخره تخلیه حباب بزرگ بورس اغازشد
شبکه خبر صداوسیما قبلا درمواردسقوط بورس بدون اشاره به کلمه« کاهش»فقط زیرنویس میکرد «درپایان معاملات امروزبورس شاخص کل به فلان میزان رسید» امروزانراهم اعلام نکرد !!!! خیلی کنجکاوم فردا صفحه اول روزنامه بشدت حامی بورس یعنی د.ا. راببینم احتمالا تیتراولش را به نتیجه بازیهای اسیایی پرسپولیس واستقلال اختصاص خواهد داد ودرمورد دوشنبه سیاه بورس سقوط بیسابقه ۸۰۰۰ واحدی ان شتردیدی ندیدی!!!!!
ناشناس
| - |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
برای دشمن که بر طبل می کوبد جنگی نشان دهیم که پشیمان شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بعد از اینکه رژیم صهیونیستی در اجرای تفاهم‌های آتش‌بس گذشته سستی به خرج داد، نیروهای مقاومت فلسطین اجازه ندادند معادلات جدیدی ضد آنها تحمیل شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
برای خروج از بحران باید پیش شرط‌های آمریکا برای مذاکره را بپذیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
داستان های تخیلی زیاد خوندی ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
شعارهای زیبایی
ما مسیر مشخصی رو در هسته ای دنبال نمی کنیم و به همین دلیل نمی تونیم قاطع باشیم.
در تمام آشفتگی های منطقه اسرائیل نقش داره.
هیتلر این موضوع رو نزدیک به صد سال پیش فهمیده بود.
کارش درست نبود اما اینکه صهیونیست ها شرور هستن درسته.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
حرفت خیلی به دلم نشست
هزینه ششصد موشک را کی میدهد؟زنده باد دنیای بدون جنگ
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
پس زنده باد دنیای بدون اسرائیل
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
جناب م ع عجب جوابی حال کردم ولی شک دارم طرف از رو برود..
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
واعدولهم ماستطعتم من قوه من رباط الخیل ترهبون به ی عدوالله وعدوکم بایدانچنان رعب ووحشتی دردل دشمنان ایجادشودکه جرات جسارت به دیاراسلامی هرگزدرمخیله شان خطورنکند چه برسدبه اینکه زن وبچه بی گناه راشهیدکنند دوست خوب همه چیزراباهزینه اش قیاس نکن.آپس عزت غیرت مردانگی و...چه میشود؟هرآنچه دراراه غیرت شرافت عزت مردانگی و...هزینه شودنه تنهاجای هیچ نکوهشی نیست بلکه شایسته تقدیر وستایش است.
ناشناس
| - |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
هزینه دفاع از مظلوم در برابر ظالم را مسلمانان باید بدهند مگر اینکه از مسلمانی اسمی باقی باشد نه چیز دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بهتره اول تو کشور ایران ایران دنبال مظلوم بگردین که تعدادشون خیلی زیاده.دنیال آرتیس بازی نروید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
پیشنهاد میشود اولویت اول را به جای نابودی اسراییل به رفع مشکلات مضمن اقتصادی و اجتماعی کشور ایران بدهید
azade
| Germany |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
سردار. واضح و روشن ب ملت بکین. کدام مهمتره. عمران و پیشرفت کشور حل بیکاری اعتیاد ؟مهمتر است. یا نابودی اسراییل باید در کار اولویت بندی کنیم
این ترامپ است بیشتر از ما احتیاج دارد باید تا کمتر از یکسال موفقیت قابل قبولی کسب کند نیکسون بخاطر شکست در عملیات طبس نتوانست دوره دوم هم رییس جمهور شود و جایش را به ریگان داد. دیگر پوتین هم نمی تواند در انتخابات به داد جناب ترامپ برسد. آنها به برجام باز می گردند، اگر تحمل تحریم برای ما سخت است حفظ تحریم هم برای دولت امریکا سخت است چقدر می تواند این تحریم ها دوام آورد. کمتر از یکسال باقی مانده است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
واقعا همینطور حساب و کتاب کردیم که نتیجه اش شده این اوضاع و احوال مشعشع مان !!!!؟؟؟؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بی سواد اون کارتر بود نه نیکسون....دوما تحریم های عرق یک دهه ادامه دار بود....سوما تحریم های کره شمالی هم چندین سال ادامه داره. ترامپ احتمال رای آوردنش کم نیست..... از کجا معلوم دموکرات‌ها به برجام برگردند.....
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
جناب علی 14:10 اگر اهل حساب و کتاب بودیم این همه چهار دستی نمی چسبیدیم به برجام برجامی که نه نون داشت نه آب برای ما، مدام به سازمان های بین المللی گله و شکایت امریکا را کردیم چه شد؟ کاش بیشتر دنبال رابطه نزدیک تر با همسایه ها بودیم و حرکت به سمت خروج از برجام.
600 موشک شليک شد
چند نفر تلفات اسراييلي ها بود؟
اسراييل چند تا موشک زد؟
تلفات فلسطيني ها چند نفر شد؟

بعد از اين موشک بازي که زود تر يا دير تر تموم مي شه:
اسراييلي ها در چه ميزان رفاهي به زندگي ادامه خواهند داد؟
فلسطيني ها در چه ميزان رفاهي به زندگي ادامه خواهند داد؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
و باید دید هزینه های این ۶۰۰ موشک و تبعات خطر ناک پس از آنها را چه کشور باید بپردازند !!!؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
هزینه موشک ها راپرداختیم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
خیلی اشتباه کردی .
باش تا صبح دولتت بدمد
پول این 600تا موشک را پراید می خریدند و رایگان به مردم اسراییل هدیه میکردند حداقل 60 تا کشته میگرفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بیربط با پولی که تو میدی برا پراید هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
خخخخخ دمت گرم كلي خنديدم حالم بهتر شد
آنها می دانند مجلس در آینده اصولگرا خواهد بود و همین طور رییس جمهور بخاطر همین بیشترین فشارها را می آرودن عده ای هم حاضر نیستند از برجام خارج شوند چون می ترسند به بدترین نتیجه در انتخابات بازنده شوند، بخاطر همین انتخابات استانی و چسبیدن به برجامی که ازش تعریف می کردند برای شان مانده است. این پیروزی بزرگی است شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری
باید از ان پی تی خارج شد .باید ساخت راکتورها را در کل کشور به صورت گسترده کلید زد .این دولت ودولتهای دیگر را ملزم به اجرای آن تحت هر شرایطی کرد .باید غنی سازی را تا بالا ترین حد ممکن شروع کرد .از هر کشوری که ممکن باشد باید یک یا چند عدد بمب اتمی خرید ودر کویر لوت آزمایش کرد ودر جهت ساخت سلاح اتمی سریعا قدم برداشت .سپس ایران باید رسما به دنیا اعلام کند که دارای سلاح اتمیست وهرکشوری که قصد تهدید ایران را داشته باشد با سلاح اتمی پاسخ میبیند .تجربه نشان داده دست یابی به یک تکنولوژی حساسیت جهانی را نسبت به آن از بین میبرد .از این تحریمها بیشتر که اتفاق نمی افتد پس چرا به چیزهایی که به آنها دست نیافته ایم وبرایشان مجازات میشویم دست پیدا نکنیم .ترس در اینجا معنی ندارد
پاسخ ها
مهاجر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
نگو این حرفارو الان یه عده سکته می کنند.
یک نفر
| Netherlands |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
مشکل ما این هست که حتی تکنولوژی پایه برای داشتن بمب اتم رو نداریم. مترولوژی، صنایع الکترونیک و .. به همین دلیل باید از بازار سیاه بریم بگردیم ببنیم کدوم مواد اولیه رو می تونیم وارد کنیم.
ما از برجام خارج نشدیم حالا می خوایم از NPT خارج بشیم تازه شایع شده که دو روز دیگه همزمان با سالگرد خروج از برجام آمریکا تحریم های جدیدی وضع می کنه
۲ نکته:
۱- مسئولان از مرحله حرف به مرحله اقدام وارد شن
۲- کاری رو که نمی تونیم انجام بدیم حرفش را نزنیم که هم اعتماد مردمو از بین نبریم و از طرف دیگه طرف مقابل به این نتیجه نرسه که ما در موضع ضعف واقع شدیم
مسئولان کشور نه تنها حاضر به خروج از «ان پی تی»، نیستند بلکه حاضر به تعلیق بازرسی‌های ماموران آژانس از سایت‌های هسته‌ای هم نیستند واقعا که این امریکایی ها فقط زبان فشار و زور را می فهمند چطور با طالبان مذاکره می کنند و به توافق می ر سند حالا ما چطور مذاکره می کنیم که حتی نزدیکی توافق هم نمی رسیم چرا؟ دوره جلیلی این همه تحریم نبودیم که حالا هستیم چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
داداش دوره جلیلی اوباما بود و گرنه تا حالا هیچی از کشور نمونده بود
14
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
ناشناس 14:15 راست می گی چرا امریکا هیچ غلطی در سوریه نکرده، چند سال دنبال خلع سلاح جزب ال است چرا هیچ غلطی نکرده ، در عراق هم هیچ غلطی نکرده در افغانستان دکتر از فضا بیا برون جنگ رو قلم کاغذ اتفاق نمی افته دکتر چرا بن سلمان با اون همه پشتیبانی از پس یمن برنیامده.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
ناشناس 14:15 عمو هروقت اسراییل تونست کاری کنه اثری از فسطینی ها نمونه امریکا هم می تونه، کجای کاری اون همه سراب کشورهای عربی دارن با اسراییل همکاری می کنند باز کم آوردن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
برادر ناشناس 14:15 اگه فکر کردی که آمدن ترامپ بعد از اوباما تصادفی بوده خیلی اشتباه کردی .این از قبل برنامه ریزی شده بود
جنگ بزرگی درخاورمیانه درپیش روداریم وبانی این جنگ اسرائیل جنایت کاراست که دارد نفسهای آخرش رامیکشد مرگ برصهیونیست مرگ بروهابیت عربستان مرگ برآمریکا وانگلیس نون به نرخ روزخورواستثمارگرپیروجنایتکار وانشاء الله ظهورنزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج (عج ) ومرگ برخائنین داخل ایران که به صورت ستون پنجم به دشمن گرا ء میدهند وپا روی خون شهداء میگذارند بزودی با آغاز جنگ این خیانتکاران به جهنم اسفلس السافلین خواهندرفت درهرکجای دنیا هم که باشند اللهم عجل لولیک الفرج(عج)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بس کنید
ایران از NPT خارج نمیشه ، تابناک الکی تیتر نزن ، فقط تهدید میکنه که ببینه چی میشه وگرنه از هیچی خارج نمیشه ،
حباب بزرگ بورس درحال تخلیه است
شاخص کل بورس فقط دریک ساعت ۴۰۰۰ واحدفروریخت
همه فروشنده شدند
حباب بزرگ بورس درحال تخلیه است
شاخص کل بورس فقط دریک ساعت ۴۰۰۰ واحدفروریخت
همه فروشنده شدند
پمپئو در بخش از صحبت‌های خود مدعی شد که ایران، کره‌شمالی و روسیه در انتخابات ایالات متحده آمریکا دخالت می‌کنند.
شهروند عادی هم صهیونیست هستش؟
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بله. همین شهروندان عادی بارها مردم بی گناه فلسطین و زنان و کودکان را با خودرو زیر گرفتن
یا رومی رومی یا زنگی زنگی
دیگه تا کی آمریکاییها میخوان زور بگن!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
داداش ميتونن ميگن، شما هم بهش زور بگو
600 موشک شلیک شده سه شهروند غیر نظامی اسراییل را کشته اند خدا بخواهد امسال ریشه همه مشکلات خاورمیانه از بین می رود و صلح و آرامش در همه خاورمیانه به دست خواهدآمد!!!!بعد نوبت محاکمه جاسوسان است
چرا حزب الله کاری نمیکنه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
چه ربطی داره؟!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
در سوریه علیه داعش وحشی جنگید تا مردم اروپا و امریکا راحت زندگی کنند ولی متاسفانه سازمان حقوق بشر محکوم شد که چرا داعشی هارو می کشی باید اونارو زنده بگیری و با احترام رفتار کنی بخاطر همین حزب اله فعلا کاری نمی کنه.
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
مگه چکار میتونه بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
اگه قادر به انجام کاری نبود که دبیرکل سازمان ملل محکوم شان نمی کرد، ارتش اسراییل 33 روز براشون وقت نمی ذاشت ارتش اسراییل از جنوب لبنان خارج نمی شود اگه ظرفیتت پر نشده بگو باز هم بگم
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
جناب میلیمتر یعنی می گی در حد و اندازه های بن سلمان تونم نیست چهار سال جنگ با یمن و کشتن دانش آموزان و بمباران مراسم عزا و عروسی از افتخارات بن سلمان است راستی چرا بهش می گن اره اگه گفتی؟
مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
حزب اله هیچکاری نمی کنه می گن باید خلع سلاح بشه اگه کاری بخواد بکنه چی می کنه.
به دنبال اعلام ترامپ مبنی بر اعمال 200 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی، برخی منابع خبری چین روز دوشنبه از لغو یازدهمین دور مذاکرات میان دو کشور که قرار بود این هفته در آمریکا برگزار شود، خبر دادند.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
خوبه چین ضربهبخوره این ها خیلی تو جریان تحریم آمریکا علیه ایران خودشیرینی کردند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
روسیه بدنبال مطرح کردن یوان است خود چین هم بی میل نیست.
از NPT خارج نشدیم اقتصادمون اینقدر شکوفاست، وای به وقتی که بخواهیم ازش خارج بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
مثلاخارج بشیم نشیم تحریم که کم نمیشه
میران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
مگر بچه ات امریکا تشریف دارند.نگرانی.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
جناب میران بهتره یکم فکر کنی. ربطی به بچه من نداره. مهم اینه که اقتصادمون برشکسته شده و هیچ مسئولی روش نمیشه بگه
ایران در زمان دولت حسن روحانی از هیچ معاهده ای خارج نمی شود.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
احسنت گل گفتی..
همچنان باز هم منعهد بمانیم حداقل اجازه بازرسی ندهید. این همه انفعال برای چی؟ این دنیا دنیایی نیست که به بچه ساکت ها توجه و محبت تقدیم کنند. باید حقت را بگیری بازور.
برجام یک هندوانه بود که به ما نشان داد حتی اگر تحریم های بین المللی هم برداشته شود باز هم عده ای در ایران مانع آرامش مردم میشوند. در حال حاضر از برجام فقط پوسته آن باقی مانده و ایران هیچ چاره ای به جز ماندن در آن ندارد حتی اگر 6 کشور دیگر هم از آن خارج شوند چون آمریکا فقط منتظر یک بهانه هست
«وحشتناک بود». هم نحوه قتل دسته‌جمعی آن 37 شهروند مظلوم عربستانی توسط رژیم عصر حجری سعودی، هم نحوه واکنش‌ها به این قتل‌عام
۶۰۰موشک شلیک می گردد از سرزمین غزه به اسرائیل !!!؟؟؟؟
بعد تازه در محاصره است ؟
در اواخر دهه 1980، ایران از پیشنهاد ایالات متحده برای بهبود روابط - که توسط اعلامیۀ رئیس جمهور سابق جورج بوش که "حسن نیت، حسن نیت می آورد" نهادینه شد - استقبال کرد. رئیس جمهور مرحوم هاشمی رفسنجانی به دنبال این موضوع بود. ایران آزادی گروگان های آمریکایی و غربی در لبنان را تسهیل کرد، اما ایالات متحده با افزایش فشارها و خصومت ها پاسخ داد.
در اوایل ژانویه 2016، هنگامی که دو قایق نیروی دریایی ایالات متحده به طور غیرقانونی وارد آبهای ایران شده و شانزده ملوان آمریکایی دستگیر شدند، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر خارجه ایران جواد ظریف تماس گرفت و درخواست کمک فوری کرد. ملوانان پانزده ساعت بعد ایمن و سالم و بدون هیچ محاکمه ای آزاد شدند.
پس از گذشت هجده سال از اشغال افغانستان، و صرف میلیاردها دلار برای شکست طالبان اکنون امریکا پس از اینکه طالبان نیمی از این کشور را به کنترل خود آورده، در حال مذاکره با آنها است. این رفتار دولت امریکا برای ما و دیگر کشورها چه پیامی دارد؟
بوی جنگ آید همی. آقا زاده ها هر چی خوردید بسه. کمر بندها رو محکم ببندید که باید برید بجنگید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
جنگ نخواهد شد ، مذاكره هم نميكنيم
دوشنبه ۱۶ اردیبهشت
سقوط تاریخی بورس اغازشد
۷۰۰۰ واحد ریزش فقط در۲ ساعت
تخلیه حباب بزرگ بورس باشدت ادامه دارد
سکوت و انفعال جوامع بین المللی به نظر من جزء توافقات پشت پرده با آمریکا می باشد.
خروج حسب شده از «ان پی تی»، تعلیق بازرسی‌های ماموران آژانس از سایت‌های هسته‌ای کشورمان و همچنین تعلیق نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی آژانس و هر اقدامی که منافع آنان را به خطر بیاندازد کار گشا است .
شلیک شش هزار موشک و تلفات فقط سه نفر و یک خودرو ؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
از من مشنوی گاه گاهی صداوسیمارو هم نگاه کن دنیا فقط بی بی سی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
شش هزار نه و ششصد موشک. اونم از این موشکهای کوچک در حد برد 10 کیلومتر
الان تو جنگیم دیگه؟؟ اسم اونو دفاع از چی بذاریم؟؟
صدا و سیما کلا سیل و سیلزدگان را رها کرد و دوباره چسبیده به مسایل درجه چندم
جنگ نزدیک است. فقط یک جرقه می خواهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بله فشار رسانه ای برا اندن در برجام امثال تو میارن که صدرصد پول میگیرن
آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح جهانی حساب میشه
دشمنان ايران و ايراني، هم كشورهاي استعمارگر امثال آمريكا و انگليس و اسرائيل و روسيه هستند،
هم بعضي از آقايان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
و خیلی از آقایان و مدیران کشور که اصلا منافع ملی را نمی بینند و شاید در اولویتشان نیست
مقامات عراقی اغلب تایید کرده اند که بدون مشارکت ایران، دولت مرکزی در بغداد از هم می پاشید. احتمالا این روایت در خصوص سوریه و فلسطین نیز صادق است. اینکه این کشور ها در سایه قدرت و سرمایه گذاری ایران جان تازه گرفته اند شکی نیست. ولی سوابق تاریخی ثابت کرده که در 8 سال دفاع مقدس تنها ماندیم. دشمن تراشی کار ساده ای است ولی آیا به مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حاصل از جنگ و ستیز فکر کرده ایم؟ در این دنیای خشن به هنر همزیستی مسالمت آمیز اندیشیده ایم؟ آیا چگونه زیستن در این مشکلات که صد در صد تا ده ها سال بر روی فرزندان این آب و خاک سایه خواهد افکند را بخوبی آموخته ایم؟ هنر دولتمردان ایجاد شرایط زیستن بهینه است. مرگ و بدبختی و فلاکت حاصل از تعصبات و خشونت و جنگ را همه جهان تجربه کرده اند و هیچ دولتمردی در این راه نامش به نیکی یاد نمی شود. امیدوارم بقول شریعتی خداوند چگونه زیستن را به ما بیاموزد که چگونه مردن را همه خواهند آموخت.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
باریکه معلوم است درسای حقوق بشرت را خوب می خوانی نمره ات بیست است کاش یه ذره هم از تو یاد بگیرند آن چیزی های که خودشون از حقوق بشر و صلح می نویسند و شماها کلی زحمت می کشید آن کتاب و درس هارا می خوانید و بهش عمل می کنید..
آتیش پیدا کردین؟!!!!!!
اين ها هيچ كدوم مهم نيس . خدا كنه خون خاشقچي پايمال نشه
خدایا کشور را از دست ناکارامدان نجات بده . هنوز آمریکا هیچ اقدامی که حتی بک سنت به کشورش هزینه وارد کنه نکرده ولی اقتصاد ما به این روز افتاده ...
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
تو راست می گی من هم باور دارم دولت امریکا یک سنت هم خرج نکرده، اون همه شبکه رادیویی و تلویزیونی راه اندازی کردن فقط بخاطر اینکه خیلی ما ایرانی هارو دوست دارن..
کسانی که در داخل امریکا حرف حمله را زده از ترس می خواهند فرار کنند بدانند که امریکا با افراد ناکارامد کاری ندارد
میخواهم به آمریکائیهای جنایتکاربگویم که ناو آیزنهاورکه هیچ اگرعظیمترین ناوهای جنگیتان راهم به خلیج فارس می آورید فقط خواهشن مواظب تیرهای غیب باشید که معلوم نیست ازچه نقطعی وازکجا برسرتان فرود می آید که حتی رادارهایتان نیزپاسخ گو نخواهند بود وبه باتلاقی بدتر باتلاق ویتنام دچارخواهید شد وبه نوچه هاتان ونوکراتون مثل پادشاهان بی لیاقت عربستان وصهیونیستهای غاصب توصیه کنید که مواظب تیرهای غیب باشند اللهم عجل لولیک الفرج (عج) انشاءالله
پیشنهاد می کنم در ۲۰ تا از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی و خود آمریکا، سفارتهای اسراییل در یک لحظه مورد حمله ی هسته های مقاومت اسلامی در این کشورها قرار بگیرند و منفجر شوند تا اینها دیگر از این غلطهای زیادی نکنند.
بعد هم چند آزمایش موشکی بالستیک تا دریای مدیترانه که اسراییل حساب کار خودش را بکند.
زنده باد حماس. زنده باد مقاومت
بازم الکی جو دادید..
آمریکا در برابر کره شمالی که موشک قاره پیمای اتمی دارد کوتاه نیامده است
اسرائیل را موشک باران کنید


این سرطان دنیا باید ریشه کن شود
جنگ خوبه بزارجنگ شه خلاص شیم ازاین همه بدبختی
یعنی 600 موشک نتونسته کشور کوچک اسرائیل را نابود کند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر