بازدید 3387
۱

قیمت نفت باز هم کاهش داشت

قیمت نفت خام در روز جمعه نیز در مسیر نزولی قرار داشته و انتظار می رود در هفته آینده نیز این روند به دلیل افزایش تولید ایالات متحده که در راستای جبران تحریم های اعمال شده علیه ونزوئلا و ایران صورت گرفته، ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳ 04 May 2019

قیمت نفت خام در روز جمعه نیز در مسیر نزولی قرار داشته و انتظار می رود در هفته آینده نیز این روند به دلیل افزایش تولید ایالات متحده که در راستای جبران تحریم های اعمال شده علیه ونزوئلا و ایران صورت گرفته، ادامه داشته باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام دریای شمال (برنت) در ساعت 14:45 به وقت تهران در معاملات آتی به قیمت 70 دلار و 47 سنت معامله شد که 28 سنت کاهش داشته و به نظر می رسد بعد از 5 هفته روند صعودی، اولین نزول قیمت هفتگی را تجربه کند.

نفت خام سبک WTI ایالات متحده نیز در معاملات آتی به قیمت 61 دلار و 75 سنت معامله شد که 6 سنت کاهش داشته و انتظار می رود برای دومین هفته متوالی، کاهش قیمت را تجربه کند.

بیارن شیلدراپ، تحلیلگر شرکت SEB در اینباره گفت: علیرغم کاهش شدید تولید در ایران و ونزوئلا و همچنین برخی دیگر از کشورها در سراسر دنیا، هنوز هم لازم است کشورهای عضو پیمان اوپک پلاس از افزایش تولید خودداری کنند تا بازار متعادل باقی بماند. وی همچنین اشاره کرد که کاهش قیمت فعلی به علت افزایش تولید از سوی ایالات متحده  به وقوع پیوسته است.

حجم تولیدات نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته به میزان بی سابقه 12 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده، که از ابتدای سال جاری حدود 2 میلیون بشکه در روز افزایش داشته است.

طبق داده های ارائه شده از سوی آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده، میزان صادرات نفت خام این کشور نیز در سال جاری برای اولین بار به بیش از 3 میلیون بشکه در روز رسیده است.

افزایش میزان تولید از سوی ایالات متحده، تا حدودی کمبود ناشی از تحریم های اعمال شده از سوی این کشور علیه ایران و ونزوئلا و همچنین محدودیت تولید توسط کشورهای عضو اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) را جبران کرده است.

مقامات مطلع از سیاست های داخلی عربستان سعودی اعلام کرده اند که احتمال دارد در ماه ژوئن میزان تولید این کشور تا حدودی افزایش پیدا کرده تا پاسخگوی تقاضای داخلی باشد، اما با این حال تولیدات عربستان سعودی کماکان در محدوده سهمیه مشخص شده در توافق اوپک پلاس باقی خواهد ماند.

طبق منابع صنعت نفت، انتظار می رود عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان است، در ماه می حدود 10 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کند، این میزان، اندکی از تولیدات این کشور در ماه آوریل بیشتر است اما هنوز هم کمتر از سهمیه 10 میلیون و 300 هزار بشکه ای تعیین شده در توافق اوپک پلاس خواهد بود.

فعالان بازار معتقدند دلیل دیگری که در کنترل قیمت نفت نقش داشته، از سرگیری صادرات نفت روسیه به کشورهای اروپایی از طریق خط لوله دروژبا است. صادرات نفت روسیه از این طریق در هفته های گذشته به علت کیفیت پایین نفت، از سوی تعداد زیادی از کشورهای اروپایی به حالت تعلیق درآمده بود.

طبق اعلام منابع داخلی، لهستان، مجارستان، و جمهوری چک در مدت تعلیق واردات نفت از روسیه، روزانه حدود 8 میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک خود را در اختیار پالایشگاه ها قرار داده اند.

در ایالات متحده، تحلیلگران معتقدند که به دلیلی بهبود زیرساخت ها، تولید باز هم افزایش خواهد داشت.

ویل هابز، سرپرست ارشد بخش سرمایه گذاری در مؤسسه Barclays در این باره اظهار داشت: یکی از مواردی که در آینده نزدیک می توان انتظار داشت، رفع تنگنای حوزه Parmian از طریق خط لوله های جدید و افزایش ظرفیت صادرات است. بدین ترتیب، بزرگترین حوزه نفت شیل در جهان به بازار جهانی نفت خام متصل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اگر واقعا از صدور نفت ايران جلوگيري مي شود براي مقابله با عربستانن امارات وديگر هم پيمانان انها بايستي قيمت نفت رو چنان كاهش دهيم كه همهرضرر كنند و اوپيك متوجه شود بايستي از ايران حمايت مي كرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها