بازدید 3162

آخرین وضعیت پرونده تخلف در پذیرش علوم پزشکی

کد خبر: ۸۹۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 23 April 2019

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره آخرین وضعیت پرونده پذیرش رشته های علوم پزشکی این دانشگاه گفت: فقط ۶۷ پذیرفته شده در رشته‌های علوم پزشکی نپذیرفتند که تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خانه ملت، محمد مهدی طهرانچی درباره پرونده پذیرفته شدگان رشته‌های علوم پزشکی در سال گذشته، گفت: همه افرادی که در این پرونده ذی‌حق بودند، تعیین تکلیف شدند

وی گفت: به طوری که از مجموع حدود ۵ هزار نفری که در این پرونده دچار مشکل بودند، امروز فقط ۶۷ پذیرفته شده وجود دارد که خودشان نخواستند تعیین تکلیف شوند و چارچوب‌هایی که در تعامل با سازمان سنجش و وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای آنها در نظر گرفته شد را نپذیرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد با رد ثبت نام رسمی این افراد، عنوان کرد: این پذیرفته شدگان به عنوان ذخیره اعلام شده و برخی از واحدها مرتکب خطا شده و برای این افراد کارت صادر کرده بودند و ظرف مدت دو هفته به این افراد اعلام شد که خطا رخ داده است. بنابراین بدیهی است که این افراد با تراز پایین‌تر نمی‌‎توانند در رشته‌های مد نظر علوم پزشکی تحصیل کنند و از نظر ما این مسئله حل شده و تمام شده است.

طهرانچی اضافه کرد: در نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، برخی نمایندگان عنوان کردند که تحصیل این پذیرفته شدگان در رشته‌های علوم پزشکی حق مکتسبه‌ای است و آنها باید به هر طریقی که شده در رشته دلخواه خود تحصیل کنند در حالی که باید تراز این افراد در نظر گرفته شود و با در نظر گرفتن تراز، نمی‌توان خیلی از این افراد را در رشته مطلوب خود پذیرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ یک از ثبت نام‌‎ها رسمی نبوده و سازمان سنجش هیچکدام را تأیید نکرده بود، افزود: در این خصوص یک اشتباه الگوریتمی و فنی رخ داد و تعدادی از مدیران نیز مرتکب خطای انسانی شده بودند که با آنها نیز برخورد لازم صورت گرفت که امیدواریم این اشتباهات برای سال پیش رو به هیچ عنوان تکرار نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار