بازدید 5141
۳
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت شاخص کل بورس با حمایت نمادهای بانکی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه چهارم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۹۱۹ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۲۰۳ هزار و ۷۷۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۱۴۶۴ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۹۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 24 April 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه چهارم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۹۱۹ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۲۰۳ هزار و ۷۷۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۱۴۶۴ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین و آخرین روز کاری هفته، بر خلاف روز قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۶۵ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۵۸ هزار و ۷۲۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۱۶ واحدی معادل ۱.۲۷ رصد، عدد ۴۱ هزار و ۱۰۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۶۰ واحدی معادل ۱.۲۷ درصد به رقم ۲۸ هزار و ۶۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۴۴ واحد افزایش معادل ۰.۶۳ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۰ هزار و ۳۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۸۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۵۴ درصد به رقم ۱۵۲ هزار و ۹۰۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۲۵ واحد افزایش معادل ۰.۲۹ درصد همراه بود و عدد ۳۹۲ هزار و ۶۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۰۵ داشت و در سطح ۲۰۳ هزار و ۹۰۴ واحد قرار گرفت.
 
تقویت شاخص کل بورس با حمایت نمادهای بانکی
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۴۵ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۹۶ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۹۳ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۷۰ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۶۱ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۵۶ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۵۴ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۴۷ واحد، نماد ونوین متعلق به بانک‌اقتصادنوین و نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۴۵ واحد و همچنین نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۴۱ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی پارسان متلعق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۰۸ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸۳ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۷۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۶۸ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۴۵ واحد و نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
امروز بانک تجارت، بانک ملت، سایپا،‌ پارس‌خودرو، ایران‌خودر و های‌وب پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند.
 
در آخرین روز کاری هفته بانک برترین گروه صنعت شد و صنایع خودرویی و شیمیایی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۷ میلیارد و ۴۷۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۹ هزار و ۴۹۰ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
همچنین شاخص کل فرا بورس ایران امروز با ۱۳ واحد افزایش تا رقم ۲۴۹۳ واحدی بالا رفت و ارزش معاملات این بازار به رقم ۴۳۰ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. همچنین حجم معاملات این بازار رقم ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
چهارشنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۵:۳۰
دلار ۱۴۱۰۰
سکه ۴۹۵۰۰۰۰
پیشبینی شده وضعیت اقتصادی ایران درسال ۹۸ بدترخواهدشدورشدمنفی۶ درصدخواهدداشت ازطرفی امریکادرصددقطع صدور نفت ودرمرحله بعدمحصولات پتروشیمی است دراین شرایط بورس هرروز بجای سقوط رکورد جدیدمیزند این نشانه چیست؟!!!!!
همش عددسازیه همه اینومیدونن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار