بازدید 8313
۴
در پی بالا گرفتن دعوا‌های مدیریتی:

باز شدن پای «تام و جری» به دانشگاه یاسوج!

روز گذشته مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج که به مناسبت روز معلم در حالی در این دانشگاه برگزار شد که برخی مسائل پیش آمده موجب بروز حاشیه‌هایی شده بود. حاشیه‌هایی که در این مراسم نیز ادامه یافت.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲ 02 May 2019
در پی بالاگرفتن دعوا‌های مدیریتی در دانشگاه یاسوج، رئیس این دانشگاه تاکید کرد: «با دعوا‌های تام و جری مشکلات بیشتر می‌شود.»

به گزارش «تابناک»، روز گذشته مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج که به مناسبت روز معلم در حالی در این دانشگاه برگزار شد که برخی مسائل پیش آمده موجب بروز حاشیه‌هایی شده بود. حاشیه‌هایی که در این مراسم نیز ادامه یافت.

صحبت درباره حاشیه‌هایی است که به عنوان مثال موجب استعفای دسته‌جمعی شورای صنفی کارکنان این دانشگاه شده است. اتفاقی که غلام‌محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در سخنرانی خود در این مراسم به آن اشاره کرده و گفت: چرا باید این کارکنان استعفا دهند؟ چرا در دانشگاهی که باید محلی برای نشاط، شور و شعور دانشجویان باشد، دانشجویان و کارکنان نگران هستند؟

اتفاقی که به تعبیر برخی حاضران، به آشکار کردن کدورت میان این نماینده و مدیران دانشگاه تعبیر شد. کدورتی که رئیس دانشگاه هم از نشان دادن آن حذر نداشت و وقتی پشت تریبون قرار گرفت گفت: وضعیت دانشگاه یاسوج با برخی دعوا‌های تام و جری روز به روز بدتر خواهد شد.

مباحثه و مجادله‌ای کلامی پشت تریبون و در روز تجلیل از اساتید دانشگاه و به مناسبت روز معلم که نشان می‌داد دو سوی بحث چندان علاقه‌ای به تقدیر و تشکر از معلمان و نکوداشت روزشان ندارند بلکه ترجیح می‌دهند با هم تسویه حساب کرده و به نوعی از خجالت هم در آیند. تلاشی تمام عیار که به رد و بدل شدن جملات دیگری نیز رسیده است.

اظهارنظر‌هایی از جمله در خصوص قوم گرایی که به گفته مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه، نماینده مجلس به دنبال رقم زدن آن است و اعتراضش به استعفای دسته جمعی شورای صنفی کارکنان، در نتیجه بیرون ماندن اقوام این نماینده از دانشگاه و نزدیک شدن به ایام انتخابات دانسته است!

سخنانی آتشین که در ادامه، سکوت نماینده مجلس در مقابل اخراج برخی از نیرو‌های دانشگاه توسط رئیس وقت دانشگاه و همچنین واکنش نشان ندادن وی به اخراج شماری از اساتید که بعد با رای قضایی بر سر کار بازگشتند، شاهد و گواه ادعای مسئول بسیج دانشگاه قرار گرفته تا مشخص شود آقای نماینده تنها در مورد اخیر است که اعتراض کرده، در حالی که این بار هم خبر از اخراج نیست، بلکه پای استعفا در میان است.

شرایطی که فارغ از همه این مباحث و قضاوت درباره اینکه چه کسی راست می‌گوید و کدام طرف ناحق عمل می‌کند، از این رو جالب توجه است که می‌بینیم اوضاع دانشگاه یاسوج خوب و عادی نبوده و هنوز هم خوب و عادی نیست. وضعیت دانشگاهی که از بودجه بیت المال اداره می‌شود و می‌بایست خروجی اش علم و دانش و فارغ التحصیلان زبده و کارآمد باشد، اما دعوا‌های تام و جری شده است!

دانشگاهی که رئیس این روزهایش تاکید دارد بدهی زیادی دارد، اما از طایفه و قوم گرایی نجات یافته و برای اثبات ادعایش می‌خواهد تا از نهاد‌های امنیتی (؟!) در این خصوص استعلام شود، اما نماینده مجلس مدعی است حال این دانشگاه تا آنجا ناخوش است که به ضعف مدیریتی مبتلاست و برخی در آن استعفای دسته جمعی می‌دهند. بلبشویی که می‌طلبد وزارت علوم سریعا به ماجرا ورود کرده و در دفاع از رئیس دانشگاه یا عزل وی یا تلاش برای فیصله دادن به ماجرا به هر روش دیگر اقدامی صورت دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کاملاً مشخصه
متاسفانه دانشگاه یاسوج از دیرباز درگیر طایفه بازی و قومیت گرایی بوده
خروجی کدام دانشگاه تو ایران مفید بوده، تا یاسوج باشه.
متأسفانه این نابسامانی ریشه در مدیریت ضعیف ریاست محترم دانشگاه دارد. ایشان سابقه چندان درخشانی در دوران مدیریتی خودش ندارد. ایجاد تفرقه و دودستگی و عدم تحمل انتقاد دو خصیصه بارز ایشان است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار