بازدید 5511

بارندگی‌های اخیر ضرورت احداث سدهای جدید را نشان داد

رئیس فراکسیون آب مجلس، گفت: بارندگی‎‌های اخیر ضرورت احداث سد در حوزه‌های آبخیز کشور را به نمایش گذاشت که چندین سال در آن ضعف داشتیم.
کد خبر: ۸۹۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 24 April 2019

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شرایط سدهای کشور و عملکرد وزارت نیرو طی بارندگی‌های اخیر کشور، گفت: حجم سیلاب‌های رخ داده در کشور بسیار بالا و با دوره بازگشت بین 500 تا هزار ساله با نگاه احتمالی و تصادفی بود و عدد دوره بازگشت قدرت و حجم آن را به خوبی نشان می‌دهد.

ذخیره 35 میلیارد مترمکعب آب در مخزن سدهای کشور

رئیس فراکسیون آب مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر سدهای کشور 35 میلیارد متر مکعب آب را ذخیره کرده‌اند که فضای خوبی را در خشک‌سالی‌های احتمالی آینده ایجاد می‌کند هرچند که خسارات زیادی نیز به همراه داشته است ، ادامه داد: سیل‌ها با دوره بازگشت بسیار بالا خطرناک هستند و این موضوع طبیعت آب است.

تلاش وزارت نیرو خسارات سیل را کاهش داد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمع بندی ما در فراکسیون آب مجلس این بود که وزارت نیرو به عنوان دستگاه تخصصی توانست نگاه فنی، کارشناسی و تخصصی خود را در مدیریت سدها و نگه داشت و رهاسازی آب داشته باشد، ادامه داد: اگر تلاش‌های وزارت نیرو نبود خسارات وحشتناکی را شاهد می‌شدیم، سیل‌های رخ داده از نگاه پدافند غیر عاملی کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص دهیم.
بازدید کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از سد دز

وی با تاکید بر اینکه بارندگی‎‌های اخیر ضرورت احداث سد در حوزه‌های آبخیز کشور را به نمایش گذاشت که چندین سال در آن ضعف داشتیم، عنوان کرد: سال گذشته و امسال با عنایت مقام معظم رهبری اعتباری از صندوق توسعه ملی به منظور احداث سد در نظر گرفته شده است که باید ادامه پیدا کند.

سازمان هواشناسی در جایی غیراز وزارت راه اقتدار بیشتری دارد

رئیس فراکسیون آب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در سرشاخه‌ها بتوانیم سیلاب را نگهداری کنیم در حوزه تقویت آب‌های زیر زمینی کمک فراوانی می‌کند و شاهد خسارات بسیار زیاد سیل در کشور نمی‌شویم، تصریح کرد: در حوزه پیش بینی موازی کاری داریم و سازمان هواشناسی در کشور جایگاه خود را ندارد و اگر در جایی غیر از وزارت راه و شهرسازی بود از اقتدار بیشتری برخوردار می‌شد و پیش بینی آن می‌توانست در حوزه‌های مختلف اثر گذار باشد، به دولت پیشنهاد می‌کنیم در خصوص سازمان هواشناسی و تقویت جایگاه آن در قرارگیری در وزارتخانه‌ها تجدید نظر کند.

شهرهای کوچک به دلیل مشکلات مالی فاقد شبکه زهکشی هستند

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بر اساس تجارب به دست آمده در خصوص آزادسازی حریم رودخانه‌ها در حوزه شهری با همکاری وزارتخانه‌ها و قوه قضائیه اقدام بزرگی صورت بگیرد، اضافه کرد: بسیاری از شهرهای کشور به دلیل مشکلات مالی فاقد شبکه زهکشی هستند و با بارندگی اندکی خیابان‌های آن دچار آبگرفتگی می‌شوند.

باید آمادگی لازم را در نقاط حدی بالا و پایین داشته باشیم به این معنا که در خشک سالی‌ها و ترسالی‌ها دچار خسارت کمتری شویم

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید اقدامات فنی لازم درخصوص زهکشی شهرهای کشور صورت بگیرد، عنوان کرد: باید آمادگی لازم را در نقاط حدی بالا و پایین داشته باشیم به این معنا که در خشک سالی‌ها و ترسالی‌ها دچار خسارت کمتری شویم، وزارت نیرو باید در راستای افزایش تاب آوری اقدامات لازم را داشته باشد.

رئیس فراکسیون آب مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه مسئال و دغدغه‌های اولیه برطرف شود و وزارت نیرو استقرار و ثبات خود را در حوزه‌ها داشته باشد به‌صورت فنی و تخصصی موضوع سیلاب‌های اخیر را در فراکسیون آب بررسی می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار