بازدید 20886
هاآرتص گزارش داد؛

هراس اسرائیل از تعهد روزافزون نامزد‌های دموکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای

مقامات اسرائیلی در مورد شمار روزافزون کاندیدا‌های ریاست جمهوری دموکراتیک که قول داده اند خروج رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران را لغو کنند، نگران هستند.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 23 April 2019

مقامات اسرائیلی در مورد شمار روزافزون کاندیدا‌های ریاست جمهوری دموکراتیک که قول داده اند خروج رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران را لغو کنند، نگران هستند.

نگرانی آنها در رابطه با امکان بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای است که اسرائیل در هنگام امضای آن در سال 2015 به شدت مخالف آن بود و چشم انداز اسرائیل را درگیر سیاست های داخلی آمریکا در طول یک کمپین انتخاباتی شدید و رقابتی کرد.

مقاماتي که در هفته هاي اخير با نشریه اسرائیلی هاآرتص صحبت کرده اند، سناريوي کابوس سياسي را توصيف کرده اند که در آن پای اسرائيل به انتخابات رياست جمهوري آمریکا کشیده مي شود؛ تنها به این دلیل، در همان حالی که ترامپ و نامزد نهایی دموکرات ها بر سر سرنوشت معاهده هسته ای ایران جدال می کنند، نخست وزير اسرائیل بنیامین نتانياهو و ديگر مقامات بلندپايه اسرائيل در مورد آن سخن بگویند.

هراس اسرائیل از تعهد روزافزون نامزهای دموکرات برای بازگشت به توافق هسته ای

در کنفرانس سیاست AIPAC ماه گذشته، رون درمر، سفیر اسرائیل در واشنگتن، پیش بینی از آنچه این بحث در مورد این موضوع می تواند در سال انتخابات باشد، به دست داد. درمر گفت که درخواست تجدید تعهد امریکا به توافق هسته ای ایران از نگاه اسرائیل غیر قابل قبول است.

بیشتر بخوانید

درمر گفت: رهبرانی هستند که خواهان بازگشت به این توافقند و این چیزی است که باید کاملا غیرقابل قبول دیده شود. شما می دانید، در سال 2015 زمانی که ما بر سر این موضوع بحث داشتیم، علامت های سؤال زیادی وجود داشت؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا این کار رفتار ایران را معتدل می کند؟ این کار خوبی است؟ آیا این کار احتمال جنگ را بیشتر می کند؟

درمر افزود: هم اکنون و در سال 2019 جای علامت سؤال را علامت تعجب گرفته و این کار باعث خطرناکتر شدن ایران شده است. این کار احتمال جنگ را خیلی بیشتر کرد. بنابراین هر که می گوید ک قصد دارد به این توافق بازگردد، انگار گفته که صدها میلیارد دلار را برای افرادی در نظر گرفته که متعهد به نابودی اسرائیل و نابودی همسایگان عرب ما هستند و مسیر مستقیمی به ایران، برای رسیدن به سلاح هسته ای نشان می دهند.

در ماه های اخیر، شش تن از اعضای کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات با شانس واقعی برای ورود به مبارزه برای نامزدی، اعلام کرده اند که حمایت خود را از ورود دوباره به معاهده ای که ترامپ از ماه می سال گذشته از آن خارج شده است، اعلام می کنند. این نامزدها عبارتند از سناتور برنی سندرز (ورمونت)، الیزابت وارن (ماساچوست)، کملا هریس (کالیفرنیا) و امی کلوبوچار (مینه سوتا)، و همچنین نماینده جمهوری خواه تولسی گابارد (هاوایی) و جولیان کاسترو، وزیر پیشین در کابینه اوباما.

انتظار می رود، دیگر نامزدهای دموکرات نیز در ماه های آینده چنین اظهاراتی را بیان کنند، از جمله جو بایدن، معاون پیشین، که عضوی از دولت اوباما بود که مذاکره در مورد این توافق را در اولویت قرار داد، و همچنین بتو اورورک، نماینده سابق کنگره، که در سال 2015 از حامیان این توافق بود.

وب سایت المانیتور در ماه گذشته گزارش داد که ورود مجدد به توافق هسته ای با ایران سریع به یک آزمایش ترنسلی برای دموکرات ها تبدیل شده که امیدوارند تا دسامبر سال 2010 دونالد ترامپ را به چالش بکشند. همزمان با اعلام این موضع از سوی بسیاری از نامزدها، در ماه فوریه کمیته ملی دموکراتیک تصمیم به تصویب طرحی گرفت که در حمایت از بازگشت دوباره به توافق هسته ایران بود.

اکثریت قاطع دموکراتها در کنگره، از جمله بسیاری از کسانی که بر ضد توافق هسته ای در سپتامبر 2015 رأی دادند، مخالف تصمیم ترامپ برای خروج از توافق بین ایران و شش قدرت جهانی در سال گذشته بودند. خروج او تا به حال به فروپاشی این توافق منجر نشده است، زیرا قدرت های جهانی دیگر و ایران همچنان از آن حمایت می کنند.

در ایالات متحده، مبارزه برای حفظ توافق هسته ای به واسطه گروه های چپ متمرکز بر سیاست خارجی، از جمله سازمان یهودی J Street ـ که حامی کمپین های کاندیداهای دموکرات برای متعهد شدن مجدد به توافق هسته ای است ـ هدایت می شود. این سازمان پیگیری می کند که کدام نامزدها از قبل چنین تعهدی را اعلام کرده، چه کسانی هنوز چنین تعهدی را قبول نکرده اند.

حمایت رو به افزایش از سوی حزب دموکرات برای ورود دوباره به این توافق، دو نگرانی عمده در طرف اسرائیل ایجاد کرده است. در دراز مدت، ترس از آن وجود دارد که یک رئیس جمهور دموکرات در آینده سیاست ترامپ در رابطه با ایران را معکوس کند.

نگرانی کوتاه مدت که عمدتا در میان رده های حرفه ای در اسرائیل وجود دارد، شامل سناریویی است که در آن اسرائیل در انتخابات آینده ایالات متحده به عنوان "حامی یک طرف" دیده شود. منابعی که با هاآرتص صحبت کرده اند، گفتند، اگر نامزد احتمالی دموکراتیک متعهد شود مجددا وارد توافق هسته ای ایران شود، هر گونه اظهار نظر در مورد این موضوع از سوی مقامات اسرائیل می تواند بخشی از مباحث سیاسی ایالات متحده باشد.

در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میان ترامپ و هیلاری کلینتون، اسرائیل به ندرت در کانون توجه سیاسی قرار گرفت و بحث جدی در مورد تمایل نتانیاهو بین دو نامزد وجود نداشت؛ هرچند بسیاری از دموکرات ها هنوز از سخنرانی نتانیاهو در سال 2015 در کنگره، که در آن دو هفته قبل از انتخابات آن سال اسرائیل، به سیاست های خاورمیانه ای اوباما حمله کرد، خشمگین هستند.

در سال 2012، اما جریان فرق داشت و نتانیاهو از سوی بعضی دموکرات ها به کمک به مبارزات انتخاباتی میت رامنی علیه باراک اوباما متهم شد. حال آنکه نخست وزیر اسرائیل این اتهام را به شدت انکار کرده است.

یک نامزد ریاست جمهوری دموکراتیک متعهد به بازگشت دوباره به توافق ایران می تواند یک سردرد جدی برای AIPAC ایجاد کند که در تلاش برای حفظ حمایت دو حزب از اسرائیل است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵۶
ما باید برای پس از ترامپ برنامه داشته باشیم. اگر یک دموکرات خواستار بازگشت به برجام است، بسم الله، باید مسیر را هموار کنیم. اما اگر ترامپ مجدد به قدرت برسه باید قاطعانه برخورد کنیم مثلا همان کاری کنیم که آنها وحشت دارند.
تا آن موقع یک مخالف برجام در ایران به ریاست جمهوری میرسد !! اینم از شانس ما ، خرید یک موبایل متوسط هم شده آرزوی ما، دیروز رفتم صرافی یک سوال درباره دلار پرسیدم، اینقدر وحشیانه پاسخ داد صراف، در مغازه 20 میلیاردی اش نشسته، و با مردم با زبان خشونت حرف میزنه. خجالت بکشید از زندگی که برای مردم درست کردین، فاصله طبقاتی بیداد میکنه
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
شما فقط رفتی یه سوال پرسیدی تاقت نیاوری جوابشو بشنوی


حالا ببین این صرافیها هر لحظه چی میکشن با این نوسانات قیمتها



ضمنا بنده صراف نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
حالا موافقان بودن و توافق امضا شد..چ سودی داشت برا کشور؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
چه اشکالی دارد که با اسراییل آتش بس اعلام کنیم و بقیه موضوعات با اروپایی ها و آمریکا مذاکره کنند.
دموکراتها و جمهوریخواهان دو روی یک سکه اند. هنوز نفهمیدید که سیاست چماق و هویج دارند امتیاز میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
دقیقا همون افرادی که ادعای روشنفکری دارند در درک چنین چیز ساده ای نا توانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
هیچ یک از این نامزدها دمکرات رای نمی آورند! با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که احتمال پیروزی ترامپ در آنتخابات 2020 بسیار بالاست! هم مردم آمریکا و هم لابی های صهیونیست پشت او هستند. به جای امیدوار بودن به این دمکراتهای وارفته، یک فکری برای این وضع اقتصادی کشور بکنید...
از همون روزی که منتشر شد نصف بچه های مسئولین امریکا تشریف دارن فهمیدم مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا فقط مصرف داخلی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
حتی مصرف داخلی هم نداره! ظاهرا یک نوع ورد است چون ایرانی ها با این همه ناکارامدی هیچ اعتراضی به مسئولان نمی کنند
شیطان شیطان است دموکرات و جمهوریخواه ندارد بعضی ها دلشان رابه احتمال برنده شدن بک شیطان دموکرات درانتخابات بعدی خوش نکنند !!!
ترامپ رای میاره یعنی رای رو میارن برای ترامپ نااگاه کسیه که بشینه منتظر اوباما اگر خوب بود انقدر تحریم نمی کرد ما رو به اون وضع منتظر کی هستین واقعن
پاسخ ها
علی
| Singapore |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اکثر مسئولین چه در این دولت و چه در دولته های سابق کلهم اجمعین فرزندانشان در بلوک غرب از جمله شیطان بزرگ بقول شما در حال گذراندن معیشت خود هستند!آمریکا شیطان است نه بریا مقامات برای ملت!شعار مرگ بر اسراییل خوب است برای حوزوی ها و مردم عادی!
کی در تاریخ امریکا رئیس جمهورشون عوض شده فقط میخوان ایران همین طوری در برجام نگاه دارن چرا اگر مذاکره شد برگ هسته ای نباشه
بارها تجربه شده که اعتماد به شیطان بزرگ نتیجه ای ندارد
حالا اگر ترامپ دوباره رأی آورد چه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
این بدترین اتفاق برای ماست پس حتما حواهد شد
قرار بود نتانیاهو هم با اختلاف ببازه ، ترامپ با اختلاف برنده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و آمار عملکردش به خوبی این امر رو نشون میده ، اصرار شما چیه که نامزدهای دمکرات الکی خوش رو رقیب جدی نشون بدین نمی دونم
این نخست وزیر اسرائیل واقعا انسان دروغ پرداز و خیالبافی است که دنیا را به مسخره گرفته است
هر روز آدم کشی و نسل کشی می کند دارای کلاهک های هسته ای است و قوانین بین المللی را بی ارزش کرده است و مدام آنها را نقض می کند
این نخست وزیر اسرائیل واقعا انسان دروغ پرداز و خیالبافی است که دنیا را به مسخره گرفته است
هر روز آدم کشی و نسل کشی می کند دارای کلاهک های هسته ای است و قوانین بین المللی را بی ارزش کرده است و مدام آنها را نقض می کند
به نظر من با ترامپ میشه یهتر توافق کرد تا دموکراتها . زیرا آنها از ترس انتقادها در اینده بیشتر سخت میگیرن . دوم ترامپ به خاطر موفقیت های اقتصادی و سیاست خارجی خود محبوب توده مردم است . سیاست خارجی در خصوص اقتصاد با چین و کشورهای قاره آمریکا و کره و روسیه و ناتو و ... جواب داده . ریاست بعدی هم از ان ترامپ است
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
موفقیتهای ترامپ مقطعی هستند .مثل رگبارهستند.آینده بدی در انتظار آمریکای بعداز ترامپ است.جامعه جهانی طی سالیان دراز به رابطه سالم چندسال اخیردر اقتصاد و سیاست رسیده بودند و ترامپ درحال پنبه کردن همه ی رشته هاست.اودرحال شخم زدن مزرعه ای است که داشت به ثمر می نشست .گروه اوازگروههای قبلی باهوشترنیستند.
دموکراسی خواهان فقط ما را فریب میدهند.
بشینید و دلتونو خوش کنین به این چیزا
سگ زرد برادرشغال است
تا دسامبر سال 2010 دونالد ترامپ را به چالش بکشند
سال 2010 اشتباهه
مواد اولیه تو بازار نیست اون یدونه بانک چینم پرید تولید تعطیله من میخوابم دموکراتها که اومدن بیدارم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اون موقع هم بیدا نشی بهتره! چون وضع تغییر نخواهد کرد
چرا به دمکرات های دل ببندیم مگه روسیه تحریم نشده مگه چین تحریم نشده خوب همین که آنقدر همت داشته باشیم با اینها مجمع اقتصادی تشکیل دهیم مگه با عراق هم مرز نیستیم مگه با پاکستان و افغانستان هم مرز نیستیم بذار این همه هم وارد بازی بشن هرچی تعداد تحریم شده بیشتر باشه بهتره خیلی تاثیرگذار تر از دمکرات هاست
ترامپ تا 6 سال دیگه رییس جمهور آمریکاست. خیالتون راحت.
به فرض محال اگه یک دموکرات هم روی کار بیاد ، برای ایران آش همین آشه ، فقط کاسه فرق میکنه.
در ۲۰۲۰ دوباره ترامپ رئیس جمهور می‌شود و در ۲۰۲۴ هم اولین زن رئیس جمهور آمریکا یعنی نیکی هیلی رئیس جمهور خواهد شد!
هر دو هم به شدت با ایران مخالفند!
منتظر معجزه موندن و اینکه از آسمون یه اوبامایی بیفتد روی زمین،بیهوده هست.
مسئولان باید در رفتار و سیاست‌های خودشون تجدیدنظر کنند تا بشود راه‌حلی برای خروج از مشکلات و بحران‌ها پیدا کرد.وگرنه هر سال وضعیت کشور بدتر شده.
بر فرض اینکه یک دموکرات هم رئیس‌جمهور آمریکا شود،برخی یک کاری خواهند کرد که علیرغم خواست قلبی دموکرات‌ها برای حمایت ،دموکرات‌ها هم مجبور بشوند تا دشمنی بورزند!
بعداً احتمالاً مسئولان خواهند گفت که فرقی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نیست و هر دو صهیونیست هستند!
دموکراتها هیچ کدومشون رای نمیارن . دموکراتها مثل اصولگراها مشروعیت خودشون رو در جامعه آمریکا از دست داده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
خنده داره دمکرات ها کپی اصلاح طلبان هستند
این کاندید که شما ازش نام بردید خودش در واقع یهودی است.
برنی سندرز یهودی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
ولی تندرو نیست.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
طرز فکر اینطوری خیلی خطرناکه. . یهودی بودن که اشکالی نداره .
دموکراتها مهره مقبول رای دهنده امریکابی برای انتخابات ۲۰۲۰ ندارند.
اگر ماهم نهایت آرزومون اینه که دمکراتها بیان و دوباره برجام رو به رسمیت بشناسن؟؟؟؟
حالا سوال اینه:
اصلا تا حالا خودمون با خودمون ، حتی یه بار خلوت کردیم که ببینیم حضرت عباسی ،هدف خودمون از این بحران آفرینیها که تمومیم نداره ،واقعا چیه،،،حتی در دین ماهم عنوان شده که آدم به اندازه وسعش تکلیف داره،،،،
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
به پیر به پیغمبر ما بحران آفرینی نمی کنیم. ما داشتیم به همان برجام که اوباما و جان کری امضا کرده بودند عمل می کردیم. اونا زدن زیرش.
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اوباما میدونست که برجام فقط در زمان خودش کارخواهد کرد.برای اینکه خاطره ای خوش از خودش بجا بگذاره برجام رو امضاکردند..یک
سیاستمدار واقعی بود.این ترامپ یک بازیچست.
امید به تغییرات خارجی بیهوده است مردم باید حق داشته باشن هرمسوولی را تو‌ایران عوض کنن، مسسولین ناکارامد الان عامل این بدبختیهای ایران هستن
مشکل اینه که دموکراتها در مقابل ترامپ هیچ شانسی ندارن
یعنی شما امید به انتخابات بعدی آمریکا دارین..بابا دست خوش...مطمئن باشید اگه دموکراتها هم بیان هیچی تغییر نمیکنه..اینها همه بازی رسانه ای که ایران تو برجام بمونه...خواهشا فریب نخورید...
قطعا رئیس جمهور بعدی آمریکا هم همین ترامپ روانی است
تو آمریکا الکترال ها رئیس جمهور رو انتخاب می کنند نه مردم. دور بعد هم همین مردک دیوانه رئیس جمهور خواهد بود.
تفاوت ترامپ با بوش و اوباما این است که بسیار سریع وعده های خود را عملی می کند حتی اگر چین و روسیه هم طرف او باشند بشدت با انها برخورد می کند
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
بعبارت دیگر انسانی بی سیاست است
چه جکهایی ... اولا دموکراتها هم بیان سر کار از این ور قاعدتا اگه دولت دست امثال سعید جلیلی باشه فرقی نداره ثانیا ترامپ قطعا رییس جمهور بعدی هم خواهد بود ثالثا بهتر نیست شرایط حساس کنونی باشیم خودمونو نگاه کنیم و رویمونو عوض کنیم؟؟؟ ب
مردم باید چشم امید به انتخابات آمریکا داشته باشند!!!!!!!!!!!!!
سناتور سندرز اسپینوزا عصر حاضر است
دموکرات وجمهوری خواه هیچ فرقی ندارند.هر دومنافع سرمایه داران راتامیین میکنند.چهل سال گذشت یا دمکراتها بودند یا جمهوریخواهان وهی بدتر وبدتر شد وضع ما
برنی سندرز کمتر از 5 درصد محبوبیت داره و با داشتن سن بالا امکان موفقیت در ریاست جمهوری نداره ....
پس باید با ترامپ کنار بیاییم
آره دیگه هی باید بپاییم تو آمریکال چی میشه؟! خوب آخه چرا؟
همه بدبختی ها و تحریم بانک مرکزی ما از دوره اوباما شروع شد و البته رفتار مسئولین بی مسئولیت خودمان. خدا عاقبت ما رو ختم به خیر کنه.
کسی که با ندای رهبرش بیدار نشه با لگد دشمنش بیدار میشه.
امام علی
هیچ ملتی نابود نمیشه مگر وقتی اول از درون خودشون خودشون رو نابود کنن
ویل دورانت
این ترامپ اومده بخاطر اسراییل ۸۰ میلیون مردم ایران رو در فقر و قحطی قرار داده این ترامپ کثیف ترین انسان هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار