بازدید 28668
آخرین تحولات خاورمیانه؛

کشف شش جسد یخ زده در مرز ایران و ترکیه/ حمله شدیداللحن وزیر خارجه بحرین به قطر و ترکیه/ تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در عراق/نگرانی کاخ سفید از واکنش ایران به تحریم‌های نفتی

کشف شش جسد یخ زده در مرز ایران و ترکیه، حمله شدیداللحن وزیر خارجه بحرین به قطر و ترکیه، تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در عراق و پاکسازی 230 کیلومتر از مرز مشترک عراق و سوریه، از جمله مهم‌ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نگرانی کاخ سفید از واکنش ایران به تحریم‌های نفتی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 04 May 2019

کشف شش جسد یخ زده در مرز ایران و ترکیه، حمله شدیداللحن وزیر خارجه بحرین به قطر و ترکیه، تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در عراق و پاکسازی 230 کیلومتر از مرز مشترک عراق و سوریه، از جمله مهم‌ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نگرانی کاخ سفید از واکنش ایران به تحریم‌های نفتی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از روز پنجشنبه تحریم کشورهای واردکننده نفت از ایران را آغاز کرده است (چه دوست چه دشمن)، برخی مقامات کاخ سفید اما هشدار می‌دهند که توقف کامل صادرات انرژی ایران سخت‌تر از چیزی است که انتظار داشتند.

مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه «سی. ان. ان.» از نگرانی دولت ترامپ از واکنش سخت جمهوری اسلامی به تحریم‌های نفتی آمریکا خبر داده و گفتند که کاخ سفید باید برای این پاسخ‌ها آماده شود.

ایالات متحده نگران است که ایران در واکنش به لغو معافیت‌های نفتی برای هشت کشور واردکننده و جنگ اقتصادی که برای به صفر رساندن صادرات نفت این کشور آغاز کرده، دارایی‌ها و پایگاه‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا را هدف قرار دهند.

به گفته این مقامات، کاخ سفید احتمال می‌دهد که کشورهای واردکننده نفت از ایران به ‌دنبال راه‌های جایگزین برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه تهران و ارتباط بسیار کم با سیستم مالی ایالات متحده باشند.

«الیزابت روزنبرگ» مقام ارشد پیشین وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «گمان نمی‌کنم صادرات نفت ایران قطع شود. شاید دچار کاهش شدیدی شود، ولی به صفر نمی‌رسد. ایالات متحده با چالش اجرایی بزرگی روبه روست».

وی با بیان اینکه واقعیت‌های بازار نفت دلیل دیگری است که آمریکا نخواهد توانست صادرات نفت ایران را به صفر برساند، توضیح می‌دهد: «انتظار ندارم به صفر برسد، زیرا تأمین‌کنندگان کافی نفت وجود ندارد… هشدارهای قبلی کافی نیز داده نشده بود. سعودی‌ها نفت کافی برای پر کردن خلأ ایران ندارند و البته این اتفاق هم نمی‌افتد».

کشف ۶ جسد یخ زده در مرز ایران و ترکیه/ حمله شدیداللحن وزیرخارجه بحرین به قطر و ترکیه/ تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در عراق/نگرانی کاخ سفید از واکنش ایران به تحریم‌های نفتی

سی.‌ان.ان به نقل از تحلیلگران سیاسی می‌نویسد، بروز یک اختلاف کوچک بین مقامات کاخ سفید بر سر رویکرد آمریکا در قبال ایران، می‌تواند دیگر اولویت‌های سیاست خارجی ایالات متحده را نیز تضعیف کند و این در حالی است که کاخ سفید همزمان تلاش می‌کند روابط نزدیک‌تری با هند و چین برای رسیدن به توافقات تجاری برقرار کند.

«هنری رُم» تحلیلگر گروه اوراسیا درباره گزینه‌های پیش روی ایران برای واکنش به تحریم‌های آمریکا معتقد است: «اگر ایرانی‌ها انتخاب کنند که به این تحریم‌های نفتی واکنش سختی نشان دهند، به ‌نظرم اولین تهدید استفاده از گزینه سایبری است؛ حال می‌خواهد به تعطیلی کشاندن پالایشگاه‌های سعودی باشد خواه بانک‌های غرب آسیا. این محتمل‌ترین راهی است که خواهند رفت. همچنین با این روش، فشار کمتری روی ترامپ است تا او نیز واکنش نشان دهد و به این ترتیب خطر تقابل نسبتاً کم می‌شود».

کشف شش جسد یخ زده در مرز ایران و ترکیه

روز جمعه در اطراف شهر وان ترکیه در نزدیکی مرز ایران، جسد شش تبعه خارجی که بر اثر یخ زدگی جان خود را از دست داده بودند، کشف شد.

این افراد در فصل زمستان جان خود را از دست داده‌اند و با آب شدن برف‌ها جسد آنها کشف شده است.

ماه گذشته نیز در همین منطقه جسد شش نفر دیگر کشف شده بود. همچنین در مناطق دیگر نزدیک مرز ایران پنج جسد کشف شد. میانگین سن این افراد بین 18 تا 25 سال بوده است.

کشف ۶ جسد یخ زده در مرز ایران و ترکیه/ حمله شدیداللحن وزیرخارجه بحرین به قطر و ترکیه/ تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در عراق/نگرانی کاخ سفید از واکنش ایران به تحریم‌های نفتی

این افراد قصد داشته‌اند، قاچاقی وارد ترکیه شده و یا از این کشور به عنوان معبر استفاده کنند که در سرمای زمستان جان خود را از دست داده‌اند.

حمله شدیداللحن وزیر خارجه بحرین به قطر و ترکیه

خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت: توپ برای حل و فصل بحران در زمین قطر است. این دوحه است که از فرصت‌های فراهم شده از جمله در اجلاس سران عرب در ریاض و تونس استفاده نکرد.

وزیر خارجه بحرین درباره امکان اصلاح روابط با دولت قطر گفت: همه چیز دست قطر است. کشورهای ما گام‌هایی برای جلوگیری از زیان گرفتند. قطر محاصره نیست بلکه درها برای جلوگیری از زیان بسته شده است زیرا قطر به توافقنامه‌ها احترام نگذاشت.

وی افزود: ما ابتکار عمل را بدست گرفتیم و از جمله شاه سعودی از امیر قطر برای شرکت در اجلاس سران در ریاض دعوت کرد اما قطر به این فرصت پاسخ مثبت نداد. همچنین شاه سعودی در اجلاس تونس شرکت کرد و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر آمد و از جلوی شاه سعودی در لحظه گرفتن عکس یادگاری رد شد و به وی سلام نکرد. ما تمایل قطر را برای پایان دادن به این بحران ندیده‌ایم. اگر ترجیح می‌دهند که بحران همچنان پابرجا باشد، ما چیزی از دست نخواهیم داد.

وزیر خارجه بحرین درباره تلاش‌ها برای آشتی برقرار کردن به چهار طرف بحران گفت: میانجیگری آمریکا در کار نیست. کویت میانجیگری می‌کند. موضوع باید در داخل شورای همکاری حل و فصل شود و اگر جهان می‌خواهد که حل و فصل شود باید موضوع را به شورای همکاری واگذار کنند؛ حتی اگر زمان ببرد.

وی افزود: "اما اگر درها به روی هم پیمانان و دوستانمان در جهان گشوده شود، این موضوع شاخه شاخه و پیچیده خواهد شد و این تصویر نادرست را به قطر خواهد داد که نقش آفرینی بین المللی برای موضوع وجود دارد. قطر خطرات ناشی از سیاست‌هایش علیه ما از جمله وجود نیروهای بیگانه در خاک خودش یعنی نیروهای ترکیه را می‌داند. قطر خطر ناشی از دخالت‌هایش در کشورهای همسایه و سیاستش در حمایت از جنبش‌های اسلامی دشمن در منطقه را می‌داند لذا باید محتاط باشد و با منطق فکر کند و بداند که این همسایگانش هستند که فضای اطراف درست و مناسب برایش به شمار می‌روند و از هر چیز دیگری مهمترند.

وزیر خارجه بحرین گفت: اگر قطر اینگونه فکر کند، همه ما از کار کردن مجدد با آن استقبال خواهیم کرد. توپ اکنون در زمین قطر است و باید توجه کنند که منافع آنها در کجا نهفته است.

تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در عراق

ائتلاف «الاصلاح» عراق از نقش مهم سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در نقش بر آب کردن طرح‌های آمریکا خبر داد.

«رعد حسین» نماینده الاصلاح به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که طرح‌های واشنگتن که رسانه‌ها از آن برای سرنگونی دولت «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق یاد می‌کنند، با حضور الحشد الشعبی شکست خواهد خورد.

حسین اظهار داشت که «قشر عظیمی از ملت عراق وابسته به نهاد نظامی و به ویژه سازمان الحشد الشعبی است و این مسأله همه نقشه‌های آمریکا را که در تلاش است از طریق کودتای نظامی، دولت [کنونی] را سرنگون کند، ناکام خواهد گذاشت».

وی ادامه داد: «تغییر دولت کنونی به [دولت] نظامی، با ماهیت سیاست عراق همخوانی ندارد و امکان ندارد که عراق شبیه کشورهای عربی باشد که نظام‌های آن، با کودتاهای نظامی تغییر کرد».

در همین ارتباط، «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق هم تأکید کرد که آمریکا امیدوار است که بتواند تجربه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را در عراق پیاده کند.

علیوی گفت این آرزوی امریکا با توجه به ماهیت نظام حاکم عراق، برآورده نخواهد شد.

کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق نیز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد که شرکت آمریکایی «بلک واتر» به استان بصره عراق بازگشته است.

این کمیته تأکید کرد، بلک واتر با اسم مستعار و این بار به بهانه حمایت از شرکت های نفتی وارد بصره شده است.

به گفته این کمیته، بلک واتر دوباره بازگشته است تا با حمایت آمریکا دولت عبدالمهدی را از رهگذر تظاهرات‌های احتمالی سرنگون کند که برای بهبود وضعیت برق و خدمات‌رسانی در بصره و سایر استان‌های عراق برگزار خواهد شد. این مسأله بدین خاطر است که عبدالمهدی نمی‌پذیرد تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را اجرا کند.

پاکسازی 230 کیلومتر از مرز مشترک عراق و سوریه

فرماندهی الحشد الشعبی عراق از پاکسازی مناطق گسترده‌ای از مرز مشترک این کشور با سوریه در دومین روز از عملیات مشترک این دو کشور خبر داد.

فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی در استان الانبار جمعه (سیزدهم اردیبهشت) گفت که طی دومین روز عملیات، ۲۳۰ کیلومتر از مناطق مرزی در طرف سوریه و عراق پاکسازی شد.

کشف ۶ جسد یخ زده در مرز ایران و ترکیه/ حمله شدیداللحن وزیرخارجه بحرین به قطر و ترکیه/ تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در عراق/نگرانی کاخ سفید از واکنش ایران به تحریم‌های نفتی

الحشد الشعبی اعلام کرد، عملیات در دو مرحله اجرا شد؛ در مرحله نخست حد فاصل شهر القائم تا عکاشات و در مرحله دوم از الولید تا عکاشات پاکسازی شد.

فرماندهی الحشد استان الانبار گفت، ارتش سوریه هم به موازات مرزهای مشترک عملیات نظامی برای تعقیب هسته های تروریستی در منطقه «وادی الوعر»، «سد الوعر»، «سد سلطانه»، «طار البنیة» و «الحمیمه» انجام داد.

عملیات الحشد الشعبی عراق برای پاکسازی مناطق بیابانی استان الانبار از صبح دیروز (دوازدهم اردیبهشت) با هماهنگی ارتش سوریه در این کشور آغاز شده است. این عملیات بعد از آن آغاز شد که «ابوبکر البغدادی»، سرکرده داعش طی گفته گذشته بعد از پنج سال اختفا، دوباره ظاهر شد.

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق، به دنبال فتوای «آیت‌الله سیستانی»، مرجع‌ تقلید شیعیان در عراق مبنی بر جهاد کفایی علیه گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد. این سازمان به رغم فشارهای داخلی و خارجی علیه خود، توانست طی سال‌های گذشته، با کمک ارتش عراق مناطق تحت اشغال تروریست‌ها را آزاد و پاکسازی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۹
کودتا در عراق شبیه فیلمهای هندی باید باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
به روزهای پایانی دوره ترامپیست نزدیک می شوید«کنگره آمریکا به «ویلیام بار» وزیر دادگستری تا دوشنبه مهلت داده است تا زمینه دسترسی نمایندگان کنگره به گزارش سانسور نشده بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری دوره پیش این کشور را فراهم کند.»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
جناب ترامپ فکر می کنی این بار هم پوتین کمکت می کنی رییس جمهوری بشی سوریه رو دادی ونزئلا رو دادی به روسیه حالا لیبی یا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۳:۱۵
دلار ۱۴۸۵۰
یورو ۱۶۶۰۰
سکه ۵۱۵۰۰۰۰
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
اگر واقعا قرار به کودتا توسط آمریکا بود هیچ ابو البشری قادر به کشف وخنثی سازی اون نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
اگه فیلم های هالیودی ببینی چی می گی؟
بزرگمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
همانطوری که ترامپ زیر توافقات اوباما با ایران زد رییس جمهوری دمکرات سال 2020 امریکا زیر تحریم های احمقانه ترامپ می زنه. تا کمتر از یکسال دیگه نه خودرو بخرین نه خانه.
مهدی
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
خبر سازی ها هم موقعیت بد فعلی را میتواند بد تر کند و نتیجه مثبت ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ترامپ پس از گفتگوی تلفنی 1 ساعت و نیمه اخیرش با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه، مواضع خود را در قبال تحولات ونزوئلا تعدیل کرده و جانب احتیاط در پیش گرفته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
کمتر از یکسال دیگر دوره ریاست جمهوری ترامپ تمام خواهد شد، عملکرد ترامپ باعث شده بعضی ها در ایران در انزوا قرار بگیرند. یک دمکرات استراتژی ترامپ را تغییر می دهد
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
بیشتر محتمل است اقدامات هیجانی ترامپ تصمیم گرفته شود شخص دیگری بجای او رییس جمهور شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
شک نکنید همیشه بعد از اقدامات سخت گیری های حساب نشده سهل گیری است، ترامپ رییس جمهوری بعدی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
بعد از ترامپ یعنی کمتر از یکسال قیمت ها سقوط خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ترامپ خداحافظ مرد هیجانی خداحافظ یک تنه کلی جنگ و تنش ایجاد کردی ولی نتوانستی جمعش کنی راستی معامله قرن چی شد؟
امروز جناب ترامپ خیلی هجانی عمل می کند در صحنه سیاسی بخاطر هم یارایی مثل بن سلمان را انتخاب کرده بن سلمانی که نحوه کشتن خبرنگار به گوش خواجه حافظ شیرازی هم رسیده، وارد پنجمین سال در جنگ با یمن شده البته بن سلمان تنهایی با یمن نمی جنگد، جناب نتانیاهو از پس صد نفر بدست حزب اله برنیامده، حتی خاطر همین سوریه به این روز افتاد، آقای گوایدو فقط منتظر است ارتش امریکا با بمباران ونزوئلا و چند میلیون محافظ حکومت ونزئلا را بدست بگیرد، حمایت کل کشورهای اروپایی برایش کافی نیست، البته پایه های قدرت ترامپ امثال بن سلمان هستند، هالیود و تکنولوژی،است شماها کافی است کناب آقای محمد تیجانی را بخوانید تا بدانید چه ها به خورد ملت عرب می دهند، بخاطر همین خانم عبادی برنده جایزه صلح و آزادی بیان خواهان سانسور چارتا شبکه صداوسیما بود. وطن پرستای فیک مواقع اوضاع بحرانی به ذات و به جایی که تعلق دارند برمی گردند.
کمتر از یکسال دیگر مانده و حالا آقا ترامپ دست به دعا برداشته تا خدا او را تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری یاری اش کند اوضاع را جمع کند.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
به نظرم باید در کشورهایی که دارای نفوذ هستیم مثل عراق و افغانستان طوری رفتار کنیم و به نیروهای مردمی خط بدهیم تا به هیچ وجه در هیچ رده ای از نیروهای آمریکایی پشتیبانی نشود حتی در حد راننده برای حمل و نقل و یا تامین مایحتاج و ... این فرمی این ها تحریم می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ترامپ بای بای
جناب ترامپ زور بزن شاید بتوانی صادرات نفت ایران را به صفر برسانی، زور بزن حواست باشد کسی دورت نزند زور بزن ترامپ تا صادرات نفت ایران را به صفر برسانیف پول نفتی که سر از جیب فقرا که ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
, روزی دویست هزار بشکه برای مملکت ما یعنی صفر , هر روز نمیبینی هر چیزی میخری دوبرابر روز گذشته شده ! این یعنی صادرات صفر
امروزشنبه14اردیبهشت
این چندماه سیلاب داغونمون کرد حالا هم گرد وغبار
واقعا مسولین نمیتونن سیلباها رو بسمت بیابانهای حاشیه اهواز و ماهشهر هدایت کنن تا اینجورشاهد خاک نباشیم
همه مون بیمارشدیم تو این چند سال
نگرانی کاخ سفید از واکنش ایران به تحریم‌های نفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فارغ از اینکه حاکمان آمریکا چه نوع انسانهایی هستند و یا اصلا انسان نیستند اما آها خوب می دانند که در کنار اختلاسها و رانتهای آقازاده ها ،تحریمهای آمریکا نیز موجب گرانی شدید و کاهش بیش از حد درآمد ملت ایران شده است
آمریکاییها سالها پیش آرزوی چنین روزی را داشتند چون حتی یک گلوله نیز هدر نمی دهند
قطر با قدرت در برابر عربستان ایستاد و بحرین هم برای ما شاخ و شانه می کشد.
بیشترین ناکارامدی مربوط به این دولت بوده است و بیشترین تحریم نیز در این دولت به وجود آمده است.
یادش بخیر دوران هاشمی چگونه در قضیه میکونوس اروپایی ها دست از پا درازتر با خفت به ایران باز گشتند و ایستادگی ایران نتیجه داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
وطن پرستای فیک در فکر مقابله با عراقی هایی هستند که برای کمک سیل زده ها آمده اند. حالا این وطن پرستای فیک غیرتی شده اند هیچ می دانی یعنی چه خودت ایستادگی کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
این دولت و اون دولت نداره همش ناکارآمده
زمان هاشمی هم پیمانکاریها شکل گرفتن که خون ملت رو توشیشه کردن
حاشیه نرو داداش
هرروزشاهدیک خبرمنفی افتصادی هستیم درمقابل بورس هرروز رکورد جدیدمیزنه !!!
میخوان تحت هرشرایطی شاخص کل رابه ۲۵۰ هزارواحدبرسانند بعد فورادرروزنامه های بشدت حامی بورس بخصوص روزنامه د.ا. تیترحماسی بادرشت ترین فونت بزنندکه بورس درسال ۹۸ فلان میزان بازدهی داشته وازبازارهای رقیب بویژه مسکن سوداورتربوده !!!!
بنظرم ترامپ باید برای کسایی که آدرش فروش نفت بشکه ای را می دهد هم جایزه تعیین کند وگرنه فروش نفت ایران به صفر نمی رسد.
چقدر ناراحت کننده
جوانهای 18 تا 25 ساله که به امید زندگی بهتر الکی تو سرما جونشون رو از دست دادند
به روزهای پایانی دوره ترامپیست نزدیک می شوید«کنگره آمریکا به «ویلیام بار» وزیر دادگستری تا دوشنبه مهلت داده است تا زمینه دسترسی نمایندگان کنگره به گزارش سانسور نشده بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری دوره پیش این کشور را فراهم کند.»
جناب ترانپ باید در کمتر از یک سال باید همه آن جبهه هایی را که گشوده را باید جمع کند در کمتر از یکسال وگرنه این دوره آخرین دوره ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود با محاسبه غلط خود در ونزئلا پای روسیه را به بغل گوش خود باز کرد. همچنین در سوریه، بی خود نیست که می گویند روسیه باعث شد ترامپ رییس جمهور شود ایا باز پوتین می تواند کاری کند ترامپ رییس جمهور آمدیکا شود؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
بله آقای پوتین حتما ترامپ را ساپورت میکند.
بنظر من ایران باید به امریکا هشدار شدید بدهد آنهم در سازمان بین الملل جلو همه
نگران نباش تنها واکنش ما گرون کردن بنزینه
بوي جنگ روز بروز داره نزديكتر ميشود
واکنش ایران!؟
کره شمالی و سرخوردگی از مذاکرات با ترامپ و آزمایش موشکی دوباره، اگر یک کمی روسیه و چین جرات داشته باشند نه برای جنگ بلکه برای توسعه قدم دیگر بهم ریختن کشورهای نفت خیز عربی باشد دیگر باید فاتحه امریکای ابرقدرت را خواند.
شیخ بحرین (که کل مملکت قصبیش به اندازه نصف جزیره قشم هستش ) چی هست که وزیر امور خارجش چی باشه؟؟؟؟
چند وقته که حسابی زبون باز کرده!!!!!!
در باغ شهادت رو باز کنید، کار داریم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
از زمان هابیل و قابیل در باغ شهادت باز بوده،
به خانواده ی اون 6 نفره فوت شده نسلیت عرض میکنم . تسلیت به ایران عزیز . امیدوارم اگر تولد دوباره ای بود برایشان هیچ وقت یک ایرانی متولد نشن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
امیدوارم ایرانی متولد نشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ایرانی یا غیر ایرانی مهم نیست مهم این است که باهویت متولد بشیم و بفهمیم که انسان بودن به عقل و شعور است نه نژاد و وطن
علی
| - |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
سلام

من با شما کاری ندارم، از همه مشکلات هم خبر دارم، خودم هم درگیر گرانی ها از مسکن گرفته تا خورد وخوراک هستم. ولی افتخار می کنم که یک ایرانی هستم و هر چه از دستم بر آید برای این کشور خواهم کرد
یکی باید ازاین وزیر خارجه گوشتی پادشاهی نوچه بپرسه ترکیه بیگانه تراست یا آمریکا پس چرابه وجود پایگاه آمریکا در قطر ساکت شدید وبه آمریکا دم تکان میدهید چرا انطورکه خودت گفتی جنبش های اسلامی مردمی کابوس شماست جواب البته روشن است هرجا که کلماتی مانند مردم یا جنبش باشد شما که هیچ ارتباطی با این واژه ها ندارید جایی نخواهید داشت به این خاطر است که هرجا حرکتی دموکراسی خواهانه ومردمی شکل بگیرد شما تمام قد جلویش می ایستید ولی باید بدانیدذات انسان آزادیخواه وحق طلب است و تا ابد نمیتوانیید درمقابل این خاسته فطری مردم خودتان بقیه اعراب فتنه انگیزی کنید ودرمقاب سیل خروشان مردم لهخواهیدشد
تسلیت به خانواده هاشون
تسلیت به دل همه ایرانیان
به اون بندگان خدایی که به امید رهایی وتدارک یه زندگی بهتر دل به دریای خطرمیزنن ومدیرانی که نمیخوان بفهمن که مردم دیگه بریدن,خسته شدن ازاینهمه تبعیض,
منم شایداگه گرفتاریهای خاصی نداشته باشم میرفتم همراهشان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
آدم وقتی هموطنش رو می بینی زیرآب ایرانی رو پیش دولت امریکا می زنه خداییش افسرده می شه.
کشور ما چه شده که جوانان ما بطور قاچاق هم دوست دارند از این کشور فرار کنند.
تسلیت به کولبران مستضعف که برای تهیه لقمه ای نان جان خود را از دست دادند
شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۴:۲۰
دلار۱۴۹۰۰
یورو ۱۶۷۰۰
سکه ۵۱۵۰۰۰۰
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل