بازدید 3065
۱

عراق و روسیه سند مشترک توسعه همکاری امضا کردند

کد خبر: ۸۹۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۷ 26 April 2019

عراق و روسیه در پی برگزاری نشست کمیسیون مشترک خود، با امضای یک سند مشترک، بر سر توسعه همکاری و روابط همه جانبه توافق کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد: درپی برگزاری هشتمین نشست کمیسیون مشترک عراق و روسیه روز پنجشنبه در بغداد، دو طرف با امضای یک سند مشترک بر توسعه روابط همه جانبه فی مابین در حوزه های مختلف تولیدی و خدماتی تاکید کردند. 


این سند مشترک از سوی 'محمدعلی الحکیم' وزیر امور خارجه عراق و «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک دو کشور امضا شد.


اطلاعیه وزارت امور خارجه عراق حاکی است دو طرف توافق کردند موانع توسعه روابط در زمینه تجارت، پولی و بانکی، انرژی، برق، منابع معدنی، صنعت، ارتباطات، فناوری اطلاعات، راه و ترابری، کشاورزی، عمران و مسکن، بهداشت، ورزش، فرهنگ، گردشگری، آموزش و پرورش و همکاری در زمینه های دیگر را بر طرف و سازوکارهای لازم را پیش بینی و ارائه کنند. 


معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه برای انجام سفر دو روزه وارد بغداد شد و تاکنون با برخی مقامات این کشور از جمله 'برهم صالح' رئیس جمهوری دیدار و گفت و گو کرده است. 


عراق طی نزدیک به دو سالی که از اعلام پایان نظامی داعش می گذرد، شاهد توسعه قابل توجه روابط با کشورهای مختلف از جمله همسایگان و جهان عرب بوده است. 


این روند در شش ماه گذشته و دوران نخست وزیری عادل عبدالمهدی نخست وزیر جدید این کشور شتاب بی سابقه ای گرفته و بغداد را به کانون رفت و آمدهای دیپلماتیک و بین المللی تبدیل کرده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسن عادل عبد مهدی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل