بازدید 5608

ضرورت عدم تمدید معافیت مالیاتی معادن پردرآمد کشور

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در تحریم‌های نفتی، دولت نیازمند تقویت درآمدهای مالیاتی است و معادن با توجه به درآمد بسیاری که دارند بهترین منبع برای دریافت مالیات هستند. جواد حسینی کیا
کد خبر: ۸۹۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 04 May 2019

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت دریافت مالیات از معادن فعال، گفت: در تحریم‌های نفتی، دولت نیازمند تقویت درآمدهای مالیاتی است و معادن با توجه به درآمد بسیار، بهترین منبع برای دریافت مالیات هستند.
کارگران معدن

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت مالیات بخشی از هزینه های کشور را پوشش می‌دهد، افزود: برخی از معادن ظرفیت بالایی در تولید داشته و درآمدهای بسیاری به دست می‌آورند به همین دلیل باید از این ظرفیت برای تکمیل طرح‌های عمرانی، تامین هزینه‌های کشور و .... استفاده کرد.

درآمد معادن می‌تواند جایگزین صادرات نفت شود

وی با بیان اینکه درآمد معادن می‌تواند جایگزین صادرات نفت شود، اظهار کرد: تنوع و تعداد معادن در ایران بسیار است به همین دلیل می توان از این ظرفیت استفاده کرد و در شرایط تحریم با صادرات مواد معدنی ارز آوری بسیاری برای کشور ایجاد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید معادنی که به دلیل بدهی‌های معوق از فعالیت بازمانده را از طریق لغو دریافت مالیات و ارائه کمک‌های مالی مجدد راه‌اندازی کرد و پس از راه اندازی، از آنها نیز مالیات دریافت کرد.

سهل‌انگاری دولت یازدهم و دوازدهم در استفاده از ظرفیت معادن

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید برای استفاده از ظرفیت معادن تدابیر ویژه‌ای بیاندیشد، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت معادن در دولت یازدهم مغفول ماند، دولت دوازدهم نیز تاکنون اقدامی جدیدی برای استفاده از این فرصت انجام نداده است.

براساس بند( ب) ماده (159) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی میزان معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی و معدنی مناطق کمتر توسعه یافته تا سقف معافیت‌های منظور شده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی افزایش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار