بازدید 6707

واکنش ایران به اتهام پامپئو درباره توافق استکهلم

کد خبر: ۸۹۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 30 April 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهام های وزیر خارجه آمریکا در خصوص روند اجرایی توافقنامه استکهلم درباره بندر الحدیده در یمن را مردود خواند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهام های وزیر خارجه آمریکا به ایران در خصوص روند اجرایی توافقنامه استکهلم درباره بندر الحدیده در یمن را مردود و این اظهارات را فرار به جلو و فرافکنی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات ائتلاف سعودی - اماراتی در یمن و مانع تراشی آنان در اجرای توافقات خواند.

سید عباس موسوی اضافه کرد: گزارش ها از همکاری دولت نجات ملی صنعا با نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن و آمادگی آنان برای اجرای توافق های استکهلم حکایت داشته و در عین حال بر مانع تراشی های طرف مقابل تاکید دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به توافق استکهلم افزود: آمریکا به عنوان کشور حامی جنایت های سعودی و امارات در یمن به جای ایراد اتهام های ناروا به سایر کشورها از متجاوزان به یمن بخواهد در مسیر اجرای توافقات استکهلم سنگ اندازی نکرده و بر تعهدات خود پایبند باشند.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز دوشنبه (9 اردیبهشت‌ماه) در نشستی که نشریه «هیل» برگزار کرد، ادعا کرد جنگ در یمن، مسئله‌ای است که ایران آن را هدایت می‌کند. او گفت: «درباره جنگ یمن، این مسئله تحت رهبری ایران است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار