بازدید 6860
۱

اولین واکنش آمریکا به اقدام جدید البغدادی

کد خبر: ۸۹۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 30 April 2019

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به انتشار تصویری ویدیویی از ظهور کم سابقه ابوبکر بغدادی برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ از سوی رسانه‌های وابسته به داعش واکنش نشان داد و متعهد شد، رهبران داعش را که آزاد هستند تحت پیگرد قرار داده و آنها را شکست دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شون رابرتسون، سخنگوی پنتاگون اظهار کرد: ما در جریان این ویدیو که به نظر ابوبکر بغدادی در آن ظاهر شده،‌ قرار گرفتیم.

او افزود: به حمایت از شرکایمان در ماموریت شکست دادن کامل داعش ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره این ویدیو گفت: کارشناسان دولت آمریکا ویدیو را بررسی خواهند کرد و آن را به مراجع اطلاعاتی می‌دهند تا درباره صحت و سقم این ویدیو تحقیق کنند.

این سخنگو با اشاره به اینکه جنگ هنوز تمام نشده ادامه داد: ضربه استراتژیک و روانی قوی به تروریست‌ها در سوریه و عراق وارد شده به طوریکه خلافت آنها سقوط کرد و رهبرانشان یا کشته شدند یا فرار کرده‌اند.

به تاکید این سخنگو، ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به اعمال فشار خود بر داعش در عراق، سوریه و در جهان ادامه می‌دهد تا آن را به طور کامل نابود کرده و رهبران این گروه را مواخذه و مجازات کند.

اما سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هیچ واکنشی به این نوار ویدیویی داعش نداشته است.

موسسه تبلیغاتی الفرقان وابسته به داعش از طریق کانال تلگرام نوار ویدیویی مربوط به نشست ابوبکر بغدادی با سرکردگان دیگر داعش را منتشر کرد. این اولین ظهور بغدادی از ژوئیه ۲۰۱۴ محسوب می‌شود، زمانی که از مسجد جامع نوری در موصل عراق بعد از تسلط داعش بر این شهر سخنرانی ایراد کرد.

این نوار ویدیویی در پی سقوط آخرین مقر داعش در سوریه منتشر شده است. البته هنوز مخفیگاه ابوبکر بغدادی نامشخص است و طبق آخرین گزارش‌ها او مدام در حال رفت‌وآمد در مناطق صحرایی بین مرزهای عراق و سوریه است.

به نظر می‌رسد ویدیوی مذکور مربوط به اوایل آوریل باشد البته منابع مستقل هنوز صحت آن را تایید نکرده‌اند.

ابراهیم البدری ملقب به ابوبکر بغدادی روز دوشنبه در اولین ویدیوی خود بعد از پنج سال در ظاهری جدید نمایان شد دیگر خبری از ظاهر او به عنوان رهبر خلافت خود خوانده نبود و او در قالب به جنگجو ظاهر شد.

بعد از "عمامه و عبا" در اولین ظهور علنی خود او با شکل و ظاهری متفاوت حضور یافت، در قالب یک جنگجو و یکی از اعضای عشایر عراق یا سوریه یا ساکنان فرات که جلیقه نظامی بر تن دارد.

او برخلاف خطبه موصل خود که ریشش سیاه بود که نماد قدرت است این بار با ریشی سفید حضور یافت که پایین ریش او حنا داشت. علاوه بر تغییر در لباس و ریشش آثار چاقی در صورت و بدن او نیز دیده می‌شد و پوستش نیز شاداب بود که نشان از آن دارد در اماکن روبسته زندگی نمی‌کند، البته به نظر او آزادنه رفت‌و آمد ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
بە واللە اینا همش بازیهای روسیە و امریکاست فقط کشورهای منطقە و مردمانش دارن قربانی منافع این جلادان و خون اشامان میشوند این شیطان دست پروردە هم بە هلاکت برسە یە شیطان دیگە جایگزینش میکنن اگە این عروسکهای خیمە شب بازی نباشن امریکا و روسیە بهانەای برای دخالتهاشون در منطقە خاورمیانە نخواهند داشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر