بازدید 23574
دومین حکم اخراج عجیب در جمع تیم های بالای جدول طی روزهای پایانی لیگ؛

سومین برکناری دایی با حکم بیرون از فوتبال؛ وقتی قیمت پراید علی دایی را هم بیکار کرد! / آیا مربی سایپا قربانی مبارزه اش با فساد شد؟!

نامه اخراج علی دایی زمانی امضا شد که او با مشتی جوانِ اغلب گمنام با دستمزد‌های بسیار معمولی و رعایت اقتصاد مقاومتی و اعتماد به نیروی داخلی، موفق شد تیم متحول شده ذوب آهن را در اصفهان با دو گل مغلوب کند، پس می‌توان قطعا به غیر فنی بودن این عزل ناگهانی رأی داد. مدیران کارخانه سایپا گویا از اشاره سرمربی شان به قیمت عجیب پراید و تیبا و البته استخدام اقوامشان در کارخانه، برآشفته اند
کد خبر: ۸۹۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ 02 May 2019

برکناری مربیان تیم های رده پایین جدول در لیگ های مختلف فوتبال در دنیا، رویه ای مرسوم و جزیی از ابزار مدیریت برای تغییر روند نتایج ضعیف است اما تعجب نکنید اگر در لیگ برتر ایران دو مربی از بین شش تیم برتر مسابقات، در فاصله سه هفته تا پایان فصل برکنار شوند!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در حالی که تصور می شد اخراج بی موقع وینفرد شفر ـ آن هم پیش از سه بازی آسان استقلال در هفته های باقیمانده، آخرین جابجایی لیگ برتر هجدهم باشد و تیمها دیگر فرصتی برای تغییر نداشته باشند ـ امروز باشگاه سایپا و مدیر غیرفوتبالی جدیدش، در حکمی کم سابقه مشهورترین و سرشناس ترین چهره فوتبال ملی ایران را به بهانه مصاحبه تند برکنار کرد تا غیرممکن هم ممکن شود.

نامه اخراج علی دایی زمانی امضا شد که او با مشتی جوانِ اغلب گمنام با دستمزدهای بسیار معمولی با بودجه محدود شده باشگاه، موفق شد تیم متحول شده ذوب آهن را در اصفهان با دو گل مغلوب کند، پس می توان قطعا به غیر فنی بودن این عزل ناگهانی رأی داد.

مدیران کارخانه ای که ناگهان کارگر شدند!

بر اساس بیانیه منتشره باشگاه سایپا که پس از استعفای درویش از مدیرعاملی، صندلی اش به مدیری سپرده شده که میانه خوبی با دایی نداشت، دلیل اخراج علی دایی، مراجعه مکرر کارگران کارخانه سایپا به مسئولان باشگاه بوده که به گفته مدیران باشگاه از حرف‌های علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی آزرده شده‌اند! جایی که دایی در کنفرانس مذکور پیرامون قیمت پراید و تیبا و چند برابر شدن آن در گرانی های اخیر، طعنه ای به مدیران این شرکت زده بود و کمتر کسی باور می کند که این برکناری به کارگران و ناراحتی آنها ارتباطی داشته باشد؛ هر چند شاید مدیران کارخانه هم در این بیانیه عجیب خود را جزو کارگران دسته‌بندی کرده‌اند.

سومین برکناری دایی با حکم بیرون از فوتبال؛ وقتی قیمت پراید علی دایی را هم بیکار کرد!

دایی روی خط اقتصاد مقاومتی، اشتغال داخلی و علیه فساد

در میان کارشناسان، تقریبا همه اتفاق نظر دارند که تیم این فصل سایپا، یکی از کم هزینه ترین تیم های تاریخ این باشگاه با توجه به ارزش روز بازیکنان باشد. تیمی پر از جوان بومی که اصل اقتصاد مقاومتی را هم رعایت کرده بود و ارزان ترین تیم بالانشین لیگ نام گرفت. سایپا در یک سال اخیر با فروش بازیکنانی مانند قلی‌زاده، ترابی و اللهیار صیادمنش پول مناسبی هم به جیب زد تا این کارخانه خودروسازی پول زیادی برای بودجه این تیم پرداخت نکرده باشد.

در حالی که کل رقم بازیکنان تیم نارنجی پوش تهرانی به 10 میلیارد تومان هم نرسید ـ که ده تیم فصل جاری یقینا بیشتر از این و شاید چندین برابر این مبلغ هزینه کرده اند ـ قرارداد شخص علی دایی هم در میان مربیان گرانقیمت فصل جاری نبود؛ توشاک، شفر، قطبی، سرجیو و لیکنز که مبالغی به مراتب بیشتر به جیب زدند، یا نتایج دایی را نداشته اند و یا تیمی به مراتب گران تر از دایی را هدایت می کردند. سایپا در بهترین حالت می‌توانست با رتبه ششم به کار خود در این فصل پایان دهد. تیمی که فصل گذشته هم با قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد و شگفتی ساز شد. حالا چه شده که مربی با این بازدهی آن هم بومی و جزو مشاهیر ورزش ایران، با چنین برخوردی مواجه می شود؛ برخوردی که برای بسیاری از اهالی فوتبال قابل هضم نیست.

دایی شدیدا مقابل فساد ایستاد و از دلال بازیکن نگرفت و با فلان مدیر سیاسی زدوبند نکرد تا تیمی شایسته متشکل از جوان های مستعد ایرانی مهیای مسابقات کند و در آسیا نیز با همین داشته آبروداری کرد و اگر خوش شانس بود مقابل تیمهای متمول عربی هم از گروهش صعود می کرد اما گویا این رویه به مذاق بعضی ها خوش نیامد. دایی بهترین سرمربی تاریخ سایپا در لیگ برتر است و سایپا بهترین رتبه‌اش در دوازده فصل اخیر را در فصل گذشته با دایی به دست آورد و رتبه هفتم که علی دایی تیم را تحویل داد هم دومین رتبه خوب سایپا در این بازه زمانی است. اگر این بازه را به کل تاریخ باشگاه سایپا تغییر دهیم به قهرمانی نارنجی‌پوشان می‌رسیم که باز هم به نام علی دایی حاضر است.

حکمی که از جلسه کارخانه بیرون آمد

سایپایی‌ها که از مصاحبه دایی در مورد قیمت محصولات فاقد کیفیتشان برآشفته اند، حالا با حذف او احتمالا فکر می کنند دیگر انتقادی به قیمت پراید و رابطه معکوس آن با کیفیت این خودرو نخواهد شد اما در همین چند ساعت نخست بعد از این برکناری، پراید بار دیگر به سوژه رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. این کدورت البته سابقه داشت و دایی پیش از این از استخدام اقوام و آشنایان مدیران شرکت در کارخانه سایپا خبر داده بود که استارت اختلاف ها را زده بود.

حالا هم این تصمیم شتابزده، مشخصا یک صاحب ورزشی ندارد. گویا در جلسه‌ای که روز گذشته در کارخانه سایپا بین مدیران ارشد و مسئولان باشگاه برگزار شد، در پی مصاحبه سرمربی در اعتراض به شرایط مالی باشگاه، تصمیم گرفته شد که دایی را کنار بگذارند و برای مدت کوتاهی هم که شده از مصاحبه های انتقادی او به معوقات بازیکنان و خودش خلاص شوند. جدایی علی دایی البته چندان برخلاف میل او نبود چرا که او بر اساس قرارداد مجبور بود در سایپا بماند و خودش می گفت که اگر فصل تمام شود از این باشگاه فرار می کند.

آماده باش به سایپا برای مصاحبه آتشین دایی

این سومین برکناری علی دایی طی چند سال اخیر است که همگی از سوی افرادی غیر فوتبالی رقم خورده: مورد نخست را علی آبادی و احمدی نژاد بعد از شکست تیم ملی مقابل عربستان ثبت کردند، دومی با تصمیم حمیدرضا سیاسی مسئول بعدها دستگیرشده پرسپولیس انجام شد و سومین مورد هم حالا در جایی بیرون باشگاه.

بعید است علی دایی بعد از این حکم کوتاه بیاید و مدیران صنعتی و کارخانه را بهحال خودشان رها کند. علی دایی که هر مصاحبه اش بازتابی سراسری و مخاطبی چند ده میلیونی دارد، حالا ابتکار عمل را به دست خواهد داشت و پاسخ این ضربه را احیانا با فاصله ای نه چندان زیاد خواهد داد. دایی که گفته می شود در تدارک پیوستن به تیم پرستاره تراکتورسازی تبریز است، تنها محدودیت اداره بیزنس هایش در پایتخت را دارد؛ هر چند اگر تصمیم به کوچ به تبریز بگیرد، باید منتظر تیمی بود که فصل آینده تنها برای فتح جام، به میدان خواهد آمد.

هر چه هست احتمالا باید بار دیگر شاهد یک شکایت دیگر از سوی علی دایی از طرف قراردادش باشیم؛ چیزی که بعد از نفت تهران، راه آهن، تیم ملی و پرسپولیس، به آن عادت کرده ایم.

نویسنده: مجید کوهستانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۷
من برای آقای دایی احترام زیادی قائلم. ولی ایشون که زمان احمدی نژاد هر روز از وضع اقتصادی انتقاد می کرد، در دوره فردی که بهش رای داد، سکوت کرده بود. این بار هم به خاطر حق و حقوق بازیکنان خودش اعتراض کرده نه مردم. فقط هم به سایپا اعتراض داره. پس نمیشه گفت قربانی مبارزه با فساد شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
بله ظاهرا آه محمود دامن دایی منتقدانش و حامیان دیروزروحانی را گرفت و میگیرد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
احمدی نژاد هم اخلاق سیاسی هم ورزش و هم آداب سیاسی و سیاستمداری را از برد چون چنین افرادی فقط با شعار مخالفت با سرمایه داری و شعار مثلا عدالت با فروش نفت بر سفره مردم قدرت میگیرند اما چون سیاست بی پدر و مادر و بی رحم هست چنین افرادی را سریعا دور میزند و این افراد گرفتار خواهند شد بنابراین هر کسی نباید وارد سیاست شود و همانطور که ورزش را نباید سیاسی کرد . چرا احمدی نژاد در امر اخراج دایی دستور داد چرا دخالت کرد اصلا به ایشان ربطی نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
حق کشی هرجا شه باید به آن اعتراض کرد. چه شرکت سایپا چه کل جامعه. فرقی بانمی کند. علاوه بر این دائی در برابر فوتبال کثیف اعتراض می کند
سنگ را بسته اند ، سگ را باز کرده اند
آقای دایی فوتبالیست خوبی بود، یادش بخیر، اما مربی خوبی نیست. همیشه از بالا به پایین با دیگران صحبت کرده. و همیشه طلبکار از عالم و آدم، شما تافته جدا بافته نیستی آقا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
شاید بعضی وقتا اینجوری باشه ولی الان نگاهش بالا به پایین نیست بلکه اعتراض پایینی ها به بالایی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
چرا هست.! دنیا به مقامش دررفوتبال غبطه میخوره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
دوست عزیز ایشون هیچ وقت چیزی رو برای خودشون نخواستند. مدیر خوب و لایق همیشه مشکلات را بایستی به مقامات بالاتر جهت رفع معضلات انعکاس بدهد نه مثل برخی مدیرانی که برای حفظ جایگاه و پایگاه و صندلیشان تنها مجیز گوی مدیران باشد.
قدرت مافیای فساد خیلی خیلی خیلی بیشتر از آنچیزی است که فکر میکردیم

خطر ناامیدی مردم از مسئولین از خطر حمله نظامی بیشتر است

ناامیدی مردم یعنی دولت بدون پشتوانه
دایی از دلسوزان ورزش است. چرا افراد خدوم در ایران اینهمه دشمن دارند ؟؟؟
بنظرم مردم با نخریدن پراید پاسخ این اقدام مسئولان سایپا رو باقاطعیت بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
حتما همین الان اعلام‌کنن فوری ملت میرن تو صف ماشین و گوشت و پساز و بنزین بخرن
م.ر.ث
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
به یکی بگید ملت فهیم و با فرهنگ ایران نشناسه
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
اگه امثال آقای دایی همین الان یه کمپین ( نه به خرید ماشین گران وبی کیفیت ) درست کنند اینقدر مردم فهیم هستند که ببینند به نفعشان هست
ارزش پیاز از زحمت دلسوزان برای مردم بالاتر رفته
این چه فرهنگی است ؟
دایی دایی وقت جنگه / پرایده بالای سرت پر فشنگه!
آقای دایی شخصیتی شناخته شده در مقیاس جهانی است. با این قبیل عکس العملها چیزی از ایشان کم نمی شود و به برکنار کنندگان ایران هم چیزی اضافه نمی شود. فکر می کنم تحمل انتقاد و گلایه ایشان تصمیم درست تری بود ولی بالاخره مدیر دولتی نازپرورده است و نمی تواند انتقاد را هضم و تحمل کند
اینجا ایران است و همه چیزش پشت رو
فساد در این مملکت ریشه دوانده ‌افراد کمی مانند دایی و فردوسی پور هستند که مبارزه کنند ولی مردم نشان داده اند که درک درستی از این مسایل دارند و از دلسوزان و پاک دستان حمایت جدی می کنند درود بر شرفت دایی فردوسی پور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
اگر مردم درک درستی از مسایل داشتند ، مملکت اوضاع و احوالش اینجوری نبود.
مردم ایران ثابت کرده اند که هیچگاه نه درک درستی از مسایل دارند و نه درک درستی از اقداماتی که باید انجام دهند دارند.
درود برقهرمان ملی وشجاع ما وجها"ن علی دایی"
چنین است رسم سرای درشت ؛ گهی پشت به زین و گهی زین به پشت
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
ربطشو به این قضیه متوجه نشدم
نقد ونقادی در ایران ما به مذاق مدیران وپدر خوانده ها ورهبران مافیایی خوش ناید ،وخواب ناز انهارا اشفته میکند اسپانسر تیم ها باید مردمی باشد نه اینکه زیر پوشش کارتل ها وتراست ها
آقای دائی !
از شوی جواهرات و رتق و فتق امور مالی فارغ شدید ؟
ممنون که زحمت کشیدید در پایان فصل ! یاد حقوق بازیکنان افتادید
شما سال هاست که دیگر از مردم نیستید
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
حتما شما هم از کارگران زحمتکش سایپا هستید!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
بالاخره روزی مدیران سایپا جوابگوی خون هزاران ایرانی کشته شده در طی سال های اخیر خواهند بود .پول خون مردم چه طعمی دارد ؟
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
اقا مثل اینکه از خدمت دایی در زلزله سر پل بی خبرید
خوبه دیگه بعد از عادل فردوسی پور حالا نوبت دایی شده. ای کاش یکی این مدیران سایپا رو برکنار میکرد.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
!!!!ای کاش
....آه دل مظلوم
درست است که جناب دایی بخاطر تیمش انتقاد کرد اما واقعیت را گفته فشاری که به مردم آمده گفته پراید و تیبا بی کیفیت ترین خودروی که در بازار ایران هستند کما اینکه قاتل هزاران نفر مردم بی گناه و ضعیف بوده باز دمش گرم که به بهانه تیم سایپا حرف دل هزاران آدم بی گناه را زده ،کجای دنیا سراغ دارید که پول از مشتری بگیرند و بعداز ماهها انتظار خودروی بی کیفیت بگیرند ،مگر نمی‌گویند خودروی داخلی پس چرا 50میلیون بابت خودروی بی کیفیت داد مگر بازیکن حقش نیست که پولش بگیرد متاسفانه مسولین سایپا و ایران‌خودرو جز این یاد گرفتند که آمریکا و اسرائیل و عربستان را عامل گرانی خودرو معرفی کنند حرف منطقی داشته اند البته مردم فقیر تر کردن ما از این آقایان چیزی ندیدم ،چرا این همه فرار مغز داریم واقعا باید همین مدیران بی لیاقت را از برج میلاد پرت کرد پایین
مقاله خوب و درستی بود. فساد در خودرو سازها ریشه کرده است. الان دایی فرصت خوبی داره که آبرویشان را ببرد.
کلا آدم های سالم باید خانه نشین شوند !!!! علی دایی بعد از اینکه درخواست هلال احمر برای واریز کمکی های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه به حساب هلال احمر را رد کرد دیگر در این ساز و کار قابل تحمل نیست علی دایی مرد است ایرانی است انسان است و شریف است.
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
چرا چیزای بی ربطو به هم ربط میدی و بقیه چرا اینقد مثبت میدن؟ واقعا برام جالبه. آقای دایی انتقاد درستی از سیستم مدیریتی که توش بود کرد و اونا تحملش نکردن و اخراجش کردن. این نمونه مشتی از خرواره که وضعیت فساد مدیریتی رو توی مملکت نشون میده. ولی اینکه بخوای ربطش بدی به قضیه کمک به زلزله زده ها و مسائل دیگه، نشونه اینه که ذهنت خرابه.
علی آقا تو که وضع مالیت توپه نیازی هم به این کارها نداری حالا که همه ول کردن تو هم ول کن. سر بی درد دستمال نمیخاد
مقاله زیبایی بود
علی دایی ومبارزه با فساد
علی داعی چهره جهانی و اخیرا با مدد و وقت گذاشتن برای مردم زلزله زده غرب کشور مکنونات درونش و اینکه از جنس مردم آست بدون صرف هزینه به اثبات رساند و لذا لازم است هییت مدیره تیم سایپا این خبر را که علی دایی را اخراج کردیم از سایت ها حذف نمایند چون داعی ممکنه از نظر مجموعه مدیریتی سایپا اراک شود ولی از دل حداقل شصت میلیون ایرانی که حذف ناپذیر آست
سلام
عاجزانه از شهریار خواهشمندیم حقش را تا ریال آخر از این لگن ساز بگیرد ما که زورمان به اینها نمی رسه ولی شما حتماً اینکار را بکن. حق گرفتنی است نه دادنی. ما تا آخر با شماییم
این وضعیت وافعا وجود دارد . خودرو را 3 برابر کرده اند تا حقوق های کلان خودشان استمرار یابد . یک کارگر خط با اضافه کارش بیش از 8 میلیون ماهیانه حقوق می گیرد مدیرن و رئیس ها جای خود . حداقل حقوق ماهیانه مدیران 15 تومان است .این وضعیت در سایپا و ایران خودرو یک امر بدیهی شده است . کم که می اورند فتیله قیمت را بالا می کشند . در همین گروههای خودرویی شرکت های زیر مجموعه هم هستند که حقوق هایشان نصف و یا یک سوم است . بی عدالتی و باند بازی در تار و پود این مملکت رخنه کرده است . برای همین است که نمی گذارند این 2 خودرو ساز به ضورت واقعی خصوصی شوند چون پس از ان حدود 50 درصد پرسنل را بیرون خواهند کرد و بسیاری از پست ها حذف می شود .
عمیقا" متاسف شدم از آنهاییکه نظر مساعدی نسبت به آقای دایی ندارند . کمی تعقل و مطالعهء گذشته و حال ایشان بعنوان اسطورهء فوتبال جهان و نه تنها ایران ، و کار های خیر شان ثابت میکند اگر بهترین نباشد یکی از بهترین سر مربیان موجود کشور است .متاسفانه اکثرا" روی احساسات و بی منطق نظر میدهیم در حالیکه انصاف و مردانگی خود رانیز زیر پا میگذاریم . انسان مطلق نداریم ،اما شهامت ایشان در مقایسه با همردیفهای خود خدائیش ستودنی است .
دمش رم دایی یک برند هست مهم نیست ولی کار خوبی کرد با اون مصاحبه اش.
من فوتبال دوست نیستم. اما آقای دایی را به خاطر صراحت و شجاعت در بیان علیه دلالان و فاسدان تحسین می کنم.
امیدوارم هموراه سربلند بمانند.
طوری نیست ایشالله دوشنبه فردوسی پور تو نود از خجالتشون در میاد. .... اوخ یادم نبود اصلا. ببخشید جناب فروغی
، دلیل اخراج علی دایی مراجعه مکرر کارگران کارخانه سایپا به مسئولان باشگاه بوده است‌.
درود بر دایی عزیز قهرمان و پهلوان
آقای دایی واقعا مردبزرگیه باید قدرایشان به خوبی دانست.
سایپا که ۳ تا تماشاچی هم نداره دنبال چه هدفیه؟ کمتر مالیات بده یا چی؟ بهتره این پولهارو خرج کارگرهاش بکنه
با آرامش فوتبال بازی کنید
علی دایی چون‌خودش ثروتمند هست و شهرت جهانی داره و چون به مقام‌و ثروت نیاز نداره پس جلوی هر کسی سر خم‌نمیکنه
دست کسی را بابت مقام نمیبوسه
البته اونا به پراید ۵۰ راضی نیستن چون پنجاه میلیون میشه ۳۳۰۰ دلار و اون ها ۵۰۰۰ دلار میخوان یعنی ۷۰ میلیون
میگن قبلا هم همین قیمت بود
یکی از علتهای گران شدن پراید و تیبا پرداختهای نجومی به مربی و بازیکنان فوتبال است.
اگر سایپا به جای این پرداختهای بیهوده با وجوه حاصل از پیش فروشهای سال گذشته قطعه خریداری میکرد اکنون مجبور نبود قیمتها را این چنین بالا ببرد
دلیلی ندارد پول مردم که برای خرید ماشین داده اند صرف قوتبال و دستمزدهای کلان مربی و بازیکنان گردد
اقای دایی بزرگمرد فوتبال دنیاست
شکرد دایی بازیکن ارزون مربییی بسیار گرونه جوان گرایی یا خام گرایی طرفتدی است که در همه تیم هایش رعایت فرمودند بسیار عشق دیده شدن دارند و پول را در حد .. نی پرستند
اصولا در این کشور برای کسی که حرف حق بزند جایی باقی نگذاشته اند.
تا وقتی رابطه سرمربی معذول تیم سایپا با مدیرا خوب بود و پول ها سروقت واریز میشد کیفیت پراید هیچ مشکلی نداشت الان که بوی عدم تمدید قرارداد اومده شروع کرده به سیاه بازی
از ناصرالدین شاه پرسیدند فلانی را می شناسی؟
جواب داد این پدر سوخته خیلی فحش میده ؛ حرمت فحش را از بین برده!
جای تاسف است
به نظر بنده این ریٔس خارج از قانون خلاف و بی احترامی نادرستی انجام داده
علی دایی همین مطلب دیشب تابناک رو امروز توی کنفرانس خبری تکرار کرد. اونجا که گفت سه بار توسط آدمای غیرفوتبالی برکنار شدم
اینقدر باد به آستینش نکنید.
حقوق 1/5 میلیون می دهند وسایپا به خود اجازه می دهد که پراید 20 میلیون را 50 میلیون بفروشد طبق کدام قانون است آیا در ردیف دشمنان ملت ایران قرار ندارد ساپپا؟ دارد چون باعث گرانی شد دشمن را شاد نمود وپول به جیب زد مسولین باید سایپا وایران خودرو را مجازات نمایند
متاسف هستم قانون رعایت گردد
درود به شرفت ای ازاد مرد.
درود بر على دايي كه هميشه حرف حق زده متاسفانه مديران بي تخصص و كار نابلد تحمل افراد متخصص وراست كرداررا ندارند .
ببینید دوستان اصل قضیه رو ول کردین وبه فرع جسبیدین !
علی دائی بزرگ مردی است در ایران ما که همیشه عزت و مردانگی خودشو به رخ برخی حضرات نشان داده و این را ملت بخوبی شاهدند. بترکه چشم حسود.
نمیدونم آنهایی که مخالف گران شدن های بی رویه و اعتراضات امثال آقای دایی هستند از مردم نیستند (به نظرم از گرانیها حتما سود هنگفتی میبرند)
اینها همه اش حرف مناسب نیست.
کسانی مثل عادل فردوسی پور مهران مدیری علی دای قدر احمدی نزاد را نداستند حالا باید گرفتار اصولگراها واصلاح طلبهای قدرت طلب شوند
دای جان کم به این اصوگرا واصلاح طلب اعتماد کن اینها تا تا بهت احتیاج داردند واز محبوبیت برای رای استفاده میکنند دوست دارند
آن‌چه اما در مورد دایی مبهم است، به روابط خاص و نامشخص او با نهادهای بالادست برمی‌گردد. دایی بارها از نهادهای قضایی درخواست کرده تا وارد جریان‌های مالی فوتبال شوند و در عین حال خودش را مبرا از هرگونه اتهام و ابهام دانسته است.

اما به صورت نمونه وقتی علی دایی سال ۸۵ با ضربه سر در زمین فوتبال به صورت «شیث رضایی» کوبید و از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ۴ جلسه محروم شد، نمایندگان مجلس در حوزه‌های اردبیل، ارومیه و تبریز با غیر کارشناسی خواندن تصمیمات کمیته داوران، فدراسیون را وادار به تغییر حکم کردند.

حکم کمیته انضباطی یک روز بعد به دستور کمیته استیناف شکست. علی دایی فردای روز بخشش به مجلس رفت، با نمایندگان دیدار کرد و مدعی شد که «عبدالرحمن شاه‌حسینی» رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید به دلیل عدم تخصص، از سمت خود برکنار شود. شاه‌حسینی و اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ۲۴ ساعت بعد همگی استعفا دادند.

دایی نخستین مربی نبود که در مورد «دست‌های پشت پرده» و «سوت‌های تعمدی» اظهارنظر کرد، اما تنها مربی بود که موفق شد یک داور فوتبال را با ادعای درخواست واریز پول از طریق «کارت به کارت» خانه‌نشین کند.

ابهامات در چرایی قرارداد فدراسیون فوتبال با البسه دایی، پرداخت غیرمتعارف وجه به این تولیدی (درحالی که تولیدی‌های پوشاک برای تأمین البسه تیم‌های ملی باید هزینه پرداخت کنند)، شبهات در مورد واردات و و ارتباط با گمرک، یا حضور دائمی‌اش طی ۱۴ سال مربیگری در پایتخت از جمله سؤالات زندگی پر راز علی دایی است.

دایی یک بار در برنامه ۹۰ و در مواجهه با علی پروین هم گفته بود: «اگر اراده کنم فردا ده تا مینی‌بوس آدم از اردبیل می‌آورم دم خانه‌ات پیاده می‌کنم که ببینیم زور کی بیشتر است.»

علی دایی آقای گلی است که وقتی مربی شد، با تمامی مدیران بالادستی‌اش به مشکل خورد. تک تک مدیرانی که با او در باشگاه‌ها یا تیم‌های ملی قطع همکاری کردند باید منتظر فاشگویی‌های او از روزهایی که کنارش زندگی کرده بودند می‌ماندند. امروز نوبت به سایپا رسیده است. مصطفی مدبر تبدیل می‌شود به سردار غفور درجزی. نمونه همین اتفاق به اشکال دیگر برای علی کفاشیان، حبیب کاشانی و محمد رویانیان افتاده بود.

علی دایی تا روزی که با فدراسیون فوتبال یا باشگاه پرسپولیس همکاری داشت، نسبت به دخالت‌های دولت محمود احمدی‌نژاد در امور فوتبال هیچ‌گونه اعتراضی نکرد. به محض اخراج شدن اما دولت یا رییس جمهور را مسبب و دخیل عزل خود دانست. امروز در سایپا هم ادعایی پیرامون جعلی بودن نام مدیران این باشگاه و سپاهی بودن آنها دارد. آیا طی دو سال اخیر نمی‌دانست با چه مدیرانی همکاری می‌کند؟ »
کیروش رفت'فردوسی پور رفت'دایی هم رفت'هر سه هم بخاطر یک جرم مشترک' گزارش فساد'حالا شما ها موندین و حوضتون'یه زمانی تنها بهانه ما برای دیدن فوتبال این عزیزان بودن که اونم شما ازمون گرفتین'ببینم چه گلی به سر خودتون میزنین
آنکس که نداند ونداند ونداند .........................................
علی دایی یعنی شرافت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان