بازدید 38998
آخرین تحولات خاورمیانه؛

پیشنهاد عربستان برای تشکیل «کشور واحد اسرائیل»/محل اختفای «البغدادی» از زبان «دیلی تلگراف»/پیام کتبی محمد جواد ظریف به امیر قطر/پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری «بن سلمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرن

پیام کتبی محمد جواد ظریف به امیر قطر، محل اختفای «البغدادی» از زبان «دیلی تلگراف»، رایزنی هند با آمریکا درباره تحریم نفتی ایران و پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری«بن سلمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرن از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به پیشنهاد عربستان برای تشکیل «کشور واحد اسرائیل» نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 01 May 2019

پیام کتبی محمد جواد ظریف به امیر قطر، محل اختفای «البغدادی» از زبان «دیلی تلگراف»، رایزنی هند با آمریکا درباره تحریم نفتی ایران و پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری «بن سلمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرن از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به پیشنهاد عربستان برای تشکیل «کشور واحد اسرائیل» نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه «الاخبار» روز سه‌شنبه در سلسله گزارشی به بررسی اتفاقات مربوط به معامله قرن و نقش عربستان در پیشبرد و تحمیل آن به دیگر کشورهای عربی پرداخته است.

در یکی از این گزارش‌ها که بر اساس اسناد متعلق به اردن تهیه شده، گزارشی از نشست وزیران خارجه کشورهای عربی در امان برای بررسی پیامدهای تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل منتشر شده است.

این روزنامه لبنانی نوشت: جلسه‌ای که در آن اعراب از آمریکا می‌ترسیدند و به نظر هم می‌رسید، وزیران ریاض و هم ابوظبی علاقه‌مند به ریشه‌کن کردن هر گونه تصمیم‌گیری در برخورد با ایالات متحده هستند. احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب هم خبر داد که هیچ کشور عربی به دو کمیته‌ای که اتحادیه عرب برای مقابله با نفوذ تل آویو تشکیل داده است، نپیوستند.

«عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان هم در این نشست «پیشنهادی بهت آور» مطرح کرد و آن هم تشکیل کشوری واحد و پایان دادن به تشکیلات خودگردان در رام الله بود؛ موضعی که با واکنش همتای فلسطینی او همراه بود که در آن از الجبیر پرسید: «اعتبار و اخلاق ما کجا رفته است؟».

پیشنهاد عربستان برای تشکیل «کشور واحد اسرائیل»/محل اختفای «البغدادی» از زبان «دیلی تلگراف»/پیام کتبی محمد جواد ظریف به امیر قطر/پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری«بن سلمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرن

اردن در روزهای جاری با نگرانی‌های بسیاری در رابطه با طرح آمریکا برای مسأله فلسطین به نام «معامله قرن» روبه‌روست. طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، «امان» را در چند مورد تهدید می‌کند که با اسکان دایمی آوارگان فلسطینی آغاز می‌شود و به کنار زدن قیمومیت خاندان هاشمی اردن بر مقدسات قدس ختم نخواهد شد.

معامله قرن بنا به گفته «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در اردن (در سال گذشته) شامل خط زدن پایتختی قدس برای دولت مستقل فلسطین، کنار زدن حق آوارگان، ادامه شهرک‌سازی اسرائیلی و الحاق منطقه «C» (ج) به اراضی اشغالی است.

پیام کتبی محمد جواد ظریف به امیر قطر

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه روز سه شنبه به‌ منظور شرکت در نشست همکاری و گفت وگوی آسیایی (ACD)، تهران را به مقصد دوحه قطر ترک کرد.

روزنامه الرایه قطر نوشت: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پیام کتبی برای شیخ محمد‌بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر خارجه قطر به مسائلی که برای دو کشور ایران و قطر در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی اهمیت دارد و روابط دوجانبه اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، ظریف در پیام کتبی خود بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه میان قطر و ایران در تمام زمینه‌ها تأکید کرده است.

پیشنهاد عربستان برای تشکیل «کشور واحد اسرائیل»/محل اختفای «البغدادی» از زبان «دیلی تلگراف»/پیام کتبی محمد جواد ظریف به امیر قطر/پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری«بن سلمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرن

بر اساس گزارش الرایه، محمدعلی سبحانی سفیر ایران در قطر، پیام کتبی ظریف را تقدیم سلطان بن‌ سعد المریخی وزیر مشاور در امور خارجی قطر کرده است.

محل اختفای «البغدادی» از زبان «دیلی تلگراف»

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی در خصوص فیلم منتشره از «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش نوشت: اکثریت غربی‌ها بر این باورند که البغدادی در یک منطقه در صحرای عراق واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه پنهان شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: سرویس‌های اطلاعاتی غربی تلاش می‌کنند، از هر ثانیه از این فیلم ویدئویی بفهمند که البغدادی در کجا پنهان شده است.

در این گزارش تأکید شده است: این فیلم ویدئویی با تکنیک‌های پیچیده و دوربین‌های بسیار با کیفیت گرفته شده و نور پردازی آن بسیار حرفه‌ای بوده است.

پیشنهاد عربستان برای تشکیل «کشور واحد اسرائیل»/محل اختفای «البغدادی» از زبان «دیلی تلگراف»/پیام کتبی محمد جواد ظریف به امیر قطر/پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری«بن سلمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرن

در ادامه این گزارش آمده است: البغدادی که گفته می‌شد در جریان حملات هوایی آمریکا مجروح شده در این فیلم کاملاً سرحال دیده می‌شود.

رایزنی هند با آمریکا درباره تحریم نفتی ایران

منابع آگاه تأکید کردند، «سوشما سواراج» وزیر امور خارجه هند روز شنبه با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره انعطاف در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه واردات نفت ایران صحبت کرده ولی این دیپلمات ارشد آمریکایی هیچ گونه تعهدی نداده است.

این منابع آگاه گفتند: وزیر خارجه هند در جریان گفت وگوی تلفنی با پامپو گفته است که هند باید اجازه واردات نفت از ایران برای مدت بیشتری را داشته باشد، بدون اینکه شامل تحریم‌های ثانویه آمریکا شود.

این در شرایطی است که هند در حال برگزاری انتخابات سراسری است و دولت بعدی درخواست جدیدی را در خصوص این مسأله به دولت آمریکا ارائه خواهد کرد.

وزیر خارجه هند در این گفت وگوی تلفنی، شرایط سیاسی و اقتصادی این کشور را برای پامپئو تشریح کرده و گفته که دهلی نو به دنبال برخی معافیت‌ها برای ادامه واردات نفت از ایران است.

پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری «بن سلمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرن

گزارش‌های ارسالی نماینده اردن در رام الله به وزارت خارجه اردن بیانگر پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرش معامله قرن است.

در این گزارش آمده است: در جریان دیدار اخیر میان بن سلمان و محمود عباس، ولیعهد عربستان اعلام کرد، از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت مالی به ارزش ۴ میلیارد دلار به صورت اولیه انجام خواهد داد. عباس نیز تأکید کرد، نمی‌تواند در خصوص شهرک‌های صهیونیست نشین و راه کار دو دولتی و قدس اشغالی هیچ امتیازی بدهد.

در این گزارش آمده است: عباس تأکید کرده، آمریکا هیچ پیشنهاد جدی نخواهد داد و اعمال فشار از سوی هر طرفی بر تشکیلات خودگردان در نهایت منجر به انحلال نهادهای این تشکیلات می‌شود و مسئولیت اداره اوضاع در اراضی اشغالی با اسرائیل خواهد بود.

بن سلمان در این دیدار درباره جزئیات معامله قرن گفت وگو کرده و از عباس خواسته تا به این معامله تن دهد. بن سلمان از عباس پرسیده که چقدر پول می‌خواهد تا امور تشکیلات را سروسامان دهد و در ادامه گفته، اگر با معامله قرن موافقت کند ۱۰ میلیارد دلار به مدت ده سال به وی خواهد داد. محمود عباس نیز با این طرح مخالفت کرده و گفته که این مسأله به زندگی سیاسی وی پایان می‌دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۰
خیلی شبیه صدامه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
طوری نوشته آمریکایی ها دنبال بغدادی هستند که آدم باورش بشه.. خخخخ
بغدادی پیش شخص آمریکا است
عربستان به یک جنگ داخلی ۴۵ ساله نیاز دارد
به دلایل زیر :

طالبان
داعش
القاعده
جدایی طلبان بلوچستان پاکستان و ایران
الاهوازیه
جیش العدل
ریگی
...منافقین ایران

...
..و به خاک و خون کشاندن کشورهای : سوریه ، عراق ، افغانستان ، پاکستان ، لبنان ، یمن ، ...
پاسخ ها
بزرگمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
دولت امریکا کار اشتباهی کرد با یک دست چند هنداونه برمی دارد هنوز بن سلمان نتوانسته یمن را تصرف کند، داعش در سوریه شکست خورده حزب اله تجهیز تر شده، گوآیدو در ونژئلا متزلزل است، الجزایر لیبی سودان با هر تغییر بر موقعیت عربستان سعودی تاثیر خواهند گذاشت قطر در پی تضعیف عربستان سعودی است تا از زیربار تحریم رها شود امارات در پی تضعیف عربستان است تا جایگاه او را در منطقه پر کند دولت امریکا بی جهت خامی کرده خودش را درگیر چند موضوع هم زمان کرده و جبهه های زیادی را گشوده که شک دارم ترامپ بتواند همه جبهه را جمع کند بحث دخالت روسیه در انتخابات و استیضاح ترامپ هم هست که دمکراتهای در سنا پیگیری می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
تو بیا با حرفت خوش باش . اونها دارن زندگی میکنن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
امارات خیلی دوست داره جای عربستان را تو قلب ترامپ پر کنه.
باعرض معذرت هیچ وقت یک مقام پایین تر به مقام بالاتر کشور دیگر پیام نمی دهد واگر چنین شود توهین به مقام کشوردیگر خواهد بود
پیشنهاد خوبی داده
من همینجا از صف پیاز اعلام میکنم ما اجازه نمیدییییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ما امروز پیاز بدون صف و یک سوم قیمت قبل خریدیم
تو توی صف باش عملگرها می روند
رحیم
| Switzerland |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
شما در آلمان در کدام صف ایستاده اید. همسایه محترم اینقدر نفت روی آتش نریزید از اروپا. متشکرم
در رابطه با اتفاقات ونزئولا هم خبر بزار.
نعمت بیا یه چیزی بگو!حوصله ی حرف های جدی ندارم.
مسلما این فیلم ویدئویی با تکنیک‌های پیچیده و دوربین‌های بسیار با کیفیت گرفته شده و نور پردازی آن بسیار حرفه‌ای بوده حتما فیلمبردار و دوربینداران قهار هالیوودی و با کارگردانی برادران عزیز ترامپ و با پول گروه ۲ ساخته شده است. وگرنه کدام فیلمبردار ی در تمام دنیا چنین مهارتی را می تواند بخرج دهد و این خود دال بر تروریستی بودن آمریکا است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
شما بشری هستید که بی توجه به مدارک و اتفاقات دهانتان را باز می کنید و حرف می زنید .
این همه آمار و ارقام اختلاس ها و رشوه ها را باز نشر می دهند ولی وقتی حرف از قوانین ضد اختلاس و طرح اعلام دارایی مدیران می شود هیچ حمایتی نمی کنند چرا مگه شماها بخاطر اختلاس ها ناراحت و عصبانی نبودید؟ حالا که صادرات نفت صفر شده تا می ایند خرما صادر کنند خرما گران می شود تا می ایند پیاز صادر کنند پیاز گران می شود صادرات پیاز ممنوع می شود مگر با کامیون چقدر می شود پیاز صادر کرد که پیاز گران می شود این موضوعات خیلی جالب است؟ الان قیمت خودرو جهشی شده، نماینده مجلس در حرفهایش اصلا به این موضوع اشاره می کند؟ در این اوضاع فعالیت های وطن پرستای فیک به کنار که چقدر غیرتی شدند وقتی نیروهای عراقی برای کمک آمده بودند، اینا واقعا فیک هستند همین آدم ها آنقدر فشار می آوردند تا اولیای دم از خیر قصاص بگذرند ؟این همه با مشکل داخلی باز تحریم با باز فشار دولت ابرقدرت آمریکا چرا موفق نمی شوند؟ روی کاغذ عربستان سعودی امارات مصر بحرین سودان و سربازهای مزدور با کمک اطلاعاتی ارتش امریکا و انگلیس ات به امروز باید کل یمن را می گرفتند و الان مشغول برگزاری انتخابات فرمایشی بودند، الان چهار سال است می جنگند چهار سال، اگر تا قبل از جنگ از هر کسی می پرسیدی می گفت حوٍثی ها شکست خواهند خورد با اطمینان صددرصد هم می گفتند حوثی ها شکست می خورند، چرا شکست نخورند؟، آقایان خانم ها فقط در فیلم های سیاه است که پیروزی مطلق از آن قدرت و ثروت است خدا این جهان را بنا کرده و در ذات آن بنا نیست همیشه زور پیروز شود. این موضوع است که ما فراموشش می کنیم،
برای کشور عربستان سعودی معامله قرن آنقدر مهم است زیرا برای کشور برادرشان یعنی اسرائیل حاضر است ۱۰۰ میلیارد دلار به محمود عباس بدهد و کشور و ملت فلسطین را به باد بدهد و حقا که سوره بقره در قرآن شریف مصداق این منافقین است. عربستان هم به اقلیت های داخلی کشورش و هم به اهداف و فارس ها ظلم می کند. این آل سعود باید برود، به همین دلیل است که از مزدوران مثل خودش یعنی آل خلیفه و آل زاید پشتیبانی و برادری می کند. و حال از برادر سومش اسرائیل پشتیبانی می کند به قیمت خون ملت فلسطین
معامله قرن معامله قرن ، فکر می کنید همه ملت عرب همه مثل بن سلمان هستند، همه به اندزاه او ثروت مند شده اند همه به اندازه او به حمایت آقای ترامپ احتیاج دارند.
خیلی خوب شد معامله قرن انجام شد، این معامله بیشتر کشورهای ملت های عربی را به جوش خروش میآورد اگر تا دیروز عملا حرفی نمی زدند این باج بزرگی که سران اعراب به اسراییل می دهد باعث می شود داد ملت عرب را در بیاورد، از همه بیشتر بنفع حزب اله لبنان خواهد بود، ملت عرب از خودشان می پرسند چطور یک گروه کوچک شیعه حزب اله رودررو ارتش اسراییل می ایستد ولی ما با کلی جنگنده پیشرفته و چند کشور مفت اسراییل را به رسمیت بشناسیم مفت چرا؟ چی گیر ملت اعراب می آید با این معامله؟ همه اش که به سود اسراییل است چرا؟
تابی جون !
چرا از ونزوئلا چیزی نمیگی؟!!
سانسور واقعی!!
بن سلمان مشکل 50 - 60 ساله فلسطینیان را بدون جنگ و خونریزی و با پرداخت غرامت حل و فصل مینماید و دیگر بهانه ای را به دست کسی نمیدهد. بالاخره فلسطینیان حق زندگی و حیاط دارند. نمیشود که 50 سال در جنگ و خونریزی بیخود قرار گیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
حياط رو خوب اومدي! اول ياد بگير بنويسي بعد بيا براي تسليم شدن تز بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خداوند خیرت دهد
آقای شیخ محمد‌بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر خارجه قطر در پیش قای ظریف عینا این که از منزل و یا کشتزار اومده در مراسم دیپلماتیک شرکت کرده. ببینید بنده خدا جوراب هم وقت نکرد پاش کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
توبروشکمت روسیرکن
دولت جدید امریکا در سال اینده دوباره برجام را خواهد پذیرفت و به میز مذاکره باز خواهد گشت.
بسیار جالب ، مطالبی که در رابطه با فلسطین و اعراب و به ویژه عربستان نوشته اید. ظاهراً تمام کشورهای عربی چیزی به عنوان فلسطین را به رسمیت نمی شناسند و همگی به ویژه عربستان به دنبال راهکاری است تا عباس و در نهایت تمام فلسطینیان را با پول بخرد و ساکت کند.
چرا به قطر که موسس وپدر اصلی داعشه نامه نگاری میکنیم؟؟؟!!!
سلام.اینکه البغدادی با تیپ شبیه بن لادن در انظار ظاهر شده است نشاندهنده نوعی اتحاد اعلام نشده بین القاعده و داعش هست و به نوعی تشویق اعضای آنها برای اتحاد هست لذا البغدادی اصولا باید در یکی از مکانهای امن القاعده و تحت حمایت آنها باشد مثلا در ادلب یا حتی در عربستان.
ده میلیارد دلار در ده سال ! یعنی اینقدر قیمت پایین است ! تازه فکر نکنم انرا هم بدهند ! اعراب در مقابل اسرائیل به دریوزگی افتاده اند ! چطور ترامپ می گوید با یک تلفن 500 میلیون دلار گرفتم ! بعد هم استدلال را ببینید ! اینکار به حیات سیاسی من پایان می دهد !
امید واریم البغدادی دستگیر و بسزای اعمالش برسد
بابا این که ابوبکر بغدادی نیست ! قیافه اش کاملا فرق دارد . اینها دروغ می گویند . بغدادی مرده !
کل معامله قرن بر سلطه نظامی اسراییل بر کل خاورمیانه و خاور نزدیک است که حتی ترکیه و مصر نیز در دایره این حلقه قرار خواهند گرفت.
کشورهای عرب برای ایران مثل مورچه هستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
آره جان خودت
دولت امریکا کار اشتباهی کرد با یک دست چند هنداونه برمی دارد هنوز بن سلمان نتوانسته یمن را تصرف کند، داعش در سوریه شکست خورده حزب اله تجهیز تر شده، گوآیدو در ونژئلا متزلزل است، الجزایر لیبی سودان با هر تغییر بر موقعیت عربستان سعودی تاثیر خواهند گذاشت دولت امریکا بی جهت خامی کرده خودش را درگیر چند موضوع هم زمان کرده و جبهه های زیادی را گشوده که شک دارم ترامپ بتواند همه جبهه را جمع کند بحث دخالت روسیه در انتخابات و استیضاح ترامپ هم هست که دمکراتهای در سنا پیگیری می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
نیش عقرب نه از ره کین است!۰ ایرانیها سرشان میشده که این مثال را زده اند.۰
جهت اطلاع اونهایی که می گویند با آمریکا کنار بیاییم. اگر کنار بیاییم باید با پول نفت ما در جهت سیاستهای دیوانه وار ترامپ و سیاستهای ظالمانه اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین هزینه کنیم.
ظریف خنده های همیشگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ب ما چ ربطي داره
عربستان عاقل
اتفاقاً پیشنهاد عربستان بد هم نیست و تنها باید در بندهای آن به توافق رسید و عنوان کشور واحد بگونه ای که هم نام اسرائیل و هم نام فلسطین در آن گنجانده شود و انتخاب دین هم در آن کشور از یهودی محض به وضعیت آزاد درآید یعنی همان اتفاقی که در آمریکا بعد از اشغال آمریکا توسط انگلیس افتاد.
داعش ساخته و پرداخته امریکاست بلا شک هرزمان هم تمرد کنه سرش رو میکنن تو اب چگونه است در این همه درگییری های سوریه یه خش ور نداشت ....
بن لادن اومد و رفت.بعدش این .بعدی احتمالا در حال آموزش دیدن هست که هنرپیشه خوبی بشه.من میدونم کارگردان کیه .
بگونه ای شده است که کشورهای خریدار نفت ایران به دریوزگی در مقابل امریکا افتاده اند ؟ آیا براستی کشورهای جهان مستقل هستند ؟،،
مرگ بر امریکا
ازشواهد چنین برمیآیدکه ابونیره البغدادی درلاس وگاس مشغول تیله بازی باشد
تسلیم چندتا آدم دیوانه و مجنون نمی شیم
ماشاءالله هر کسی تو دنیای فانتزی خودش سیر میکنه
من بفکر زندگی خودمم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار