بازدید 8057
۵

ادامه روند نزولی قیمت نفت به دلیل افزایش موجودی ایالات متحده

روند نزولی قیمت نفت خام امروز نیز ادامه داشت. چرا که افزایش غیر منتظره میزان ذخایر ایالات متحده، به نوعی بحران موجود در ونزوئلا و همچنین ادامه محدودیت تولید در کشور‌های عضو اوپک را جبران کرد.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 02 May 2019

ادامه روند نزولی قیمت نفت به دلیل افزایش موجودی ایالات متحدهروند نزولی قیمت نفت خام امروز نیز ادامه داشت. چرا که افزایش غیر منتظره میزان ذخایر ایالات متحده، به نوعی بحران موجود در ونزوئلا و همچنین ادامه محدودیت تولید در کشورهای عضو اوپک را جبران کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از بلومبرگ، در ادامه کاهش 0.5 درصدی در روز چهارشنبه، قیمت نفت خام WTI ایالات متحده امروز نیز 0.6 درصد کاهش یافت. طبق اعلام اداره انرژی ایالات متحده در روز چهارشنبه، ذخایر نفتی ایالات متحده فراتر از میزان مورد انتظار تحلیلگران بوده و هفته گذشته به بیشترین میزان خود از سال 2017 رسید و همچنین حجم تولید این کشور نیز به بالاترین میزان خود رسیده است. 

رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو علیرغم شورش به وجود آمده در کشورش، در مسند قدرت باقی ماند. در حالی که محدودیت تولید در عربستان سعودی و کشورهای عضور اوپک ممکن است تا انتهای سال تمدید شود.

ادامه روند نزولی قیمت نفت به دلیل افزایش موجودی ایالات متحده

افزایش میزان ذخایر نفتی: موجودی نفتی ایالات متحده در بالاترین میزان خود از سال 2017 قرار دارد.

افزایش ذخایر نفتی موجود ایالات متحده در حال حاضر از بالاتر رفتن قیمت نفت خام جلوگیری کرده است. این در حالی است که بازار خود را برای کاهش صادرات ایران در نتیجه تحریم های ایالات متحده و لغو معافیت های اعطایی آماده می کند. همچنین به نظر می رسد میزان تولید در ونزوئلا روند نزولی خود را ادامه دهد. RBC Capital Markets در این زمینه پیش بینی کرده است که احتمال دارد میزان صادرات این کشور تا انتهای سال به صفر برسد. علاوه بر آن، هنوز مشخص نیست که آیا عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت در دنیا به وعده خود مبنی بر افزایش تولید در راستای جبران کاهش صادرات سایر اعضای اوپک (ایران و ونزوئلا) عمل خواهد کرد یا خیر.

استیون اینس، مدیر بخش تجارت شرکت مدیریت دارایی SPI ، در اینباره گفت: زمانی که میزان نفت خام انبار شده در ایالات متحده به بالاترین میزان خود از سپتامبر 2017 رسیده و حجم تولید هر روز در حال ثبت رکوردهای جدید است، این موضوع را باید به منزله یک هشدار جدی تلقی کرد.

با این حال، به عقیده او این کاهش قیمت مقطعی بوده و توجه بازار به زودی به ریسک عرضه به وجود آمده به خاطر وضعیت موجود در ونزوئلا و ایران بر می گردد.

نفت خام سبک WTI ایالات متحده در ساعت 11:08 به وقت تهران در تالار بورس نیویورک، برای تحویل در ماه ژوئن، 29 سنت یا 5/0 % کاهش قیمت داشته و هر بشکه از آن به قیمت 63 دلار و 31 سنت معامله شد.

هر بشکه نفت خام دریای شمال (برنت) نیز برای تحویل در ماه جولای به قیمت 71 دلار و 83 سنت معامله شده که 0.5 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. لازم به ذکر است قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز چهارشنبه برابر 72 دلار و 18 سنت بوده است.

طبق داده های منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده EIA ، میزان ذخایر نفتی موجود ایالات متحده در هفته گذشته به 9 میلیون و 930 هزار بشکه افزایش پیدا کرده است، در حالی که در نظرسنجی بلومبرگ انتظار افزایش 1 میلیون و 750 هزار بشکه ای وجود داشت. این افزایش تولید توسط ایالات متحده ممکن است تلاش های اوپک برای جلوگیری از ایجاد اشباع در بازار را خنثی کند.

شکست خوردن قیام مخالفین مقابل مادورو نیز ممکن است به وضع تحریم های شدیدتر از سوی ایالات متحده  علیه این کشور منتهی شده و صادرات ونزوئلا را بیش از پیش محدود کند. RBC در اینباره اعلام کرد که کاملا محتمل است که مادورو با کمک مسکو در موضع قدرت باقی بماند و این مانع بهبود وضعیت فعلی بازار نفت خواهد شد.

علیرغم اعلام دونالد ترامپ مبنی بر اینکه عربستان سعودی و سایر کشورهای عضو اوپک، با افزایش میزان تولید کمبود به وجود آمده حاصل از تحریم ایران را جبران می کنند، وزیر نفت عربستان در روز سه شنبه اعلام کرد که تقریباً تمامی کشورهای عضو اوپک موافق تمدید توافق فعلی اوپک پلاس هستند. این توافق که از ابتدای سال جاری در حال اجراست، میزان تولید کشورهای عضو اوپک را به 1 میلیون و 200 هزار بشکه در روز محدود می کند و در ماه ژوئن منقضی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
شماکه میگفتیداگرنفت ایران قطع بشه قیمت به صددلارمیرسه؟!
بحث تولید موفق نفت شیل هست، دیگه با این وضع میخوان ایران را کلا از بازار خارج کنن و مسوولین ما هم با سیاستهای غلط بهانه دست او نا دادن
ما دلمون خوشه که نفت ما تحریم بشه قیمت نفت سر به فلک میکشه اما اونها خیلی عاقلتر از ما هستند .
فکر میکردند با عدم تمدید معافیت خرید نفتی چند کشور از ایران ؛ بهای نفت بالا میره !!!!!!
این هم از سلاح نفت که از کار افتاد حالا می خواهیم چکار کنیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر