بازدید 19252

توضیح «تابناک» درباره تفسیر نادرست و تحریف یک خبر!

پس از نقد تابناک پیرو فرمایش های رهبر معظم انقلاب و فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی، مبنی بر حرمت بخت آزمایی و قمار در قالب مسابقات تلویزیونی که با مصادیق واضحی نیز همراه بود، «تابناک» پیرو سنت مرسوم خود به نقد این موضع تداوم بخشید؛ موضوعی که با سوءبرداشت‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها همراه بود...
کد خبر: ۸۹۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 25 April 2019

آیا «تابناک» مدیر شبکه سوم سیما قمارباز خوانده شده است؟!پس از نقد تابناک پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی مبنی بر حرمت بخت آزمایی و قمار در قالب مسابقات تلویزیونی که با مصادیق واضحی نیز همراه بود، «تابناک» پیرو سنت مرسوم خود به نقد این موضع تداوم بخشید؛ موضوعی که با سوءبرداشت‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها همراه بود، به گونه‌ای که برخی در مطالبی خلاف واقع ادعا کردند «تابناک» علی فروغی را قمارباز خوانده است؛ تعابیری که در نقد تابناک نبوده و به نظر می‌رسد برای به حاشیه بردنِ اصل نقد مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»؛ رهبر انقلاب صبح روز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت و در جریان دیدار هزاران تن از کارگران صنایع مختلف، توانایی‌های ملت ایران و جوانان پرتلاش و خوش استعداد میهن را بسیار فراتر از وضع فعلی خواندند و خاطرنشان کردند: «باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش هایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه های مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.»

مقام معظم رهبری پیش از این نیز در یازدهم آذر 1383 تذکر مشابهی به مسئولین داده و تأکید کرده بودند: «یک روز من دیدم در یک برنامه‌ تلویزیونی پنج میلیون تومان به یک نفر جایزه دادند؛ برای این‌ که به چند سؤال جواب داد! این سرگرمیِ خیلی جالبی نیست. پنج میلیون تومان، تقریباً حقوق دو سه سال یک کارمند متوسط است.»

آیا «تابناک» مدیر شبکه سوم سیما قمارباز خوانده شده است؟!

تذکر تازه رهبر معظم انقلاب دقیقاً پس از فتوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان مبنی بر قماربازی خواندن مسابقات تلویزیونی با مصداق مشخص «برنده باش» بود؛ فتوایی که تلاش شد با طرح این ادعا که سؤال دقیق نبوده، بی‌اعتبار خوانده شود؛ اما آیت الله العظمی مکارم روز گذشته (چهارشنبه چهارم اردیبهشت) مجدداً بر حرمت این مسابقه با جزئیات بیشتر تأکید کرد: «اگر به عناوین مختلف پول را از مردم بگیرند و از آن مبلغ به مردم جایزه بدهند، این قمار است و اشکال دارد؛ طبق اطلاع ما، ۹۵ درصد درآمد این موضوع به جیب برگزار کننده می‌رود و تنها ۵ درصد را جایزه می‌دهند و این یک نوع بخت آزمایی و قمار است و همه مراجع در این موضوع اشتراک نظر دارند.»

«تابناک» شب گذشته با اشاره به سوابق این اتفاق، تأکید کرد انتظار می‌رود این دست مسابقات تعطیل شود اما در مقابل تیتری توسط برخی رسانه‌ها به کار رفت که: «عوض کنید مدیر بی تجربه شبکه ۳ را با این رسوایی قماربازی اش»؛ تعبیری که قطعاً خلاف واقع است چرا که تابناک شخص علی فروغی را قمارباز نخوانده و اساساً در هرم قدرت کشور موقعیتی نیست که بخواهد دستور تغییر یک مدیر را با این صراحت مطرح کند و از این منظر در خوشبینانه‌ترین برخورد، این یک سوءبرداشت از نقد تابناک است که در متن اظهار شده از قول تابناک نقل شده و توسط تابناک تکذیب می‌شود.

لکن در این شرایط البته نقد «تابناک» همچنان نسبت به رویه‌هایی که در تعارض با منویات صریح رهبر انقلاب است، پابرجاست و «تابناک» خود را مکلف می‌داند همچنان مواردی که تا این سطح با ارزش‌ها در تعارض است و انتقاد صریح رهبری و مراجع را در پی دارد، نقد کند و در این مسیر حتی چهره‌هایی که ممکن است دلبستگی به نظام داشته باشد را مصون از نقد نمی‌داند، بلکه این نقدهای مشفقانه را کمکی بزرگ به آنها برای حفظ در مسیر انقلاب و عدم کنار گذاشتن شان تلقی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹۴
انتشار یافته: ۱۴
از سایت وزین تابناک ممنونیم.
اما نکته اینجاست که هرگز کسی از راه درست یک شبه به پول زیادی نمیرسه. مگر ارث باشه ! اینکه کسی بدون زحمت به پول زیادی برسه از روی خلاف هست . در ضمن حتی اگه زحمت هم زحمت ناشایستی باشه اون هم شایسته نیست. مثلا شما کلی در قمار مهارت پیدا میکنی و اخرش هم به هر چه برسی پولش مورد دار هست و ایضا مسابقاتی که از شما نام مثلا فلان چیز و یا فلان تاریخ رو در 4 گزینه میخواد که دونستن و ندونستنش دردی دوا نمیکنه
درود بر فردوسی پور.
من متن را خوانده ام و چنین چیزی ندیدم ....
تابناک لطفا پیگیری کن که عاقبت این پول هایی که تا الان خرج این مسابقه شده چی میشه؟آیا صدا و سیما و آن اسپانسر پول ها را پس می دهند؟!!و اساسا از لحاظ شرعی تکلیف این پول ها چیست؟
گزافه گویی است....وقتی متن اصلی به عنوان سند موجود است دیگر این ادعاهها رنگی ندارد....
تحلیل اصلی را خوانده ام و چنین عبارتی در آن ندیدم.
دردشان چیز دیگریست تابناک عزیز!
آدمی که به پشتوانه فامیلی یک شبه از بسیج صدا و سیما میشه مدیر یک شبکه و بهترین برنامه و پر بینده ترین برنامه را به خاطر غرض ورزی با مجری نابود میکنه و هیچ کسی هم جرات نمیکنه بگه چرا بهتر از این نمیشه
فضاحت های پی در پی مدیریتی ایشان را به می خواهند با انگ زدن به تابناک کم رنگ جلوه دهند....
تابناک یکی به نعل و یکی به میخ نزن. کار فروغی و حمایتش از این برنامه مزخرف و بدآموز قابل دفاع نیست. برنامه ای که با پول حرام بچرخه با تقلب در آرای مردمی هم به دنبال اول شدنه. پول حرام نقطه آغاز همه مشکلات دیگر است. به این دلیل است که کار فروغی و تهیه کنندگان برنامه قابل بخشش نیست.
حقيقت تلخه آقاي مدير شبكه سه !
اه فردوسی پور مدیران شبکه سه را گرفت و دکون کاسبی شون تخته شد
در مملکت ما ربا و قمار خیلی زیاد شده ، ان شا ا... عاقبت بخیر شویم
کجای کارید که همه مسابفات تلویزیونی همینه تا حالا خواب بودید؟
اقای فروغی چوب خدا صدا نداره.منتظر باش
پسر باجناق حداد عادل رو میگی تابناگ جون؟ ولش کن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل