بازدید 4399

اخلاق حرفه‌ای در آیین نامه انضباطی دانشجویان

کد خبر: ۸۹۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 26 April 2019

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

به گزارش دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

فقیهی:اعزام دانشجویان به عتبات ۱۵ اردیبهشت به پایان می‌رسد/ اعلام جزئیات ثبت نام دوره بعد از ماه رمضان

حجت الاسلام فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آخرین وضعیت اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تاکنو ۳۰۰ کاروان دانشگاهی با ظرفیت ۱۲ هزار نفر در بیستمین دوره عتبات دانشجویی به این سفر اعزام شدند.

وی افزود: ظرفیت اعزام این دوره ۱۲ هزار نفر بود که با توجه به استقبال دانشجویان ظرفیت‌ها افزایش پیدا کرد و کاروان‌هایی که از امروز تا پایان دوره اعزام می‌شوند بر اساس افزایش ظرفیت‌ها است.

ابتکار: برای حضور در برنامه‌های دانشجویی وقت ندارم!

معصومه ابتکار، معاون زنان ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون اقدامات این معاونت برای حوزه‌های زنان تشکل‌های دانشجویی گفت: به غیر از برنامه جشنواره زن و علم که به صورت مداوم پیگیر آن هستیم و درباره معرفی زنان برجسته علمی و پژوهشی کشور است برنامه‌ای دیگر تحت عنوان سفیران گفتگو در نظر داریم که در آن به تشکل‌های دانشجویی آموزش مهارت‌های ارتباطی و گفتگو داده می‌شود.

وی افزود: چنین مهارت‌هایی هم به بهبود ارتباط‌های اجتماعی و تحکیم بنیاد خانواده می‌باشدکه قرارداد آن از سال گذشته بسته شده و در مرحله اجرا می‌باشد و تمرکز آن بر تقویت مهارت‌های ارتباطی تشکل‌های دانشجویی است.

دانشگاه علامه درباره سوء استفاده موسسات از نام این دانشگاه هشدار داد

دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وعده پذیرش تحصیل در دانشگاه علامه طباطبایی توسط برخی مؤسسات و افراد سودجو، به اطلاع می‌رساند؛ دانشگاه علامه طباطبایی در هیچ یک از مقاطع تحصیلی پذیرش بدون آزمون نداشته و پذیرش در این دانشگاه تنها از طریق برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور و یا احراز شرایط پذیرش استعداد درخشان منطبق بر آئین نامه وزارت علوم ممکن است.

پیروی:آزمایش تشخیص اچ. آی. وی در مرکز مشاوره دانشگاه تهران انجام می‌شود

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، از انجام آزمایش تشخیص اچ. آی. وی به‌صورت کاملاً محرمانه و رایگان در این مرکز خبر داد.

حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، با اعلام این خبر گفت: «انجام آزمایش و تشخیص زود هنگام ابتلاء به اچ. آی. وی مهم‌ترین قدم در کنترل بیماری است. در ایران افرادی که نیاز به انجام این آزمایش دارند، می‌توانند از خدمات مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استفاده کنند. در این مراکز علاوه بر مشاوره، آزمایش ایدز و تشخیص اچ. آی. وی به‌صورت رایگان انجام خواهد گرفت».

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری رفتار‌های پرخطر به‌ویژه در سنین جوانی، مرکز مشاوره دانشگاه تهران طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات ایدز، نسبت به ارائه خدمات در این زمینه آمادگی کامل دارد.

اردوی انتخابی دانشجویان والیبالیست ۴ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

اردوی انتخابی تیم ملی والیبال دانشجویان کشور به منظور شرکت در مسابقات سی امین یونیورسیاد دانشجویان جهان برگزار می‌شود.

اولین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی والیبال دانشجویان به منظور شرکت در سی امین یونیورسیاد دانشجویان جهان ۴ اردیبهشت به مدت ۳ روز با حضور کلیه دانشجویان منتخب دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و با همکاری هیات ورزش‌های دانشگاهی استان تهران برگزار می‌شود.

دروس ویژه مهدویت در قالب ۳ درس آموزشی تولید شد

مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان بیش از ۳۰ جلسه آموزشی در قالب ۳ درس آموزشی پیرامون مسئله مهدویت تولید کرده است.

انتخابات شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی شهیدبهشتی و دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود

چهارمین دوره انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در روز‌های ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

چهارمین دوره انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۲۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در خوابگاه‌ها و ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ در دانشکده‌ها و مراکز آموزش درمانی برگزار خواهد شد.

اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران فراخوان همکاری دانشجویی داد

اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از دانشجویان علاقه‌مند در تخصص‌های مختلف به صورت کار دانشجویی و پروژه‌ای دعوت به همکاری کرد.

اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به منظور استفاده از توان دانشجویان دانشگاه تهران و توسعه حوزه تولیدات فرهنگی و هنری، از دانشجویان علاقه‌مند در تخصص‌های زیر به صورت کار دانشجویی و پروژه‌ای دعوت به همکاری می‌کند.

«پویش ملی بهار هم‌دلی» دانشگاهیان وزارت بهداشت راه‌اندازی شد

تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه‌اندازی «پویشی ملی دانشگاهیان ایران» از دانشجویان، کارکنان و اساتید این دانشگاه‌ها درخواست مشارکت در ساخت خانه‌های مسکونی مناطق سیل‌زده کردند.

تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با راه‌اندازی «پویشی ملی دانشگاهیان ایران» با عنوان «بهار همدلی»، از کلیه دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست کردند تا ضمن پیوستن به این پویش دانشگاهی، در ساخت خانه‌های مسکونی تخریب شده در مناطق سیل‌زده کشور مشارکت کنند.

نیلی: ظرفیت خوابگاه‌ها با کمک خیرین افزایش می‌یابد/ ساخت خوابگاه ۳۵۰ نفره

رئیس دانشگاه تهران گفت: ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه تهران با استفاده از ظرفیت خیرین افزایش پیدا می‌کند.

محمودنیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به ساخت خوابگاه جدید گفت:به دنبال این هستیم که از ظرفیت خیرین و واقفین برای ساخت خوابگاه جدید در دانشگاه استفاده کنیم.

وی افزود: در حال رایزنی هستیم که یک خوابگاه دیگر با کمک خیرین ساخته شود. مراحل اولیه این کار انجام شده و امیدواریم بتوانیم ساخت آن را در سال جدید آغاز کنیم.

کانون‌های دانشجویی به کمک سیل‌زدگان می‌روند/ برگزاری دوره‌های توانمندسازی از سوی کانون‌ها

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم گفت: برای کانون‌های اجتماعی برنامه‌ای نوشته شده تا بتوانند در قالب یک برنامه هماهنگ تمام عناصر فرهنگی دانشگاه‌ها و تشکل‌ها مددکار سیل‌زدگان شوند.

عسکری، مدیر کل فرهنگی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون اقدامات تازه وزارت علوم درباره کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویی گفت: در سال ۹۷ توانستیم با ابلاغیه‌ای که به دانشگاه‌ها فرستاده بودیم ۸۶ رویش دانشجویی در حوزه‌های مختلف دینی، مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برای کانون‌های اجتماعی برنامه‌ای نوشته شده تا بتوانند در قالب یک برنامه هماهنگ تمام عناصر فرهنگی دانشگاه‌ها و تشکل‌ها مددکار سیل زدگان شده و برای کمک به سیل زدگان اخیر از حضور کانون‌های اجتماعی دانشگاهی استفاده شود.

آئین‌نامه انضباطی دانشجویان تصویب شد/ توجه به اخلاق حرفه‌ای در آئین‌نامه جدید

در جلسه ۳۲۵ شورای اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آئین‌نامه اصلاحی پیشنهادی انضباطی دانشجویان تصویب شد.

در جلسه ۳۲۵ شورای اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آئین نامه اصلاحی پیشنهادی انضباطی دانشجویان تصویب شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در دانشگاه‌ها برگزار شد؛ دکتر غلامی طی سخنانی با گرامیداشت فرا رسیدن سال ۱۳۹۸ و اعیاد ماه شعبان گفت: امیدواریم در سال جدید با همکاری و همفکری اعضای محترم شورا بتوانیم کار‌های مهم‌تر و اساسی‌تر در راستای تحقق اسناد بالادستی و ارتقا جایگاه فرهنگی دانشگاه‌ها انجام دهیم.

۱۰۰۰ اثر دانشجویی به دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌ای نباء ارسال شد

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌ای نباء در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای نباء اواخر سال ۹۷ در رسانه‌ها منتشر شد و از گروهها، تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی خواسته شد که نشریات، کلیپ‌ها و مستند‌های کوتاهی را که از اول تیر ۹۷ تا ۲۰ فروردین ۹۸ تولید کرده اند تا ۲۰ فروردین ۹۸ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از جشنواره نباء، افزود: از زمانی که فراخوان جشنواره منتشر شد نزدیک به ۱۰۰۰ اثر که شامل حدود ۸۵۰ شماره نشریه دانشجویی و ۱۵۰ کلیپ و مستند کوتاه از دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور بود به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وزارت علوم درباره تأیید مدارک تحصیلی دانشجویان اطلاعیه صادر کرد

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم درباره تأیید مدارک تحصیلی دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم جهت ترجمه رسمی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: متقاضیان تأیید مدارک تحصیلی از امروز شنبه ۳۱ فروردین ۹۸ به هیچ‌گونه درخواست حضوری جهت تأیید مدارک تحصیلی پاسخ داده نخواهد شد.

بر همین اساس، جهت تسریع در امور و رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان از مراجعه حضوری به سازمان امور دانشجویان جهت تأیید مدارک (به دلیل اتلاف وقت و وقفه در روند بررسی) جداً و اکیداً خودداری شود.

همایش بین‌المللی اربعین به میزبانی دانشگاه علامه برگزار می‌شود/ مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ اردیبهشت

سومین همایش بین‌المللی اربعین حسینی، مهرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی در تهران و کربلا برگزار می‌شود.

معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی سومین همایش بین‌المللی اربعین حسینی را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در روز‌های دوشنبه، هشتم مهرماه (اول صفر ۱۴۴۱) سال جاری در تهران و یکشنبه، ۱۴ مهرماه (هفتم صفر ۱۴۴۱) سال جاری در کربلا برگزار می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی