بازدید 4132
۱

میزگرد جنجالی قدیمی های کشتی؛ همه علیه امیرخادم

کد خبر: ۸۹۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 23 April 2019

تب انتخابات فدراسیون کشتی این روز‌ها داغ شده و حتی برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا هم باعث نشده تا اهالی کشتی از بحث‌های انتخاباتی غافل شوند. 

به گزارش تابناک ورزشی، میزگردی با حضور چند تن از پیشکسوتان و مسئولان سابق فدراسیون کشتی امروز در یکی از خبرگزاری های رسمی کشور برگزار شد تا بحث‌های مفیدی در رابطه با انتخابات و معیار‌هایی که رییس آینده باید داشته باشد، صورت بگیرد اما همه صحبت های رنگ و بوی انتقاد و حمله گرفت. 

در این نشست محمدرضا یزدانی خرم رییس اسبق فدراسیون کشتی، عارف ربطی دبیر اسبق فدراسیون کشتی، علیرضا لرستانی عضو سابق شورای فنی تیم‌های ملی و محسن کاوه مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد حاضر بودند که همگی پسوند سابق را یدک می کشیدند.

لرستانی: امیر خادم خودش مدیران را انتخاب کرده تا رای جمع کند!

بعد از اینکه دقایقی حاضران در این میزگرد معیار‌های رییس جدید فدراسیون کشتی را برشمردند، علیرضا لرستانی بحث‌های چالشی را آغاز کرد. او که مدتی با رسول خادم از نزدیک کار کرده، در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «در رایی که اعضای مجمع برای انتخاب رییس فدراسیون می‌دهند، ۲ جناح تاثیرگذار هستند. اول از همه رییس یا سرپرست فدراسیون که خودش با هیات‌ها در ارتباط بوده و افراد مدنظرش را سر کار گذاشته و دوم هم مدیران کل ورزش استان‌ها که آن‌ها نیز در انتخاب روسای هیات‌ها تصمیم گیرنده هستند. امیر خادم وقتی در وزارت ورزش بود، همه مدیران کل استان‌ها را خودش منصوب کرده تا الان به خودش رای بدهند! شما ببینید برای او چه سودی دارد که از معاونت وزارت ورزش به فدراسیون کشتی بیاید؟»

لرستانی در ادامه هم به انتقاد از رسول خادم پرداخت و افزود: «رسول خادم همه کاره کشتی بود. این نوع مدیریت برای ۱۰۰ سال قبل بوده و منسوخ شده است. اگر محمد طلایی سرمربی تیم ملی بود، چطور خودش دخالت می‌کرد؟ در برخی مسافرت‌ها خودم شاهد بداخلاقی‌هایی از سوی خادم بودم. او نگاه بالا به پایین داشت و خیلی از ورزشکاران و مدیران یک ساعت پشت در اتاقش می‌ایستادند. آقای خادم! این همه پول برای عضویت در اتحادیه جهانی هزینه کردی، اما وقتی دیدی آنجا روس‌ها قدرت دارند و خودت هم زبان بلد نیستی، استعفا دادی! حالا الان می‌بینیم که رسول خادم با هیات‌ها صحبت می‌کند تا به امیر خادم رای دهند.»
این پیشکسوت کشتی در بخش دیگری از اظهاراتش به سرپرستی بنی تمیم اشاره کرد و گفت: «بنی تمیم توسط گرشاسبی به امیر خادم معرفی شد و او هم گفت: این فرد را نایب رییس یا دبیر فدراسیون بگذارید. معلوم است که بنی تمیم به سود خادم کنار می‌رود. الان هم وضع کشتی خوب نیست. سرمربی تیم ملی به یکی از دوستان زنگ زده و گفته چند هزار دلاری داری برای کمک به تیم ملی بدهی؟ چطور وقتی پول می‌خواهند می‌گویند باید دولت و رییس جمهور ورود کنند، اما وقتی بحث تغییرات می‌رسد، می‌گویند ما خصوصی هستیم و وزارت ورزش حق ندارد سرپرست انتخاب کند؟»

یزدانی‌خرم: تا از داخل شکایتی نشود، تعلیق در کار نیست

محمدرضا یزدانی خرم، رییس اسبق فدراسیون کشتی هم در ادامه وارد بحث‌های چالشی شد و به این سوال پاسخ داد که انتخاب سرپرست از سوی وزارت ورزش می‌تواند برای کشتی ایران خطراتی همچون تعلیق را در پی داشته باشد: «فدراسیون‌های جهانی مقرراتی برای خودشان دارند، اما بیش از همه به فکر کمک به کشور‌های مختلف هستند. اگر از داخل نامه‌ای نوشته شود و شکایتی صورت بگیرد، آن‌ها به شکایت رسیدگی می‌کنند؛ وگرنه مجامع بین المللی هم دوست ندارند کشتی ما را تهدید یا تعلیق کنند. آن‌ها خیلی خوب می‌دانند که ورزش ما دولتی است. خیلی زشت است که یک ایرانی کشور خودش را تهدید کند. فدراسیون‌های جهانی از در مهربانی وارد می‌شوند و جنبه کمک دارند. من که وقتی ۵، ۶ سال در کشتی بودم، چنین چیزی را لمس کردم.»

وی همچنین در بخشی از صحبت هایش به شاخصه‌های رییس جدید فدراسیون اشاره کرد و گفت: «به نظرم باید افراد بزرگ به فدراسیون بیایند تا بودجه را همراه خود بیاورند. قبلا سیستم انتصابی بود و هر کسی رییس سازمان تربیت‌بدنی می‌شد، رییس فدراسیون را هم انتخاب می‌کرد. باید کسی به فدراسیون بیاید که هم عاشق کشتی باشد و هم بتواند پول بیاورد.»

کاوه: برای خود بنی‌تمیم بهتر است کنار برود

محسن کاوه، مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در ابتدا روی بحث‌های فنی تمرکز کرد و گفت: «ما در چند سال اخیر روی پشتوانه‌ها خوب کار نکردیم. طی ۸ سال گذشته در ۶۰ کیلو قهرمان جوانان جهان داشتیم، اما در بزرگسالان چنین اتفاقی رخ نداده است. کسی که می‌خواهد رییس فدراسیون شود، باید وجاهت و مقبولیت داشته باشد و بداند که خانه آماده را تحویل نمی‌گیرد.»

وی همچنین درباره بحث انتخاب سرپرست بی‌طرف افزود: «برای خود بنی‌تمیم بهتر است که کنار برود. او می‌خواهد رییس فدراسیون شود و باید برنامه هایش را ارائه دهد. به نظر می‌رسد او نمی‌خواهد برنامه‌های فدراسیون گذشته را انجام دهد. او بعد از ورودش سرمربی تیم‌های ملی را تغییر داد. من به عنوان فردی که بیرون از فدراسیون هستم، می‌گویم سرپرست فدراسیون نباید وارد انتخابات شود. وزارت ورزش هم حق دارد که یک سرپرست بیطرف انتخاب کند.»

ربطی: هر قهرمانی حتما مدیر خوبی نمی‌شود

عارف ربطی، دبیر سابق فدراسیون کشتی هم که خیلی وارد بحث‌های چالشی نشد، به کلی گویی پرداخت و در بخشی از صحبت هایش گفت: «کمیته فنی برای فدراسیون یک کمیته مشورتی است و نباید تصمیم گیرنده باشد. فدراسیون رییس، دبیر و سرمربی دارد. درباره رییس فدراسیون باید این را درک کنیم که صرفا هر قهرمان المپیک، جهان یا آسیا نمی‌تواند مدیر خوبی باشد. شاید در میان این قهرمانان مدیر خوبی هم وجود داشته باشد، اما همه که به واسطه قهرمانی مدیر نمی‌شوند. از نظر من فدراسیون‌ها باید با کمیته المپیک ادغام شوند و وزارت ورزش اصلا معنایی ندارد!»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کجای این خبرهمه برعلیه خادمه چرادروغ می نویسی به غیرازلرستانی بقیه کلی گویی ودرست گفته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان