بازدید 19423
۶

«ترامپ» و «تیم ب» بر سر ایران به توافق می رسند!؟

بسیاری از ناظران بر این باورند که تیم سیاست خارجی و امنیت ملی کنونی دولت آمریکا و شخص ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، علی رغم توافق و اجماع کلی برای فشار حداکثری علیه ایران، هدف واحدی را دنبال نمی کنند.
کد خبر: ۸۹۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 25 April 2019

بسیاری از ناظران بر این باورند که تیم سیاست خارجی و امنیت ملی کنونی دولت آمریکا و شخص ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده علی رغم توافق و اجماع کلی برای فشار حداکثری علیه ایران، هدف واحدی را دنبال نمی کنند.

به گزارش «تابناک»؛ به نظر می رسد بر خلاف دونالد ترامپ که با فشار حداکثری بر ایران به دنبال آوردن تهران پای میز مذاکره است، برخی از مشاوران و اطرافیان او در تیم سیاست خارجی و امنیت ملی، همچون بولتون، به مذاکره و حتی تسلیم ایران راضی نیستند و در پی راه اندازی جنگ و یا پروژه «تغییر رژیم» هستند.

در همین راستا بود که روز گذشته، محمد جواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان از دو پروژه جداگانه در دولت ترامپ پرده برداشت و خطاب به ترامپ به معرفی تیم «ب» و اهداف آن ها علیه ایران اشاره کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان، با خطاب قرار دادن مایک پمپئو و رئیس جمهور آمریکا به آن‌ها درباره فعالیت‌های مخربشان علیه ایران داد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با انتشار ویدئویی در صفحه رسمی خود در توئیتر ـ که در آن مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به سابقه خود در سازمان سیا به مواردی همچون دروغ‌گویی، فریب‌دادن و دزدی به عنوان بخشی عادی از خدمت در چنین سازمانی یاد می‌کند ـ خطاب به وی نوشت: شما همین کار را در وزارت خارجه آمریکا نیز انجام می‌دهید.

«ترامپ» و «تیم ب» بر سر ایران به توافق می رسند!؟

ظریف همچنین در این پیام توییتری خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نوشت: آقای ترامپ، کارزار انتخاباتی تو علیه مداخلات احمقانه پرهزینه بود. دارودسته تبهکار جنگ‌طلب و قصاب‌ها، تیم بدنام B (بولتون، بیبی نتانیاهو، بن سلمان و بن زائد)، برای چیزی بسیار فراتر از آنچه تو برای آن چانه می‌زنی، نقشه کشیده‌اند. ویدئوی وایس را ببین (فیلم وایس در مورد دیک چینی ساخته ۲۰۱۸ و نامزد ۸ اسکار).

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد، به باور او، دونالد ترامپ شخصا تمایلی به درگیر شدن در یک جنگ تازه در منطقه ندارد. ظریف اما گفته که نیروهای تندرو در دولت ترامپ و همچنین بنیامین نتانیاهو ممکن است درگیری نظامی با ایران را به ترامپ تحمیل کنند.

ظریف گفته است، شاید ماجرایی راه بیندازند که به وقوع جنگی بزرگ دامن بزند. رویترز در ادامه گزارش خود تأکید کرده که ظریف توضیح بیشتری درباره این ماجرا نداده است.

به نظر می رسد، پروژه ای که تیم «ب» دنبال می کند، چیزی به غیر از مذاکره است، به ویژه آنکه نه بولتون به عنوان عضوی از تیم امنیت ملی ترامپ و نه سه عضو دیگر تیم «ب» (یعنی بنیامین نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید) هیچ گاه از مذاکره با ایران استقابل نکرده و در مقابل مذاکره ایران و آمریکا را بر خلاف منافع خود ارزیابی کرده اند، تا جایی که در مذاکرات مربوط به برجام همین تیم «ب» تلاش زیادی برای اخلال در فرایند مذاکرات به خرج داده بودند.

به همین جهت، آنها تلاش دارند ترامپ را از مذاکره دوباره با ایران منع کنند تا هدف اصلی خود در برابر ایران (حمله نظامی یا براندازی از درون) را پیش ببرند؛ مسأله ای که به نظر می رسد چندان مورد توافق و حمایت شخص ترامپ نیست و رئیس جمهور آمریکا کسب دستاورد از طریق مذاکره را به ریسک جنگ با ایران ترجیح می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۶
بنده از همین تریبون خواستارم یا با موشک بزنید وسط ناوشون یا دیگه شعار بازی رو بس کنید
ظریف رفته امریکا که مذاکره کنه
قبل از خروج ترامپ از برجام میتوانستیم با خود وی مذاکره کنیم و حتی امتیازاتی سوری به وی بدهیم ما که از چینی ها گردنمان کلفت تر نیست الان آنها دارند با وی کنار می آیند و یا حتی مقداری وقت تلف کنیم.در داخل اجماعی برای حفظ برجام وجود نداشت و حتی ظاهرا از دنیا به خاطر آن طلب کار بودیم.اگر جنگ شد خانواده مخالفان برجام باید به عنوان نفرات اول به جنگ اعزام بشوند
ترامپ اگرچه دنبال منافع اقتصادیه ولی تصمیماتی از این دست فراتر از اختیارات رئیس جمهوری آمریکاست، علی رغم اینکه وانمود می کنن که نقش اصلی را رئیس جمهور ایفا می کنه. کلی تئوریسین پشت این تصمیمات نشستن. شما هم انگار رسانه های آمریکا و فیلم های هالیوودی رو باورتون شده که دائما پرزیدنت رو همه کاره نشون میدن.
بله، در قضیه دیوار مرزی مکزیک چون تبلیغات انتخاباتیش بوده و حمایت مردمی رو جلب کرده، مانوور میده و دولتشونو برای تحقق اهدافش به تعطیلی میکشونه ولی برای شروع جنگ اینگونه نیست.
اگه خاطرتون باشه یه بار که ناوهای آمریکایی به همراه ناوهای فرانسوی به سوریه حمله موشکی کرده بودند، ترامپ بعدش اعلام کرد که با دستور اون بوده. فک کنم بیچاره اصلا خبر نداشت که حمله موشکی کردن و فقط نمایش پرزیدنت آمریکا بودن رو بعدش اجرا کرد.
اینطور صحبت آقای ظریف که ترامپ رو خطاب قرار میده و بهش توصیه میکنه، بوی ضعف میده. اونا اگه از ما بترسن نه از حرف ما میترسن، بلکه از سابقه عملکرد ما میترسن. از موشکای ما میترسن. از به خطر افتادن پایگاه ها و نیروهاشون میترسن. از به خطر افتادن منافع اقتصادیشون میترسن.
به نظرم آقای ظریف همون بهشون بگه برین با سپاه صحبت کنین مفیدتره تا این توئیت آخریش.
در هر صورت ایران کنار خواهد آمد
گفت‌وگو کردن اگرچه در عالم درویشی کار ناپسندی است اما در دنیای امروز شرط بنیادین حیات است.
بدون گفت‌وگو ما با متحجرانی که خود را محور حق و باطل می‌دانند فاصله چندانی نداریم و کافی است بر این خودبنیادی کمی تعصب و نادانی افزوده شود تا سر از القاعده و طالبان و داعش و سازمان مجاهدین خلق درآوریم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان